Kas yra SEO? SEO tai...

SEO yra angliškas akronimas, kuris išsišifruoja Search Engine Optimization, lietuviškai tai – optimizavimas paieškos sistemoms. Svarbu pabrėžti, kad tai yra procesas, darbai, kurių tikslas – konkrečios internetinės svetainės iškėlimas paieškos sistemos rezultatuose pagal aktualius, paklausą turinčius raktinius žodžius. SEO – tai ne programa, įskiepis ar koks stebuklas. Tai kryptingas konkrečių veiksmų atlikimas, padedantis vartotojams surasti prekių pardavėjus, paslaugų teikėjus ar tiesiog informaciją, tiksliausiai atitinkančią jų lūkesčius. SEO tai praktika, kuria siekiama padidinti svetainės lankytojų iš paieškos sistemų kiekį bei kokybę, kad į svetainę iš organinių rezultatų būtų nukreipti suinteresuoti vartotojai, kurie būtų linkę konvertuotis. 

Pažiūrėkime į visa tai Google akimis. Google rūpinasi, kad pagal paieškų užklausas (raktinius žodžius) būtų pateikiami kuo tikslesni paieškos rezultatai (internetinių svetainių puslapiai). Tad SEO specialistas tam tikrais veiksmais įtikina Google, kad jo optimizuojama svetainė yra labiausiai verta būti konkrečios paieškos rezultatų viršūnėje. Google nėra kvailas išradimas, tad jį apgaudinėti nėra prasmės. Dėl to, geras SEO specialistas dirba taip, kad jo prižiūrima internetinė svetainė iš tiesų būtų verta būti TOP'uose ir visiškai atitiktų klientų lūkesčius.

Tad ilgajame laikotarpyje paieškos rezultatų viršūnėse išlieka tik tos svetainės, kurios tenkina ne tik Google algoritmus, bet ir lankytojų poreikius. 

Tam, kad būtų lengviau perprasti SEO terminą, išskaidykime  jį į 3 dalis pagal gaunamą naudą:

 

Organinio srauto kokybė

Galite pritraukti Lietuvos ar bet kurios kitos šalies lankytojus, taip pat galite pritraukti tam tikros kalbos vartotojus nepriklausomai nuo šalies, tačiau svarbu pritraukti tuos vartotojus, kurie tikrai domisi būtent Jūsų produktais. Jei pavyzdžiui į savo 3D modelių svetainę nukreipinėsite vartotojus, kurie ieško raktažodžiais “baldai internetu” arba “BMW automobiliai” — iš tokio srauto jokios naudos. Dėl to labai svarbu pasirinkti tokius raktažodžius, kurie padėtų atrasti konkrečiai Jūsų prekes / paslaugas tiems Google vartotojams, kuriems jos yra aktualios. 

 

Organinio srauto kiekis

Kai jau turime tinkamai parinktus raktažodžius, jie pasitarnauja atvedant į svetainę daugiau suinteresuoto organinio srauto. 

 

Organiniai paieškos rezultatai

Kodėl yra gerai užimti aukštas pozicijas Google organiniuose rezultatuose? Jie tenkina paklausą, Jūsų prekės / paslaugos / informacija nėra brukama, jos ieško suinteresuoti vartotojai ir SEO pagalba jie atranda Jūsų svetainę. Tinkamai atvestas organinis srautas yra linkęs konvertuotis. Taip pat, už organinį srautą (jo paspaudimus) nereikia mokėti, priešingai nei pekrant AdWords reklamą. Taigi, jei nutraukiate bendradarbiavimą su SEO paslaugos teikėju — srautas nenukris akimirksiu, įdirbis ir rezultatai liks tol, kol Jūsų natūraliai neaplenks konkurentai. 

 

Kaip Google pateikia organinius rezultatus?

Google paieškos sistema (o taip pat ir kitos, tokios kaip Bing ar Yahoo) nuolat skenuoja visą turinį, kuris yra aptinkamas internete. Beveik kiekvieno Google’ui pasiekiamo interneto puslapio turinys (o tiksliau - tekstinė jo versija) yra išsaugomas indekse. Žmogui atliekant paiešką Google paieškos sistemoje, algoritmas tame indekse (duomenų bazėje) ieško geriausiai paieškos raktažodį atitinkančio turinio, kurį ir pateikia paieškos rezultatuose. Turinio kokybę ir atitikimą raktažodžiui lemia daugybė faktorių, štai keli iš jų:

  • turinio atitikimas raktažodžiui puslapio ir domeno lygmeniu;
  • turinio unikalumas, ilgis, perskaitomumas, aktualumas, kokybė, patikimumas, užkrovimo greitis;
  • populiarumas internete: išorinių nuorodų kiekis, kokybė, anchor tekstų distribucija;
  • vartotojų elgsena: CTR ir Bounce Rate;
  • prekės ženklo / domeno paminėjimai internete (naujienose, pranešimuose spaudai ir kt.), jo citavimai, pasidalinimai socialiniuose tinkluose ir t. t.