Kuri Turinio Valdymo Sistema (TVS) Geriausiai Tinka SEO?

Tinkamos turinio valdymo sistemos arba TVS (angl. CMS) pasirinkimas yra labai svarbus sprendimas kuriant svetainę. Tai yra bene pagrindinis sprendimas, nuo kurio priklausys, kaip patogiai ir efektyviai galėsite siekti aukštų pozicijų „Google“ bei SEO rinkoje. Skirtingos CMS platformos skirtingai žvelgia į SEO. Vienose labiau akcentuojama techninės optimizacijos ir metaduomenų valdymo svarba ir jos yra labiau techniškos, o kitose daugiau orientacijos skirta kuo greitesniam gražiai atrodančios svetainės paleidimui į pasaulį. 

Šiame gide „Market Rats“ komandos SEO specialistai, būtent per optimizacijos prizmę palygins keletą populiariausių CMS platformų – „WordPress“, „Shopify“, „Wix“ ir „Webflow“. Išryškindami jų privalumus ir trūkumus galbūt padėsime ir jums priimti geriausią sprendimą svetainės kūrimui. 

Kodėl TVS pasirinkimas daro įtaką SEO?

CMS arba TVS yra platforma, leidžianti kurti, valdyti ir skelbti turinį svetainėje be gilių programavimo žinių. 

Tačiau ne kiekviena turinio valdymo sistema yra vienoda. Tai ypač jaučiasi, kai darbo esmė – optimizacija paieškos sistemoms (SEO). Gerai optimizuoti pritaikytas CMS gali: 

  • Padidinti jūsų svetainės įkėlimo greitį;
  • Užtikrinti suderinamumą su mobiliaisiais įrenginiais bei optimizaciją; 
  • Sukurti aiškią URL struktūrą ir supaprastinti metaduomenų valdymą;
  • Lengvai pridėti naujus puslapius ir turinio vienetus;
  • Sukurti gražų, solidų ir modernų turinio išdėstymą.

Tai yra dalykai, į kuriuos paieškos sistemos atsižvelgia vertindamos jūsų svetainę. Dėl to ir nuo turinio valdymo sistemos nemažai priklauso SEO pastangų sėkmė arba nesėkmė. Na, o kadangi SEO reikšmė internetinėje erdvėje yra milžiniška, žinodami TVS stiprybes bei silpnybes – lengviau pasirinksite gerą sistemą.

Trumpai apie populiariausias turinio valdymo sistemas

Dabar apžvelkime kelias populiariausias CMS platformas pasauliniu mastu bei palyginkime pagrindinius jų privalumus ir trūkumus.

WordPress

Interneto svetainių pasaulyje WordPress yra tas pats, kas Google paieškos variklių rinkoje. Tai pats populiariausias turinio valdymo sprendimas, kurio artimiausias konkurentas dar smarkiai atsilieka. Natūralu, kad WordPress turinio valdymo sistema turi daug privalumų optimizacijos klausimais. Visgi ji nėra ir visiškai tobula

Privalumai:

  • Lankstumas ir pritaikymas - WordPress yra atviro kodo platforma, suteikianti jums visišką kontrolę dėl svetainės kodo ir struktūros. Tai leidžia idealiai pritaikyti kiekvieną aspektą iki smulkmenų, kad jis atitiktų SEO geriausią praktiką.
  • Labai daug įskiepių (plugins) - naudodami galingus SEO įskiepius, tokius kaip Yoast SEO, All in One SEO Pack ir Rank Math, galite lengvai valdyti metaduomenis, kurti XML svetainių žemėlapius, optimizuoti turinį ir ne tik.
  • Techninių dalykų kontrolė - WordPress leidžia redaguoti robots.txt failus, įdiegti SSL sertifikatus ir naudoti cache įskiepius (pvz., WP Rocket), kad padidintumėte svetainės greitį – visa tai yra labai svarbu SEO.
  • Daug išteklių – tiek patys sistemos kūrėjai, tiek didžiulė pasaulinė bendruomenė paruošę begalę išteklių, pamokų ir problemų sprendimų aprašymų forumuose, kurie padės jums neužstrigti su bėdomis ir leis judėti pirmyn. 

Trūkumai:

  • Reikia laiko įvaldymui - nors WordPress yra labai galinga turinio valdymo sistema, informacijos ir funkcijų kiekis naujokus gali kiek priblokšti. Prie gausos reikia priprasti.
  • Reikalauja dėmesio dėl naujinimų – reguliarus temų ir įskiepių atnaujinimas yra būtinas tam, kad svetainėje neatsirastų saugumo spragų ir neprasidėtų su našumu susijusios problemos. Tai – laikui rajus dalykas.

Shopify

Jeigu kuriate elektroninę parduotuvę, didelė tikimybė, kad susidursite su Shopify sistema. Tai yra „vieno langelio“ principu veikianti platforma, kuri leidžia sukurti veikiančią elektroninę parduotuvę nuo nulio be jokių programavimo žinių. Tačiau kalbant apie SEO galimybes, ši sistema nusileidžia WordPress.

