Techninis SEO – kas tai? TOP 15 patarimų Jūsų svetainei

Visi žinome, kad internetinės rinkodaros srityje daug darbo atliekama „užkulisiuose“. Techninė darbo dalis tampa pagrindu sėkmingam tolesnės strategijos įgyvendinimui, tačiau būtent be techninio SEO nepajudėsite iš vadinamo mirties taško. Tačiau tuo pat metu reikia pripažinti, kad ši sritis yra be galo plati bei reikalaujanti ne tik ekspertinių žinių, tačiau ir kritinio mąstymo. Sprendimus reikia pritaikyti prie rinkos situacijos, turinio valdymo sistemos ir esamų algoritmo taisyklių. Dėl šios priežasties kviečiame susipažinti su tuo, kas yra SEO iš techninės pusės bei kokius veiksmus būtina atlikti, jei norite pagerinti svetainės rezultatus. 

Visų pirma – kas yra techninis SEO – kas jį sudaro?

Pradėkime nuo teorijos, o po to pereisime prie praktinių patarimų, kurių šįsyk parengėme net 15!

Techninis SEO - tai svetainės infrastruktūros ir techninės dalies optimizavimas siekiant pagerinti jos matomumą ir rezultatus paieškos puslapiuose (SERP). 

Šis darbas užtikrina, kad paieškos sistemos galėtų efektyviai nuskaityti, indeksuoti ir suprasti jūsų svetainės turinį. Pagrindinės techninio SEO sudedamosios dalys yra: svetainės greičio optimizavimas, patogumas mobiliesiems įrenginiams, ryšio saugumas (HTTPS), struktūrizuotų duomenų diegimas, XML svetainių žemėlapiai ir tinkamas robots.txt failų naudojimas. Tiesa, tobulintinų dalykų yra ir daugiau. 

Jūsų verslas, spręsdamas šiuos dalykus, sukurtų tvirtą SEO pagrindą svetainei, todėl paieškos sistemose rezultatus pagerinti pasidarys lengviau.

TOP 15 Techninio SEO patarimų iš profesionalų

1. Aktyvuokite HTTPS saugiam ryšiui

Pradėkime nuo bene lengviausios užduoties – HTTPS protokolo įgalinimo. Jeigu to dar nesate padarę, būtinai perkelkite svetainę į HTTPS protokolą. 

Tai yra labai svarbu siekiant apsaugoti duomenų perdavimą tarp jūsų serverio ir naudotojų naršyklių. HTTPS protokolas užšifruoja duomenis ir apsaugo jautrią informaciją nuo galimų grėsmių. 

Be to Google tikrai mato HTTPS kaip reitingavimo faktorių, todėl jūsų svetainė tampa geriau matoma paieškos rezultatuose. Norėdami įdiegti HTTPS, įsigykite SSL/TLS sertifikatą iš patikimos sertifikavimo įstaigos ir atitinkamai sukonfigūruokite savo serverį. Laimei, dažniausiai šią galimybę siūlo svetainių prieglobos (angl. hosting) paslaugų teikėjai.

Taip pat įsitikinkite, jog visos vidinės nuorodos ir ištekliai yra atnaujinami naudojant HTTPS, kad būtų išvengta mišraus turinio problemų.

2. Optimizuokite svetainės greitį įkraunant ir našumą

Techninis SEO labai daug orientuojasi į svetainės įkrovimą ir spartumą. Dabar, Google reitinguose įkrovimo greitis turi rimtą „svorį“ kaip vertinimo kriterijus. Na, o vartotojų akyse lėtai įsikraunanti svetainė yra prasta ir dėl to susidomėjimo rodikliai mažėja, o bounce rate – išauga. Čia nepadės net Google reklama. Nors ji padeda įveikti konkurenciją ir atsidurti paieškų viršuje, bet jei viskas krausis lėtai, niekas nesiruoš laukti net smagiausiai reklamuojamo portalo.

Įžvalgas apie greičio didinimą gausite iš Google PageSpeed Insights įrankio arba GTmetrix. Kiekvienos svetainės problemos čia yra individualios ir jas nustačius, galima iš karto imtis sprendimo.

Taip pat siūlome išnaudoti CDN, kad svetainės turinys būtų gerai pasiekiamas iš bet kur.

3. Užtikrinkite svetainės patogumą mobiliems naudotojams

Turite žinoti, kad Google dabar taiko mobile-first indeksavimą. Tai reiškia, jog pirmiausia vertinama mobilioji svetainės versija. Dėl to reikėtų rinktis responsive temą, kurioje įdiegti elementai prisitaiko ir prie mažesnių, lietimui jautrių ekranų. Ištestuokite svetainę per Google Mobile-Friendly Test įrankį ir sužinokite, ką galite patobulinti.

4. Sukurkite ir publikuokite XML Sitemap

XML svetainės žemėlapis tarnauja paieškos sistemoms, kaip vedlys į visus svarbius jūsų svetainės puslapius. Ji užtikrina, kad naujai publikuotas ar atnaujintas turinys būtų greitai atrandamas ir indeksuojamas. 

