
Išorinis SEO – tai viskas, kas susiję su svetainės autoriteto didinimu už jūsų puslapių ribų. Skirtingai nuo vidinio SEO, kuris daugiausia dėmesio skiria turinio ir struktūros optimizavimui viduje, išorinis SEO (angl. external SEO) orientuojasi į išorinius signalus.
Jam, svarbios atgalinės nuorodos, paminėjimai soc. tinkluose, apžvalgos ir influencerių pranešimai. Galutinis tikslas - Google turis atpažinti jūsų svetainę kaip patikimą ir populiarią. Šiame gide būtent ir apžvelgsime, kodėl tai laikoma svarbia optimizavimo procesų dalimi, ką išorinis SEO apima ir kokią realią vertę jis suteikia jūsų matomumui.
Kaip veikia išorinis SEO?
Google vertina išorinius signalus kaip patikimumo ir autoriteto rodiklius. Pavyzdžiui, atgalinės nuorodos (angl. backlinks) yra tarsi kitų tinklalapių rekomendacijos apie jūsų svetainę. Logika tokia, kuo kokybiškesnė nuoroda, tuo daugiau kitų šaltinių ją cituoja ir tuo daugiau kyla jos reitingas.
Google algoritmai taip pat stebi gaunamų nuorodų autentiškumą, atsižvelgdami į šaltinio reputaciją, tematiką ir atitikimą svetainės turiniui.
Be nuorodų, svarbūs ir prekės ženklo paminėjimai, socialiniai signalai bei recenzijos ar įtraukimai į katalogus, sąrašus. Visa tai Google signalizuoja apie svetainės patikimumą ir vertę užimti aukščiausias pozicijas.
Vienas pagrindinių algoritmų, Google Penguin, filtruoja netikras, neskaidrias nuorodų schemas. Kartais jos dar vadinamos black hat (kiekvienas verslas turėtų siekti naudoti etiškas, white hat praktikas). Jeigu pastebimas per greitas nuorodų skaičiaus prieaugis, šlamšto vertės nuorodos ir pernelyg raktažodžiais perpildytas turinys, tai mažina reitingą.
Penguin prižiūri, kad gaunamos nuorodos būtų kuo organiškesnės, kokybiškos ir susijusios su jūsų turiniu. Taip į paviršių iškyla tikrai solidžiausią išorinio SEO strategiją sukūrę verslai, o nešvariai žaidžiantys skęsta nuobaudų bedugnėje.
Pagrindiniai išorinio SEO elementai
Išorinis SEO susideda iš daug skirtingų elementų. Apžvelkime pagrindinius iš jų bei ypatumus.
Atgalinės nuorodos (backlinks)
Atgalinės nuorodos – backlink‘ai yra nuorodos kitose svetainėse, kurios veda atgal į jūsiškę. Geriausia atgalines nuorodas suprasti kaip pasitikėjimo balsą, kurį kažkas išreiškia į jūsų svetainę. Google į tai žiūri labai atsakingai.
Reikėtų stengtis rinkti kokybiškas nuorodas iš gerą autoritetą turinčių ir tas pačias temas aprėpiančių svetainių. Jos duoda didžiausią vertę.
SVARBUS patarimas: DoFollow nuorodos perduoda „link juice“ ir pagerina reitingus, o NoFollow nuorodos neperduoda reitingo, bet vis tiek gali atvesti srautą.
Anchor tekstas
Inkarinis arba Anchor tekstas – tai žodis ar frazė, ant kurios uždedama nuoroda į jūsų svetainę. Google remiasi juo, kad nustatytų, apie ką yra nuorodos turinys ir ar jis aktualus. Svarbu, kad tekstas, ant kurio dedama nuoroda, būtųnatūralus ir pernelyg negadintų skaitomumo.
Pernelyg tikslus sutapimas (angl. exact match) taip pat užtraukia SEO nuobaudas, todėl reikia ieškoti balanso.
