Kas yra SEO specialistas? Kaip išsirinkti geriausią?

Kiekvienas verslas nori pritraukti geriausius talentus ir paslaugų teikėjus. Tačiau kai pasirinkimas yra didelis, kartais sunkoka žinoti, kuris specialistas ar paslaugos teikėjas yra geras, o kas tiesiog turi gerą reklamą. Šiame gide, kartu su vienos iš Baltijos šalyse lyderiaujančių SEO agentūrų, „Market Rats“ komanda apžvelgsime, kas gi apskritai yra SEO specialistai ir į ką kreipti dėmesį, kai žūtbūt reikia rasti geriausią iš jų.

Ką daro SEO specialistas?

Tam, kad galėtumėte atsirinkti, kas yra Profesionalas iš didžiosios raidės, pirmiausia turite tiksliai žinoti, ką SEO specialistas daro savo darbe ir kokias paslaugas teikia. Iš esmės, tai šie žmonės naudoja įvairius įrankius tam, kad analizuotų duomenis ir atliktų veiksmus, reikalingus tam, kad kliento svetainė pakiltų į aukštesnes pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose (SERP).

Pagrindinės užduotys, kurias daro SEO specialistas:

  • Raktažodžių strategijos kūrimas ir analizė - naudojantis tokiomis priemonėmis kaip Google Analytics ir SEMrush nustatomos didelį potencialą turinčios frazės ir raktiniai žodžiai.
  • Vidinių puslapių optimizavimas – kuriami meta aprašymai, antraštės ir kuruojamas turinio kūrimas, siekiant techninio tikslumo, schema įdiegimo ir draugiškumo mobiliems įrenginiams.
  • Turinio kūrimas arba kuravimas – dažniausiai SEO specialistai bendradarbiauja su rašytojais ir dizaineriais. Drauge jie kuria SEO optimizuotą ir vertingą turinį, kurį Google pozicionuotų aukštai.
  • Techninis SEO ir auditavimas - stebimos naršymo klaidos, puslapio greitis, neveikiančios nuorodos, svetainės struktūra ir nustatomi pataisymų prioritetai.
  • Link Building‘as ir išorinis SEO – gaunamos aukštos kokybės išorinės nuorodos, kad pavyktų kelti domeno autoritetą bei matomumą.
  • Raportai/ataskaitos bei analizė – specialistas stebi svarbius KPI rodiklius (pvz., srautą, pozicijas, konversijas) ir pagal tai tobulina strategiją, atsiskaitydamas su klientu už rezultatą.

Priklausomai nuo galimybių, specialistai daug savo darbų derina su kitais žmonėmis – leidėjais, tekstų kūrėjais, web ir grafikos dizaineriais bei ne tik. Dėl to, geras SEO specialistas yra ir strategas, ir analitikas, ir truputį turinio kūrėjas, be abejonės privalo būti solidus vadybininkas, darbų deleguotojas bei interneto guru viename. 

Kaip pasireiškia SEO specialistų profesionalumas/patirtis? 

Nors bene visi verslai nori išspausti maksimalią vertę iš savo investicijų, rinkdamiesi nepatikrintus ar žalius specialistus, jie rizikuoja negauti norimos naudos. Specialistų profesionalumas bei patirtis pasireiškia realiose situacijose. Jų akivaizdoje priėmus tinkamą sprendimą galima pasiekti rezultatų, o būtent tai yra didžiausia siekiamybė įmonėms.

Apžvelkime, kaip pasireiškia SEO specialistų profesionalumas ir kodėl verta investuoti į žmogiškuosius išteklius šioje kategorijoje ar rinktis patikimą agentūrą:

