9 reiškiniai apie SEO, kurių žmonės nesupranta

SEO yra sudėtingas procesas turintis nemažai sudedamųjų dalių. O dar pridedant tai, jog „GOOGLE“ dažnai atnaujina savo algoritmą, kuris sukelia tam tikrus pozicijų pokyčius paieškos sistemoje. Kas pastaruoju metu tampa tikru galvos skausmu net tiems, kurie turi itin daug patirties dirbant su „GOOGLE“.

Be to, interneto karalius „GOOGLE“ pastaruoju metu pradėjo dažniau į rinką leisti įvairias technologijas, kurios siūlo alternatyvius pozicijų kėlimo būdus. Ko pasekoje, atsiranda dar daugiau sunkumų SEO srityje, nes tuo pat metu, SEO specialistai turi balansuoti tarp mokymosi ir tinkamo klientų aptarnavimo.

Tad, iš esmės,vieną dieną bus galima lengviau tapti gydytoju nei SEO — juokauju! (Bet gal nelabai...)

Nors ir dabar šioje srityje yra daug dezinformacijos (t.y. informacijos apskritai trūksta) apie tai, kaip reikia pakelti pozicijas organinėje paieškoje. Tačiau yra devyni reiškiniai, kurių dauguma žmonių nesupranta apie SEO.

  1. Daugelyje atvejų bei sąlygų – kuo didesnis tuo geriau

Kai kuriuose pardavimo, paslaugų srityse „GOOGLE“ labiau mėgsta didesnes svetaines.

Tarkim, Jūs pradedate naują verslą skaitmeninėje erdvėje ir sugalvojate pardavinėti vestuvines sukneles. Tačiau negalvokite, kad iškart atsirasite pirmose paieškos sistemos pozicijose pagal frazę „vestuvines sukneles vilniuje“

Kodėl? Pabandykite „GOOGLE“ paieškoje įrašyti šią frazę ir pasižiūrėkite kas yra jos viršuje.

 

Pastebėjote, kad pagrindiniai pavadinimai paieškoje yra „Diora“, „Santa Salonas“, „La Fleur“. Tai dar manote, jog turite pakankamai SEO jėgos nugalėti šiuos gerai žinomus prekinius ženklus ir išstumti juos iš jų pozicijų?

Spoiler'is: Ne, jūs neturite tiek galios.

Kai kalba eina apie pozicijų vietą, „GOOGLE“ labiau mėgsta gerai žinomus prekės ženklus nei naujus start—up'us. Tai yra todėl, kad paieškos gigantė nori vartotojams suteikti, kuo geresnę patirtį bei kokybę ieškant to, ko jie išties nori.

Bet ar tai reiškia, jog jeigu Jūs turite naują elektroninį verslą, tai visos viltys būti pasiekiamam naujų lankytojų yra prarastos? Visiškai ne.

Pirmiausia, Jūs galite optimizuoti savo prekės ženklą. Ir po to, kai turėsite šiek tiek autoriteto savo aplinkoje, žmonės galės surasti Jūsų svetainę tiesiog ieškodami Jūsų parduotuvės pavadinimo.

Taip pat Jūsų galite turėti ir mokamus „GOOGLE“ skelbimus, kurie gali iškelti svetainės poziciją į pačią pirmą vietą paieškoje. Bet atminkite, jog šis būdas Jums kartais gali kainuoti itin brangiai. Nes pagal „Raktinių žodžių planavimo priemonę“ frazės „vestuvines sukneles vilniuje“ kaina yra 0,13 (euro ženklas) už vieną paspaudimą, kas nėra labai daug palyginus su kitas raktažodžiais. O ir vestuvių sezono metu, tai ganėtinai greitai atsipirktų.

Jūs taip pat turite ieškoti alternatyvių raktažodžių, kurie gali kelti prekės ženklo žinomumą. Tarkim, gal Jūs siūlote specifinio stiliaus/spalvos vestuvines sukneles. Jei taip, norėdami optimizuoti savo svetainę paieškos sistemoje įtraukite paieškos frazes su tais stiliais bei spalvomis.

  1. Tinklapis yra suskaidytas į segmentus.

Realybė yra ta, kad Jūs nesistengiate pakelti svetainės pozicijos, o bandote tai padaryti su svetainės vidiniais puslapiais.

Nebent turite tik vieną nusileidimo puslapį (angl. landing page), tuomet svetainės ir puslapio pozicijų kėlimas nėra tas pats. Viskas veikia tuomet, kai Jūsų svetainė turi kontaktų bei kategorijų puslapį, blog'o įrašus, kainyną, dažniausiai užduodamų klausimų puslapį (DUK) ir kitus specifinius puslapius. Tarkim, jei pasižiūrėsite į „Ad Rem“ svetainės išvaizdą, tai pamatysite, kad visa struktūra išskaidyta į tam tikras sekcijas ir kategorijas.

