Ar verslas yra sistema?

Jei atsakėte NE, nebeskaitykite ir netrukdykite nei sau, nei mums.

Jeigu verslas yra sistema, tai kodėl verslo buvimą bene didžiausioje pasaulio medijoje — internete, kartais vis dar norima apspręsti vienkartine kampanija? Argi internetas yra ta erdvė, kurioje niekas nekinta, o paieškos sistemų rezultatai yra pastovūs? Būtent dėl to, kad paieškos rezultatai yra kintantys, SEO paslauga privalo būti suvokiama kaip nuolatinis procesas, o ne vienkartinis darbas.

Vienas iš didžiausią įtaką svetainės konkurencingumui internete darančių faktorių yra laikas. Kuo anksčiau pradėsi, tuo geriau. Ypač, turint omenyje, kad laimingųjų, geriausiu atveju, bus 10 (kalbant apie pozicijas pagal raktinį žodį pirmajame paieškos rezultatų puslapyje).

Mes nesiūlome vienkartinių elektroninių parduotuvių / svetainių SEO paslaugų planų ar konkrečių raktažodžių pozicijų už 100-1000 €. Mes suprantame, kad internetas, o ypač SERP (angl. search engine results page, liet. paieškos sistemų rezultatų puslapiai) yra labai dinamiška ir skaičiavimams palanki terpė, todėl manome, kad nuolatinis ir matuojamas darbas / rezultatai yra sėkmingo internetinio marketingo, o tuo pačiu ir verslo garantas. Su įmonės elektroninės parduotuvės / svetainės optimizavimu, interneto marketingu bei reklama — reikia dirbti nuolat.

Bet kurį verslą visuomet verta orientuoti į ilgalaikius rezultatus. Tai pasiekti padeda iš anksto numatytas SEO paslaugos veiksmų planas bei aiški strategija bent pusmečiui į priekį. Toks išankstinis planavimas ypatingos reikšmės turi internetinėje rinkodaroje. Paslaugas ar prekes parduodant internetu, svetainės / el. parduotuvės optimizavimas paieškos sistemoms gali užtikrinti projekto sėkmę.

Jei Jūsų prekė / paslauga turi paklausą ir siekiate pakilti paieškos rezultatuose, nederėtų blaškytis. Efektyviai reklamuotis internete savo tikslinei auditorijai padeda svetainės / el. parduotuvės optimizacija. SEO paslaugos tai paklausą tenkinanti reklama internete, čia patys žmonės ieško reklamos! Iš paieškos rezultatų surinkta auditorija yra kur kas labiau linkusi konvertuotis nei toji, kuriai reklama yra kišama atsitiktinai (TV, radijas, lankstinukai pašto dėžutėse, šalti skambučiai ir t. t.). Mes orientuojamės į ilgalaikių rezultatų siekimą, toks darbo principas klientų įmonėms leidžia natūraliai užsitarnauti gerus interneto vartotojų vertinimus ir, žinoma, iš to uždirbti.

 

Kas yra SEO?

SEO — angliško termino Search Engine Optimization akronimas, lietuviškai — optimizacija paieškos sistemoms (lietuviškasis termino akronimas OPS nevartojamas, nes nesivarginame kalbėti gimtąja kalba ir labai mėgstame žongliruoti tarptautiniais bei angliškais terminais). SEO tai procesas, kurio metu atliekami tam tikri veiksmai siekiant paieškos sistemų rezultatuose pagal tam tikrus raktažodžius iškelti konkrečius svetainės puslapius bei pritraukti į svetainę daugiau susijusio srauto t. y. lankytojų, kurie turi tikimybę konvertuotis.

Internetinių svetainių optimizavimas remiamas unikaliu turiniu, raktiniais žodžiais, nuorodomis bei jų pagalba didinamu svetainės autoritetu. Svetainių optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) apskritai yra gan jaunas mokslas. Lietuvoje SEO ėmė vystytis apytiksliai 2006 metais, o įmonės ir laisvai samdomi specialistai SEO paslaugas pradėjo plačiau teikti ~2008 metais. Per visą šį laiką Lietuvoje SEO paslaugas išbandė daugybė įmonių: verslininkai džiaugiasi geromis pozicijomis internete, o daugelis žmonių svetainės patikimumą vis labiau ima vertinti pagal svetainės vietą paieškos sistemų rezultatuose. Tam tikrų paieškos sistemų algoritmų pagalba vykdoma svetainių klasifikacija leidžia vartotojui pateikti kuo tikslesnį atsakymą į jo internetinės paieškos užklausą. „Google“ ir kitos paieškos sistemos siekia, kad jų naudotojams būtų pateikiamas tik naudingas, aiškus, informatyvus ir aktualus turinys. Pagal svetainėje pateiktą turinį ir jo ryšį (nuorodomis) su kitomis svetainėmis, paieškos sistemos ir vartotojai gali spręsti apie projekto vertę, aktualumą, populiarumą, autoritetą ir patikimumą.

SEO paslaugas teikiame vadovaudamiesi naujausiomis „Google“ rekomendacijomis

Ar žinojote, kad iš visų Lietuvoje internetu besinaudojančių žmonių net ~98% naudojasi būtent „Google“ paieškos sistema? Negana to, „Google“ paieškos sistema dominuoja ir globaliai aptarnaudama net ~87% pasaulio paieškos sistemų rinkos. Dėl šių priežasčių ir teikiame SEO paslaugas vadovaudamiesi būtent „Google“ rekomendacijomis. Net jeigu dalis Jūsų auditorijos ir patenka į tuos kelis procentus, kurie naudojasi kitomis paieškos sistemomis, dauguma „Google“ SEO principų yra taikomi bei veikia ir kitose paieškos sistemose pvz.: „Bing“, „Yahoo!“, „Yandex“. Nesvarbu ar norite būti randami „Google“ Lietuvoje ar užsienyje, profesionalios SEO paslaugos padės išnaudoti Jūsų svetainės potencialą uždirbti internete.


Kodėl jūsų verslui reikalingos SEO paslaugos?