Domeno autoritetas (DA)
Domeno autoritetas (angl. Domain Authority arba DA) yra rodiklis, kuris nurodo, kiek patikimas ir autoritetingas yra jūsų portalas. Google DA nustato pagal nuorodų profilį, kokybę, kiekį ir svetainių, kuriose jos pateiktos, autoritetą.
Labai tiksliai DA nustato įrankio Moz ir Ahrefs indikatoriai.
Brand mentions
Net, jeigu nėra aktyvaus anchor teksto ir nuorodos, jūsų įmonės ar produkto pavadinimų paminėjimas internete gali kelti autoritetą. Vadinamieji implied links arba numanomos nuorodos – tai dar vienas indikatorius, kuris Google algoritmui praneša, kad jūsų svetainė – patikimas šaltinis.
Kartu, visi šie elementai yra pamatinės išorinio SEO dalys, į kurias reikia orientuotis kuriant strategiją.
Kokia išorinio SEO vertė svetainės augimui?
Tai labai smarkiai prisideda prie visų jūsų puslapių pozicijų kėlimo. Kokybiškos atgalinės nuorodos yra rimtas rodiklis, pagal kurį Google algoritmas ryžtasi aukščiau reitinguoti būtent jūsų rezultatus. Be gero external SEO pozicionavimo, pakilti į pirmąjį konkurencingos nišos puslapį būtų labai sudėtinga.
Savaime aišku, kad geresnis reitingas reiškia organinio srauto padidėjimą. Internete galima rasti daug atvejų analizių, kur sėkminga nuorodų kūrimo kampanija padvigubino organinių paspaudimų skaičių vos per 6 mėnesius. Net 100 % (pvz., kad vietoje 3 būtų 6) padidinus kokybiškų nukreipiančiųjų domenų skaičių, pasiekiamas tvarus lankytojų srauto prieaugis.
Kodėl tvarus? Nes skirtingai nuo reklamos kampanijų, atgalinės nuorodos vertę ir naudą perduoda net praėjus nemažai laiko po publikavimo. Be to, ROI didėja per laiką ir tam nereikia papildomų išlaidų.
Išorinio SEO metodai
Paprastai išskiriamos dvi pagrindinės SEO strategijos išoriniams tikslams – white hat ir grey/black hat.
White Hat SEO metodai
Tai yra etiškos SEO pastangos, kurios dera su Google gairėmis ir grąžina ilgalaikę, tvarią vertę. Guest post‘ai patikimose svetainėse kuria autoritetą ir tampa solidžiomis atgalinėmis nuorodomis.
Natūralių nuorodų užsitarnavimas per išskirtinį turinį (originalius tyrimus ar naudingus įrankius) ilgainiui pritraukia aukštos kokybės atgalines nuorodas.
Reputacijos priežiūra, kaip kad ryšiai su kitais prekės ženklais ir partnerystė, skatina organinius paminėjimus, nuorodų dalijimąsi ir socialinį atpažįstamumą. Dėl tokių taktikų gaunama nauda ir išvengiama Google nuobaudų.
Grey/Black Hat SEO metodai
Kažkada buvo laikas, kai vadinamieji SEO piratai galėjo gauti nemenkos naudos savo klientams, kai elgdavosi nešvariai.
Tačiau dabar tokios taktikos pažeidžia Google gaires ir kelia nuobaudų riziką. Link‘ų pirkimas duoda greitą grąžą, bet yra nepatikimas metodas, nes tampa greitai pastebimas ir dėl to nukenti visos kitos pastangos.
PBN sprendimai naudoja expired domenus, kad manipuliuotų autoritetu, tačiau dėl spam‘o pėdsakų dažnai irgi krenta reitingas. Žemos vertės atgalinės nuorodos, pavyzdžiui, šlamštiniai tinklaraščių komentarai ar automatiškai generuojamos nuorodos, taip pat nebeveikia, nes svetainė iš viso gali būti pašalinama iš indekso arba užsitraukia algoritmo rūstybę.