 

Žinoma, vienos iš jų yra vertingesnės nei kitos. Tarkim, Jums nelabai svarbios kontaktinio puslapio pozicijos paieškos sistemoje, tačiau svarbi kokios nors prekės kategorija. Todėl dėmesį sutelkite į tą puslapį, kuris gali pritraukti Jums daugiausia lankytojų, klientų, iš „GOOGLE“. Tuomet pasirinkite kokį nors metodą (naujienlaiškio gavimas į e. paštą), kaip gauti jų kontaktus ir pridėkite juos į savo e. pašto adresų sąrašą.

  1. Galbūt Jums reikia kelti puslapio pozicijas keliais raktažodžiais.

Manote, jog norint būti sėkmingu SEO, turite naudoti dešimtis skirtingų paieškos terminų, kad būtumėte TOP 3 tarp geriausių? Šis procesas yra nebūtinas.

Jeigu jūsų veikla yra mikronišinė arba tikslinė rinka labai siaura, tuomet tikėtina, jog galėsite išsisukti vos su vienu ar dviem terminais. Pavyzdžiui, jei jūs pardavinėjate „burnos irigatorius“ tai daugiausiai naudos gausite vos iš kelių pagrindinių frazių.

Svarbiausia yra tai, kad kai kuriuose srityse pozicijų kėlimas naudojant daug raktažodžių turi prasmės, o kitose gali prireikti vos kelių svarbiausių terminų, kad būtų pasiekti lankytojai. Kuo siauresnė rinka, tuo daugiau šansų būti pastebėtam.

  1. Turinio rinkodara — konkurencinga

Tikriausiai esate girdėję, kad „turinys yra karalius“. Deja, tokį statusą turi viskas, kas yra tavo nišoje.

Štai dėl šios priežasties Jums reikia būti žaidimo viršūnėje, kai kalba eina apie „įeinanti“ marketingą (angl. inbound marketing). Investuokite reikiamą kiekį laiko bei pinigų į raktažodžių tyrimą, pasisamdykite geriausius tekstų kūrėjus, atnaujinkite savo svetainės blog'ą bei sukurkite dėmesį pritraukiančias antraštes, kurios privilios pasidomėti turiniu.

SEO tyrėjai rekomenduoja naudotis BuzzSumo ir MOZ Content papildiniais, nes abu leidžia išanalizuoti svetainės turinį, pasiūlo kitas strategijas, stebi naujai sukurtą turinį ir tuo pačiu ieško populiaresnio. Beje abu šie įrankiai teikia gana patrauklias ataskaitas.

Patarimas. Tiesiog atkreipkite dėmesį į konkurentus — tuomet sukurkite geriausią puslapį savo svetainei.



  1. Ankstyvus prisitaikymas atsiperka

Kaip žinoma, „GOOGLE“ karts nuo karto išleidžia vis naują papildinį ar technologiją, kuri gali padėti keliant pozicijas paieškos sistemoje. Dėl šios priežasties, Jūs turite kuo greičiau imtis veiksmų ir prisitaikyti prie naujovių.

Tarkim, nesenai atsirado pagreitinta puslapių peržiūra mobiliajame įrenginyje. Tai atviro kodo projektas, kurį „GOOGLE“ sukūrė tam, kad svetainės kuo greičiau atsidarytų vartotojams. Pagreitinti puslapiai pasirodo pačiame viršuje bei jų navigacija veikia karuselės formatu.

Bendrai kalbant apie mobiliuosius įrenginius, tai įsitikinkite, kad Jūsų svetainės mobili versija yra patogi vartotojui. Pats „GOOGLE“ pastebi šį parametrą bei naudoja jį, kaip faktorių pozicijoms kelti mobilioje paieškoje. Todėl jei norite, kad Jūsų svetainė būtų gerai randama išmaniųjų vartotojų, tuomet pateikite jiems patogų naršymą.

Galiausiai, būkite pirmasis naudojantis HTTPS savo svetainėje, o ne HTTP. Nors „GOOGLE“ dar 2014 metais paskelbė, kad HTTPS buvo sukurtas tam, kad būtų apsaugota svetainės pozicija. Tačiau daugelis svetainių užsispyrusiai atsisako šių pokyčių. Todėl jei norite būti potencialus konkurentas ir turėti daugiau pranašumų, tuomet pradėkite naudoti HTTPS.

Kai kalba eina apie SEO, Jums reikia būti pirmiems rinkoje, kurie naudoja naujausias technologijas. O duoti pavyzdžiai yra tik keli iš begalės. Žinoma, planavimas, kūrimas ir vykdymas reikalauja laiko, todėl visuomet geriau žengti pirmą žingsnį, kai tik naujienos atsiranda rinkoje.