Tikrai esate girdėję apie SEO paslaugas. Įvairiems internetiniams verslams SEO puikiai veikia. Kyla klausimas, kodėl tai toks galingas reiškinys ir kodėl Jūsų verslui taip pat reikalingos SEO paslaugos?

SEO tai reikšminga priemonė, kuri daro įtaką tiek Jūsų internetinei rinkodarai, tiek komunikacijai.

  1. SEO kaina yra ne išlaida, o INVESTICIJA su potencialia grąža, jei tik optimizacija atliekama teisingai. Pvz.: SEO atžvilgiu analizuojant „Google“ Search Console duomenis galima atrasti gerai besikonvertuojančius raktažodžius, pagal kuriuos esate matomi tik 2-ame „Google“ paieškos rezultatų puslapyje. Tokiu atveju Jūs tiesiog paliekate pinigus kitiems. SEO dėka galite atrasti savo svetainės neišnaudotą potencialą uždirbti.
  2. Ar žinote kas Jūsų versle galėtų tapti elitiniu pardavimų vadybininku — tikra pardavimų žvaigžde? Jūsų interneto svetainė / el. parduotuvė! Ji dirba 7 dienas per savaitę, 24 valandas per parą, niekada neserga (nebent serverio klaidos ar įsilaužimai, bet labai retai ir to galima išvengti naudojant tam tikras prevencines priemones), nevėluoja į darbą bei tinkamai prižiūrima / optimizuojama gali užtikrinti aukščiausią našumą.
  3. SEO daro įtaką potencialių klientų dalyvavimui tyrimo ir pirkimo cikle. Bėgant laikui SEO paslauga eksponentiškai padidins Jūsų pardavimus ir pelną (proporcingai nepadidindama išlaidų rinkodarai). Didesnis konversijų procentas ir daugiau pardavimų mažomis papildomomis išlaidomis. SEO paslauga pasižymi aukštesniu ROI (angl. Return On Investment, liet. investicijų grąža) rodikliu nei kitos panašios internetinės rinkodaros priemonės. Būtų klaidinga manyti, kad visi jau tikrai yra girdėję apie Jūsų prekės ženklą ir mano, jog esate geriausias pardavėjas. Toks manymas gali virsti brangia klaida, nes vartotojai internete nuolat lygina prekes/ paslaugas ir ieško geresnės kainos. Egzistuoja sąmoningas apsipirkinėjimas: nesvarbu lengvesni ar sunkesni finansiniai laikai, bet kokiu atveju didesnė dalis vartotojų yra linkusi savo pinigus leisti atsargiai. SEO turi nemažą įtaką tyrimo ir pirkimo ciklui, kuriame dalyvauja dauguma vartotojų. SEO lyg perspektyvus magnetas, pritraukiantis į svetainę potencialius pirkėjus pagal svarbius, tiesiogiai susijusius raktažodžius, kurie turi aukštas pozicijas paieškos sistemų rezultatuose (ten kur vartotojai ieško informacijos apie prekes / paslaugas). Svarbu būti ten kur yra Jūsų potencialūs klientai ir nukreipti juos link Jūsų siūlomų sprendimų (prekių, paslaugų, informacijos ir pan.).
  4. SEO nėra tik vyšnaitė ant torto — tai svarbus ingredientas (svarbu nepradėti naudoti vyšnaičių ir pabarstukų kol dar neturite pačio torto!). Šis punktas ne apie tai, kad Jūsų verslui reikalingos SEO paslaugos, o apie tai, kad Jūsų verslui reikalingos SEO paslaugos dar prieš pradedant kurti el. parduotuvę ar svetaine. Jei neseniai išleidote nemenką sumą pinigų naujai svetainei (ir ji atrodo puikiai!), ko gero, dabar tikrai nenorėsite klausytis patarimų apie tai, kad reikia investuoti dar daugiau pinigų, kad svetainė taptų matoma paieškos sistemose. Tačiau reikia padėti „Google“ suprasti Jūsų verslą. Tinkama SEO „injekcija“ į Jūsų svetainės „kraują“ gali paieškos sistemoms kuo geriausiai pademonstruoti Jūsų svetainę. Tikrai neretai pasitaiko, kad verslininkai susikuria reprezentatyvias svetaines— tikrus meno kūrinius, o tuomet kreipiasi dėl SEO (lyg tai būtų koks torto papuošimas). Viskas veikia tikrai ne taip. Juk nededate pyrago į orkaitę kol į tešlą neįmaišėte kiaušinių ir cukraus? Geriausius rezultatus pasieksite atsižvelgdami į SEO rekomendacijas dar tik pradedant planuoti svetainės struktūrą, dėlioti dizaino elementus, renkantis turinio valdymo sistemą bei jai reikalingus įskiepius / funkcionalumus ir t. t. Pradėti dirbti su SEO specialistu dar prieš pradedant kurti naują svetainę— reiškia teisingai susieti senus svetainės URL'us su naujais, sukurti nukreipimo puslapius atsižvelgiant į vartotojo ketinimus, išsaugoti turimas pozicijas bei lankytojų srautą ir t. t. SEO specialistai gali nemažai pagelbėti, net jeigu ir pradėjote ne nuo to galo, tačiau, tokiu atveju reikės daugiau laiko, daugiau pastangų, daugiau pinigų ir galbūt net esminių pakeitimų svetainėje.
  5. SEO padės žmonėms Jūsų svetainę atrasti, pastebėti ir mylėti. Internete Jūsų svetainė yra sąlyčio taškas tarp Jūsų ir Jūsų kliento. Svetainė generuoja potencialius naujus klientus, partnerius ar investuotojus. SEO čia atlieka svarbų vaidmenį: jei Jūsų svetainės niekas neranda — ji nieko verta. Jau seniai SEO nebėra tik apie raktažodžių pozicijas, paspaudimus, peržiūras ir žemą atmetimo rodiklį. Modernus ir veiksmingas SEO turi įsišaknyti į įmonės tikslus ir strategijas. Tik taip internete užsiimsite savo vietą tikslinėje rinkoje.

 Kas sudaro SEO paslaugas?

