URL adresų struktūra

Tvarkingi ir lengvai suprantami URL adresai – esminis SEO elementas. Kuriant kategorijas, sub-kategorijas ar prekių puslapius svetainėje, svarbu suvokti, kad SEF (ang. Search Engine Friendly; liet. Draugiški paieškos sistemai) URL adresai yra patrauklesni tiek paieškos sistemai, tiek pačiam svetainės lankytojui. Kitaip tariant, tvarkingi URL adresai pagerina svetainės nuskaitymo procesą, kurį vykdo paieškos sistemų robotai ir yra patrauklūs tiems, kurie nori savo svetainėse pasitalpinti nuorodą, nukreipiančią į Jūsų turinį. Be to, lankytojus gali atbaidyti labai ilgi ir paslaptingi URL adresai, kuriuose yra tik keli atpažįstami žodžiai ar daug nesuprantamų simbolių, hieroglifų.

Kaip atrodo „nedraugiški“ URL adresai?
„Nedraugiški“, klaidinantys URL adresai gali būti tokie kaip šis: „/folder1/1089257/x1/0000023a.htm“. Įsiminti tokio tipo adresą yra tikrai sunku. Be to, vartotojai gali pamanyti, kad dalis tokio ilgo ir nesuprantamo URL adreso yra nereikalinga, ypač jei URL rodo daug neatpažįstamų parametrų. Vartotojai gali nenukopijuoti dalies URL ir taip sugadinti nuorodą. Tokiu atveju atsiranda 404 puslapis.

Tvarkingų URL adresų nauda
Dėl tam tikrų priežasčių, kai kurie interneto vartotojai gali nurodyti (rekomenduoti) Jūsų svetainę, įsidėdami Jūsų svetainės puslapio URL adresą, kurį uždės ant anchor (liet. spaudžiamos nuorodos tekstas) teksto. Jeigu Jūsų puslapio URL adrese yra su turinių susijusių žodžių, tai vartotojams ir paieškos sistemoms suteikia kur kas daugiau informacijos apie puslapį nei puslapio ID ar keistai pavadintas parametras.

Pasirinkite tokį URL, kuris būtų lengvai suprantamas ne tik naudotojams, bet ir paieškos sistemoms

URL adresai yra pateikiami paieškos sistemų rezultatuose
Galiausiai, prisiminkite, kad dokumento (puslapio) URL adresas yra pateikiamas kaip dalis „Google“ paieškos rezultato, žemiau puslapio meta pavadinimo, virš fragmento (angl. snippet meta description). URL adreso žodžiai, lygiai taip pat kaip ir meta pavadinimo bei meta aprašymo žodžiai, yra paryškinami jei sutampa su vartotojo užklausoje įrašytais žodžiais. Į užklausą įrašius „baseball cards“, kur kas patrauklesnis bus tas paieškos rezultatas, kuris turės „draugišką“ URL adresą (pvz.: www.brandonsbaseballcards.com/baseballcards), nei tas, kurio URL bus sudarytas iš neaiškių identifikacinių skaičių ar simbolių (pvz., www. brandonsbaseballcards.com/article/102125/).


Google kuo puikiausiai nuskaito visų rūšių URL struktūras, net kai jos būna gan sudėtingos, tačiau „draugiškų“ URL kūrimas dėl vartotojų ir paieškos sistemų visgi gali pasitarnauti. Kai kurie asmenys, palaikantys tam tikras svetaines, siekdami URL adresus paversti „draugiškais“, perrašo dinamiškus URL į statiškus (SEF). O „Google“ paieškos sistemai dinamiški URL nesukelia jokių sunkumų. Derėtų atkreipti dėmesį į tai, kad dinamiško URL adreso vertimas statišku yra sudėtinga procedūra, kuri, neteisingai atlikta, gali sukelti svetainės nuskaitymo problemų. Norėdami sužinoti daugiau apie gerą URL struktūrą, pasiskaitykite žiniatinklio valdytojo pagalbos centro (angl. Webmaster Help Center) puslapį „„Google“ paieškos sistemai draugiškų URL kūrimas“.

