Išorinio SEO metu paprastai kuriamas išorinių nuorodų tinklas, kurio paskirtis – įrodyti paieškos sistemai, kad svetainėje esantis turinys yra aktualus ieškotojams, susijęs su ieškomais raktažodžodžiais, o pati svetainė yra savosios srities autoritetas ir puikus internetinis šaltinis. Išorinio SEO (angl. off-site SEO) procesą ir nuorodų rinkimą (angl. linkbuilding) mes vadiname svetainės autoriteto rinkimu, auginimu. Autoritetas dar vadinamas: reitingu, page rank’u, angl. linkjuice, svoriu, stiprumu ar kt. Svetainės autoritetą bando apskaičiuoti įvairūs įrankiai (pvz. Ahrefs.com, Moz.com, Smallseotools.com ir t. t.), kuriuose į pagalbą optimizacijos procese pasitelkia specialistai, deja, bet nė vienas trečiųjų šalių įrankis neturi tokių pajėgumų ir žinių, kad galėtų tiksliai imituoti paties Google’o svetainių autoritetingumo vertinimą. Tačiau vienu įrankiu lyginant kelias svetaines, galima pamatyti tendencijas ir remtis turima informacija išorinio SEO procese.

Iš papildomų, autoritetui minimalią įtaką, tačiau visgi darančių, faktorių galime paminėti populiarumą socialiniuose tinkluose, svetainės domeno paminėjimus, citavimo kiekį.

Nuorodų tinklas kuriamas, atsižvelgiant į svetainės specifiką, o labiausiai – konkurenciją. Nėra konkretaus nuorodų (autoriteto) kiekio, kuris tiktų kiekvienai rinkai. SEO – kaip sporte, laimės surinkęs daugiausiai. Jei nedaug žinote apie rinką, paprašykite specialisto, kad jis įvertintų, kokia šiuo metu yra konkurentų išorinio optimizavimo būklė (konkurentams nuolat nuosekliai dirbant su išorine svetainės optimizacija ji gali labai dinamiškai kisti), kiek resursų reikia, norint pasiekti tam tikrą lygį (atsižvelgiant į tikslus).

 

Svarbūs išorinio SEO faktoriai, nuo kurių priklauso išorinių nuorodų kokybė ir autoritetingumas:

  • išorinių domenų ir nuorodų kiekis;
  • išorinių domenų / konkrečių puslapių stiprumas, autoritetingumas (t. y. jų pačių turimų išorinių nuorodų kokybė ir kiekis);
  • follow / nofollow;
  • išorinių domenų turinio sąsajos, aktualumas, šviežumas;
  • išorinių domenų turinio unikalumas;
  • išorinių domenų lankomumas bei matomumas organiniuose rezultatuose;
  • išoriniame domene gaunamos nuorodos pasiekiamumas: 
    • iš vieno vidinio puslapio, 
    • iš titulinio puslapio (angl. home page), 
    • iš kategrijos 
    • ar iš kiekvieno svetainės puslapio (angl. site-wide);
  • išoriniame domene gaunamos nuorodos tekstas (angl. anchor) bei jų kiekių distribucija: 
    • tikslus raktažodžio atitikmuo (angl. exact match), 
    • dalinis raktažodžio atitikmuo (kai kinta linksnis, skaičius, naudojami sinonimai), 
    • išplėstinis raktažodis, raktažodinė frazė (angl. long-tail keyword),
    • plikas url,
    • brand’as,
    • bendrinis žodis nesusijęs su optimizuojamo puslapio darbiniais raktažodžiais, pvz. spausti čia, apsilankykite, daugiau info. ir pan.
  • išorinio domeno išeinančių nuorodų kiekis;
  • išoriniame domene patalpintos nuorodos gyvavimo laikotarpis t. y. kuo ilgiau nuoroda laikoma kitoje svetainėje — tuo jos vertė didesnė ir kt. 

