
Svarbi kiekvieno verslo SEO strategijos dalis yra turinys. Būtent turinio marketingo (rinkodaros) daliai reikia daug unikalių tekstų. Į jų gretas patenka ne tik landing page tekstai, prekių ar kategorijų aprašymai, tačiau ir SEO straipsniai. Vidiniame tinklaraštyje arba išorės šaltiniuose publikuojami gidai, apžvalgos bei kito pobūdžio straipsniai gali duoti nemenką naudą verslui. Tačiau tam, kad jūsų laikas ir pinigai būtų išnaudoti efektyviai, kviečiame susipažinti su praktiniais patarimais dėl to, kaip rašyti efektyvesnius SEO straipsnius.
Gidas gali būti naudingas ne tik savo verslo SEO suinteresuotiems žmonėms, tačiau ir pradedantiems tekstų rašytojams. Informaciją pristato įmonės UAB „Market Rats“ SEO specialistų komanda.
SEO straipsniai – unikalus teksto tipas
Straipsniai gali būti labai įvairūs. Moksliniai straipsniai siekia kuo giliau išnagrinėti temą, atrasti naujų įžvalgų, pristatyti atradimus. Publicistikoje reikia gerų tyrimo įgūdžių, o bulvarinėje žurnalistikoje – gebėjimo surasti sensacijas ir labiausiai sudominančias detales.
Tuo tarpu SEO straipsniai apibrėžiami kaip internete talpinamo tekstinio turinio vienetai, kurių pagrindinis tikslas būti gerai įvertintiems paieškos rezultatų puslapiuose (SERP) per „Google“, ir pritraukti organinį srautą į svetainę.
Tokie straipsniai turi būti parašyti ir sudėlioti vadovaujantis vyraujančiais paieškos sistemų turinio vertinimo algoritmais, daugiausia dėmesio skiriant aktualiems raktiniams žodžiams ir raktinėms frazėms, naudotojų ketinimams (search intent) ir turinio kokybei.
Atsižvelgiant į tai, kad „Google“ yra pagrindinis paieškos variklis pasaulyje, SEO straipsniai paprastai yra pritaikyti prie „Google“ reitingavimo gairių, tarp kurių yra turinio aktualumas, domeno bei autoriaus autoritetas ir naudotojo patirtis svetainėje. Rašytojo tikslas - ne tik sudėlioti tvarkingą tekstą, bet ir suteikti vertę skaitytojams, kad jie būtų susidomėję bei galėtumėte tikėtis konversijų.
Praktiniai patarimai efektyvesniam SEO straipsnių rašymui
Norėdami rašyti efektyvesnius SEO straipsnius, galite remtis naujausiais statistiniais duomenimis ir skaičiais, kaip patarimais. Įsisavindami šiuos dalykus užsitikrinsite, kad jūsų rašomas turinys atitiktų. geriausią praktiką 2025 metais.
-
Reikalingas išsamus raktinių žodžių tyrimas
Kaip paslauga, raktažodžių tyrimas padeda sudėlioti, sustyguoti ir nuo A iki Ž užtvirtinti turinio strategiją bei susikurti turinio planą kelioms savaitėms ar net mėnesiams į priekį. Svarbiausios detalės, susiję su raktažodžių tyrimais, yra šios:
- Strategija. Dėmesį verta sutelkti ne tik į populiariausius, bet ir į long-tail raktažodžius, t. y. frazes, kurias sudaro daugiau, pavyzdžiui, 10-15 žodžių. Konkurencija ten yra mažesnė ir taip lengviau gauti labai konkretų lankytojų srautą. Šie raktažodžiai dažnai atitinka konkrečius naudotojų ketinimus, todėl potencialas čia – didžiulis.
- Statistika. Tyrimai, kuriuos atliko „SEMrush“ rodo, kad ilgieji raktažodžiai sulaukia 1,76 karto daugiau paspaudimų nei vieno žodžio terminai, o tai rodo jų veiksmingumą pritraukiant „karštus“ lankytojus.
- Įgyvendinimas. Naudokite tokius įrankius kaip „SEMrush“ „Keyword Magic“, kad nustatytumėte tinkamus long-tail raktinius žodžius ir užtikrintumėte, o su „SEMrush“ SWA pasitikrinkite, kad jie būtų natūraliai integruoti į straipsnį be pertekliaus. Aišku, tam reikia laiko ir žinių, todėl dažnai geriau šią užduotį patikėti profesionalams.