  1. Rinkos tyrimas paieškos sistemoje
  2. Tikslų nustatymas
  3. Planavimas
  4. Svetainės struktūros paruošimas
  5. SEO auditas
  6. Vidinė optimizacija
  7. Išorinė optimizacija
  8. Ataskaitos ir bendradarbiavimas

 Na, o dabar apie kiekvieną paslaugą išsamiau.

Rinkos tyrimas paieškos sistemoje

  1. Pirminis susipažinimas su kliento rinka.
  2. Rinkoje dažniausiai ieškomų, populiariausių raktažodžių tyrimas ir nustatymas.
  3. Bendrųjų paieškos tendencijų nustatymas.
  4. Alternatyviųjų, long-tail raktažodžių nustatymas.
  5. Galutinis raktažodžių parinkimas, jų pasitvirtinimas kartu su klientu.
  6. Konkurencijos įvertinimas SERP'e.
  7. Kliento svetainės (-ių) įvertinimas: SEO atžvilgiu vertinama esama situacija ir potencialas pagal technines galimybes ir turimus resursus.
  8. Google Analytics ir Search Console duomenų įvertinimas.

Tikslų nustatymas

  1. Kliento tikslų nustatymas, jų pasiekiamumo pagrindimas.
  2. Galimų panaudoti resursų analizė.
  3. Siektinų „Market Rats“ tikslų užsibrėžimas.
  4. „Market Rats“ ir kliento tikslų bei lūkesčių suderinimas.
  5. Svetainės/ tinklalapių tikslų nustatymas.
  6. Išskirtinio pasiūlymo (-ų) apsibrėžimas.
  7. Biudžeto nustatymas.

Planavimas

  1. „Darbinių puslapių“ nustatymas.
  2. Jei įmanoma/ reikia— turinio kūrimo susisteminimas (aktualiausia e- komercijos projektams).
  3. „Kokybė vs. kiekybė“ santykio įvertinimas (aktualiausia e-komercijos projektams).
  4. Darbų eigos plano parengimas atsižvelgiant į iškeltus tikslus ir suteikiant prioritetą svarbiausiems SEO veiksmams.

Svetainės struktūros paruošimas

  1. Kliento interneto svetainės/ elektroninės parduotuvės puslapių struktūros sudarymas pagal ankstesnių darbo etapų duomenis, raktažodžių tyrimus ir tikslus.
  2. „Darbinių puslapių“ svarbiausių SEO elementų suprojektavimas bei lankytojo kelio išplanavimas.
  3. Vidinių nuorodų struktūros projektavimas, optimizavimas.

 SEO auditas

  1. Svetainės klaidų analizė ir rekomendacijos taisymui (taisymo apimtis priklauso nuo neigiamos klaidų įtakos).
  2. Dažniausiai pasitaikančių klaidų iš SEO pusės peržiūra ir rekomendacijos joms taisyti.
  3. Išsamus konkurentų tyrimas pagal populiariausius/ klientui svarbiausius 1-3 raktažodžius, rekomendacijos ką reikia pasidaryti, kad aplenkti konkurentus.
  4. Svarbiausių „Google“ Search Console duomenų analizė, jei yra taisytinų vietų pateikiamos ir rekomendacijos jų taisymui.
  5. „Google“ Analytics duomenų analizė SEO atžvilgiu, jei reikia ir optimizacijos rekomendacijos.
  6. Išorinio SEO duomenų auditas pagal Search Console, MOZ ir Ahrefs įrankių duomenis. Jei yra poreikis pateikiamos ir rekomendacijos esamos išorinės optimizacijos korekcijoms.
  7. Sisteminių puslapių svarbiausių SEO elementų peržiūra, įvertinimas ir rekomendacijos.
  8. Kitos bendros informacijos patikrinimas ir rekomendacijos dėl: SERP suindeksuotų ir realiai svetainėje matomų puslapių kiekio neatitikimų, globalaus title, autoriteto, Spam Score, puslapių užkrovimo greičio, mobilios versijos, socialinių tinklų, „Google“ My Business ir kt.

Vidinis SEO

  1. Turinio korekcijų ir / arba kūrimo rekomendacijos.
  2. Meta duomenų sutvarkymas (title, description). HTML (struktūrinių, hipertekstinių ir kt.) elementų optimizavimas arba rekomendacijos.
  3. Ateities rekomendacijos (mūsų nuomone svetainė turi augti).
  4. Jei reikia— esamo svetainės autoriteto išsaugojimas t. y. 301 nukreipimų planas (aktualu atsinaujinantiems svetainę ar keičiantiems turinio valdymo sistemą).
  5. Skaitmeninės medijos failų optimizacija.

Išorinis SEO

  1. Darbas su „Market Rats“ duomenų bazėmis.
  2. Išorinio turinio kūrimas bei platinimas.
  3. Potencialių partnerių paieška (jei klientas linkęs keistis).
  4. Esamų „Market Rats“ resursų panaudojimas (jei resursai naudotini).
  5. Konkurentų strategijos atsvėrimas.
  6. Interneto šaltinių susijusių su kliento rinka paieška, bei informacijos apie klientą platinimas.
  7. Registracijos specifinėse interneto duombazėse.
  8. Klientų resursų panaudojimas (priklauso nuo kliento resursų).
  9. Jei reikia — socialinių tinklų panaudojimas.
  10. Dalyvavimas susijusio turinio diskusijų forumuose
  11. Papildomų interneto šaltinių kūrimas.
  12. Naudingų interneto šaltinių rekomendacijos (nebūtinai naudingi iš SEO pusės, bet galintys padėti pasiekti kliento tikslų, pvz. uždirbti pinigų).
  13. Rekomendacijos kokiuose šaltiniuose verta investuoti papildomai į išorinį SEO.
  14. Pridėtinės SEO vertės kitose reklamos formose įvertinimas, rekomendacijos.

 Kanalus, šaltinius ir būdus (baneris / URL / anchor) parenka SEO specialistas pagal esamą situaciją.