Norėdami sukurti svetainės žemėlapį, galite naudoti tokius įrankius kaip Yoast SEO (skirtas WordPress) arba sukurti jį rankiniu būdu mažesnėms svetainėms. 

Sukūrę, pateikite jį per Google Search Console. Reguliariai Sitemap‘ą atnaujinkite, kad atsispindėtų bet kokie pokyčiai.

5. Išnaudokite Robots.txt failą, kad kontroliuotumėte Crawling prieigą

Robots.txt faile paieškos sistemų naršyklėms nurodote, kurios jūsų svetainės dalys turėtų arba neturėtų būti prieinamos. Tinkamai sukonfigūravę šį failą, galite: 

  • Užkirsti kelią besidubliuojančio ar jautraus turinio indeksavimui;
  • Taupyti crawl biudžetą; 
  • Nukreipti naršyklės crawl robotus į svarbiausius puslapius. 

Įdėkite robots.txt failą į svetainės root katalogą ir nurodykite direktyvas, pavyzdžiui, „Disallow", kad apribotumėte prieigą prie tam tikrų kelių. Šį failą taip pat reikėtų reguliariai prižiūrėti bei papildyti, atsižvelgiant į pokyčius.

6. Neatidėliokite neveikiančių nuorodų ir redirect tvarkymo

Broken nuorodos gali bloginti naudotojo patirtį ir neigiamai paveikti svetainės SEO. Norint to išvengti reikia reguliariai tikrinti svetainę naudojant tokius įrankius kaip Screaming Frog arba Google Search Console. Su jų pagalba aptiksite neveikiančias vidines ir išorines nuorodas bei galėsite problemas sutvarkyti. 

Įdiegus 301 nukreipimą nuolat perkeliamam turiniui išvengsite nemažos dalies problemų. Na ir dar vienas dalykas, kuris padeda išvengti redirect grandinių ir vadinamųjų loops (kai viskas veda atgal į tą patį URL) – „švarios“ URL struktūros palaikymas, kuri leidžia tiek paieškos sistemai, tiek vartotojui lengvai naviguoti ten, kur jiems reikia.

7. Įdiekite struktūrizuotus duomenis su Schema Markup

Struktūrizuoti duomenys, įdiegti su Schema.org Sistema, leidžia paieškos varikliui suprasti turinio kontekstą. 

Į HTML pridėję Schema Markup galite pagerinti savo paieškos rezultato įvaizdį, nes atsiras rich snippets, pvz., žvaigždučių įvertinimai, įvykių datos arba papildoma informacija apie gaminį/paslaugą. Tai ne tik pagerina matomumą paieškos rezultatuose, bet ir padidina paspaudimų skaičių. 

Google Structured Data Markup Helper čia yra nepakeičiamas įrankis, kuris padeda kurti ir išbandyti savo markup. Vėlgi, informaciją čia reikia pastoviai naujinti, kad ji išliktų aktuali.

8. Optimizuokite URL struktūrą

Švari ir „tiksli“ URL struktūra pagerina ir naudotojų patirtį, ir SEO. Į URL priedą įtraukite atitinkamus raktinius žodžius, kad paieškos sistemoms signalizuotumėte apie puslapyje esančio turinio temą. 

URL adresai turi būti glausti. Juose esančius žodžius atskirkite brūkšneliais ir venkite nereikalingų parametrų ar sesijos ID. Pavyzdžiui, jei turite gidą terasos valymui, vietoj www.pavyzdys.lt/page?id=123 naudokite www.pavyzdys.lt/patarimai-apie-terasos-valyma. 

Nuoseklūs ir žmogui suprantami URL pagerina CTR rodiklius, o naudotojams tampa lengviau dalytis jūsų link‘ais ir juos įsiminti.

9. Išnaudokite Canonical žymas, kad išvengtumėte turinio dubliavimosi

Daug kas ignoruoja faktą, kad besidubliuojantis turinys sumažina svetainės SEO vertę ir klaidina paieškos variklius. Jeigu įdiegiate kanonines žymas, jos informuoja paieškos variklio „robotukus“ apie tai, kuri puslapio versija yra pagrindinė. Tai konsoliduoja reitingavimo signalus ir leidžia išvengti nematomų reitingo „baudų“.

Rekomenduojama įdėti canonical žymę į HTML head skiltį ten, kur turinys panašus arba dubliuojasi. Ypatingai šį dalyką svarbu daryti e-komercijos puslapiams, kur kiekvienas produktas/paslauga gali turėti variacijų.

10. Pašalinkite nereikalingus puslapius

Google yra pati didžiausia interneto paieškų įmonė pasaulyje, bet net ir ji skiria tik ribotą crawl (indeksavimo) resursą kiekvienai svetainei. Tam, kad jį efektyviai išnaudotumėte, pašalinkite žemos vertės arba nereikalingus bei besidubliuojančius puslapius. Google Search Console įrankis padeda rasti crawl problemas bei probleminius URL.

