
Norint pasiekti ilgalaikę sėkmę skaitmeninėje erdvėje, labai svarbu pasirinkti tinkamus KPI rodiklius savo SEO strategijoje. Geri SEO KPI leidžia vertinti strategijos veiksmingumą, pastebėti augimo galimybes ir pagrįsti naujas investicijas ar esamų didinimą. Tačiau visi turi didelį pasirinkimą dėl to, į kokius rodiklius orientuotis. Dėl to labai svarbu išskirti, kurie KPI yra tinkamiausi, kai norite efektyviai matuoti savo strategijos sėkmę.
Visų pirma – kas yra SEO KPI ir kodėl jie svarbūs?
KPI, arba Key Performance Indicators, lietuviškai įvardinami kaip pagrindiniai veiklos rodikliai, yra skaičiai, kurie parodo, kaip efektyviai įmonė siekia savo pagrindinių verslo tikslų.
SEO kontekste KPI naudingi pažangai vertinti, atsiskaityti prieš klientą ir priimti objektyvesnius sprendimus. Be KPI, SEO gali atrodyti kaip spėliojimas užrištomis akimis.
Jau dabar užsisakykite SEO auditą ir sužinokite, kokiose srityse svarbiausia pasitempti bei siekti progreso.
Kaip pasirinkti tinkamiausius SEO KPI?
Ne visi rodikliai yra vienodai reikšmingi. Norint suprasti, ar jūsų SEO strategija yra tikrai veiksminga, svarbu pasirinkti KPI, kurie atitinka jūsų verslo tikslus. Štai kaip nustatyti tinkamiausius iš jų:
- Pradėkite nuo pagrindinių verslo tikslų nustatymo. Ar norisi didesnių pardavimų internete, efektyvesnio potencialių klientų pritraukimo, didinti prekės ženklo žinomumą ar lankytojų srautą į svetainę? SEO KPI turėtų tiesiogiai atspindėti šiuos tikslus.
- Nuspręskite, kurioje kliento kelionės dalyje SEO turės didžiausią poveikį. Jei norite didinti žinomumą, orientuokitės į lankomumo rodiklius. Jei jums svarbiausia konversijos, stebėkite leads ar pardavimus, gautus per organinę paiešką.
- Pasirinkite KPI, kuriems SEO gali daryti įtaką. Pavyzdžiui, fokusuojantis vien tik į poziciją, galite gauti klaidingas išvadas. Geriau stebėti organinį srautą, paspaudimų skaičių ir konversijų rodiklius, nes jie yra labiau susiję su verslo rezultatais.
- Neperkraukite savo informacijos suvestinės dešimtimis rodiklių. Keletas tiksliau parinktų KPI yra veiksmingesni nei skaičių jūra. Taip jūsų komanda galės sutelkti dėmesį į tai, kas iš tiesų svarbu.
Ekspertai pataria – svarbiausi KPI SEO pasaulyje
Štai keletas KPI, kurie yra labai svarbūs SEO sėkmei:
- Organinis srautas - lankytojų, kurie randa jūsų svetainę per paieškos sistemas, skaičius. Auganti tendencija - stiprus rodiklis, kad jūsų SEO strategija veikia.
- Pozicijos pagal raktažodžius - nors tai nėra vienintelis aktualus rodiklis, reitingai gali atskleisti jūsų SEO pastangų veiksmingumą.
- CTR - procentinė dalis naudotojų, kurie paspaudžia jūsų svetainę paieškos rezultatuose.
- Konversijų skaičiai – kiek žmonių iš organinio srauto atlieka norimą veiksmą (pavyzdžiui, užpildo formą arba atlieka pirkimą). Šis KPI tiesiogiai atspindi jūsų svetainės gebėjimą paversti lankytojus potencialiais klientais arba aktyviais klientais.
- Bounce Rate ir įsitraukimas - stebėkite, kaip įsitraukia lankytojai. Didelis Bounce Rate gali reikšti, kad jūsų turinys neatitinka naudotojų lūkesčių arba kad reikia pagerinti jūsų svetainės UX.
- Atgalinių nuorodų profilis - jūsų svetainę reklamuojančių išorinių nuorodų kokybė ir skaičius daro didelę įtaką jūsų domeno autoritetui ir paieškos reitingams.
Pradėti galite jau dabar
Jeigu visa tai jums yra nauja, nereikėtų gaišti laiko viską bandant perprasti nuo nulio. Kokybiško SEO kainos prasideda vos nuo 300 eurų, tad „Market Rats“ gali pasirūpinti visais verslo poreikiais nuo A iki Ž. Išmėginkite trumpalaikį įsipareigojimą ir stebėkite, kaip gerėja ne tik jūsų KPI ataskaitose, bet ir bendri verslo rezultatai. Užpildykite užklausą ir pasikalbėkime jau dabar!