Ataskaitos ir bendradarbiavimas

  1. Konsultacijos visais internetinio marketingo klausimais (jei tik leidžia kvalifikacija).
  2. Ataskaitos pagal individualiai suderintą formą (siekiame kuo daugiau darbo laiko skirti kliento internetinio marketingo sistemos kūrimui, todėl ataskaitas suvedame į kuo aiškesnius ir paprastesnius rodiklius).
  3. Individualios pamokėlės, kaip „skaityti“ „Google“ Analytics ar pasinaudoti SEO įmonės galimybėmis.
  4. Papildomų galimybių paieška bei pasiūlymų pateikimas (labiau susipažinus su kliento rinka).

Ką reikia žinoti renkantis SEO paslaugas teikiančią įmonę?

Labai svarbu rasti ir pasirinkti gerą SEO įmonę. Tai nėra lengva, bet iš esmės svarbiausia yra užduoti klausimus, pasitikrinti SEO specialisto kvalifikaciją ir įmonės darbo principus bei sinchronizuoti lūkesčius su galimybėmis. 

1. Užduodami klausimus turėtumėte išsiaiškinti:

  • Ar su samdoma SEO įmone / specialistu bus lengva bendradarbiauti?
  • Ar samdoma SEO įmonė yra orientuota į realios vertės pritraukimą Jūsų verslui?
  • Ar SEO įmonė dirba nuosekliai ar turi aiškią strategiją?
  • Ar turi žinių apie SEO ir internetinio marketingo industriją?
  • Ar SEO įmonė apsiimtų dirbti už Jūsų planuojamą skirti biudžetą? Ką su juo galėtų pasiekti?

Jūsų verslas gali pradėti generuoti ženkliai daugiau srauto ir pajamų nei bet kada anksčiau, tereikia tinkamai pasirinkti SEO įmonę! Prasto įmonės pasirinkimo atveju SEO gali tapti tikra nesėkme: iššvaistyti pinigai, „Google“ nuobaudos ir nesuskaičiuojamos prarastos galimybės (pozicijos, lankytojų srautai ir pajamos).

2. Kad patiems būtų lengviau kritiškai mąstyti apie savo lūkesčius — iš anksto turėkite tam tikrus kriterijus.

Pagalvokite apie:

  • svetainei keliamus tikslus.
  • planuojamą skirti biudžetą (mažiausią ir didžiausią sumą kokią galėtumėte investuoti į SEO);
  • pageidaujamą sutarties trukmę (6, 12 mėn., 2 metai, neterminuota);
  • įmonės lokaciją (ar norite gyvo bendravimo su SEO paslaugų teikėjais ir patogiausia, kad įmonė būtų įsikūrusi tame pačiame mieste kaip ir Jūs ar Jus tenkina ir SEO paslaugos nuotoliniu būdu);
  • pageidautiną ataskaitų teikimo dažnumą ir formą;

3. Prieš pasirinkdami paslaugos teikėją pasikalbėkite bent su trimis SEO paslaugos tiekejais. Be to, kad turėsite iš ko rinktis, taip pat įgysite svarumo galimoms deryboms su pasirinkta įmone ir daugiau žinių apie SEO paslaugas, kainas, sutarčių sąlygas ir kt.

4. Iš anksto turėkite pasiruošę klausimus, užduokite tuos pačius klausimus kelioms agentūroms. Lygindami atsakymus galėsite lengviau priimti sprendimą dėl įmonės pasirinkimo. Penktame punkte pateiksime klausimų sąrašą, galite pasirinkti sau aktualiausius ir suprantamiausius bei panaudoti Juos pokalbyje su SEO specialistu.

5. Sąžiningos ir gerai įsitvirtinusios SEO įmonės specialistai su malonumu atsakys į visus Jūsų klausimus, spręs iškilusias problemas. Atkreipkite dėmesį į tai kaip noriai yra atsakinėjama į klausimus. O svarbiausia— nepasirašinėkite jokių sutarčių su SEO įmone, kol neuždavėte šių klausimų:

  • Ar galite garantuoti, kad mano svetainė turės aukščiausias pozicijas pvz. TOP 3?

Tai esminis, kontrolinis klausimas, pradėkite būtent nuo jo. Šis klausimas padės atsikratyti nepatikimų, daug žadančių SEO įmonių ar apgavikų. Profesionalūs SEO specialistai niekada negarantuos klientui aukščiausių pozicijų, nes jie žino, kad SEO srityje niekada negali būti garantuotas.

  • Kaip Jūs dirbate su „Google“ nubaustomis svetainėmis?
  • Ar Jūsų įmonė kada nukrypsta nuo „Google“ SEO rekomendacijų? Kiek tai yra toleruotina Jūsų įmonėje?
  • Ar Jūsų įmonė perka nuorodas?
  • Kaip ir kokias nuorodas renkate?
  • Kokio surinktų nuorodų kiekio galiu tikėtis per mėnesį ar metus?
  • Kokius išorinės ir vidinės optimizacijos veiksmus atliksite? Ar turite specialių, išskirtinių taktikų?
  • Kokius įrankius naudojate optimizuodami svetaines ir siekdami užsibrėžtų tikslų?
  • Ar redaguojate/ optimizuojate svetainėje jau esamą turinį?
  • Ar iš išorės yra užsakinėjami kokie nors SEO ir su SEO susiję darbai/ turinys? Jei taip tai tuomet kas juos atlieka?
  • Kokia Jūsų įmonės turinio optimizavimo strategija (tikslai, veiksmų eiga tikslams pasiekti ir išteklių sutelkimas veiksmų eigai vykdyti)? Kokią reikšmę suteikiate turinio plėtrai ar apskritai ją planuojate?
  • Kiek ir kokio turinio planuotumėte sukurti mano svetainėje? Kaip tą turinį optimizuotumėte?
  • Ar turite kokių nors sėkmingos optimizacijos pavyzdžių, kuriuos būtumėte atlikę panašios veiklos svetainei?

Sėkmingi SEO specialistai nieko nelaukę pateiks pavyzdžius. Jeigu sulauksite atsakymo, kad „tai yra konfidencialu“ arba „mes neviešiname kitų klientų optimizacijos veiksmų ir rezultatų“— būkite atsargūs. Tiesa, SEO specialistai negali dalintis tam tikra klientų informacija (gautos pajamos, svetainės lankomumas ir pan.), tačiau raktažodžių pozicijos yra vieša informacija, svetainė taip pat yra laisvai visiems prieinama, taigi specialistas tikrai gali atrasti būdų kaip potencialiam klientui pristatyti savo atliktus darbus ir pasiektus rezultatus.