Kaip išorinis SEO dera su bendra SEO strategija?
Off-Page SEO yra neatsiejamas nuo holistinės SEO strategijos. Jis yra vienas iš trijų šventosios SEO trejybės elementų, į kuriuos dar įeina vidiniai ir techniniai darbai.
Vidinio ir išorinio SEO derinimas generuoja autoritetą domenui ir didina aktualumą paprastam skaitytojui. Puslapio elementai, tokie kaip turinys, metaduomenys ir svetainės struktūra, padeda „Google" robotams suprasti jūsų turinį.
Na, išorėje esantys signalai (pvz., atgalinės nuorodos ir paminėjimai), kaip jau minėjome, įrodo jūsų svetainės vertę net ir konkurentų aplinkoje.
Svarbu suprasti, kad išorinis SEO yra labai ilgalaikis projektas. Kiekvienas gautas paminėjimas turi būti vertingas, kad galėtų generuoti srautą bei naudą net ilgai po to, kai yra publikuotas.
Labai reikšmingą įtaką ši strategija turi E-E-A-T signalams. Juos Google naudoja bendresniam svetainių vertinimui bei padeda tapti Nr.1 ar bent jau topiniu šaltiniu jūsų kategorijoje.
Dažniausios klaidos ir kaip jų išvengti
Dideli lūkesčiai ir ambicijos versle yra gerai, tačiau jų siekti reikia pragmatiškai ir tikslingai. Kampų kirtimas bei pernelyg dideli užmojai gali pakenkti rezultatams. Net ir geri specialistai, turėdami nuoširdžias intencijas gali klysti, todėl apžvelgsime dažniausias išorinio SEO klaidas bei kaip jų išvengti.
Per daug „exact match“ anchor tekstų
Pernelyg dažnas tiksliai atitinkančių inkarinių tekstų naudojimas (t. y. kiekvieną kartą susiejama tik su idealiai atkartotu raktažodžiu) kelia bėdų. Google šlamšto filtrai, tokie kaip SpamBrain, tai laiko manipuliacija bei skiria nuobaudas.
Na, o ir skaitytojai dabar nebemėgsta spausti ant tokių nuorodų.
Masinis nuorodų pirkimas
Tai yra labai rizikinga (ir dažniausiai to neverta) investicija. Yra daugybė rinkos pavyzdžių, kai naudodami mokamas nuorodas, puslapiai gavo nuobaudas arba prarado signalų vertės. Google algoritmai (bent jau naujausi) sukurti taip, kad tokią praktiką aptiktų ir už tai baustų arba ignoruotų.
Kiekybė tampa svarbiau nei kokybė
Dar vienas klaidingas žingsnis yra siekis gauti kuo daugiau nuorodų, ignoruojant kokybę. Vis daugiau naujausių tyrimų atskleidžia, kad atgalinės nuorodos iš mažo autoriteto, nereikšmingų svetainių gali pakenkti jūsų pozicijoms ir net sumažinti srautą.
Dėl to geriau publikuoti mažiau, bet kokybiškiau.
Perimkite savo verslo reputacijos kontrolę į savo rankas
Taigi, išorinis SEO padeda kelti jūsų domeno autoritetą ir įtvirtina jūsų pozicijas, kaip dėmesio verto šaltinio. Jeigu norite pasiekti geriausias pozicijas paieškos puslapiuose, negalite ignoruoti to, kokią naudą neša kokybiškos white hat išorinio SEO strategijos. Suderinus pastangas su vidiniais ir techniniais darbais, gaunama maksimali nauda. Svarbiausia orientuotis į kokybiško turinio kūrimą ir vertinti kokybę, o ne kiekybę.
Norite pasikalbėti apie galimybes arba sužinoti, kokia būtų išorinio SEO kaina jūsų verslui? Susisiekite su mumis užpildydami užklausos formą arba el. paštu, rašydami į Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir sutarkime laiką individualiai konsultacijai.