
Fizinė reklama pažįstama mums visiems. Tačiau dabar, kai viskas persikelia į skaitmeninę erdvę, dėl fizinės reklamos efektyvumo kyla daug diskusijų bei abejonių. Nors statistika rodo, kad ir reklama stenduose ar ekranuose išlieka pakankamai efektyvi, ją taikliai suderinus su skaitmeninės rinkodaros strategijomis galima gauti dar didesnę naudą. Apžvelkime, kaip tai galima pasiekti.
Reklama stenduose ir SEO – kaip veikia šių sprendimų derinys?
Nors žodis „reklama“ daug kam turi neigiamą konotaciją (kitaip tariant žmogiškąjį santykį su pačiu terminu) ir neretai tapatinama su „brukalu“ (angl. Spam), statistika visgi rodo, jog žmonės sąmoningai ir nesąmoningai vis tiek labai kreipia dėmesį į reklamas, kurias mato.
Puikus pavyzdys – fizinė reklama stenduose. Jie iš karto atkreipia dėmesį. Kaip rodo rinkos tyrimai, 71 % vairuotojų sąmoningai stebi reklaminius stendus, o 52 % vartotojų apsilanko įmonės fizinėje lokacijoje ar internetinėje parduotuvėje pamatę jiems įdomų reklaminį stendą.
Pasirodo, net ir susidomėjimas fizinėje, ne virtualioje erdvėje gali paskatinti ieškoti dalykų internete, o veiksminga SEO optimizacija užtikrina, kad potencialūs klientai greitai rastų reikiamą informaciją apie jus. Pažymėtina, kad 65 % vartotojų atkreipia dėmesį į reklaminiuose stenduose esančią interneto svetainę arba telefono numerį, o tai rodo, kaip svarbu, kad verslas galėtų tinkamai išnaudoti abiejų kanalų stiprybes.
Derindamos ant stendų skelbiamų reklamų žinutes su tiksliniais raktažodžiais ir pagal jas optimizuodamos svetainės turinį, įmonės gali sukurti patogų kelią klientui nuo lauko reklamos iki įsitraukimo internete. Tokiu būdu sklaidos kanalai veikia sinergiškai ir neša maksimalią naudą.
Keletas pavyzdžių
Reklaminius stendus integravus su SEO, galima gerokai padidinti prekės ženklo matomumą ir vartotojų įsitraukimą. Turime keletą praktinių pavyzdžių:
- Naujas restoranas pradeda reklaminę kampaniją stenduose su įsimintinu šūkiu ir unikaliu QR kodu. Praeiviai nuskaito kodą ir patenka į optimizuotą restorano svetainę, kurioje pateikiami meniu, galima viską užsisakyti internetu ar matyti klientų atsiliepimus. Išauga lankytojų skaičius tiek fizinėje, tiek internetinėje erdvėje.
- Elektroninė parduotuvė skelbia sezoninį išpardavimą reklaminiuose stenduose, nurodydama trumpą, įsimintiną URL ar soc. tinklų paskyrą. Susidomėję praeiviai apsilanko interneto, kuri greitai užsikrauna bei patogiai pateikia produktus. Taip padidėja konversijų tikimybė ir skaičius.
- Santechnikos paslaugų įmonė reklaminiuose stenduose pristato savo paslaugas. Potencialūs klientai, kuriems reikia skubių paslaugų, ieško įmonės internete. Įmonė dėl gero SEO rodoma paieškos rezultatų viršuje. Taip gaunamos užklausos.
Šie pavyzdžiai rodo, kaip reklama stenduose, derinama su profesionaliai parengtomis SEO strategijomis gali paskatinti veiksmų imtis ir neprisijungus prie interneto, ir internete.