  • Data-Driven požiūris – geriausi SEO specai nespėlioja, jie vadovaujasi duomenimis, kuriuos surenka (pvz., CTR ir Core Web Vitals) ir pagal tai testuoja bei optimizuoja strategijas. 
  • Įrodyti rezultatai - geriausi SEO specialistai arba agentūros dalinasi savo portfolio, kuriuose pateikiami realūs rezultatai. Pavyzdžiai turėtų būti konkretūs. Tarkime, agentūra per 6 mėnesius kliento domeno autoritetą padidino 20 punktų, daugiausiai per tai, kad gavo kokybiškų nuorodų.
  • Techninių dalykų supratimas bei aprėptis – profesionaliausi specialistai ir agentūros pasiūlo kompleksinius HTML, CSS ir JavaScript ar kitus sprendimus. Dirbant su tinklapių kūrėjais pagreitinamos svetainės, ištaisomi crawl errors ir įdiegiami struktūrizuoti duomenys.
  • Prisitaikymas – geriausi profesionalai greitai prisitaiko prie algoritmų ir tendencijų pokyčių (o jų būna daug).
  • Gebėjimas dirbti komandoje – patikimas SEO specialistas gali savo įžvalgas ir pasiūlymus paversti įgyvendinamais planais, kuriuos įgyvendintų rinkodaros, dizaino ar dev komandos. Specialistai nuolat stebi darbų progresą ir už jį atsiskaito.

Vėlgi, trumpai apibendrinant – patikimiausi specialistai užsiima ne tik paprasčiausių užduočių atlikimu. Jie kuria augti skatinančią strategiją, siekia didinti investicijų grąžą ir, remdamiesi duomenimis bei patirtimi, stengiasi pakreipti jūsųverslo laivą internete - tinkama kryptimi.

Dažniausios klaidos, atsirandančios pasirenkant mažai patyrusius specialistus

Samdydami mažai patyrusius SEO specialistus galite susidurti su nuoseklumo stoka ir neišnaudotomis galimybėmis

Mažiau kompetentingi specialistai dažnai patenka į raktažodžių spąstus, pernelyg intensyviai orientuodamiesi į bendrus ar tuščius terminus, kurie nesukuria reikšmingo srauto

Daugeliui dar nepavykstatinkamai ir iki galo optimizuoti puslapių, paisant metaduomenų meta titles, descriptions ar image tag‘ų. Tai yra klaidos, kurios tiesiogiai kenkia reitingams. 

Pasitaiko ir persistengimo su optimizacija bei raktažodžių pernaudojimo, dėl kurių dabar Google skiria baudas, o ne gerina reitingus. Patirties stoka taip pat gali pasireikšti netinkamu analitikos naudojimu. Mažiau profesionalus SEO specialistas nestebės visų reikalingų veiklos rezultatų ar konversijos rodiklių taip įdėmiai, kaip reikėtų. 

Visgi blogiausia, jei jie žada greitus, garantuotus rezultatus, ignoruodami tai, kad SEO yra ilgalaikė investicija. Tai – didžiausia raudona vėliava, kuri turėtų atbaidyti nuo pasirinkimo.

Samdyti in-house ar rinktis agentūros paslaugas?

Įmonei, kuri nori rimtai žiūrėti į SEO darbus, gali kilti rimtų dilemų dėl to ar samdyti specialistą tik savo įmonės vidui (angl. in-house), ar rinktis agentūros paslaugos. Abu variantai turi savų pliusų ir minusų, tačiau vienas labiau tinka maždaug 90 % atvejų. Pažvelkime į lyginimą detaliau.

Aspektas

In-House SEO darbuotojas

Agentūros paslaugos

Bendros išlaidos

Atlyginimas su mokesčiais, priedai ir įrankių prenumerata, mokymai, kita.

Lankstūs planai, kurie kas mėnesį kainuoja pigiau nei in-house darbuotojas. 

Valdymas ir integracija

Visiškas pritaikymas prie net smulkiausių detalių ir galimybė greitai perduoti informaciją, priimti sprendimus.

Mažesnė kasdienės veiklos kontrolė, tačiau apibrėžtos veiklos sritys ir aiškūs tikslai. Orientuota į rezultatą.

Kompetencija ir ištekliai

Labiau apribotas turimais įgūdžiais ir mokymuisi skiriamu laiku.

Galimybė naudotis įvairių sričių specialistais ir gauti aukščiausio lygio įrankių generuojamus duomenis.

Prisitaikymas prie augimo ir greitis

Mažas augimo potencialas, daug laiko reikalaujantis įdarbinimo procesas.

