Kas yra konversijos rodiklis? Kaip jį apskaičiuoti?

Jeigu norisi matuoti savo reklamos ar rinkodaros kampanijos efektyvumą, tam skaičiuojamos konversijos bei konversijos rodiklis (CR). Kadangi tai yra labai svarbi metrika, šiame gide apžvelgsime, kas tiksliai yra konversijos rodiklis, kaip jį apskaičiuoti, kokią statistiką apie jį reikėtų žinoti bei kaip jį padidinti. 

Kas yra konversijos rodiklis?

Trumpinys CR nurodo rodiklį, kuris reiškia procentinę svetainės lankytojų dalį, kuri atlieka tam tikrą veiksmą, pavyzdžiui: perka, užpildo formą arba užsiprenumeruoja naujienlaiškį. 

Konversijos rodiklis parodo, kaip efektyviai veikia jūsų rinkodara ir kaip efektyviai jūsų svetainė paverčia lankytojus klientais arba potencialiais klientais.

Kaip skaičiuoti CR ir kodėl jis svarbus?

Skaičiavimui naudokite paprastą formulę:

CR = (bendras konversijų skaičius / bendras lankytojų skaičius) × 100 %

Pavyzdžiui, jei leidžiate reklamos kampaniją, kurios tikslas yra parduoti ir 50 iš 1000 lankytojų ką nors perka, jūsų CR yra 5 %.

Aukštesnis konversijos rodiklis reiškia daugiau pardavimų iš to paties srauto, todėl efektyviau panaudojamos reklamos lėšos ir taip pat padidėja pajamos. Šis rodiklis yra geras indikatorius apie jūsų svetainės dizaino, išdėstymo ir informacijos pateikimo kokybę.

Parametro vidurkiai labai skiriasi, priklausomai nuo jūsų veiklos srities. Pavyzdžiui, e-komercijos sektoriuje vidurkis yra apie 2-3 %, o kelionių nišoje 4-6%. Palyginkite savo dabartinę situaciją su rinkos vidurkiais, kad žinotumėte, kiek reikia papildomai tobulinti SEO ir pardavimų ar konversijų piltuvėlį (angl. funnel).

Kodėl būtina nuolat galvoti apie CR?

Apie šią metriką galvoti verta, dėl to, kad ji bene tiksliausiai parodo, koks efektyvus jūsų interneto puslapis ir kiek efektyvi rinkodaros strategija. Beveik visi gidai ir apžvalgininkai išskiria, kad CR (arba CRO) rodikliai suderina pardavimų ir rinkodaros komandų darbą, matuodamas leads‘ų kokybę ir konversijų efektyvumą.

Jis taip pat daro įtaką ir kitoms metrikoms, kaip kad CPA ar ROI. Jeigu konversijų rodiklis žemas, tada reikės pritraukti daugiau srauto, kad gautumėte tą patį konversijų skaičių, o daugiau srauto – didesn4s išlaidos reklamai. Tai ypač svarbu verslams, kurių klientų pritraukimo kaštai yra dideli, pavyzdžiui, SaaS ar finansų sektoriui, kur net 0,5 % CR padidėjimas yra rimta sėkmė.

Specialistai pataria stebėti CR pokytį per visą kampanijos laikotarpį.

Praktiniai patarimai, kaip gerinti konversijos rodiklį

Turime ir keletą praktinių patarimų, kaip galima padidinti konversijų procentą:

  1. Optimizuokite svetainės dizainą ir pagerinkite naudotojo patirtį (UX). Svetainėje turi būti lengva naršyti ir viską rasti. Pasirūpinkite, kad CTA būtų aiškus ir įtikinamas, naudojant aukštos kokybės paveikslėlius ir įtikinamą tekstą. Galiausiai – sutrumpinkite svetainės įkėlimo laiką iki minimumo. 
  2. Išnaudokite A/B testavimo galimybes. Išbandykite skirtingas landing puslapių, CTA ir formų versijas, kad pamatytumėte, kas veikia geriau. Eksperimentuokite ir su spalvomis, šriftais bei objektų vietomis, kad surastumėte, kas neša didžiausią naudą. Taip pataria ir Unbounce raportas
  3. Personalizuokite turinį. Naudokite surinktus duomenis, kad pritaikytumėte pranešimus ir pasiūlymus pagal naudotojų elgseną. Įdiekite rekomendacijų variklius elektroninėse parduotuvėse. Tai padeda didinti konversijas. 
  4. Optimizuokite viską mobiliems įrenginiams. Užtikrinkite, kad svetainė būtų pritaikyta ir gerai veiktų mobiliuosiuose įrenginiuose. 

Trumpas apibendrinimas

Konversijos rodiklis yra labai svarbus parametras, suteikiantis vertingos informacijos apie jūsų rinkodaros efektyvumą. Suprasdamos apibrėžimą, skaičiavimą ir svarbą bei įgyvendindamos jo gerinimo strategijas, įmonės gali priimti geresnius sprendimus bei padidinti investicijų grąžą. Jei norite sužinoti, kaip profesionalai gali padidinti konversijų rodiklį – susisiekite su mumis dėl individualios konsultacijos.