Nuorodos atributas ir vertė — rel="nofollow"

Kas yra „NoFollow“ nuoroda?

Siekiant suprasti, kas yra „nofollow“ nuoroda, visų pirma reikėtų suprasti, kaip veikia įprasta – „follow“ nuoroda. Paieškos sistemoms „follow“ nuorodos yra skaičiuojamos tarsi taškai (skirtingos nuorodos – skirtingo svorio taškai). Tai padeda įrodyti, kad šis puslapis yra naudingas bei paieškos sistemų rezultatuose turėtų būti aukščiau (plačiau skaitykite → išorinis SEO straipsnyje).

Tuo tarpu „nofollow“ atributas pasako paieškos sistemai, kad tam tikros nuorodos, esančios Jūsų svetainėje, neturėtų būti sekamos ir, kad joms nėra perduodama puslapio reputacija (autoritetas). Kitaip tariant „nofollow“ nurodo, kad paieškos sistema neturėtų skaičiuoti šios nuorodos kaip papildomo balo.

Nuorodas paversite nesekamomis naudojant HTML žymą, kuri atrodo taip:
<a href=”http://www.website.com/” rel=”nofollow”>Link Text</a>

Kada tai naudinga?
Jei Jūsų svetainėje yra tinklaraštis (angl. blog) ir jame įgalinta viešo komentavimo galimybė – Jūsų puslapiai gali perduoti savo reputaciją tokioms komentaruose esančioms išorinėms nuorodoms, už kurias nenorėtumėte laiduoti ir jų rekomenduoti kaip gerų šaltinių. Blog'ų komentarų sritys yra linkusios lengvai užsiteršti šlamštu (angl. spam). „Nofollow“ vertės nustatymas vartotojų pridėtoms nuorodoms užtikrina, kad Jūs nesuteikiate šlamštinėms svetainėms savo sunkiai užsitarnautos puslapio reputacijos.

Komentarų laukeliuose ir skelbimų lentose „nofollow“ pridėkite automatiškai

Daugelis blog'ų programinės įrangos paketų turi automatiškai nustatytą „nofollow“ vertę visoms vartotojų komentarų nuorodoms, o tie paketai, kurie neturi automatinės „nofollow“ nustatymo galimybės, greičiausiai turės galimybę pridėti „nofollow“ rankiniu būdu.
Šis patarimas taip pat galioja ir kitoms Jūsų svetainės sritims, kuriose yra vartotojų sukurto turinio, pavyzdžiui: svečių knygoms, forumams, šaukinių lentoms, nuorodų sąrašams ir t. t. Jei esate pasirengę atsakyti už trečiųjų šalių pridėtas išorines nuorodas (pvz., jei pasitikite savo svetainės komentatoriais), tuomet nėra reikalo nuorodoms naudoti „nofollow“. Tačiau derėtų nepamiršti, kad išorinės nuorodos į svetaines, kurias „Google“ laiko šlamštinėmis, gali daryti neigiamą įtaką Jūsų svetainės reputacijai.
Žiniatinklio valdytojo pagalbos centre rasite daugiau patarimų, padėsiančių komentaruose išvengti šlamšto, pavyzdžiui: CAPTCHA apsaugos naudojimo galimybės, komentarų moderavimas.


„Nofollow“ naudojimo pavyzdys

Tarkime Jūs kuriate tekstinį turinį ir norite pateikti nuorodą į tam tikrą svetainę, tačiau nenorite jai perduoti savo reputacijos.
Įsivaizduokite, kad kuriate blog'o įrašą šiukšlinų komentarų tema ir norite pateikti nuorodą į svetainę, kurios atsakingi asmenys neseniai Jūsų blog'e paliko nemažai šiukšlinų komentarų su nuoroda. Jūs norite įspėti ir kitus apie šią svetainę, taigi, savo tekste įtraukiate ir nuorodą į ją, tačiau Jūs tikrai nenorite šia nuoroda perduoti savo reputacijos. Tai būtų tinkamas metas panaudoti „nofollow“.

Apibendrinimas
Jeigu naudojate nors kiek konkuruojančių svetainių nuorodas savo puslapiuose, patariame uždėti „nofollow“ atributą ir neperduoti savo autoriteto. Visgi, į nekonkuruojančius puslapius (turinčius didelį autoritet1 ir pateikiančius susijusią informaciją) galima įdėti „follow“ nuorodą. SEO erdvėje vis garsiau kalbama, kad tokios nuorodos parodo „Google“, kad nurodydami patikimą informacijos šaltinį, žinote apie ką kalbate, todėl reikėtų vertinti ir Jūsų turinį.


Terminai:
CAPTCHA – angliškas akronimas, santrumpa pavadinimui „Completely Automated Public Turing Test To Tell Computers and Humans Apart“, lietuviškai – „visiškai automatizuotas viešas Tiuringo testas, atskiriantis žmones nuo kompiuterių“.
Comment spamming – chaotiškų, su turiniu nesusijusių komentarų, žinučių rašymas blog'o komentarų laukeliuose, reklaminėse skelbimų lentose ar bet kur kitur, kai komentaro turinys ir jame esanti išorinė nuoroda neturi jokių sąsajų su puslapio turiniu, kuriame tas komentaras yra skelbiamas.

Šaltinis: Google Webmaster Guidelines