Pridėdami noindex žymą arba atnaujindami robots.txt failą šios problemos išvengsite ir būsite užtikrinti dėl to, kad vertinami tik geriausi ir stipriausi puslapiai bei SEO tekstai.

11. Naudokite Breadcrumb tipo navigaciją, kad sukurtumėte aiškią svetainės turinio hierarchiją

Breadcrumb tipo navigacija pagerina naudotojo patirtį, nes aiškiai nurodo nuorodų kelią, kuriuo vartotojas pasiekė tam tikrą puslapį. Tai taip pat aiškiai praneša apie puslapio vietą pagal svetainės turinio hierarchiją. Dėl to naudotojui lengviau grįžti atgal ar judėti gilyn, pagal poreikį.

Techninis SEO darbasčia yra būtinas, nes susipainiojęs arba nesupratęs, kaip čia atsidūrė, vartotojas gali iš viso palikti svetainę, o Google robotas neduos gero reitingo.

12. Optimizuokite vaizdus

Iš techninio SEO pusės, nuotraukas, infografikus ir kitus vaizdo failus reikia apdirbti dviem būdais – pridedant alt tekstą ir suspaudžiant failą. Tikslus alt tekstas padeda paieškos varikliams gauti reikiamą kontekstą apie vaizdus ir yra nepakeičiami vartotojams su tam tikrais ribojimais (pvz., regos, klausos negalia).

Na, o vaizdų compress‘inimas – suspaudimas, sumažina failų dydį ir pagreitina svetainės įkrovimą be kompromisų dėl kokybės. Suglaudinti vaizdus galima per TinyPNG arba ImageOptim įrankius. Taip pat padeda ir formato pasirinkimas. WebP yra bene geriausias formatas talpinimui svetainėse.

13. Sumažinkite CSS, JavaScript ir HTML failų apimtį

Tai vadinama minifikavimu. Šis procesas apima nereikalingų simbolių, tarpų ir komentarų pašalinimą iš svetainės kodo. Dėka šio techninio darbo sumažėja failų dydis ir pagreitėja įkėlimo laikas. 

Nors procesas nekeičia ir neblogina sveatinės funkcionalumo, bet palengvina kodą, kad jis būtų maksimaliai efektyvus. Naudokite tokius įrankius kaip UglifyJS. CSSNano ir HTMLMinifier. Tai turėtų pagerinti svetainės reitingą.

14. Nepamirškite Lazy Loading paveikslėliams ir vaizdo įrašams

Techninis SEO darbas pilnas ne tik kruopštaus struktūros tobulinimo, tačiau ir tam tikrų gudrybių. Viena iš jų – vadinamasis Lazy Loading. Tai yra tokia praktika, kai svetainė kuo įmanoma labiau atideda ne kritinių elementų užkrovimą. Į šią kategoriją paprastai patenka didelės apimties paveikslėliai ir vaizdo įrašai, kurie, jei būtų įkraunami iš anksto, labai prailgintų laukimo laiką.

Lazy Loading technika taupo laiką ir interneto ryšio srautą, tad gerėja naudotojo patirtis. Kaip šį atributą priskirti elementams? Reikėtų nurodyti „loading=lazy” žymą savo HTML arba JavaScript library. Visgi, turinys turi išlikti pasiekiamas paieškos varikliams, kad nenukentėtų SEO rezultatai.

15. Tinkamai naudokite antraštines žymas (H1, H2 ir kitas)

Antraštės sukuria turinio struktūrą, todėl jį lengviau suprasti ir naudotojams, ir paieškos sistemoms. Kiekviename puslapyje pagrindinei temai naudokite vieną H1 žymą, o paantraštėms ir turinio skyriams - H2 ir H3 žymas (ar dar mažesnes, pagal poreikį).

Nuoseklus ir hierarchiškas antraščių naudojimas pagerina skaitomumą ir SEO. Nepraleiskite antraščių lygių (t.y. po H2 turi būti H3, o ne H4 ir t.t.) bei užtikrinkite, kad į antraštes yra įterpta atitinkamų raktinių žodžių. Tai pagerins matomumą paieškoje ir yra tiek turinio kūrėjams, tiek techninio SEO ekspertams svarbi užduotis.

Mes puikiai suprantame, kad visa tai nėra lengva aprėpti patiems

Kaip matote, techninis SEO yra labai plati sritis. Norint aprėpti visą svetainę ir palaikyti gerą optimizaciją reikia ne tik gilių žinių, bet ir daug laiko. Mūsų įmonė specializuojasi atliekant techninį SEO auditą ir palaikymą mažoms ar didelėms svetainėms. Jau dabar užpildę užklausos formą galite sutarti laiką konsultacijai ir gauti profesionalias įžvalgas bei pagalbą optimizuojant techninę svetainės SEO dalį!