SEO faktoriai: Kaip užtikrinti teigiamą kliento patirtį svetainėje?

Kiekviena kliento patirtis (angl. Customer Experience) svetainėje yra vienas iš svarbiausių faktorių, koreliuojančių su SEO (angl. Search Engine Optimization). Nepriklausomai ar tai būtų svetainės, kurios turi pirmas pozicijas Google rezultatų puslapyje (angl. SERP) su gausybę produktų, ar įprastas blog’as, kurio tematika yra nesusijusi su turiniu. Visa tai galiausiai atsiremia į kliento patirtį (angl. Customer Experience) svetainėje, kuri daro įtaką SEO rezultatams ir teigiamiems atsiliepimams.

 

Kliento patirtis (angl. CX - Customer Experience) prasideda nuo tinkamos struktūros optimizavimo ir tęsiasi iki smulkių detalių nutūpimo puslapiuose (angl. Landing Page), kurie nulemia tolimesnius kliento veiksmus ir konversiją (angl. Conversion). Galime pabrėžti tai, jog kiekviena detalė yra itin svarbi svetainėje, kadangi tai skatina prekės ženklo žinomumą, arba priešingai. Papildomos galimybės atsiranda tada, kai SEO pagalba, išanalizuojame koks yra kliento kelias ir poreikiai. Išsiaiškinę pagrindinius pritraukimo elementus, kurie lemia teigiamą kliento patirtį, galime lengviau pritaikyti praktikoje ir paskatinti srauto (angl. Traffic), bei paspaudimų augimą ateityje. Dėl šios priežasties, verta prisiminti, kad SEO rodikliai priklauso nuo kliento patirties ir jeigu tinkamai neatsižvelgsime į šiuos aspektus, galutiniame taške turėsime aukštą atmetimo rodiklį (angl. Bounce Rate) ir parodymų, paspaudimų santykį (angl. Click-through Rate).

 

Koreliacijos tarp SEO ir CX

Pateiksime keletą pavyzdžių, kaip kliento patirtis gali daryti įtaką SEO rezultatams:

  • Parodymų ir paspaudimų santykis (angl. Click-Through Rate) ir atmetimo rodiklis (angl. Bounce Rate). Kaip jau minėta, vienas iš pagrindinių faktorių, kurį nulemia bloga vartotojo patirtis yra šie. Geriau suprasti šiuos rodiklius padės Google Search Console ir Google Analytics įrankiai. Šiuose pagalbiniuose įrankiuose galima stebėti kokiais pagrindiniais raktažodžiais (angl. Keywords) prekės ženklas yra randamas Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP) ir kiek vartotojų pasilieka skaityti tai kas yra jūsų vidiniuose puslapiuose.

Pateiksime pavyzdį, kad geriau suprasti, kaip koreliuoja šie du rodikliai su vartotojo patirtimi:

Įsivaizduokite, kad generuojamas vartotojų srautas ir parodymų/paspaudimų santykis (angl. Click-Through Rate) yra milžiniškas. Tai gali lemti toks faktorius: Tinkamas meta duomenų optimizavimas, kuriuo patraukėmę vartotojo akį, tačiau apsilankes vartotojas viduje supranta, kad vidiniai puslapio elementai yra visiškai neparuošti ir tekstas - ne tai ko vartotojas tikėjosi. Ką vartotojas tokiu atveju daro? Žinoma, kelių mygtukų paspaudimu išeina iš mūsų svetainės ir paspaudžia ant sekančio rezultato SERP’e. Taip mūsų atmetimo rodiklio procentas (angl. Bounce Rate) paauga, nes vartotojo patirties optimizavimo trūkumas nulėmė tai, kad mes nepateisinome ieškotojo lūkesčių ir neatsakėme į jo pateiktą užklausą Google paieškoje.

