Kas yra EEAT gairės? Kaip optimizuoti turinį pagal jas?

Paieškos internete versle visiškai dominuoja Google. Ši multimilijardinio dydžio kompanija valdo beveik visą rinką ir dėl to, nuo jos techninių sprendimų visiškai priklauso tai, kaip dirba tūkstančiai SEO specialistų. Vienas iš svarbiausių Google elementų yra algoritmas. Jis nulemia, kokios nuorodos atsiduria paieškos rezultatų puslapio (SERP) viršuje, o kokios krinta žemyn. Google algoritmo detalės yra komercinė įmonės paslaptis, tačiau viešumai geriausiai žinomos gairės, pristatomos EEAT trumpiniu.

Žinodami apie šių gairių ypatumus galėsite sparčiau auginti savo verslą arba tiksliau suvokti reikalingų pastangų mastą.

EEAT – kas tai ir kaip tai veikia?

Trumpinys EEAT nurodo svarbiausias gaires, pagal kurias Google paieškos variklis vertina nuorodas. Šios raidės reiškia:

  • Experience – patirtis
  • Expertise – ekspertiškumas
  • Authoritativeness – autoritetas
  • Trustworthiness – patikimumas

Tiesa, prieš gilinantis į gairių ypatumus toliau, reikėtų paminėti, kad ilgą laiką trumpinys buvo E-A-T, bet po atnaujinimo 2022 m. gruodį, į algoritmo pavadinimą įtraukta dar viena E, reiškianti experience arba patirtis

EEAT detaliau

Lentelėje patogiai pateikta informacija, kaip atrodo svarbiausi EEAT gairių niuansai:

Sudedamoji dalis

Reikšmė

Kaip atitikti?

Pavyzdžiai

Patirtis

Turinys, paremtas tiesiogine (angl. first hand) patirtimi

Asmeninės istorijos, originalios apžvalgos, atvejo analizės, tyrimai, naudotojų sukurtas turinys

Forumo diskusijos, klientų atsiliepimai, autoriaus istorija apie savo kelionę

Ekspertiškumas

Ekspertų sukurtas arba dideles žinias rodantis turinys

Autorių paminėjimas su atitinkamais kredencialais/titulais, citatos/nuorodos iš autoritetingų šaltinių, išsamumas

Licencijuoto gydytojo parašytas straipsnis, cituojami tyrimai iš recenzuojamų žurnalų, patikimos agentūros parengtas SEO gidas

Autoritetas

Turinys iš šaltinių, kurie laikomi „autoritetu“

Nuorodos iš autoritetą turinčių svetainių, apdovanojimai, sertifikatai, informacija iš oficialių šaltinių

Valstybinio lygio sveikatos apsaugos platforma, aukštosios mokyklos mokslinis darbas su citatomis, apdovanojimus pelniusi įmonė

Patikimumas

Patikimas, tikslus ir neiškraipytas turinys

Tiksli ir naujausia informacija, skaidri informacija dėl autorystės, svetainės saugumas (HTTPS), aiški kontaktinė informacija ir privatumo politika

Lažybų portalas su licencija, finansinių paslaugų brokeris su sertifikatais, blog‘as su autorių vardais ir kvalifikacija

Nors šis faktas jūsų nenustebins, bet aukštu lygiu EEAT gaires atitinkančių svetainių rezultatai paieškos reitinguose yra daug geresni, nes jie atitinka „Google“ tikslą skaitytojams rodyti patikimą ir aktualų turinį. Nors dėl didelio konfidencialumo statistinių duomenų rasti beveik neįmanoma, tačiau SEO sektoriaus profesionalų pastebėjimai patvirtina ryšį tarp vadovavimosi gairėmis ir geresnių rezultatų SERP. Dėl to būtina į jas atsižvelgti, kuriant turinio strategiją bei vykdant SEO projektą.

EEAT ateitis – ar jį pakeis kitas algoritmas?

