
Visa SEO rinka smarkiai kinta ir įtakos tam turi zero-click arba nulinių paspaudimų paieškos. Tai tokio tipo paieškos, kai naudotojas atsakymą ar reikalingą informaciją mato tiesiog pačiame Google (su nurodytu šaltiniu) ir jam nereikia spausti ant jokių nuorodų. Pakankamai nauji SEMrush duomenys rodo, kad 57 % mobiliųjų ir beveik 53 % stalinių kompiuterių paieškų baigiasi nepaspaudus. „MarketRats“ įmonės komanda nusprendė apžvelgti, kaip tokios tendencijos keičia SEO strategijas.
Augantis populiarumas nesiruošia sustoti
Kaip rodo statistika, zero-click paieškų populiarumas nėra trumpalaikė anomalija. Kadangi Google į savo paieškos puslapius įtraukia Rich priedus, kaip kad Featured Snippets, Local Packs ar People Also Ask, darosi paprasčiau atsakymus ir informaciją gauti iš karto.
Kai kuriuose regionuose tarp 60 ir 65 % paieškų dabar baigiasi be paspaudimo, o tai ypatingai dažnai pasitaiko su mobiliais įrenginiais ar balso paieška.
Mažėjant naudotojų „kantrybei“ ir augant lūkesčiams dėl patogumo, Google algoritmai prisitaikė bei duoda daugiau tiesioginės informacijos, nebijodami sumažėjusių CTR rodiklių.
Įtaka srautui ir SEO rodikliams
Didėjantis paieškos be paspaudimų skaičius neišvengiamai daro didelę įtaką tradiciniams SEO rodikliams. Daugelyje verslo sričių dėl SERP svarbos sumažėjimo nukrito ir organinio CTR vidurkiai.
Remiantis „Advanced Web Ranking" duomenimis, vidutinis pirmojo organinio rezultato CTR sumažėjo iki maždaug 28,5 %, o dar prieš kelerius metus siekė 31,7 %. Tai reiškia, kad net ir aukštas pozicijas užimantys puslapiai sulaukia mažiau lankytojų.
Dėl to SEO optimizavimas turi kiek mažiau orientuotis į pozicijas pagal raktažodžius, bet labai stebėti prekės ženklo matomumą ir bendrą engagement Google ekosistemoje. Tokie rodikliai, kaip patekimas į featured snippet gali būti net vertingesni už poziciją...
Kaip pakoreguoti savo strategiją?
Tam, kad SEO strategijos būtų sėkmingos šiame amžiuje, jos turi būti pritaikytos pagal statistines realijas.
- Optimizuokite pagal „Featured Snippets" - kurkite turinį taip, kad jis aiškiai ir glaustai atsakytų į konkrečius klausimus. Tada labiau tikėtina, kad pateksite į šias ištraukas.
- Naudokite Schema markup - įtraukite struktūrizuotus duomenis, kad Google lengviau suprastų jūsų turinį.
- Sutelkite dėmesį į prekės ženklo stiprinimą – gerinkite brand‘o pozicionavimą, kad naudotojai atpažintų jūsų svetainę ir ja pasitikėtų.
- Sukurkite teminį autoritetą - generuokite išsamius turinio klasterius, kad jūsų šaltiniu pasitikėtų Google algoritmai.
- Stebėkite SERP pokyčius - reguliariai analizuokite savo rezultatus ir tobulinkite strategiją pagal poreikį.
Nepamirškite, zero-click paieškos niekur nedings
Paieškos be paspaudimų populiarumas tik auga. Verslui, norinčiam išlaikyti ir gerinti savo matomumą online erdvėje, reikia aktyvių pastangų, kurios būtų pritaikytos prie naujų paieškos realijų.
Nors tiesioginis svetainės lankytojų srautas gali mažėti, yra naujų galimybių įsitraukti ir pristatyti prekės ženklą. Jeigu jums tai atrodo sudėtingi iššūkiai, susisiekite su SEO agentūra „MarketRats“ dar šiandien. Aptarsime galimybes ir rasime jūsų verslui pritaikytus sprendimus!