Koks yra geras Bounce Rate? Kas tai yra?

Atmetimo rodiklis arba Bounce Rate – labai svarbus svetainės rodiklis. Jis matuoja procentinę dalį lankytojų, kurie atsidaro puslapį ir išeina iš jo be sąveikos su kitais elementais ar neaplankę kitų puslapių. Kitaip tariant, Bounce įvyksta, kai kas nors atsidaro jūsų svetainę ir išeina iš jos peržiūrėjęs tik vieną puslapį, o analitikos serveriui siunčiamas tik vienas užklausimas. Tai yra geras rodiklis parodantis, koks efektyvus yra svetainės SEO ir kaip tiek reklama internete, tiek vidiniai svetainės elementai galėtų būti patobulinti. 

Pagrindinė informacija apie Bounce Rate

Atsisakymo arba atmetimo rodiklis apskaičiuojamas padalijant vieno puslapio apsilankymų skaičių iš bendro apsilankymų skaičiaus svetainėje arba konkrečiame puslapyje:

  • Bounce Rate = (vieno puslapio sesijos / bendras sesijų skaičius) x 100 %

Pavyzdžiui, jei 1,000 vartotojų apsilanko jūsų pagrindiniame puslapyje ir 400 išeina nieko daugiau neapžiūrėję, jūsų pagrindinio puslapio Bounce Rate bus 40 %.

Šis rodiklis dažnai yra vertinamas kaip svetainės patrauklumo indikacija. Didelis Bounce Rate gali reikšti, kad jūsų pagrindinio puslapio turinys neatitinka lankytojų lūkesčių, lėtai kraunasi arba jame trūksta įtikinamų C2A. 

Skaitmeninės rinkodaros specialistams ir webmaster’iams šio rodiklio stebėjimas padeda nustatyti problemas, spragas ar technines klaidas, kurios gali pakenkti konversijoms ir SEO reitingams.

Kas yra „geras“ Bounce Rate?

Deja, nėra vieno standarto, kuris galėtų būti laikomas geru. Tai priklauso nuo jūsų svetainės tipo, rinkos ir keliamų tikslų. Visgi, egzistuoja bent jau bendros gairės, kurios gali padėti orientuotis:

  • Turinio puslapiai: 40-60 %
  • Leads‘ų rinkimo puslapiai: 30-50 %
  • Blog‘ai: 70-90 %
  • E-komercija: 20-40 %
  • Landing puslapiai: 70-90 %

Mažesnis atmetimo rodiklis (20–40 %): rodo, kad lankytojai naršo daugiau puslapių, o tai būdinga elektroninės prekybos ir paslaugų teikėjų svetainėms, kai žmonės aiškinasi, ko tiksliai nori ir ko jiems reikia.

Vidutinis atmetimo rodiklis (40–60 %) būdingas tekstiniam turiniui, kuriame naudotojai greitai randa reikiamą informaciją, bet toliau naršyti nėra būtina. 

Didesnis atmetimo rodiklis (70 % ir daugiau) būdingas tinklaraščiams, naujienų ir vieno puslapio svetainėms, kur vartotojai ateina ieškoti konkrečios informacijos arba perskaityti straipsnį.

Atmetimo rodiklį gali didinti arba mažinti gali keli faktoriai:

  • Turinio aktualumas - jei jūsų turinys atitinka vartotojų ketinimus, lankytojai greičiausiai liks ir toliau naršys.
  • Puslapio įkėlimo greitis - lėtai įkeliami puslapiai erzina vartotojus ir skatina išeiti.
  • Vartotojo patirtis (UX) - prasta navigacija, įkyrūs pop-up‘ai ar paini struktūra gali padidinti atmetimo rodiklį.
  • Srauto šaltinis - lankytojai, atėję iš organinės paieškos, dažnai generuoja mažesnį atmetimo rodiklį nei lankytojai, atėję iš mokamų skelbimų ar soc. tinklų.
  • Įrenginio tipas – vartotojai, atėję per mobilųjį telefoną gali atmetimo rodiklį padidinti, jei jūsų svetainė nėra pritaikyta mobiliesiems įrenginiams.

Kaip šį rodiklį sumažinti?

Jums nepadės nei pats geriausias SEO įrankis, jeigu nežinosite, į ką tiksliai orientuotis. Mes patariame skirti pakankamai laiko ir orientuotis į šiuos dalykus, jei ryžtingai siekiate mažinti Bounce Rate:

  1. Optimizuodami nuotraukas, mažindami skriptų skaičių ir naudodami naršyklės cache, padėsite savo svetainei greičiau įsikelti, tad vartotojai liks joje ilgiau.
  2. Atlikite raktažodžių tyrimą, kad suprastumėte, ko ieško jūsų auditorija, ir užtikrinkite, kad jūsų puslapio turinys atitiktų jų paieškos intenciją.
  3. Nukreipkite lankytojus į susijusį turinį naudodami vidines nuorodas. Taip jie atras daugiau vertingos info ir neišeis taip greitai. 
  4. Būtinai optimizuokite svetainę mobiliesiems.
  5. Naudokite gerus ir spausti skatinančius C2A. 

Geras sprendimas – profesionalų pagalba

Nėra vieno kelio mažinti Bounce Rate. Tam reikia nuodugnios analizės ir strategiško visų svetainės elementų tobulinimo. Užpildykite formą ir mes rasime sprendimus, kaip jūsų svetainei generuoti dar geresnius rezultatus!