SEO ir socialiniai tinklai – pora kaip tvora

Kovo pabaigoje vykusioje Search Marketing Expo – jau dešimt metų vienoje didžiausių ir įtakingiausių konferencijų, skirtų SEO ir internetinės rinkodaros specialistams – daug dėmesio sulaukė sesija, kurios metu geriausi šių sričių specialistai vieningai sutiko, jog šiandien SEO ir socialiniai tinklai naudojami kartu gali atnešti kur kas daugiau rezultatų nei atskirai.

Sesijos pranešimų metu nuskambėjusios idėjos iš esmės teigia:

  • Šiandien bet kurioje įmonėje ne tik nenaudinga, bet ypač žalinga socialinių tinklų skyriui dirbti atskirai nuo rinkodaros skyriaus. Daugiausiai išlošia tie, kurių strategija paremta socialinių tinklų ir rinkodaros skyrių kooperacija. Jei skamba kebliai, skaitom toliau.
  • Paprastai kalbant, rinkodara ir duomenų analizės leidžia nustatyti, ko žmonės ieško, trokšta, kokie trend'ai vyrauja šiuo metu. O socialiniai tinklai tampa lyg rakto skylute, pro kurią galima pamatyti, ką žmonės savo pažįstamiems sako apie jūsų produktą, kaip jūsų tikslinė auditorija bendrauja su konkurentais, su kokiomis aptarnavimo problemomis susiduria ir apskritai, kokio tipo turinys labiausiai įtraukia jūsų tikslinę auditoriją. Metaforiškai kalbant, jei socialinius tinklus laikytume širdimi, o konkrečius duomenis ir analizes - smegenimis, tai šie du marketingui būtini “organai”, dirbdami subalansuotai, atneštų didžiausią sėkmę.
  • Į SEO ir socialinių tinklų bičiulystę galime pažiūrėti ir iš kitos perspektyvos. Pradedam nuo to, kad per pastaruosius kelis metus Google apribojo ar apsaugojo dalį duomenų, taip pakišdama SEO specialistams koją. Raktažodžių planavimo kokybė suprastėjo - jų tikslumas taip pat. Tačiau, čia atsivėrus prarajai, saugų tiltą pastato socialiniai tinklai.
  • Hashtag’ai, įvairūs trend’ai, net gi memai leidžia labai efektyviai stebėti vartotojų elgseną ir poreikius. Be to, socialiniuose tinkluose vyksta aktyvus nuolatinis tarp-platforminis dalijimasis duomenimis (cross-platform sharing). Žinoma, raktažodžių ir hashtag’ų vartojimo principas skiriasi, tačiau pastarieji leidžia geriau stebėti natūralią vartotojų elgseną.

Reziumė - socialiniai tinklai be jokių apribojimų leidžia pamatyti, kas šiuo metu aktualiausia vartotojams, todėl SEO gali lengviau kurti turinio strategiją, nutaikytą į vartotojų elgseną, poreikius ir vertybes.


Plačiau apie šias idėjas kviečiame pasidomėti čia:

SMX sesijoje rodyta Maggie Malek prezentacija
https://www.slideshare.net/SearchMarketingExpo/seo-and-social-a-match-made-in-marketing-heaven-by-maggie-malek

SMX sesijoje rodyta Hannah Thorpe  prezentacija
https://www.slideshare.net/SearchMarketingExpo/bridging-the-data-gap-with-social-by-hannah-thorpe