 

Papildoma naudinga informacija klientams:

  • Autoritetingiausi Lietuvos naujienų portalai paprastai turi nuo 2 iki 11 tūkstančių išorinių domenų (2020 liepos mėn. Referring Domains statistika iš Ahrefs.com), kai tuo tarpu nedidelės, paslaugas teikiančių įmonių, svetainės (pvz. buhalterių, vertėjų, advokatų) paprastai turi nuorodų 20 - 350 iš išorinių domenų. Galima matyti, kad priklausomai nuo srities ir specifikos labai ryškiai kinta ir išorinio SEO konkurencingumas;
  • Jei išorinis SEO atliekamas svetainei, kuri dar nėra paplitusi internete (pvz. katik naujai paleista) ir konkurencija yra pakankamai aukšta, lūžio taško pasiekimas (stipresnis srauto prieauglis) gali užtrukti, todėl rekomenduojame visada užbaigti sutartį su SEO specialistais, jei yra numatyta atskaitomybė už rezultatus. Taip pat, norint greitesnio augimo, rekomenduojama pačioje darbų pradžioje investuoti daugiau į išorinį SEO;
  • Išorinio SEO metu sukurtas tinklas, po truputį mažėja (nes vienos svetainės yra atnaujinamos, kitos pašalinamos, dėl vienokių ar kitokių priežasčių dingsta seniau talpintos nuorodos arba tiesiog nuolat, nuosekliai dirbantys konkurentai ima lenkti), todėl siekiant palaikyti pozicijas, o kartu ir organic srautą —  rekomenduojama nuolatinė gautų / prarastų nuorodų kontrolė, konkurentų išorinio SEO taktikų sekimas ir atsvėrimas;
  • Tinkamai surinktas nuorodų tinklas yra pakankamai tvarus ir net sustabdžius SEO paslaugų sutartį rezultatai bus inertiški (jei neprisidirbsite kitose vietose, pvz. noindex žymos, dubliuotas turinys ir pan.): srautas keletą mėnesių gali net ir augti. Ši informacija ypač aktuali projektams kur investicijų grąža iš SEO nėra pakankamai didelė, tokiu atveju atsipirkimas vis dėlto bus pasiektas, bet per ilgesnį laikotarpį;
  • Siekiant geriausių, ambicingų rezultatų nemažą įtaką daro ir pats klientas. Jis gali gauti nuorodų, kurių negaus nei SEO specialistai nei konkurentai. Nuoroda, kurios negali gauti kiekvienas — yra vertingiausia ir suteikia pranašumo. Todėl maksimaliems rezultatams siekti rekomenduojame aptarti galimus nuorodų gavimo kanalus su SEO specialistu.

 

Išorinio SEO kaina 

Siekiant pozicijų vien išorinio SEO būdu kaina yra labai sunkiai nustatoma, nes ji yra tiesiogiai proporcinga projektui tenkančiai konkurencijai. Tam tikri paketai (pavyzdžiui, nuorodų rinkimas pagal „Market Rats“ duombazę) gali būti įkainoti, tačiau ypatingai didelio konkurencingumo rinkose (Lietuvoje ir užsienyje) gali prireikti ir daugiau darbo valandų norimam rezultatui pasiekti.

Tiek Lietuvos, tiek ir užsienio projektams išorinio SEO kainą visada skaičiuojame individualiai ir konkurencijos įvertinimą atliekame dar prieš pradedant bendradarbiavimą. Paprastai, jei potencialūs klientai kreipiasi tik dėl išorinio SEO, mes įvertiname esamą svetainės SEO stadiją ne tik išorinės optimizacijos atžvilgiu, bet ir vidinės / techninės. Dalis klientų neturi pakankamai žinių, kad galėtų įvertinti kokių konkrečių SEO veiksmų reikia, dėl to visada pateikiame savo įžvalgas iš profesionalo perspektyvos. Aklai neteikiame klientui jo pageidaujamų padrikų, pavienių SEO paslaugų, kurios jam galbūt neatneš jokios naudos, įvertiname realią konkurencinę ir paklausos situaciją bei turimus resursus ir pasiūlome optimaliausią sprendimą.

 

________________________________________________________

Domina profesionalių išorinio SEO paslaugų pasiūlymas? Pilno off-site ir on-site optimizavimo kainos? „Market Rats“ — SEO agentūra Vilniuje burianti savo srities profesionalus. Susisiekite su mumis! Įvertinsime jūsų projektą, pasirūpinsime augimo strategijos sukūrimu ir įgyvendinimu!

Gaukite pasiūlymą

Susisieki telefonu +370 646 30700, ar užpildykite žemiau esančią užklausą

Formoje pateikti duomenys naudojami susisiekimui su klientu
Jūsų žinutė išsiųsta sėkmingai. Klaida! Žinutė neišsisiųsta. Bandykite dar kartą. Neteisingas Captcha