Privalumai:

  • Paruošta elektroninei prekybai – Shopify leidžia greitai paleisti elektroninę parduotuvę ir turi įdiegtą SEO funkcionalumą, pavyzdžiui, tinklaraščio kūrimą, SSL palaikymą bei XML žemėlapių generavimą.
  • Draugiškumas naudotojui – lyginant su kitomis platformomis, Shopify galima pagirti už paprastumą naudoti ir optimizuoti tokius dalykus kaip meta duomenys bei URL struktūros be jokių techninių žinių.

Trūkumai:

  • Stinga lankstumo – kadangi tai yra uždara platforma, Shopify nesiūlo tiek daug techninių SEO sprendimų, kaip WordPress.
  • Mažiau įskiepių – Shopify turi SEO aplikacijas, tačiau jų aprėptis bei „gylis“ gerokai nusileidžia įskiepiams, kuriuos rasite su WordPress TVS. 

Wix

Naujos kartos svetainių kūrimo platforma yra tarsi daugiau nei tik į elektroninę prekybą orientuota Shopify. Su šia TVS galima kone per akimirką sukurti visiškai funkcionalią svetainę, tačiau techninių galimybių prasme įrankis labiau tinka pradedantiesiems, o ne žinovams, kurie su kitomis sistemomis „išspaudžia“ daugiau. 

Privalumai:

  • Labai lengva pradėti naudoti – Wix yra puikus pasirinkimas pradedantiesiems, nes turi „drag-and-drop“ sąsają ir integruotas SEO priemones, pvz., metaduomenų redagavimą ir automatinį svetainės žemėlapio kūrimą.
  • Nereikia mokėti programuoti – intuityvi platforma leidžia optimizuoti svetainę (kiek leidžia pačios Wix galimybės) net be kruopelytės žinių apie kodą. 

Trūkumai:

  • Stinga lankstumo – visai kaip ir su Shopify, Wix turi uždarą kodo ekosistemą ir neleidžia labai kruopščiai tobulinti SEO aspektų.
  • Greitis – Wix svetainės kartais užkraunamos lėčiau nei WordPress.
  • URL apribojimai – nors pastaruoju metu problemos rimtumas mažėja, Wix neleidžia labai patogiai ir plačiai kontroliuoti URL struktūrų.

 Webflow

Dar viena turinio valdymo sistema, kurią pastaruoju metu naudoti renkasi vis daugiau pradedančiųjų verslininkų. 

Privalumai:

  • Laisvė dėl dizaino – Webflow padeda greitai sukurti įspūdingai atrodančius, bet individualius svetainių dizainus su SEO-friendly struktūromis. Administratoriai gali kontroliuoti meta duomenis bei alt tekstą.
  • Iš karto pasiekiami SEO įrankiai – be meta duomenų ir alt teksto kontrolės, Webflow leis sukurti „švarią“ URL struktūrą ir responsive tipo svetainės dizainą dėl geresnių reitingų.

Trūkumai:

  • Reikia laiko įvaldymui – Webflow labiau pritaikyta svetainių kūrėjams arba šioje srityje nusimanantiems žmonėms.
  • Mažokai įskiepių – palyginus su kitomis platformomis, čia yra mažiau papildomų programinių sprendimų funkcionalumo plėtimui.

Kodėl tiek daug vartotojų vis dar renkasi WordPress, kaip savo TVS?

Nors kiekviena CMS turi savo privalumų, WordPress nuolat išryškėja kaip geriausias pasirinkimas pažengusiems vartotojams, siekiantiems maksimalių naudų SEO srityje. Tačau kodėl gi blogger’iai, specialistai ir bene kiekviena profesionali SEO agentūra taip vertina WordPress? Mes išskiriame 4 punktus:

  1. WordPress siūlo neprilygstamą prieigą prie jūsų svetainės kodo, struktūros ir serverio nustatymų. Toks kontrolės lygis yra neįkainojamas techninėms SEO užduotims.
  2. Tūkstančiai nemokamų ir mokamų plug-ins bei temų suteikia WordPress neprilygstamą lankstumą. Vien Yoast SEO ar WP Rocket gali paversti jūsų svetainę daug stipresne pagal visus SEO kriterijus.
  3. Didelė WordPress bendruomenė kone garantuoja, kad rasite atsakymus į sau rūpimus klausimus.
  4. Svetainę lengva auginti kartu su verslu.

Tačiau jums geriausia turinio valdymo sistema gali būti visiškai kita. Tai – tik priežastys, kodėl daug kas mėgsta WordPress. 

Kaip pasirinkti geriausią turinio valdymo sistemą savo verslui?

Jeigu WordPress neatrodo tinkamiausias TVS, galima mėginti ir kitus variantus.

Shopify pasiūlys vieną greičiausių kelių į veikiančią elektroninę parduotuvę „nuo nulio“, nors WordPress su WooCommerce ir turės daugiau pritaikymo galimybių.

Wix arba WebFlow labai tiks asmeniniams blog‘ams arba portfolio puslapiams. Tuo tarpu Webflow galima rinktis ten, kur norisi maksimalaus išskirtinumo.