  • Didžiausią srautą generuojantys organiniai nutūpimo puslapiai. Šie nutūpimo puslapiai yra geriausiai atsakantys į vartotojų užklausas Google paieškos sistemoje. Norint išsiaiškinti, kurie puslapiai yra našiausi, galima tai padaryti Google Analytics įrankio pagalba.
    Elgsena (angl. Behavior) -> Svetainės turinys (angl. Site Content) -> Nutūpimo puslapiai (angl. Landing Pages).
    Išanalizavę, kurie nutūpimo puslapiai generuoja didžiausią srautą, užtikrinkite, kad visi vidiniai puslapio elementai: H1 žymos. turinys, D.U.K (liet. Dažniausiai užduodami klausimai) skiltys bei meta duomenys būtų tvarkingai parengti naudoti. Verta paminėti, kad pasirūpinkite ne tik nutūpimo puslapiais, bet ir jų sąsaja su bendra svetainės struktūra, vidinių nuorodų pagalba. Tokiu būdu lengviau nukreipsite vartotoją po kitus svetainės puslapius ir paspartina Google robotų (angl. Crawlers) indeksaciją (angl. Indexing) ir galutiniame taške, praplėsite pasirodančių nutūpimo puslapių skaičių, Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP).

 

Kokie pagrindiniai SEO faktoriai lemia vartotojo patirtį?

Pagrindiniai faktoriai, kurie gali daryti įtaką kliento patirčiai yra atrandami po techninio SEO audito (angl. Technical SEO audit). Techninio SEO audito metu yra išsiaiškinami vidiniai svetainės trūkumai, kurie nulemia pagrindinius kliento sprendimus. 

 

 

  • Neveikiančios nuorodos (angl. Broken Links) - Verta paminėti, kad svetainėje neturėtų būti vidinių nuorodų, kurios vestų į sugedusius arba neegzistuojančius puslapius. Tam, kad išvengti neveikiančių vidinių nuorodų, galime nukreipti į panašius nutūpimo puslapius (angl. Landing Page).
  • Nukreipimai ir jų grandinės (angl. Redirects) - Kaip jau minėta praeitame punkte, venkite neveikiančių nuorodų, tam geriausia pasitelkti nukreipimus. Tačiau, nepamirškite, kiekvienas nukreipimas turėtų būti logiškai sudėtas, kad išvengtume pasikartojančių nukreipimo kilpų (angl. Redirect Loop).
  • Puslapio užkrovimo greitis (angl. Page Speed) - Viena iš pagrindinių svetainės dalių (angl. Core Web Vitals), jeigu norime užtikrinti pradinę teigiamą kliento patirtį, puslapio užkrovimo greitis neturėtų trukti daugiau nei 2 sekundes.
  • Tinkamas dizaino pritaikymas - Nepriklausomai kokį vartotojas įrenginį naudoja ir koks yra įrenginio ekrano dydis, rekomenduojama pasirūpinti, kad svetainės dizainas būtų pritaikytas visiems.
  • H žymų (angl. H tags) naudojimas - Šios žymos yra nuskaitomos ne tik Google robotų (angl. Crawlers), tačiau padeda vartotojams lengviau skaityti svetainės turinį.
  • Meta duomenų paruošimas - Pavyzdyje buvo minėta, kad kliento patirtį galima sugriauti tada, kada pritraukiame vartotoją gražiais žodžiais, tačiau nepateikiame jokio konkretaus turinio ir neatsakome į naudotojo užklausą. Svarbu pasirūpinti meta duomenų paruošimu, tačiau reikėtų atsižvelgti į tai, kad meta pavadinimai ir aprašymai atitiktų tai ką pateikiame svetainės viduje.
  • Struktūrinių duomenų paruošimas - Žinoma kokie klientui kyla klausimai? Rekomenduojame pasiruošti struktūrinius duomenis ir dažniausiai užduodamų klausimų skiltis. Šių duomenų pagalba sutaupysime kliento laiką ir pateiksime trumpiausią atsakymą. 

 

 

Plačiau apie struktūrinius duomenis ir jų naudą svetainėje galima skaityti paspaudus čia

 

Apibendrinimas

Google paieškos sistema labiau vertina vartotojo patirtį (angl. UX - User Experience), tačiau pagal pateiktus koreliacinius pavyzdžius, galime teigti, kad kliento patirtis (angl. CX - Customer Experience), taip pat daro įtaką svetainės pozicijoms Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. Search Engine Result Page).

 

Pagrindiniai elementai į ką reikia atsižvelgti yra: meta duomenų, H žymų paruošimas, tvarkingas svetainės struktūrizavimas ir techninis veikimas (nukreipimai, puslapio užkrovimo greitis ir pan.).