  • Kiek laiko vidutiniškai praeina kol Jūsų klientai pradeda jausti teigiamą pokytį/ rezultatus?
  • Kiek nuolatinių projektų šiuo metu turite? Kiek darbuotojų su jais dirba?

Jei įmonėje yra tarkime 10 SEO specialistų ir 300 nuolatinių SEO projektų, tikėtina, kad gali kentėti paslaugų kokybė arba įmonė dalį darbų perka iš išorės. Tame nėra nieko blogo jei Jūsų apklausiama įmonė gali paaiškinti kaip susitvarko su dideliu kiekiu projektų, iš kur kokius darbus perka ar pan. Jei viskas atrodo kokybiška ir sustyguota — šaunu.

  • Ar dirbate su įmonėmis, kurios konkuruoja su mano verslu?

Tai nebūtinai yra neigiamas dalykas. Tačiau, jei visgi Jūsų samdoma įmonė dirba ir su Jūsų konkurento svetaine ir jei jis SEO darbams skiria didesnį biudžetą — tai gali tapti problema.

  • Kaip dažnai atliekate svetainės auditą?
  • Kokius duomenis stebite ir pateikiate ataskaitoje?
  • Kaip matuojate pozicijas ir kaip darote ataskaitas?
  • Kaip dažnai galiu tikėtis gauti ataskaitą ir kokiu būdu ją pateikiate?

Svarbiausi rodikliai, kuriuos SEO įmonės turėtų stebėti ir pateikti ataskaitoje: svetainės pozicijos, konversijos, lankomumas iš paieškos sistemų (kartais ir iš kitų šaltinių— referral). Stebimi rodikliai gali būti ir kitokie, priklausomai nuo svetainės tikslų. Dėl ataskaitų rengimo ir pateikimo: kai kurios įmonės tiesiog klientams suteikia prisijungimus prie ataskaitų programinės įrangos ar online įrankių mokamų versijų, dalis tiesiog eksportuoja duomenis ar pateikia juos kitose formose (xls, doc, ppt ir pan.) Ataskaitoms rengti galima naudoti įvairius mokamus ir nemokamus įrankius, svarbu, kad SEO įmonė, kurią apklausiate naudotų Search Console ir Google Analytics, visgi, tai yra „Google“ produktai ir jais turėtų naudotis kiekvienas SEO specialistas.

  • Kiek žmonių turės prisijungimus prie mano svetainės ir jos stebėjimo platformų (Analytics, Search Console)?
  • Kokių saugumo veiksmų imatės, kad užtikrintumėte mūsų svetainės saugumą?
  • Kokių atsargumo priemonių imatės, kad kliento svetainė negautų „Google“ nuobaudos (nebūtų pašalinta iš indeksacijos, nenukristų pozicijos)?
  • Ar keisite mano svetainės struktūrą, dizainą, kodavimą? Jei taip tai ar tai bus atliekama Jūsų įmonės viduje ar užsakoma iš išorės?
  • Kas bus atsakingas už mano svetainės optimizaciją? Į ką galėsiu kreiptis visais su SEO susijusiais iškilusiais klausimais?
  • Ar galiu susitikti su žmonėmis, kurie dirbs su mano svetaine?
  • Ko reikės iš manęs? Kaip galiu prisidėti prie optimizacijos proceso? Ar privalau prisidėti?
  • Ar galite išskaidyti SEO biudžeto kainą pagal konkrečias paslaugas ir valandas skiriamas tiems darbams atlikti?
  • Kas išskiria Jus iš kitų SEO paslaugų teikėjų?
  • Apskritai, kokių rezultatų galėčiau tikėtis pasiekti su savo svetaine/ el. parduotuve?

Matote, kiek daug dalykų galite paklausti ir sužinoti dar prieš pradedant samdyti SEO paslaugos teikėją? O 90% užklausų, kurias gauname turi vieną pagrindinį klausimą: kiek kainuos SEO? Kaina yra labai lankstus dalykas, kuris kinta priklausomai nuo daugybės elementų (tikslų, turimų resursų, konkurencijos ir t. t.). Nederėtų rinktis mažiausią kainą pasiūliusio paslaugos teikėjo be jokio pagrindo ir argumentų. Dažnai SEO srityje maža kaina reiškia, kad mažiau ir pasieksite.


Optimizavimas paieškos sistemoms: rezultatai ir nauda

Tinkamai atlikto SEO rezultatai ir nauda:

  • aukštos optimizuojamos svetainės pozicijos (pagrinde TOP 10) paieškos sistemų rezultatų puslapiuose pagal konkrečius raktinius žodžius, ar jų grupes.
  • svetainė paieškos sistemų rezultatuose tampa matoma didesniu kiekiu raktažodžių ir jų kombinacijomis,
  • padidėjęs tikslinių lankytojų* skaičius,
  • klientai, kurie laikosi visų SEO specialistų suteiktų patarimų, rekomendacijų ir taisyklių, po tam tikro laiko pastebi padidėjusį suinteresuotų klientų srautą: „<...> dažniau paskambina ar parašo užklausą <...>“,
  • žinomumo didinimas suinteresuotoje auditorijoje**,
  • randamumas suinteresuotoje auditorijoje,
  • bene didžiausia investicijų grąža (lyginant su kitomis marketingo priemonėmis),
  • konkurentų aplenkimas. Svarbu paminėti, kad nerašome konkrečių darbų apimčių (nuorodų ar straipsnių skaičių ir pan.), nes neretai norint pasiekti aukščiausias pozicijas reikia išeiti „iš rėmų“ ir padaryti daugiau už kitus, todėl šabloninė sistema tampa trukdžiu, o išradingas ir greitai besiadaptuojantis SEO specialistas— koziriu.

*Tikslinis lankytojas SEO procese — tai žmogus, kuris paieškos laukelyje įveda raktažodį (susijusį su siūlomomis prekėmis, paslaugomis ar informacija) ir per paieškos rezultatus patenka į konkrečią interneto svetainę. Optimizacijos paieškos sistemoms procese svetainei ypač svarbūs du dalykai: žinomumas bei randamumas.

