SEO specialistai

Andrius iš rats'ų
Elita iš rats'ų
Lina iš rats'ų
Vycka iš rats'ų
Aistė iš rats'ų
Vytautas iš rats'ų
Ona iš rats'ų

Šiek tiek įvadinės beletristikos ir keli retoriniai klausimai

arba kitaip — “pats sau specialistas”

Pasitaiko, kad taupūs, žingeidūs ir darbštūs (dažniausiai pradedantys) verslininkai nusprendžia patys „darytis SEO“ savo nedidelėms interneto svetainėms. Taip, internete apstu informacijos apie interneto svetainių optimizaciją ir tikrai įmanoma elementarius SEO veiksmus atlikti savarankiškai. Kyla klausimas tik ar to pakaks, kad pritrauktumėte į svetainę pakankamą lankytojų srautą, kuris būtų linkęs konvertuotis? 

Ar esate pasiryžęs nuosekliai dirbti? Juk SEO — tai procesas. 

Ar skirsite laiko SEO naujienų sekimui? Juk tai dinamiškas procesas, jau ne vien dėl Google algoritmų atnaujinimų, bet ir dėl konkurentų veiksmų. 

Ar investuosite į SEO įrankius be kurių Jums tiesiog tektų optimizuoti svetainę tarsi užrištomis akimis?

Jei visgi į visus klausimus atsakėte „taip“, tuomet ar Jums liks laiko rūpintis visais kitais savo verslo reikalais? Jei atsakymas irgi „taip“, tuomet kada besuspėsite pasidžiaugti savo darbo vaisiais, pailsėti ir galų gale tiesiog gyventi, o ne tik dirbti?

Jei Jūsų tikslas yra tiesiog bent kažkiek pasigerinti savo situaciją „Google“ paieškos rezultatuose, galbūt pakaks pasinaudoti SEO gidu žaliems. Tačiau, jei siekiate uždirbti iš interneto ir tapti matomi pirmame SERP'e, o konkuruojate su SEO specialistais — Jums taip pat prireiks SEO specialisto.

Šiuolaikinis SEO — tai kur kas daugiau nei raktažodžiai ir atgalinės nuorodos. Nedidelės apimties, paslaugas / prekes siūlančioms ar tiesiog informacinėms, svetainėms reikia SEO specialisto įžvalgų, kurios padėtų turimais ribotais resursais pasiekti geriausią įmanomą rezultatą. Na, o dirbant su didelėmis, sudėtingomis sistemomis ir siekiant kardinaliai paauginti pajamas profesionalo įžvalgos bei strateginiai sprendimai ir yra vertingasis „know-how“. Nesudėtingose, nišinėse rinkose kartais pakanka vienkartinių SEO specialisto on-site ir off-site SEO paslaugų. Sąžiningas SEO specialistas, matydamas, kad turite ribotą biudžetą ir einamuoju laikotarpiu Jūsų rinkoje galima turėti pakankamai gerus rezultatus atlikus tik vienkartinius SEO darbus, — patars atlikti vienkartinius darbus net nemėgindamas Jūsų įtikinti, kad reikalingas nuolatinis SEO palaikymas.

Kaip pasirinkti SEO specialistą / agentūrą? Keletas patarimų

Pradėkime nuo to, kad šie mūsų patarimai ir idėjos atrankos pokalbiui yra tik viena iš daugybės galimų pokalbio formų, visgi svarbiausias yra turinys. Išmanote, gaudotės ar visai nieko nesuprantate SEO srityje — nesvarbu kokius klausimus užduosite — Jūsų apsisprendimą nulems SEO specialisto žinios, įžvalgos apie Jūsų projekto potencialą ir jo konkurencinę aplinką. Gali būti, kad susidursite su tikrai vertingu specialistu, tačiau nesutaps Jūsų biolaukai. Tokiu atveju pasidaro visiškai nesvarbu kokius klausimus užduosite ir ką jis atsakys. 

Patirtis ir rezultatai

Renkantis specialistą ar agentūrą, kuri dirbs su Jūsų projektu, naudinga išsiaiškinti, kokios patirties jie turi dirbant toje ar panašioje rinkoje, tačiau patirtis toje pačioje rinkoje tikrai nėra būtina, tuoj viską paaiškinsime. SEO specialisto profesionalumo neapibrėžia patirtis konkrečioje rinkoje. Priešingai, kuo daugiau įvairesnės patirties — tuo geriau specialistas mato BIG PICTURE ir teikia prioritetą tiems SEO darbams, kurie veikia pagal Pareto principą (20 % pastangų neša 80 % rezultatų).

Pasiteiravimas apie patirtį tokioje pačioje ar panašioje rinkoje leistų iš karto, nelaukiant SERP konkurentų tyrimų, gauti informacijos apie rinkos sudėtingumą, vyraujančias tendencijas, preliminarius biudžetus ir kt. 

