SEO auditas — procedūra, kurios metu analizuojami ir nustatomi svetainės neatitikimai SEO standartams. Ieškoma faktorių, kuriais tiriamoji svetainė neatitinka geriausių ir naujausių SEO praktikų. Auditas tai pirmas žingsnis link pokyčių įgyvendinimo, tai esminių klaidų žemėlapis / darbų planas, kurį įgyvendinus galima realizuoti išmatuojamus rezultatus.

SEO audito tikslas — nustatyti esmines problemas, kurios neigiamai veikia Jūsų svetainės našumą organiškuose paieškos sistemos rezultatuose.

SEO auditas yra labai svarbus norint nustatyti interneto svetainės stiprias, silpnas ir neišnaudoto potencialo vietas, ypač siekiant ilgalaikės sėkmės. Jei matome, kad svetainė turi neišnaudoto SEO potencialo, audite visada pateikiame projekto plėtros / tobulinimo rekomendacijas, t. y. ne tik nurodome klaidas / pasakome kas blogai, bet ir rekomenduojame būdus, kaip pasidaryti geriau, pateikiame įžvalgas, kaip būtų galima praplėsti sistemą.

SEO auditą galima skaidyti į tris svarbiausias SEO dalis: išorinę, vidinę, techninę. Atliekant SEO auditą labai svarbu ištirti visas tris šias sritis ir rezultate matyti visumą. Vienos SEO dalies sutvarkymas gali visiškai neduoti jokių teigiamų pokyčių jei liks esminių klaidų kurioje nors kitoje dalyje.

 

SEO audito metu patikriname:

  • svetainės duomenis Google įrankiuose / platformose: Google Analytics bei Google Search Console (iki 2015-05-20 vadinosi Google Webmaster Tools) leidžia įvertinti svetainės našumą, pamatyti dalį esamų problemų, jei buvo pozicijų / srauto kritimas, galima atsekti kada jis prasidėjo ir taip lengviau numatyti galimas kritimo priežastis;
  • interneto svetainės puslapių indeksacijos būklę (ar Google mato visus puslapius, kad ir kokiame gylyje jie būtų);
  • tinklalapių elementų atitikimą SEO standartams (meta duomenų, antraštinių žymų, SEF URL’ų, turinio, vidinių nuorodų pavadinimų, media failų ir kt.), patikriname nutūpimo puslapių (angl. landing pages) paruošimo lygį pagal pagrindinius kelis svarbiausius raktažodžius, pateikiame klaidų tendencijas ir aprašome taisymo principus;
  • svetainės vidinių nuorodų struktūrą bei atitikimą SEO standartams (tai bazinis patikrinimas, o norint ne tik sužinoti kas negerai, bet ir kaip reikia optimizuoti vidinių nuorodų distribuciją bei plėsti sistemą — SEO audito nepakanka, reikalingi išsamūs raktažodžių tyrimai, svetainės medžio planas, vidinių nuorodų distribucijos optimizacijos planas);
  • dažniausiai pasitaikančius potencialių SEO klaidų šaltinius (pvz.: indeksacijos problemos, dubliuotas turinys, neveikiančios užklausos formos, netinkamų nukreipimų (angl. redirects) problemos, trinami vertingi svetainės puslapiai ir kt.);
  • išorinių nuorodų pasiskirstymą per vidinius puslapius, kokybę, anchor distribuciją.

Po SEO audito atlikimo kviečiame susitikti ir aptarti rezultatus.

 

SEO auditas — dar ne viskas

Ne visas audito metu aptiktas klaidas yra būtina ištaisyti

Jei Jūsų tikslas yra ne idealiai sutvarkyta sistema, o esamos padėties pagerinimas, kad svetainė būtų pakankamai tvarkinga jog galėtų generuoti pajamas — nurodysime darbų svarbos lygį bei prioritetą (kokie pakeitimai yra privalomi, o kokie rekomenduojami, bet neprivalomi). Argumentuosime kodėl vieni ar kiti pakeitimai yra reikalingi, kokią naudą jie duos, bei kokia žala gresia nesusitvarkius. Praktikoje esame susidūrę su saviveiklininkų diletantų požiūriu, kai svetainės SEO kokybė vertinama ne tikslinių raktažodžių pozicijomis, organic srautu ir konversijomis, o nemokamų, viešai prieinamų SEO įrankių ataskaitomis, kuriose svetainės SEO situacija įvertinama žemu procentu dėl elementų, kurie kartais net nedaro realios ar didelės įtakos SEO rezultatams. Mes SEO procese didžiausią dėmesį ir prioritetą skiriame tiems darbams, kurie reikšmingiausi siekiant SEO tikslų. Vadinasi, pradedant dirbti su svetainės SEO nuo nulio, tikrai ne pats svarbiausias darbas parašyti meta aprašymus ir sutvarkyti Rich Snippets puslapiams, kurie dar nėra randami. Kitas pvz.: unikalaus turinio ir naujų puslapių kūrimas yra kur kas svarbesnis ir daugiau naudos nešantis darbas nei Google dar nerandamo puslapio užkrovimo greičio gerinimas.