**Žinomumas (ypač čia tinkama reiškinio sąvoka Top-of-Mind Awareness) yra brangus ir sunkiai pasiekiamas dalykas (didelės lėšos + aukšto lygio ar specializuota produkcija + tinkama žinutė). Svarbiausias šio aspekto momentas— vartotojo galvoje tam tikros prekės ar paslaugos natūraliai asocijuojasi su konkrečiu prekės ženklu, įmone ar svetaine. Žinomumas reiškia, kad vartotojo galvoje tarsi „įkalama“ mintis, jog prireikus konkrečios prekės ar paslaugos, šis prisimintų bei įsigytų žinutės skleidėjo siūlomus produktus ar paslaugas. Siekiantys žinomumo dažnai „perka“ didelį kiekį žinutės gavėjų, tikėdamiesi, jog šiems prireiks kompanijos asortimente esančių prekių ar paslaugų. Dažniausiai žinutė skleidžiama, įsiterpiant į įprastą vartotojo veiklą. Tik nesupraskite klaidingai, optimizacija paieškos sistemoms nėra skirta didinti prekės ženklo žinomumą. Tačiau pakartotinai ieškantiems vieno ar kito produkto/ paslaugos už akių vis užkliūna paieškos rezultatuose pateikiamos nuorodos, tokiu būdu vartotojai iš SERP pažįsta naujus prekės ženklus, jei jiems pasiseka atsidurti pirmame paieškos rezultatų puslapyje šalia gerai žinomų, senų prekės ženklų. Praktinis pavyzdys, jei paieškos sistemos naudotojas periodiškai ieško pvz. papildų sportui, nepaisant to, kad jis linkęs pasitikėti žinomu prekės ženklu, jei kiekvieną kartą paieškos rezultatuose jis ims matyti naujo papildų sportui pardavėjo svetainės domeną, jis taip pat jį įsimins, o galbūt ir paspaus nuorodą pašniukštinėti pasiūlą ir kainas. SEO tenkina paklausą, bet jos nekuria. Jei tai ką siūlote / parduodate yra ieškoma internete — SEO paslauga yra tinkama reklamos rūšis Jūsų verslui. Jei Jūs nepopuliarinate savo prekės ženklo/ prekių ar paslaugų kitais reklamos šaltiniais— SEO dėka jis taps žinoma paieškos sistemų vartotojams. Jei nežinote ar Jūsų prekė / paslauga yra ieškoma, mes Jums galime atsakyti į šį klausimą.

Ir nors šiuo metu internete galima surasti daugybę SEO pamokų bei svetainės optimizavimo patarimų, visgi padaryti konkrečią svetainę lengvai randamą tiek vartotojui, tiek pačiai paieškos sistemai nėra taip paprasta. Randamumas (internete), skirtingai nuo žinomumo, reiškia, jog lėšos investuojamos į buvimą ten, kur ieško asmenys, norintys tam tikros prekės ar paslaugos. Paprastai šiam tikslui žinutė skleidžiama taip, kad vartotojas ją peržiūri savanoriškai (permission marketing). Optimizacija paieškos sistemoms didžiausią įtaką daro randamumui ir iš kitų masinių marketingo priemonių Lietuvoje išsiskiria bene didžiausia investicijų grąža (beje, tai tinka ne visoms rinkoms).


SEO kaina

Dažnai gauname interesantų užklausas dėl SEO paslaugų, o aktualiausias klausimas: „kokia SEO kaina?“. Turime preliminarias SEO kainas nustatomas pagal projekto dydį, tačiau iš esmės kiekvienam projektui kainą skaičiuojame individualiai. Nesame parduotuvė, kur už 800 EUR galima nusipirkti konkrečias Top 3 pozicijas penkiems raktažodžiams. Kaip jau minėta, esame SEO architektai, projektuojame SEO sistemą ir siekiame abipusės naudos: jei uždirbs klientas — uždirbsime ir mes. Taigi, kiek kainuoja profesionalios SEO paslaugos?

Preliminarios SEO paslaugų kainos (kasmėnesinis mokestis):

Projekto tipas

SEO kaina EUR / mėn. (biudžetas skirtas kasmėnesiniams darbams įv. stadijose: pradiniame auginime / palaikyme / plėtroje)

Nedidelės apimties (dažniausiai paslaugas arba nišines prekes siūlančioms) svetainėms 300-500
Vidutinės apimties (informacinėms, paslaugas / prekes parduodančioms) svetainėms, elektroninės komercijos projektams 600-1000
Didelės apimties, unikaliems, tarptautiniams projektams  nuo 1000 

Pradedant su SEO dirbti nuo nulio nepakanka žinoti kiek kainuoja SEO paslaugos, klientas taip pat turi nusimatyti ir papildomas išlaidas trečiosioms šalims:

Rašytojams Programuotojams Nuorodų tinklo kūrimui 

Pastaba: jei svetainę kažkas (mėgėjiškai, profesionaliai) optimizavo paieškos sistemoms dar prieš mums pradedant dirbti su jos SEO, pasidarome vidinio ir išorinio SEO analizę ir jei matome, kad svetainė neatitinka „Market Rats“ SEO standartų — primygtinai siūlome klientui pasirengti svetainės vidų pagal mūsų darbo principus ir (jei yra poreikis) tvarkyti esamą išorinės optimizacijos situaciją. „Market Rats“ darbo praktikoje ~99 % atvejų yra reikalinga optimizacija nuo nulio, kad galėtume pasirengti SEO sistemą pagal savo optimizacijos standartus, efektyviai išnaudoti turimus resursus ir parodyti klientams, kad investuoti į SEO apsimoka.

DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI APIE SEO PASLAUGŲ KAINĄ

Parengiamieji SEO sistemos projektavimo darbai kainuoja papildomai ar yra įskaičiuoti į kasmėnesinį SEO biudžetą?