  1. SEO gali būti naudojamas norint pasiekti tarptautinę rinką 

Ar žinojote, kad savo svetainės poziciją galite kelti skirtingose šalyse? Jeigu Jūsų produktas ar paslauga yra tokia, kuri gali būti įdomi žmonėms iš JAV ar Azijos, tuomet Jūs turite optimizuoti savo svetainę būtent tarptautinei auditorijai.

Vienas iš būdų, kaip tai padaryti, tai pasirinkti konkrečios šalies domeną. Tarkim, jei jūsų tikslinė auditoriją yra iš Prancūzijos, tuomet domeno pabaigoje naudokite tos šalies kodą .fr. , jei iš Anglijos — co.uk. Jūs taip pat galite skelbti atskiras turinio dalis kiekvienai šaliai naudojant kalbos parametrus arba subdomeną.

Kai taikotės į kitą rinką, nepamirškite išversti savo svetainės turinio į atitinkamą užsienio kalbą. Net nesitikėkite, kad Jūsų turinio rinkodara bus sėkminga, jei žmonės iš kitų šalių negalės perskaityti turinio gimtąją kalba.

  1. Yra daug įvairiausių būdų būti matomam „GOOGLE“ rezultatuose

Tikriausiai Jūs susidarėte įspūdį, kad vienintelis būdas kelti pozicijas „GOOGLE'i“ tai kaupti atgalines nuorodas bei sutvarkyti vidinius puslapius pagal SEO reikalavimus. Tačiau yra ir kitų būdų tapti matomam paieškoje.

Pavyzdžiui, jei Jūs sugebate gauti vietą „GOOGLE Knowledge Graph“, tuomet Jūsų prekinis ženklas turi potencialo užimti svarbią poziciją paieškos rezultate. Žinoma, tai reikalauja nemažai pastangų, tačiau kartą atsidūrus šioje vietoje galima užsitarnauti nemenką žinomumą.

Jūs taip pat galite skirtis nuo konkurentų naudodami struktūrizuotą duomenų žymėjimą. Pastarieji papildo Jūsų svetainės aprašymą, paieškos sistemoje, įvairiais vizualiniais elementais. Struktūrizuotas duomenų žymėjimas yra pridėtas prie Jūsų svetainės kodo, kuris teikia „GOOGLE“ daugiau informacijos apie Jūsų svetainės turinį.

Jei dabar „GOOGLE“ ieškosime „obuolių pyrago receptas“, rezultate pamatysime, kad vienas puslapis turi žvaigždučių reitingavimo formą. Taip pat ir trukmę per kiek pyragas yra paruošiamas. Tai vadinamieji „Rich Snippets“, tam tikri specialūs fragmentai, kurie suteikia išskirtinumo paieškos rezultate.

  1. Yra daug įvairių SEO smulkmenų

Paieškos sistemos optimizavimas yra platus interneto rinkodaros kanalas, kuris apima daugybę įvairių nišų. Tarkim, SEO specialistai specializuojasi į techninę SEO pusę, nuorodų rinkimą, turinio rinkodarą, vietinį bei tarptautinį SEO ir daugiau. Ir žinot ką? Kiekvienas procesas reikalauja tam tikrų įgūdžių.

Esmė tame, kad Jums pirma reikia žinoti, kaip norite siekti svetainės pozicijų, o tik tada pasirinkti tinkamą strategiją.

 

  1. Yra ir kitų paieškos sistemų be „GOOGLE“

Žinoma, „GOOGLE“ neginčytinas lyderis paieškoje, bet tai nereiškia, kad nėra ir kitų paieškos sistemų, kur būtų galima pasiekti tikslinę rinką.

Dabar akivaizdus „GOOGLE“ konkurentas yra „Bing“. Tai „Microsoft“ paieškos sistema, kurios paieškos srautas auga greičiau nei lyderio „GOOGLE“.

Taip pat negalima pamiršti ir „Youtube“. Tikite ar ne, bet „Youtube“ yra antra pagal dydį paieškos sistema pasaulyje po „GOOGLE“.

Ir žinoma, negalima pamiršti „Amazon“. Jei manote, kad „Amazon“ yra stipresnis elektroninės prekybos atžvilgiu nei paieškos sistemos, tai klystate. Nes pradžios taške, net 44 proc. klientų ieško prekės būtent „Amazon“ paieškoje.

Tad, kai optimizuojate savo turinį įsitikinkite, kad naudojatės ir kitomis paieškos sistemomis, kurios egzistuoja internete. Nuo to, kurią sistemą pasirinksite, priklausys Jūsų sėkmė virtualioje aplinkoje.

 

Išties yra dar daug ko išmokti...

Kai kalba eina apie SEO, sau galite pakenkti tik su nežinojimu. Žvelgiant į ateitį, labai svarbu, kad Jūs žengtumėte koja kojon su SEO pokyčiais — antraip, Jūsų paieškos optimizavimo pastangos gali nueiti „šuniui ant uodegos“.