Reikalingi pakeitimai netelpa į SEO audito ribas

Antrasis argumentas, kodėl SEO auditas dar ne viskas, — kai kurioms SEO audito metu paaiškėjusioms problemoms spręsti reikalingi darbai, kurie netelpa į SEO audito paslaugos rėmus ir reikalauja daugiau laiko. Tokiais atvejais papildomai reikalingi raktažodžių tyrimai, vidinių nuorodų struktūros planavimas, išsamesnės rekomendacijos darbinių puslapių turinio optimizacijai, konkurentų tyrimai ir pan. Konkretus pavyzdys: nustatome, kad darbinių puslapių turinys (meta duomenys, antraštės, tekstai, vaizdo failai, tekstas) nėra pritaikytas ieškomiems, aktualiems raktažodžiams ir plačioms jų imtims, tokiu atveju — reikalinga turinio optimizacija, kuri nebetelpa į SEO audito paslaugos rėmus. Kits pvz.: audito metu paaiškėja, kad svetainė neturi nuorodų iš išorės ir šiuo atžvilgiu, konkurentai gerokai lenkia — reikalinga išorinė svetainės optimizacija, kuri taip pat netelpa į SEO audito paslaugos rėmus, tokiu atveju audito ataskaitoje bendrais bruožais pateikiame info. apie tiriamosios svetainės off-site SEO situaciją lyginant su keliais konkurentais.

In Summary

Mūsų filosofija — nėra idealių svetainių, yra tik uždirbančios. 

Nepamirškite – auditas neištaisys klaidų, jis jas tik parodys.

 

Kaip dažnai, kada ir kam reikalingas SEO auditas?

Kaip dažnai?

Google organiniai rezultatai ir konkurencinė aplinka yra dinamiški. Paprastai prie interneto svetainės prisijungimus turi ir pakeitimus atlieka ne vienas žmogus. Šios ir kitos priežastys lemia tai, kad SEO auditą naudinga atlikti bent kas metus. Ar audito prireiks dažniau — priklauso nuo konkrečių individualių aplinkybių.

Kada?

Kelios dažniausiai pasitaikančios situacijos, kada reikalingas SEO auditas:

  • prieš pradedant nuosekliai dirbti su svetainės SEO: nepaisant to ar svetainė pradedama optimizuoti nuo nulio ar buvo kažkas, kažkiek daryta;
  • po svetainės atnaujinimo: po dizaino ar techninių pakeitimų esamoje turinio valdymo sistemoje arba svetainės perkėlimo į naują turinio valdymo sistemą;
  • prieš svetainės atnaujinimą;
  • pastebėjus ryškius neigiamus pozicijų ir organinio srauto pokyčius, kai neaiški konkreti rezultatų kritimo priežastis;
  • profilaktiškai, prevenciškai maždaug kas metus, siekiant neužmigti ant laurų, palaikyti svetainės SEO sveikatą / higieną, užkirsti kelią potencialioms klaidoms / grėsmėms ir atrasti naujų plėtros galimybių.

Kam?

Dėl vienokių ar kitokių priežasčių, turėdami skirtingus lūkesčius, SEO auditą užsako interneto svetainių savininkai. Tačiau ne kiekvienas užsakovas turi pakankamai žinių ir / arba laiko ištaisyti klaidas ar atlikti patobulinimus pagal audite pateiktą informaciją. Todėl paprastai SEO auditas yra vertingiausias tada, kai toliau su juo dirba pats SEO specialistas vystydamas svetainės SEO procesą. Tam tikrų audite pateiktų korekcijų įgyvendinimui reikalingi programiniai pakeitimai, dėl to labai svarbi sėkminga komunikacija tarp SEO specialistų ir programuotojų. Apskritai svetainės SEO procese labai svarbu, kad programuotojai, dizaineriai ir SEO specialistai komunikuotų ir ieškotų kompromisų. Kiekvienas specialistas į kliento svetainę žiūri iš savo pozicijos, turi savo tikslų, kurie kartais prieštarauja vienas kitam, būtent todėl klientui yra gyvybiškai svarbu, kad visi specialistai suprastų kolegų darbo svarbą ir ieškotų kompromisų, kurie leistų kiekvienam atlikti savo darbą geriausiai kaip tik įmanoma su turimais resursais.

_________________________________________

Reikia SEO audito? Domina kainos? Kreipkitės į „Market Rats“ SEO agentūrą Vilniuje: įvertinsime Jūsų projektą, pasidalinsime know-how ir padėsime prisiartinti prie svetainės tikslo pradėti generuoti pajamas!

Gaukite pasiūlymą

Susisieki telefonu +370 646 30700, ar užpildykite žemiau esančią užklausą

Formoje pateikti duomenys naudojami susisiekimui su klientu
Jūsų žinutė išsiųsta sėkmingai. Klaida! Žinutė neišsisiųsta. Bandykite dar kartą. Neteisingas Captcha