Iš esmės tai yra susitarimo su SEO specialistu reikalas, kuris priklauso nuo svetainės SEO tikslų ir kaip greitai juos norima pasiekti. Jeigu klientas turi ambicingų siekių ir nori kuo greičiau matyti teigiamą pokytį bei pasiekti tikslą — greitesniam įsibėgėjimui darbų pradžiai (SEO sistemos išplanavimui, auditui, turinio kūrimo rekomendacijoms ir kt.) numatomas vienkartinis papildomas biudžetas.

 

Ar nuorodų tinklas kuriamas iš SEO biudžeto?

Primygtinai rekomenduojame nuorodų tinklo kūrimui skirti papildomą biudžetą dėl paprastų priežasčių:

  1. nuorodos (kaip ir svetainės tekstai ar programavimo darbai)— lieka klientui,
  2. SEO biudžetas = SEO specialisto laikas skiriamas svetainės optimizacijai. Perkant nuorodas iš SEO biudžeto lieka mažiau laiko kitiems optimizacijos darbams, gali mažėti efektyvumas.

Ar galima prasisukti pigiau, ar daromos nuolaidos, akcijos — atrakcijos?

No, nein und nicht, non, nie, NEBENT... Esate pasiryžę ir patys prisidėti prie optimizacijos proceso pvz. rašydami savo prekių / paslaugų aprašymus pagal mūsų suteiktas rekomendacijas! Tokia iniciatyva visada džiaugiamės ir ją skatiname, nes manome, kad ir kokį gerą rašytoją samdytumėte, niekas neišmano Jūsų verslo specifikos geriau už Jus. Turiningas, naudingas, aktualus, informatyvus, išskirtinis, unikalus tekstas — kelias į sėkmę. Prasmingas tekstas ne tik pritraukia daugiau lankytojų, bet ir padidina konversijos įvykdymo tikimybę bei tokiu turiniu žmonės yra linkę dalintis internete, o tai reiškia, kad galima vienu šūviu nušauti du zuikius — optimizuojant vidų paskatinti natūralią išorinę optimizaciją. Kliento pasiryžimą rašyti tekstus (ar kitokį indėlį) sutartyje paverčiame įsipareigojimu. Kadangi tekstai yra labai svarbi SEO dalis — apsidraudžiame, kad klientas įvykdytų pasižadėjimą ir nestabdytų tolimesnės projekto eigos bei netolintų rezultatų pasiekimo termino.

Nuo ko priklauso SEO kaina?

Kadangi įmonės viduje SEO biudžetą konvertuojame į atitinkamą SEO specialisto darbo valandų bei kitokių resursų kiekį, kuris bus skiriamas svetainės / e-parduotuvės optimizacijai, iš esmės kaina priklauso nuo projekto dydžio (sisteminių puslapių kiekio), sudėtingumo ir konkurencijos SERP'e.

Pastaba: pasitaiko, kad kliento nurodyti konkurentai nesutampa arba tik iš dalies sutampa su SERP'o konkurentais. Paieškos rezultatuose dėl pozicijų tenka konkuruoti ne tik su tiesioginiais konkurentais, bet ir su platesnį prekių/ paslaugų spektrą siūlančiais „banginiais“ (pvz.: didžiaisiais interneto prekybos tinklais), informacinėmis svetainėmis (pvz.: wikipedia.org) skelbimų bei naujienų portalais, o kartais ir su valstybės institucijų svetainėmis.


Kodėl rinktis „Market Rats“?

  • Teikiame SEO paslaugas nuo 2010 metų.
  • Esame bene didžiausi Lietuvoje specializuoti SEO paslaugų teikėjai (>95% pajamų iš SEO paslaugų).
  • Mes nesame vieni iš daugybės Lietuvos SEO lyderių (nes truputį išmanome reklamos įstatymą) ;)
  • Nuolatos dirbame tik su vienu rinkos dalyviu, rinką (-as) nustatome kartu su klientu.
  • Mes nebijome klysti ir taisyti klaidų: SEO sritis— dinamiška, kartais taikome eksperimento → analizės → metodų koregavimo darbo principą.
  • Nesivaikome SEO madų — ieškome veiksmingiausių darbo metodų.
  • Nebijome klientui pasakyti „ne“ ir neleisime Jums patiems be priežiūros darytis SEO (su visa pagarba), apmokysime personalą, negaišime laiko neefektyvioms smulkmenoms bei kiek įmanoma efektyviau išnaudosime turimą resursą (kurio potencialas — lyderiavimas Lietuvos „Google“).
  • Mylime gerus žmones, tvarkingus verslus ir tikime jų ateitimi, neteikiame konkurentų juodinimo, kenkimo, pozicijų smukdymo paslaugų.
  • Elektroninių parduotuvių, svetainių SEO paslaugų procesą suvokiame kaip sistemą — geriau pralaimėti mūšį, bet laimėti karą.
  • Dirbame „Pareto principu“ (kitaip dar vadinamu „20/ 80“) tai reiškia, kad visų pirma atliekame 20% svarbiausių darbų, kurie duoda 80% rezultato. Juk jeigu dar nesate randami — neverta gaišti laiko tvarkant nukreipimo puslapių meta aprašymus. Šie ir kiti pirminėje darbų stadijoje mažiau svarbūs elementai yra tvarkomi vėlesnėse darbų stadijose.
  • Esame atviri, nebijome pasakyti, jei kliento tikslai yra nerealistiški.
  • Išmanome, ką darome, o ne atliekame iš anksto paruoštą algoritmą. Esame SEO architektai, o ne darbininkai.
  • Neužsidedame procentų už trečiųjų šalių paslaugas, jei rekomenduojame, tai kaip sau.
  • Galime pasiūlyti bendro projekto modelį (abi šalys dalinasi atsakomybe ir uždarbiu).
  • Parenkame tinkamiausią klientų pritraukimo strategiją (nesutinkame, kad „visiems tas pats“ yra geriausia strategija. SEO yra varžybos, o ne baigtinis darbas).
  • Žinome, kad „SEO optimizacija“ — optimizavimo paieškos sistemoms optimizacija (SEO paslaugų teikimo tobulinimas), o ne SEO paslaugos teikimas :).
  • Mums nėra svarbi jūsų lokacija, SEO paslaugas galime teikti visoje Lietuvoje (Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Panevėžyje, Telšiuose, Palangoje, Ignalinoje, Mažeikiuose, Kėdainiuose ir realiai bet kur visame pasaulyje)

Kodėl rinktis „Market Rats“ teikiamas SEO paslaugas?

