Vidinis SEO (angl. On-Page SEO arba On-Site SEO) interneto svetainėms – SEO proceso dalis, paslauga, skirta informacinio pobūdžio ir / arba paslaugas siūlančioms interneto svetainėms.
Vidinio SEO tikslas – optimizuoti (t. y. parengti pagal „Google“ standartus) svetainės struktūrą, turinį ir HTML (struktūrinius, hipertekstinius ir kt.) elementus, siekiant pagerinti svetainės matomumą „Google“ paieškos rezultatuose, pritraukti iš organikos į svetainę daugiau susijusio srauto bei pagerinti svetainės nuskaitomumą / suprantamumą paieškos sistemoms. Kodėl svetainės vidų optimizuojame būtent pagal „Google“ rekomendacijas? Nes ~98% internetu besinaudojančių lietuvių naršo būtent „Google“ paieškos sistemoje, be kita ko, „Google“ paieškos sistema aptarnaudama ~87% pasaulio paieškos sistemų rinkos dominuoja globaliai. Na, o jei dalis Jūsų auditorijos patenka į tuos kelis procentus, kurie naudojasi kitomis paieškos sistemomis, dauguma pagrindinių „Google“ SEO metodų yra taikomi bei veikia ir kitose paieškos sistemose, pvz.: „Yandex“, „Yahoo!“, „Bing“.

Nors egzistuoja požiūris, kad, pvz., turinį reikia optimizuoti žmogui, o ne „Google'ui“, tačiau sykiu reikia nepamiršti, jog „On-Site SEO“ (vidinis svetainės optimizavimas) iš esmės yra skirtas ir paieškos sistemai, ir naudotojui, kad šiems būtų kaip įmanoma lengviau:

  • suprasti apie ką yra tinklalapis;
  • nustatyti ar puslapis atitinka paieškos užklausą (t. y. konkretų raktažodį arba raktinių žodžių junginį);
  • įvertinti paieškos rezultatų puslapyje (angl. trump. SERP) pateikto tinklalapio naudingumą ir vertę (ar šis yra vertas turėti aukštą poziciją SERP).

Vidinis SEO: kokie darbai įeina į šią paslaugą? 

Plačiai tiriame kokiais raktažodžiais ir raktinių žodžių junginiais (angl. long-tail keywords) yra tinkama atvesti lankytojus į kliento svetainę:

  • atsižvelgiame į kliento produktą / paslaugą, pageidaujamus raktažodžius, esamą svetainės turinį, konkurentų išorinę ir vidinę optimizaciją;
  • numatome potencialias paieškų variacijas visais galimais pjūviais pagal logiką ir pagal „Google autocomplete“ siūlomas paieškų prognozes, remdamiesi „Google AdWords Keyword Planner“ įrankio duomenimis apie paieškų apimtis suteikiame svarbesniems raktažodžiams prioritetus;
  • įvedame naujus raktažodžius ir ieškome variacijų / sinonimų raktažodžiams, pagal kuriuos svetainė jau yra matoma paieškos rezultatuose (remiantis „Google Search Console“ duomenimis). 

Su klientu suderiname raktažodžius, juos sugrupuojame ir paskirstome per svetainės puslapius (atsižvelgiant į raktažodžius, jų paieškų apimtis ir konkurentų svetaines).

Parengiame rekomendacijas tinkamos vidinių svetainės nuorodų struktūros sudarymui (svetainės medžiui). Nedidelėms ir vidutinio dydžio nesudėtingoms svetainėms visiškai pakanka gero vidinių nuorodų struktūros išplanavimo, kad „Google“ turėtų priėjimą suindeksuoti visus svetainės puslapius, tokiu atveju svetainės žemėlapis (angl. sitemap) – nebūtinas / nereikalingas.

Atliekame esamo turinio korekcijas ir / arba suteikiame tekstinio turinio, atitinkančio vidinio SEO reikalavimus, paruošimo rekomendacijos / taisykles, taip pat patikriname turinį po paruošimo ar jis tinkamai optimizuotas.

Pagal vidinio SEO reikalavimus paruošiame rekomendacijas ir sukeliame arba atiduodame sukėlimui: pagrindinius meta duomenis (vidinio SEO tvarkymo stadijoje meta aprašymai (angl. meta descriptions) netvarkomi), H1 ir H2 žymų (pagr. antraščių) tekstus, vidinių nuorodų tekstus (angl. anchor) ir vaizdinės medžiagos (nuotraukų) „ALT“ tekstus.


Kodėl vidinio SEO tvarkymo stadijoje meta aprašymai netvarkomi? „Market Rats“ dirba „Pareto principu“ (dar žinomu „80/20 taisyklės“ pavadinimu), pirmiausia atliekame 20% svarbiausių darbų, kurie duoda 80% rezultato. Be to, jei dar nesate matomi paieškos rezultatuose, neverta gaišti laiko tvarkant nukreipimo puslapių meta aprašymus. Tokie elementai tvarkomi vėlesnėse darbų stadijose.