Daug kam turbūt aktualu ar besikeičianti aplinka technologijų pasaulyje paskatins Google keisti šią sistemą?

Atsižvelgiant į tai, kad EEAT yra ne algoritmas, o gairių rinkinys, klausimas dėl pakeitimo nėra labai tikslingas. Vietoj to tikslingiau svarstyti, ar į gaires bus įtraukti nauji elementai, nes dabartiniai duomenys rodo, kad EEAT ir toliau išliks Google kokybės vertinimo proceso pagrindas.

Naujausiuose Google algoritmo atnaujinimuose, pavyzdžiui, 2024 m. rugpjūčio mėn. pagrindiniame atnaujinime, ir toliau daugiausia dėmesio skiriama jau egzistuojantiems elementams - turinio kokybei ir patikimumui didinti. Tai atitinka esamų gairių principus. Net ir dirbtinio intelekto plėtra nedaro įtakos kertinei platformos vizijai – tiekti aukštos kokybės, dėmesio vertą turinį. Dėl to tikėtina, kad gairės bei algoritmas kol kas veiks taip, kaip esame įpratę. 

5 patarimai, kaip optimizuoti turinį šioms gairėms

Market Rats komandos specialistai nori su jumis pasidalinti 5 aktualiais, praktiškais patarimais, kaip optimizuoti turinį EEAT gairėms. Jeigu galite pasidaryti raktažodžių tyrimą, rasti šaltinius publikavimui ir paruošti landing pages svetainės viduje bei vėliau matuoti rezultatus – vadovaudamiesi šiais patarimais tikrai pagerinsite savo pozicijas SERP.

Tačiau net jei to negalite – kreipkitės į Market Rats +370 646 30700 arba Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir mes pateiksime individualų pasiūlymą. Na, o dabar grįžkime prie patarimų.

Demonstruokite patirtį

Į straipsnius įtraukite pavyzdžių iš tikro gyvenimo, investuokite į atvejų analizes. Tinka net ir linksmos istorijos iš praktinės patirties. Visa tai parodo praktines žinias ir supratimą, ką gairės labai vertina.

Pateikite įžvalgas bei aktualią informaciją

Skaitytojams pateikite išsamią, tikslią informaciją ir pagrįskite ją duomenimis, tyrimais ar jūsų nišoje priimtais pramonės standartais (pvz., RedDot apdovanojimas, STIPRIAUSI LIETUVOJE ir panašūs). Daug kam verta investuoti ir į Whitepaper ar panašių dokumentų sukūrimą.

Be to, paminėkite atitinkamą savo kvalifikaciją ar profesinę patirtį, kad taptumėte patikimi šios srities ekspertai. Ypatingai patogu, jeigu, pavyzdžiui, blog‘e publikuoti gali vienas iš įmonės specialistų. 

Nuolat stiprinkite autoritetą

Patys nuorodas teikite tik į patikimus šaltinius ir laikykitės neutralaus, nešališko tono

Stenkitės tapti patikimu šaltiniu

Pirmenybę teikite turinio tikslumui ir skaidrumui. Visada tikrinkite pateikiamą informaciją ir aiškiai nurodykite, iš kur gauti duomenys. Tai ne tik stiprina pasitikėjimą iš skaitytojų, bet ir signalizuoja paieškos sistemoms, kad jūsų svetainė yra patikimas šaltinis.

Išlikite aktualūs

Reguliariai peržiūrėkite ir atnaujinkite turinį, kad jis būtų tikslus, aktualus. Atnaujinti turinį kas metus, pusmetį ar net ketvirtį – labai standartinė praktika. 

Tai išlaiko turinį aktualų, dėl ko, tikėtina, kad žmonės spaus jūsų nuorodą. Taip pat, atnaujinimai parodo paieškos sistemoms, kad jūsų svetainė yra aktyviai prižiūrima, dėl ko gerėja jos pozicijos SERP.