  • Jei manome, kad SEO paslaugų kaina klientui neatsipirks — atsisakome dirbti. Išimtis jei kliento tikslas nėra kuo didesnė grąža nuo investicijų ir jis siekia investuoti kiek reikės, kad užsiimtų rinkos dalį paieškos sistemų rezultatuose.
  • Svetainių optimizavimo paieškos sistemoms proceso metu turinio kokybei skiriame išskirtinį dėmesį. Tinkamai paruoštas ir optimizuotas turinys — ne tik geros pozicijos paieškos sistemų rezultatuose, bet ir didesnis lankytojų, virtusių klientais, procentas (konversija).
  • Koncentruojamės į svarbiausią: visą dėmesį skiriame populiariausiai „Google“ paieškos sistemai ir SEO procese vadovaujamės 20/80 principu.
  • SEO deriname su esama kliento marketingo strategija arba padedame suformuoti naują.
  • Nežadame greitų SEO rezultatų, kadangi siekiame tvirtų kliento pozicijų internete. O tvirtomis pozicijomis laikome tas, kurios padeda uždirbti nuolatos ir daugiau.
  • Tikime, jog svetainių optimizavimo „Google“ paieškos sistemai paslaugos yra nuolatinis procesas. Interneto rinka nuolat kinta, o prisitaikyti prie itin greitų pokyčių galima tik dirbant reguliariai. Nesutinkame, kad 3 mėnesių svetainės optimizavimo darbai garantuoja rezultatus ilgajam periodui.
  • Siekiame nuolatinių stabilių ir / arba augančių rezultatų (pozicijų ir lankomumo), nesiorientuojame į greitus trumpalaikius rezultatus. Labiausiai vertiname ilgalaikį bendradarbiavimą, o ne vienkartinį uždarbį.
  • Neribojame siektinų raktinių žodžių kiekio.
  • Nedarome pavienių veiksmų: vietoj to kuriame SEO sistemą, kurios tikslas — mūsų ir kliento veiksmų suderinamumas, siekiant bendro rezultato.
  • Perspėjame klientą, jei manome, kad svetainių optimizavimo „Google“ paslaugos neatneš laukiamos naudos.
  • Auginame išmanančius klientus. Norime, kad į mus kreipęsi verslininkai žinotų, kokie dalykai įeina į svetainių optimizacijos (SEO) kainą, todėl iš anksto supažindiname su planuojamais darbais. Be to, klientams surengiame mini pamokas, kurių metu, jie trumpai supažindinami su svetainės iškėlimu paieškos rezultatuose. Norime, kad SEO mūsų klientams nebūtų tamsioji interneto pusė.
  • SEO darbus planuojame ilgajam laikotarpiui (pusei metų ir ilgiau).  Turime projektų, kuriuos kasmet paauginame 5 ir daugiau metų.
  • Jūsų komunikacija internete ir svetainė nebus efektyvi be lankytojų — žmonių, kurie susipažįsta / susidomi Jūsų preke, paslauga ar idėjomis. Lankytojų pritraukimu besiremianti SEO strategija — tokia strategija, kai siekiama optimaliausiai panaudoti lėšas, tikslinių lankytojų pritraukimui. Rekomenduojame visiems norintiems būti matomiems internete.
  • SEO strategijų orientacija į rinkos dalies internete / paieškos sistemų rezultatuose užėmimą. Tokiu atveju nebežiūrima į tiesioginę kiekvieno išleisto lito grąžą. Yra rinka, yra rinkos lyderiai. Strategija taikoma klientams, žinantiems buvimo Google TOP 3 svarbą ir pasiruošusiems investuoti, nes kai kuriose Lietuvos rinkose SEO paslaugos kainos, palyginus su investicijų grąža, yra labai nedidelės.
  • Turime patirties su:
    • informacinėmis svetainėmis,
    • skelbimų portalais,
    • informaciniais, naujienų portalais,
    • el. komercijos projektais,
    • naujų projektų kūrimu,
    • projektų atnaujinimu,
    • daugelio šalių projektais (1 projektas visoms rinkoms) bei projektų junginiais (atskiri projektai atskiroms rinkoms),
    • socialiniais projektais,
    • multi svetainių junginiais (100 ir daugiau svetainių),
    • svetainių „SEO remontu“ po „Google“ nuobaudų,
    • SEO „specialistų“ „darbo“ išvalymu,
    • pagalbinių svetainių kūrimu,
    • SEO be svetainės,
    • SEO rinkose su nežinoma kalba,
    • reputacijos valdymu „Google“ SERP'e,
    • trečiųjų šalių sistemų paruošime siekiant SEO naudos jų klientams.
  • Pajungiame Jūsų svetainę į sistemą, kurioje ji neša išmatuojamą naudą.
  • Auginame sistemą (tęsiant bendradarbiavimą „Market Rats“ klientų rezultatai internete paprastai gerėja, 60% klientų su kurias dirbame daugiau nei metus didinasi biudžetus arba pradeda naujus projektus).
  • Laikomės „naudos lankytojui pagrindimo“ filosofijos bei darbo principų. „Market Rats“ prižiūrima svetainė turi būti naudinga lankytojui ir savininkui bei aiškiai suprantama/ prieinama „Google“ paieškos sistemai. Tokiu būdu siekiame ilgalaikių klientų rezultatų paieškos sistemose (standartiškai kuriame sistemą taip, kad ateities „Google“ algoritmų pakeitimai neturėtų neigiamos įtakos rezultatams).

Gaukite pasiūlymą

Susisiekite telefonu +370 646 30700, ar užpildykite žemiau esančią užklausą

Formoje pateikti duomenys naudojami susisiekimui su klientu
Jūsų žinutė išsiųsta sėkmingai. Klaida! Žinutė neišsisiųsta. Bandykite dar kartą. Neteisingas Captcha