Kas yra 404 klaida? Kaip ji kenkia SEO?

Įsivaizduokite, kad naršote internete ir ieškote prekių ar paslaugų. Jus sudomina kuris nors portalas ir ant jo nuorodos paspaudžiate, tačiau vietoje tvarkingo puslapio jus pasitinka „404 klaida”. Pranešimas, kad puslapis nerastas iš karto verčia ieškoti atsakymų ir paslaugų/prekių kitur. Jeigu taip darote jūs, tą patį atliks ir jūsų klientai, todėl negalima palikti tokių klaidų savo svetainėje. Nors pavienės 404 klaidos yra normalus reiškinys ir tiesiogiai nekenkia jūsų svetainės paieškos reitingams, per didelis jų kiekis gali signalizuoti „Google“ apie tai, kad svetainė yra neprižiūrima ar turi techninių problemų. Tad tai reitingams ir verslui turi tiek tiesioginės, tiek netiesioginės įtakos. Apžvelkime, kas ta 404 klaida bei kaip ji daro įtaką reitingams. 

404 klaidos – kas tai ir kaip jos veikia SEO?

Interneto pasaulyje 404 klaida reiškia, kad serveris negali rasti jums reikalingo puslapio. Ši klaida gali atsirasti dėl įvairių priežasčių: puslapis buvo ištrintas, URL buvo neteisingai įvestas arba nuoroda tiesiog sugadinta.

Kadangi „Google“ tikslas yra pateikti aktualius duomenis be jokių trikdžių, kai svetainėje atsiranda daug tokių klaidų, tai interpretuojama kaip ženklas, kad svetainė turi rimtų problemų. Dėl to didėja atmetimo rodiklis (bounce rate), į ką „Google“ atsižvelgia bei natūraliai mažina reitingą. Absoliučiai kiekvienas rimtas SEO įrankis, kuris atlieka svetainės analizę, stengiasi rasti tokias klaidas, kad jas būtų galima operatyviai pašalinti. 

Papildomai prie jau minėtų problemų, kiekviena 404 klaida kenkia ir vadinamajam crawl budget, kurį „Google“ skiria jūsų puslapio indeksavimui. Šis aspektas ypač aktualus didelėms svetainėms su daugybe puslapių.

Kaip spręsti 404 klaidų problemas?

Nors klaidos yra nemaloni realija, įmanoma jas pašalinti. Tam yra bent keletas veiksmingų sprendimų, padedančių spręsti 404 klaidų problemą ir pagerinti jūsų svetainės SEO. Apžvelkime tris pagrindinius sprendimus:

1. Panaudokite 301 nukreipimus

Jei puslapis buvo perkeltas ar ištrintas, bet turinys vis dar aktualus kitur, pasirinkite 301 nukreipimą (redirect). Tai yra nuolatinis nukreipimas, kuris ne tik nukreipia lankytojus į teisingą puslapį, bet ir perduoda didžiąją dalį nuorodos vertės (angl. link equity) naujam puslapiui. Tai padeda išlaikyti jūsų svetainės autoritetą ir reitingus.

2. Reguliariai tikrinkite vidines nuorodas

Minėtas klaidas jūsų svetainėje gali sukelti ir broken – sulūžusios nuorodos. Naudojant tokius įrankius kaip „Screaming Frog“ ar „Ahrefs“ galima nuo A iki Ž nuskaityti savo svetainę ir identifikuoti tokias nuorodas bei matyti ką ir kaip išspręsti. Tai ne tik pagerina naudotojų patirtį, bet ir pagerina sąlygas „Google“ indeksavimui, dėl ko reitingai nenukenčia ar net gali pakilti. 

3. Prižiūrėkite svetainės struktūrą

Jeigu jūsų svetainės struktūra yra optimizuota ir navigacija joje patogi, tai sumažina tikimybę, jog lankytojai ir(ar) paieškos variklis pateks į neegzistuojančius puslapius. Reguliariai peržiūrėkite, kokia yra svetainės struktūra ir sutvarkykite sąsajas tarp puslapių, kad nebebūtų pasenusių ar nereikalingų puslapių, kurie galėtų sukelti 404 klaidas.

Techninių sprendimų paiešką geriausia patikėti profesionalams

Nors problema yra kasdienė, efektyvus 404 klaidų ir kitų techninių SEO aspektų valdymas reikalauja nuolatinio dėmesio ir ekspertinių žinių. Netinkamas tvarkymas ne tik, kad neišspręs problemos, bet ir švaistys laiką bei pinigus. Dėl to, daugeliui verslų naudinga patikėti technines SEO užduotis profesionalams.

Market Rats yra ilgametę patirtį sukaupusi SEO agentūra, turinti didžiules žinias techninio SEO srityje, įskaitant 404 klaidų valdymą. Patraukli SEO optimizavimo kaina ir individualus dėmesys lemia, kad kiekvienam klientui padedame sudaryti planą, skatinantį augimą internete!