Taip pat, galite pasiteirauti kokios patirties, dirbant su SEO projektais, specialistas turi apskritai: 

  • optimizuotų svetainių tipai pagal turinį / pasiūlą:
    • prekės,
    • paslaugos,
    • informacija; 
  • optimizuotų sistemų dydžiai:
    • nedidelės svetainės,
    • elektroninės parduotuvės ar kitos sudėtingesnės sistemos su dideliu indeksuotų puslapių kiekiu;
  • lokacijos: 
    • raktažodžiai orientuoti į konkretaus miesto vartotojus,
    • Lietuvos,
    • užsienio šalių (kokių?),
    • globalūs, kai orientuojamasi į konkrečios kalbos vartotojus nepriklausomai nuo lokacijos. 

Pasidomėkite kokie didžiausi / žinomiausi klientai? Jei nepasitikite savo gebėjimu atsirinkti tinkamiausią paslaugos teikėją — galite kliautis didelių ir / arba žinomų sėkmingų verslų pasirinkimais.

Kokios SEO specialisto optimizuotų projektų sėkmės istorijos? Kokios nesėkmės istorijos? Įtartinai skamba, kai Jums siūloma utopinė 100% sėkmė, garantuojamos TOP 1 pozicijos ir šiaip oras be lietaus. Pozicijos paieškos rezultatuose yra dinamiškas dalykas, projekto sėkmė tikrai nepriklauso TIK nuo SEO specialisto, dėl to ir įtartina jei jis Jums nepasako apie rizikas ir įvairius galimus scenarijus. Svarbų vaidmenį atlieka ir pats klientas, ir rašytojai, ir programuotojai. SEO specialistas, siekdamas įgyvendinti SEO tikslus, atlieka ne tik savo srities profesionalo vaidmenį, tačiau ir darbų vadovo, koordinatoriaus, kokybės kontrolieriaus, informatoriaus, deadline’ų sargo ir kt. Norėdamas laiku pasiekti užsibrėžtus tikslus profesionalus SEO specialistas ieško ne kaltų, o sprendimų. Pasitaiko ir tokių atvejų kai SEO tikslai pasiekti, SEO prasme lyderiaujama, tačiau atvestas organinis srautas dėl vienokių ar kitokių priežasčių nesikonvertuoja (nekonkurencinga kaina, neoperatyvi reakcija į užklausas, prasta prekių / paslaugų kokybė, nemalonus aptarnavimas ir taip toliau ir panašiai). Kartais SEO sėkmė yra laiku suprasti, kad šis reklamos kanalas Jūsų sričiai yra netinkamas ir laiku sustoti, kol investicija Jūsų verslo nenuvarė į bankroto kapus. Patyrę, sąžiningi SEO specialistai dažnais atvejais jau po pirmos Jūsų projekto SEO analizės gali pasakyti ar verta apskritai investuoti į SEO ar geriau rinktis kitą reklamos kanalą.

Kontaktas su esamais klientais

Galima paprašyti keleto įmonių kontaktų, su kuriais dirba konkretus SEO specialistas ar jo agentūra. Paskambinus įmonėms, jų atstovai galės geriausiai papasakoti, kokią įtaką jų verslo rezultatams daro šis bendradarbiavimas.

Randamumas paieškoje

Jeigu planuojate dirbti su agentūra, kuri kels Jūsų svetainės pozicijas Google paieškoje, naudinga patikrinti, kaip jie patys yra matomi ir kokias pozicijas turi Google paieškos rezultatuose pagal aktualius raktažodžius: SEO paslaugos, SEO agentūra… Jei jų nėra TOP 3 ar bent jau TOP 10, ar jie galės pasirūpinti, kad Jūsų projektas taptų gerai matomas? Tiesa, jei SEO įmonė pati nėra randama pagal savo raktažodžius, tai dar nereiškia, kad jiems nepavyksta. Pirmiausia derėtų pasiteirauti ar jie optimizuoja savo svetainę. Galbūt sakys, kad „ne“, kad visus savo klientus gauna per rekomendacijas, dėl to kol kas net neinvestuoja į savo svetainės optimizaciją. Juk konkuruojant su kitais specialistais tikrai reiktų nemažai resursų.

Naujienos SEO pasaulyje

Naudinga pasiteirauti, kokie paskutiniai atnaujinimai yra įvykę SEO srityje. Tikras profesionalas nuolatos seka naujienas, todėl nesunkiai papasakos apie pastaruoju metu pasirodžiusias SEO naujoves.

Kas yra SEO specialistas „Market Rats“ akimis?

Paprasčiausias atsakymas į klausimą „kas yra SEO specialistas“ būtų — savo srities žinovas, profesionalas optimizuojantis interneto svetaines paieškos sistemoms siekiant, kad jos pritrauktų daugiau suinteresuotų vartotojų iš organiškų paieškos rezultatų ir tokiu būdu padidintų interneto svetainės konversijų skaičių.

Tačiau, mes apibrėždami kas yra SEO specialistas turime papildomų akcentų:

  • SEO specialisto klientai su juo turi uždirbti daugiau nei be jo;
  • „Market Rats“ SEO profesionalo siekis klientui duoti kiek įmanoma daugiau realios naudos ir būti vertingesniu nei pardavimų vadybininkas įmonės viduje;
  • kad samdant „Market Rats“ SEO specialistus klientų investicijos į SEO atsipirktų (jei matome, kad atsipirkimas abejotinas — nuo to ir pradedame pokalbį).

