
Jeigu kalbame apie SEO įrankius, tikrai negalima diskutuoti apie TOP pasirinkimus, jeigu nepaminėsime Moz. Šis vardas yra gerai žinomas ir gerbiamas SEO sferoje. Tačiau tiems, kurie tik domisi įvairiomis programomis, galvoja, kurią gi pasirinkti ar nuo kurios pradėti mokytis, paruošėme išsamią Moz apžvalgą. Joje, daug su šia platforma dirbę ir dirbantys SEO specialistai iš „Market Rats“ apžvelgs jos privalumus, trūkumus bei palygins su pagrindiniais konkurentais.
Svarbiausios Moz funkcijos bei privalumai
Moz turi labai ilgą istoriją (bent jau kai kalbame apie SEO įrangą bei tokio tipo įrankius). Per laiką, iš paprasčiausio tinklaraščio 2004 metais, tai pavirto į labai aiškų profilį turinčią SEO platformą. Pagrindinės šio įrankio funkcijos yra:
- Keyword Research – šis įrankis padeda nustatyti svarbius raktažodžius, suteikia įžvalgų apie paieškos apimtis, konkurencinį sudėtingumą (aplinką) ir padeda identifikuoti galimybes optimizuoti. Vartotojai teigiamai vertina šios platformos efektyvumą situacijose, kai reikia valdyti kelias svetaines ir dirbti su daug kampanijų vienu metu.
- Site Audits – paleidus, Moz gali indeksuoti ir surinkti visus duomenis iš svetainės puslapių (vadinamasis crawl), kad aptiktų technines problemas, kurios gali trikdyti SEO rezultatus. Po audito pamatysite „sulūžusias“ nuorodas ir dubliuotą turinį. Ekspertai ypatingai mėgsta on-demand crawl funkciją.
- Rank Tracking – valdant SEO projektą reikia ir stebėti, kaip, laikui bėgant, kinta jūsų puslapių pozicijos. Su Rank Tracking galima vertinti SEO strategijos efektyvumą, o su On-Demand Rank režimu gaunama dar daugiau papildomų įžvalgų.
- Link Analysis – šis įrankis turi labai didelę atgalinių nuorodų duombazę. Pagal ją, platforma įvertins inbound nuorodų kokybę ir kiekybę. Ji į vertinimą įtraukia savo geriausią DA metriką (domeno autoriteto), kad pamatuotų svetainės „kokybę“ bei reputaciją. Tačiau reikėtų nepamiršti, jog kai kurie ekspertai mano, kad nuorodų duombazė nėra tokia didelė, kaip kai kuriose konkurentų platformose.
- On-Page Optimization - gaukite rekomendacijas, kaip patobulinti atskirų puslapių turinį, užtikrinant atitiktį geriausiai SEO praktikai, pagal naujausias tendencijas.
Moz palyginimas su pagrindiniais konkurentais
Pagrindiniai Moz konkurentai yra SEMrush ir Ahrefs. Abu šie įrankiai turi unikalių privalumų. Atkreipkite dėmesį į žemiau esančią lentelę, kad sužinotumėte pagrindinius šių konkurentų privalumus
Įrankis |
Funkcijos |
Privalumai |
SEMrush |
SEO, PPC reklama, socialinės žiniasklaidos valdymas, turinio rinkodaros priemonės |
Naudotojams iš karto pasiekiamas labai platus įrankių rinkinys, galimi labai išsamūs konkurencijos tyrimai, generuojamos detalios įžvalgos apie SEO bei rinkodaros strategijas. |
Ahrefs |
Atgalinių nuorodų analizė, Content Explorer, daug kitų |
Labai platus LIVE atgalinių nuorodų indeksas, išsamūs duomenys apie atgalines nuorodas ir organinę paiešką. |
Negalima sakyti, kad kažkuri iš šių programų yra vienareikšmiškai stipresnė už Moz, ir atvirkščiai. Visgi, jeigu orientuosimės į konkrečias funkcijas, SEMrush turi daugiau įrankių, o Ahrefs gali pasiūlyti dar didesnę duomenų bazę bei patraukliai išdėliotas įžvalgas specifinėms nišoms.
Moz naudojimas | Pliusai ir Minusai
Privalumai
Privalumas |
Aprašymas |
Patogi vartotojo sąsaja |
Dėl intuityvaus dizaino, išmokti Moz naudoti nėra sudėtinga. Dėl to ja vertina ir pradedantieji, ir patyrę SEO specialistai. Dėl šios priežasties galima užsiimti kelių projektų valdymu vienu metu. |
Išsamūs svetainių auditai |
On-Demand naršymo funkcija nedelsiant aptinka ir išsprendžia technines SEO problemas, taip palengvinant aktyvią svetainių priežiūrą. |
Domeno autoriteto metrika |
Moz DA rodiklis yra etalonas rinkoje, naudojamas kaip pagrindinis svetainės stiprumo rodiklis, padedantis atlikti konkurencinę analizę ir kurti backlink strategijas. |
Mokomieji ištekliai |
Platformos naudotojai pasieks patogią mokomąją medžiagą, įskaitant gidus, seminarus ir garsiąją „Whiteboard Friday“ seriją. |
Dosnus nemokamas bandomasis laikotarpis |
Naudotojai gali turėti 30 dienų nemokamą bandomąjį laikotarpį, kad įvertintų funkcijas prieš mokėdami už prenumeratą. |
Trūkumai
Trūkumas |
Aprašymas |
Ribota duomenų apimtis |
Čia esanti raktinių žodžių duomenų bazė yra mažesnė nei konkurentų. |
Kainų struktūra |
Pradedančiojo plane – mažai funkcijų, o geresnių planų kaina – ne visada patraukli mažesniam verslui. |
Sąsajos limitacijos |
Nors lengva pradėti naudotis platforma, sąsaja čia yra mažiau švari ir intuityvi, palyginti su SEMrush ar Ahrefs, todėl ne taip patogu susikurti savo darbo eigą. |
Ribotas PPC duomenų kiekis |
Skirtingai nei kai kurie konkurentai, ši platforma neturi labai gerų įrankių PPC duomenų analizei. |
Apibendrinimas
Moz tikrai yra puikus SEO įrankis, siūlantis įvairių paieškos optimizavimo funkcijų rinkinį. Su ja nesunku išmokti dirbti, o domeno autoriteto (DA) vertinimas padeda susikurti stiprias ir tikslingas nuorodų tinklo plėtros strategijas. Visgi, neišvengiame ir trūkumų, ypač kai lyginame funkcijų kiekį ir gylį su pagrindiniais konkurentais, nuo kurių Moz šiek tiek atsilieka. Jei ir jums aktualus išorinio SEO optimizavimas, susisiekite su mumis el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. arba svetainėje užpildydami formą ir gaukite individualią konsultaciją jūsų verslui bei kartu sudarykime stipriausią augimo strategiją!