Greičiausiai nė viena, puikiai rinkoje „įsitaisiusi“ internetinė svetainė, nebūtų tokia populiari ir matoma pirmajame „Google“ dešimtuke be aiškios, tvarkingos svetainės struktūros. Svetainės medis – projekto architektūrinis pagrindas. Ne veltui išdirbtos svetainių struktūros ir struktūriniai puslapiai yra vienas didžiausių mūsų konkurencinių pranašumų (bent jau tuo tikime mes patys).

Nuo ko prasideda svetainės struktūros planavimas?

Kuo geriau bus išplanuota jūsų svetainės struktūra, tuo didesnė tikimybė, kad paieškos sistemoje ji turės aukštesnius pozicijų reitingus pagal tam tikrus raktažodžius. Kitaip tariant, svetainės struktūra yra planuojama tam, kad lankytojas galėtų lengvai ir greitai naviguoti svetainėje bei, žinoma, kad kiekvienas jūsų svetainei svarbus raktažodis turėtų atskirą puslapį, į kurį „nutūps“ lankytojas. „Nutūpimo puslapius“ dar kitaip vadiname „landing pages“, t. y. jeigu ieškotojas „Google“ paieškoje ieško „kelionės į Vokietiją“, jis ir turi atsidurti puslapyje, kurio turinys, meta duomenys bei pavadinimas būtent apie tai ir „kalba“.

Pagrindiniai struktūros planavimo etapai

  • Svetainės hierarchijos sukūrimas. Tam, kad svetainė būtų išplanuota tinkamai, visų pirma svarbu atsirinkti visas įmanomas paslaugų ar produktų sritis ir jas sudėlioti eilės tvarka į vieną bendra medį. Kitaip tariant, reikalingas aiškus, svetainės hierarchijos sukūrimas ir nuorodų paskirstymas svetainėje, kad lankytojai galėtų lengvai pereiti iš vieno svetainės puslapio į kitą. Aiški svetainės navigacija – viena iš priežasčių, dėl kurių lankytojas lieka jūsų svetainėje.
  • Kategorijų ir sub-kategorijų išskyrimas. Išsiaiškinus visas svarbiausias paslaugas ir produktus, svarbu susidėlioti jų prioritetą pagal raktažodžių paieškas bei kliento poreikius. Daugiausiai paieškų turinys raktažodžiai turi turėti atskirus nutūpimo puslapius. Svarbiausi raktiniai žodžiai tampa pagrindinėmis svetainės kategorijomis, iš kurių išeina smulkesnės jų sub-kategorijos, sub – sub kategorijos ir produktų puslapiai (jeigu jie yra siūlomi svetainėje). Pvz.: Titulinis puslapis → Kategorija: „Pigūs skrydžiai“ → Sub-kategorija „Pigūs skrydžiai į Vokietiją“ → Sub-sub-kategorija „Pigūs skrydžiai į Vokietiją – Frankfurtą“ → Produktas „Bilietai“.
  • Raktinių žodžių tyrimas, paskirstymas, tendencijų projektavimas. Kaip ir minėjome prieš tai, norint, kad svetainė būtų matoma „Google“ paieškoje, svarbu ne tik pasiruošti „nutūpimo“ puslapius, bet juos parengti atsižvelgiant į raktinius žodžius. Naudojantis įrankiu yra atliekamas raktažodžių tyrimas. Įrankis nustato, kiek kartų per mėnesį tam tikras raktažodis buvo ieškomas ieškovų. Daugiausiai paieškų turintys raktažodžiai yra paskirstomi po svetainės kategorijas ir sub-kategorijas bei kitus puslapius. Tokiu būdu yra sukuriami puslapiai kiekvienai svarbiai raktinių žodžių grupei.
  • Turinio projektavimas. Atlikus raktinių žodžių tyrimą ir jų išskirstymą po svetainės puslapius, yra paruošiamos turinio rekomendacijos kiekvienam puslapiui atskirai. Atsižvelgiant į raktažodžių paieškas ir stiprumą, parenkamas raktažodžių pasikartojimo skaičius tekste bei turinio žodžių skaičius, kuris yra nustatomas atlikus konkurentų analizę.

Į pilną informacinės struktūros paruošimą įeina:

  • svetainės auditas (jei struktūra ruošiama naujai svetainei – auditas daromas po paleidimo);
  • darbinių puslapių (puslapių į kuriuos siekiama nutupdyti lankytoją pagal pasirinktą raktinį žodį) numatytiems raktiniams žodžiams nustatymas ir suprojektavimas;
  • sisteminių (atsikartojančios struktūros) puslapių nustatymas ir projektavimas;
  • automatinių duomenų algoritmų projektavimas;
  • tikslų puslapio / puslapių nustatymas, nutūpusio lankytojo patirties projektavimas (bazinis lygmuo);
  • organinio srauto konversijos projektavimas;
  • unikalaus ir pasikartojančio turinio paskirstymo projektavimas;
  • jei įmanoma, arba pagal poreikį – turinio kūrimo proceso susisteminimas;
  • indeksuotų puslapių patikra po projekto paleidimo;
  • produktų įkėlimo ar pašalinimo proceso paruošimas (jeigu svetainėje yra produktų).

Pilno svetainės struktūros paruošimo iš SEO pusės kaina skaičiuojama individualiai, atsižvelgiant į sisteminių puslapių kiekį.