  • Atliekame vidinio SEO auditą t. y. dažniausiai pasitaikančių klaidų iš vidinio SEO pusės patikrą esamoje struktūroje ir parengiame programuotojams būtinų bei rekomenduojamų pakeitimų sąrašą. Jei audito metu surandame klaidų, jas taisome patys (jei galime) arba prižiūrime taisymą (jei taiso programuotojai). Nebūtinai atliekame / nurodome atlikti visas korekcijas – vidinio SEO klaidų taisymo apimtis priklauso nuo neigiamos klaidų įtakos ir turimų resursų.
  • Įvertiname konkurentų svetainių vidinę optimizaciją (pasiruošiame kliento svetainės vidų geriau nei konkurentai). Pateikiame ateities rekomendacijas, svetainės plėtros galimybes (mūsų nuomone, norint gauti stabilias aukštas pozicijas „Google“ paieškos rezultatuose, svetainė privalo nuolat augti / plėstis).
  • Nesudėtingiems projektams pagal poreikį padarome bazinius konversijų optimizavimo (angl. CRO) pakeitimus ir suprojektuojame lankytojo kelią (angl. breadcrumb). Esame specializuota SEO įmonė ir neteikiame profesionalių naudotojo patyrimo (angl. trump. UX) gerinimo ir konversijų optimizavimo paslaugų, tačiau nesudėtinguose projektuose atlikę bazinius pakeitimus galime šiek tiek pagerinti ir vidinės svetainės optimizacijos veiksmingumą.

Papildoma informacija interneto svetainių savininkams:

  • Kadangi informacinės ir paslaugų interneto svetainės dažniausiai yra ganėtinai nesudėtingos bei neretai būna kuriamos atvirojo kodo (angl. open source) pagrindu – jų vidinis SEO pakankamai paprastas. Kaina ir sudėtingumas gali išaugti jei svetainėje naudojama / norima pradėti naudoti daug papildomų modulių / elementų: prekių katalogų, filtrų ir pan.
  • Jeigu svetainė nėra nauja (seniai egzistuoja internete) ir yra pakankamai paplitusi internete, po vidinio SEO optimizavimo tikėtinas pozicijų ir / ar lankytojų srauto paaugimas dar nepradėjus išorinio SEO darbų.
  • Tinkamai paruošus svetainės struktūrą ir HTML šaltinio kodo elementus, perspektyvoje nuolat papildomas turinys padeda pasiekti nuolatinį papildomą organinį lankytojų srautą. Tokiu būdu galima plėsti SEO sistemą (svetainę paruoštą lankytojų iš paieškos sistemų rinkimui) tekstiniu turiniu nebeinvestuojant į vidinį SEO.
  • Dėl nedidelės apimties, didesnė informacinių / paslaugų svetainių vidinio SEO dalis dažniausiai atliekama rankomis, nekuriant automatinių algoritmų.
  • Aprašydami ir pateikdami vidinio SEO darbus vartojame terminą „rekomendacijos“, tačiau tai nereiškia, kad galite jų laikytis arba nesilaikyti, patariame pilnai atlikti SEO specialistų duotus namų darbus, kadangi gerai paruoštas vidinis SEO yra konstanta paieškos sistemų rezultato skaičiavime. Taigi, rekomendacijas galite laikyti reikalavimais, išskyrus tuos atvejus kai nurodome, kad dalis pakeitimų yra rekomenduojama atlikti, o kita dalis – privaloma.

Vidinis SEO: kaina

Vidinio SEO kainai didelę įtaką daro tvarkytinų meta duomenų kiekis (jei duomenis sukeliame patys rankomis, o nekuriame automatinių algoritmų). Klientas, norėdamas sutaupyti, turi galimybę įsipareigoti meta duomenis susikelti pats. Taip pat vidinės svetainės optimizacijos kaina priklauso ir nuo optimizuojamų skirtingų sisteminių puslapių kiekio. Vidinio SEO kainas rasite paslaugų kainų puslapyje.

Vidinio SEO optimizacija 

Dažnas klientas ar net kai kurie SEO specialistai, kalbėdami apie vidinį SEO, sako: „vidinio SEO optimizacija“. Norime pabrėžti, kad „vidinis SEO“ ir „vidinė SEO optimizacija“ yra du skirtingi dalykai.
Vidinis SEO – svetainės vidaus optimizavimo paieškos sistemoms procesas – tai SEO proceso dalis, kurios metu pagal „Google“ rekomendacijas ir vidinio SEO reikalavimus yra optimizuojamas svetainės vidus (struktūra, turinys, HTML elementai ir pan.).
Vidinio SEO optimizacija – svetainės vidaus optimizavimo paieškos sistemoms proceso optimizavimas – kalba eina apie SEO specialistų / įmonių sprendimus, kurie optimizuoja patį vidinio SEO procesą, pvz., „Pareto principo“ taikymas optimizuojant svetainės vidų.

Gaukite pasiūlymą

Susisieki telefonu +370 646 30700, ar užpildykite žemiau esančią užklausą

Formoje pateikti duomenys naudojami susisiekimui su klientu
Jūsų žinutė išsiųsta sėkmingai. Klaida! Žinutė neišsisiųsta. Bandykite dar kartą. Neteisingas Captcha