-
Kuo tiksliau atitikite paieškos intencijas
Dabar svarbu ne tik turinyje pridėti tinkamus raktažodžius, bet ir turinį pritaikyti prie paieškos intencijos/ketinimas. Daug SEO įrankių, kaip kad jau minėtas „SEMrush“ gali parodyti, koks yra paieškos ketinimas, kad būtų lengviau paruošti optimizuotą turinį.
- Strategija. Kurkite turinį, atitinkantį naudotojo paieškos ketinimus, suskirstytus į informacinius (pvz., „Kaip rašyti SEO straipsnius?“), navigacinius (pvz., „Gmail prisijungimas“), komercinius (pvz., „geriausi SEO raktažodžių įrankiai 2025“) arba komercinius (pvz., „pirkti SEO programinę įrangą“). Taip užtikrinama, kad publikuoto straipsnio turinys atitiktų naudotojo poreikius, o dėl to pailgėtų jo buvimo laikas svetainėje ir sumažėtų atmetimo rodikliai.
- Statistika. Naudodamiesi analitiniais įrankiais pasitikrinkite, koks yra naudotojo ketinimas. BERT (2019) ir vėlesni „Google“ algoritmo atnaujinimai sustiprina dėmesį semantiniam supratimui.
- Įgyvendinimas. Ne tik kurkite naują, bet ir su renkamais duomenimis reguliariai atnaujinkite esamą turinį, kad jis atitiktų rinkos lūkesčius ir išliktų konkurencingas. Pavyzdžiui, straipsnis apie SEO tendencijas galėtų būti atnaujinamas kasmet, dabar įtraukiant 2025 įžvalgas.
-
Orientuokitės į kokybišką, detalų turinį
Kiekybė yra gerai, tačiau „Google“ svarbiau kokybė. Jeigu įrodysite, kad esate autoritetingas šaltinis su ekspertiškomis įžvalgomis, jūsų SEO straipsniai tikrai užims aukštesnes pozicijas.
- Strategija. Taikykitės publikuoti, geriau mažiau, bet išsamesnių, gilių ir vertingų straipsnių. Venkite tik paviršutiniško turinio, o ypač tik DI sugeneruoto teksto arba perkopijuoto turinio, už kurį jūsų domeno reitingas net gali būti baudžiamas. Straipsniuose stenkitės aptarti visus temos aspektus, naudoti pavyzdžius ir pateikti praktinių patarimų.
- Statistika. Maždaug 11,8 milijono „Google“ paieškos rezultatų analizė rodo, kad vidutinis žodžių skaičius geriausiai reitinguojamuose puslapiuose yra 1447. Ši informacija rodo, kad turinio „gylis“ koreliuoja su aukštesniu reitingu. Tai ypač svarbu konkurencingiems raktažodžiams, kai naudotojai tikisi išsamių atsakymų bei vertingos informacijos.
- Įgyvendinimas. Straipsnyje turėtų būti ne tik didelis žodžių skaičius, tačiau ir infografikai, vaizdo elementai, aiškus išdėstymas.
-
Nepamirškite ir techninės darbo dalies
Nors straipsniuose pateikta informacija vaidina pagrindinį vaidmenį, ne ką mažiau svarbu, kad SEO straipsniai būtų ir techniškai tvarkingi. Čia darbą turi atlikti ne tik patys rašytojai, bet ir SEO specialistai bei(ar) svetainės administratoriai.
- Strategija. Straipsnis ir turinio puslapis turi būti techniškai tvarkingas, kad palengvintų paieškos sistemų nuskaitymą ir indeksavimą. Tai apima: schema markup, greitą svetainės įkėlimą ir optimizaciją mobiliesiems įrenginiams. Visa tai yra geros naudotojo patirties dalis, o „Google“ tokius dalykus labai vertina.
- Statistika. „Google PageSpeed Insights“ duomenys rodo, kad 53 % naudotojų su mobiliaisiais įrenginiais išjungia svetaines, kurių įkėlimas užtrunka ilgiau nei 3 sekundes, o tai turi įtakos reitingams. Įkrovimo greitis ir kodo „lengvumas“ turi nemažos įtakos reitingams SERP.