Kurdami URL adresus, naudokite raktažodžius
URL adresai, kuriuose naudojami žodžiai, susiję su svetainės turiniu ir struktūra, yra draugiški svetainės lankytojams (naudotojams), SEF (angl. Search Engine Friendly) URL adresai leidžia lankytojams lengviau susigaudyti naršant svetainėje, ypač jei svetainė turi daug puslapių ir sudėtingą struktūrą. Naudotojai tokius URL geriau įsimena ir gali būti labiau linkę jais pasidalinti kitose svetainėse.

Taip pat, raktažodžių naudojimas URL adrese padidina jo patikimumą. Kadangi ieškotojai įvedę raktažodį ir pamatę rezultatus žiūri ne tik į pateiktą pavadinimą, meta aprašymą, bet ir į URL, todėl URL adresas yra vienas iš trijų svarbiausių elementų, į kurį ieškotojai atsižvelgia prieš paspausdami ant jo.

Ko derėtų vengti?

  • Ilgų, netvarkingų, nerišlių URL adresų su nereikalingais parametrais ir sesijos ID.
  • Bendrinių, abstrakčių, netikslių puslapių pavadinimų URL adresuose, tokių kaip pvz., „page1.html“.
  • Besaikio raktažodžių naudojimo URL adrese, kai ta pati frazė ar žodis naudojamas dažniau nei reikalinga ar normalu, pvz.: „baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.htm“.

Sukurkite paprastą katalogo struktūrą
Naudokite katalogo struktūrą, kuri puikiai susistemina Jūsų svetainės turinį ir padaro jį patogiai valdomą bei lengvai suprantamą lankytojams. Katalogo struktūra leidžia lankytojams matyti, kurioje svetainės vietoje jie naršo. Pamėginkite panaudoti katalogo struktūrą tam, kad lankytojas žiūrėdamas į URL galėtų suprasti kokio tipo turinys yra tame puslapyje (lankytojo kelio (angl. breadcrumb) sudarymo principu).

Ko derėtų vengti?

  • Pernelyg gilių sub-kategorijų sudarymo, tokių kaip pvz.:„.../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html“.
  • Kategorijų pavadinimų, kurie neturi jokio ryšio su turiniu esančiu tuose kategorijų puslapiuose.

Pateikite vieną URL versiją skirtą pasiekti dokumentą.
Išvenkite situacijos, kai vieni vartotojai įvairiuose šaltiniuose palieka vieną puslapio URL versiją, o kiti vartotojai – kitą to paties puslapio URL versiją. Tokia situacija rezultate padalina to puslapio turinio reputaciją, autoritetą per kelis URL (puslapis tampa silpnesnis nei galėtų būti). Turėkite galvoje, kad sudarant vidinę nuorodų struktūrą reikia naudoti ir nurodyti tik vieną URL adresą (vienas puslapis privalo turėti tik vieną URL adresą). Jei aptinkate, kad žmonės tą patį turinį (puslapį) pasiekia keliais skirtingais URL adresais, geras sprendimas būtų padaryti 301 nukreipimus iš nepageidaujamo URL į dominuojantį. Taip pat Jūs galite naudoti kanonišką URL (angl. canonical URL) arba, jei negalite padaryti nukreipimo, naudokite nuorodos elementą – rel="canonical".

Ko derėtų vengti?

  • Didžiųjų raidžių URL adresuose. Daugelis vartotojų tikisi URL adresuose pamatyti mažąsias raides, be to, tokius adresus, geriau įsimena.
  • Tas pats turinys neturėtų būti pasiekiamas ir iš subdomeno, ir iš šakninės prieigos (domeno), pvz.: „domain.com/page.htm“ ir „sub.domain.com/page.htm“.

Šaltinis: Google Webmaster Guidelines