Greitas prisitaikymas prie augimo, individualizuoti sprendimai. 

Ilgalaikė vertė

Galima išspausti labai daug ir užsiauginti tikrą guru, tačiau tai labai brangus malonumas. 

Ekonomiškai efektyvi prieiga prie beveik visų SEO paslaugų.

Daugumai įmonių agentūra yra naudingesnis sprendimas nei viduje samdomiSEO specialistai. Toks sprendimas užtikrina maksimalų prisitaikymą prie augimo, plačias kompetencijos ribas ir padeda sutaupyti lėšų. 

Kaip išsirinkti geriausią paslaugos teikėją savo verslui? Praktiniai patarimai

Jeigu jūsų įmonei trūks plyš reikalingas geras SEO specialistas ar net visas agentūros paslaugų paketas, tikrai turėsite iš ko rinktis. Visgi, bendraujant su aibe paslaugų teikėjų, reikėtų aiškiai apsibrėžti prioritetus ir neužkibti tik ant malonios komunikacijos ar garsaus marketingo kabliuko. Orientuokitės į aiškumą, kompetenciją ir sinergiją dirbant kartu.

Apsibrėžkite tikslus

Pradėkite nuo tikslų apibrėžimo. Kas SEO kampanijoje bus svarbiausia? Vietinių klientų srauto didinimas, pardavimų augimas, o gal prekės ženklo žinomumo kėlimas? Tiksliai žinodami, kokie rezultatai yra svarbūs, galėsite palyginti agentūras tiksliau bei efektyviau.

Patikrinkite portfolio

Paprašykite pavyzdžių ir patikrinkite įmonių darbų bei projektų portfolio. Geros reputacijos agentūra dalysis skaidriais skaičiais ir pagrįs savo kalbas darbais.

Tiesa, turėkite omenyje, kad dėl interesų konflikto, jei dirba su jūsų konkurentais, etiški tiekėjai atsisako teikti SEO paslaugas ir jums.

Gaukite pasiūlymus

Apklauskite kelias agentūras, užduodami konkrečius klausimus apie strategiją, rezultatus ir ataskaitų teikimo dažnumą. 

Atkreipkite dėmesį į tokias raudonas vėliavėles kaip garantuoti reitingai ar migloti pažadai - etiškam SEO reikia laiko.

Be to, įvertinkite teikėjo gebėjimą prisitaikyti - jūsų verslas yra unikalus, todėl universali taktika nepadės.

Vertinkite komunikaciją

Kad ir koks geras SEO specialistas, be aiškios komunikacijos labai sunku dirbti. Stebėkite, kaip greitai atsakoma į užklausas, kokie išsamūs atsakymai, kaip laikomasi susitarimų bei vertinama jūsų pateikiama informacija. 

Raskite geriausią paslaugos teikėją savo verslui

Taigi, dabar jau žinote, ką daro SEO specialistai ir kaip juos išsirinkti iš minios. Be to, galite tiksliau įvertinti agentūrų privalumus, lyginant su tais rūpesčiais, kuriuos kelia darbuotojo samdymas. Venkite dažniausių klaidų, pasitaikančių tada, kai bandote sutaupyti netikėdami, kad geras SEO specialistas yra vertas didesnės investicijos. Tais atvejais gali kilti problemų, kurias vėliau bus brangu ir sunku taisyti.

Galiausiai žinosite ir kaip pasirenkami laisvai samdomi SEO specialistai ar agentūros, į kokius aspektus reikia kreipti daugiausiai dėmesio. Jeigu norite sužinoti, ką patyrusi agentūra gali duoti jūsų verslui – susisiekite su „Market Rats“ jau šiandien. Tai galite padaryti:

  • Užpildydami užklausos formą interneto svetainėje;
  • Rašydami į Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.;
  • Skambindami telefonu +370 646 30700.

Individualios konsultacijos metu aptarsime jūsų lūkesčius, rasime galimybes bei sudarysime strategiją, kuri leis verslui augti maksimaliu tempu. Gavę jūsų pasitikėjimą, patyrę mūsų komandos specialistai galės apsiimti visos SEO strategijos ir net mažiausių techninių smulkmenų įgyvendinimu!