- Įgyvendinimas. Naudokite svetainės auditavimo įrankius, kad aptiktumėte technines problemas ir nustatytumėte ar Core Web Vitals parametrai atitinka „Google“ standartus.
-
Dirbtinį intelektą naudokite saikingai bei atsakingai
Nors dabar turinio marketingo srityje visi tik ir kalba apie AI/DI įrankius bei jų pritaikymą, nereikėtų galvoti, kaip tapti nuo jų visiškai priklausomiems. Verčiau orientuokitės į tai, kaip DI įrankiai gali palengvinti darbo eigą bei padidinti rašytojų produktyvumą.
- Strategija. Naudokite dirbtinio intelekto įrankius projektų šablonams parengti ir duomenims apdoroti, kad supaprastintumėte turinio kūrimą. Tačiau turinys turi būti žmogiškas ir originalus, pavyzdžiui, su asmeninėmis istorijomis, atvejų tyrimais unikaliomis įžvalgomis, kad būtų išlaikomas autentiškumas.
- Statistika. „SEMrush“ parengtos, 2024 m. ataskaitos duomenimis, 50 % rinkodaros specialistų naudoja dirbtinį intelektą bent kažkuriai turinio rašymo proceso daliai, o tai rodo, kad jis plačiai paplitęs. Tačiau nereikėtų juo pasitikėti aklai, kadangi „Google“ ir kitų sistemų algoritmai labai gerai pažįsta AI modelių braižą bei prastai vertina tokius tekstus.
- Įgyvendinimas. Tokie įrankiai kaip „SEMrush“ „ContentShake“, „ChatGPT“ ir „MarketBrew“ gali generuoti idėjas bei gaires, tačiau rašytojai turėtų suteikti pridėtinės vertės, pasitelkdami asmeninę patirtį ir turinį paversdami unikaliu.
Žinodami pagrindines tendencijas galite rengti efektyviausius SEO straipsnius
Kai skaičiuojama SEO kaina ir planuojate skirti biudžetą, nepamirškite ir turinio – SEO straipsnių. Jie yra kertinis turinio rinkodaros elementas, nuo kurio sėkmės priklauso ir bendri SEO rezultatai. Rašytojai, atsakingai naudodami dirbtinį intelektą, sutelkdami dėmesį į paieškos intencijas ir nuolat atnaujindami turinį, gali kurti straipsnius, kurie ne tik užima geras pozicijas, bet ir įtraukia skaitytojus bei konvertuoja juos į klientus. Svarbu derintis prie dabartinių tendencijų ir naudotojų elgsenos įpročių pokyčių, jei norite maksimalios naudos.
Dažniausiai užduodami klausimai
Kokio ilgio turėtų būti SEO straipsnis?
Siekite rašyti tarp 1000-2000 žodžių, kad straipsnis apimtų daug aktualių temų. Palyginkite ir konkurentų turinio ilgį SERP. Jeigu matysite, kad geriausi rezultatai yra, pavyzdžiui, su 1 800 žodžių, rašykite daugiau ir įdomiau.
Kaip padaryti, kad mano straipsnis būtų reitinguojamas aukščiau?
Visų pirma - atitikite paieškos ketinimus, optimizuokite svetainės įkrovimo greitį ir kurkite atgalines nuorodas. Be to, naudokite Schema Markup.
Ar turėčiau naudoti dirbtinį intelektą tokiems straipsniams rašyti?
Nors dirbtinis intelektas gali efektyviai rengti straipsnius – jį tobulinkite unikaliomis įžvalgomis, pavyzdžiais ir žiniomis, kad išvengtumėte nuobaudų bei beverčio turinio publikavimo.
Kaip dažnai reiktų atnaujinti SEO straipsnius?
Jeigu tai yra gerai reitinguojamas ir svarbus puslapis, turinį naujinkite kasmet arba kai keičiasi tendencijos - atnaujintas turinys gali padidinti srautą 260,7 %. Laiko atžvilgiu jautrioms temoms (pvz., „2025 m. tendencijos“), turinio atnaujinimai patinka ir vartotojams, ir „Google“.