Reikalingas SEO specialistas?

WANTED! Ieškomas SEO specialistas profesionalas, kuris išmano: ką daro, kodėl tai daro ir kas iš to gausis rezultate! 

Turim! „Market Rats“ — specializuota SEO agentūra Vilniuje burianti savo srities profesionalus nuo 2010 metų, kai Lietuvoje interneto svetainės optimizacijos procesas buvo dar visai naujas ir kiek mistiškas reiškinys, o SEO specialistas atrodė lyg magas (kai nesupranti ar tai tikra ar apgaulė). Mes galime apie save kalbėti ką tik norime, liaupsinti iki nukritimo ir turėti kontrargumentus į visus kolegų-konkurentų “teiginius” apie SEO specialistus ir patį optimizacijos procesą, tačiau daug svariau kai apie mus gerai atsiliepia klientai.

Į klientų SEO tikslų pasiekimą žvelgiame asmeniškai: tai mūsų sportinis interesas, užsitarnautas apdovanojimas, pagrįstas argumentas diskusijoje ir ambicija, kuri pasitarnauja klientams ir „Market Rats“ įmonės teigiamos reputacijos formavimui. 

Skambinkite, rašykite, pasikalbėkite su vienu iš „Market Rats“ SEO specialistų apie savo verslo pajamų auginimo potencialą „Google“ organikos pagalba. Jei SEO potencialo nematysime — taip ir pasakysime. Įvertinsime Jūsų projektą, pasirūpinsime plėtros strategijos sukūrimu ir įgyvendinimu. 

„Market Rats“ SEO specialistų charakteristikos

arba kuo mes ypatingi?

Kas mus geriau pažįsta, žino, kad įmonės viduje vieni kitus meiliai vadiname Rats’ais. 

Viskas vienose rankose

Kiekvienas specialistas / jaunesnysis specialistas prižiūri savo SEO projektus nuo A iki Ž, t. y. atsako į užklausą, tiria konkurenciją, rengia individualų SEO pasiūlymą, su klientu išsikelia tikslus, numato tikslams pasiekti preliminariai reikalingą biudžetą, komunikuoja su klientu, rašytojais ir programuotojais, rengia on-site ir off-site SEO rekomendacijas, konkurentų SEO strategijų atsvėrimo planus, tikrina ar rašytojų ir programuotojų atliktos užduotys atitinka SEO reikalavimus, pildo ataskaitas ir visa kita. Žodžiu, Jūsų SEO specialistas „Market Rats“ įmonėje puikiai pažįsta Jūsų projektą, nes su juo dirba nuo… iki… Ir dėl to puikiai mato BIG PICTURE. 

Specializacija vienoje srityje

Yra manančių, jog įmonės samdymas turi minusų, nes specialistas dirba ne prie vieno projekto. Ką mes galime pasakyti… Work smart, not hard. Esame specializuoti, tai yra viena iš mūsų stiprybių. Nuo ryto iki vakaro viskas sukasi apie SEO. Optimizuojame ne tik Jūsų svetaines, bet ir savo darbo procesus.

Prireikus daugiau laiko / rankų į pagalbą SEO specialistas pasitelkia puikiai apmokytus asistentus, kurie taip pat anksčiau ar vėliau tampa specialistais. Įmonės viduje neribojamas „know-how“, kas savaitę nuolat vyksta aukščiausio lygio mokymai, pasidalinimas patirtimi, žinių patikrinimai, kuriamos inovacijos. Dėl to kiekvienas „Market Rats“ SEO specialistas SUPRANTA SEO, orientuojasi į rezultato siekimą, o ne aklai vykdo šabloninius step-by-step darbus.

Vidinė kokybės kontrolė

Įmonės viduje kas mėnesį kiekvieno specialisto projektus peržiūri kitas SEO specialistas. Bent kartą per pusę metų projektai būna peržiūrėti ir įvertinti visų „Market Rats“ SEO specialistų, tokiu būdu: pasidalinama įžvalgomis ir patirtimis, ieškomi geriausi sprendimai, kiekvienam projektui invidualiai ištobulinama SEO strategija, randamos praslydusios klaidos / sumažinama potencialių klaidų tikimybė (jei pavojingų vietų nepastebi vienas — pastebi kitas), taip pat atrandami naujo / kitokio požiūrio kampai padedantys auginti organinį srautą ir gerinti svetainės matomumą esamais bei naujais raktažodžiais. Vidinė kokybės kontrolė vykdoma laikantis griežto konfidencialumo (ypač jei vertinami tos pačios rinkos projektai).

Laimingi darbuotojai — dirba geriau

Galiausiai — puiki atmosfera biure garantuoja, kad vienintelis SEO specialisto rūpestis būtų — Jūsų svetainės SEO tikslų pasiekimas.