Kaip naudoti raktažodžių klasterius, norint pagerinti SEO?

Kiekvienas naujas ar labiau patyręs SEO specialistas žino, kokios dabartinėms SEO strategijoms svarbios raktažodžių klasterinės grupės (angl. keyword clusters). Dabar tai yra galinga optimizavimo strategija, leidžianti skaitmeninės rinkodaros specialistams pritraukti kokybiškesnį srautą ir generuoti didesnį matomumą paieškoje. Šiame gide mes atskleisime, kas tiksliai yra raktažodžių klasteriai ir kaip juos galima panaudoti siekiant geresnių rezultatų SEO srityje. 

Kas yra raktažodžių klasteriai? 

Raktažodžių klasteriai - tai tarpusavyje susijusių raktažodžių grupė. Tie raktažodžiai tarpusavyje susiję teminiu arba semantiniu (kalbos konteksto), požiūriu. Jų pagalba, užuot sutelkus dėmesį į vieną raktinį žodį ar frazę, galima target’inti grupę įvairių susijusių frazių ir terminių, iš kurių visi daugiau ar mažiau atitinka naudotojo ketinimą (angl. search intent).

Štai, pavyzdžiui, bazinis raktažodis „SEO optimizavimo patarimai” gali būti viename klasteryje su susijusiais terminais, tokiais kaip „paieškos sistemų pozicijų gerinimas", „SEO turinio strategija" ir „puslapio optimizavimo gudrybės". 

Toks holistinis požiūris atitinka dabartines algoritmo tendencijas, nes Google paieškos sistemos tobulėja. Jos atpažįsta kalbos kontekstą ir apdoroja užklausas naudodamos ir semantinę paiešką. Iš vartotojo pusės, net jei ji(-s) nežino, ko tiksliai ieško, Google gali nukreipti tinkama linkme ir parodyti, ko buvo ieškoma.

Kodėl raktažodžių cluster’iai svarbūs? Iš praktinės pusės

Paieškos sistemos vis dažniau teikia pirmenybę kontekstui ir aktualumui, o ne pavieniams raktažodžiams. Todėl rezultatai, kuriuos matome paieškoje, nebūtinai turi daugiausiai frazių ar terminų paminėjimų, bet vertingiausią turinį ar aktualiausią kontekstą.

Google"algoritmai, įskaitant BERT ir „RankBrain”, analizuoja žodžių, frazių ir temų ryšius, kad suprastų naudotojo intencijas. Būtent naudodami klasterius, SEO profesionalai bei turinio kūrėjai gali patenkinti šį aktualumo lūkestį ir pateikti išsamius atsakymus į paieškos užklausas. 

SEMRush publikavo svetainių, kuriose naudojami raktažodžių klasteriai, analizę. Joje nurodyta, kad klasterius optimizuojančiose svetainėse organinis srautas yra iki 20 % didesnis, palyginti su svetainėmis, kuriose naudojami tik pavieniai raktažodžiai.

Patarimai, kaip išnaudoti raktažodžių klasterius SEO strategijoje

1. Padarykite raktažodžių tyrimą

Pradėti reikia nuo nuodugnaus raktažodžių tyrimo naudodamiesi. Su tokiais įrankiais kaip „Ahrefs", „SEMRush" arba „Google Keyword Planner” rasite raktinius žodžius ir frazes, kurių:

  • Paieškos apimtis didelė;
  • Konkurencija maža;
  • Svarba tikslinei auditorijai yra aukšta. 

Tada galima identifikuoti susijusius raktažodžius, kurie sudarytų klasterius aplink pagrindinę temą.

2. Sugrupuokite raktažodžius

Atrinktus raktažodžius suskirstykite pagal teminį panašumą arba bendrą search intent. Pavyzdžiui, jei mūsų dėmesio centre būtų „lokalaus SEO strategijos", galimi klasteriai yra „Google My Business” optimizavimas, „lokalių atgalinių nuorodų kūrimas" ir „vietinių raktažodžių nukreipimas". 

3. Turinį kurkite pagal klasterių duomenis

Kai turite klasterį, kurkite jam turinį. Pagrindinį dėmesį skirkite svarbiausiam raktažodžiui, bet kartu susiekite arba integruokite turinį, kuris buvo optimizuotas susijusiems raktažodžiams. Pavyzdžiui, išsamų gidą apie mūsų jau minėtas lokalias SEO strategijas galėtų paantraščių skyriai arba individualūs blog’ai, skirti kiekvienai klasterio temai. 

Jeigu pilnos temos sukurti neišeina, tai galima paminėti D.U.K. skiltyje…

4. Išnaudokite vidines nuorodas

Vidinės nuorodos – galingas įrankis SEO gerinimui. Jas lengva pritaikyti, kad sujungtumėte įvairių klasterių turinį. Tai sustiprina svetainės struktūrą ir užtikrina, kad paieškos sistemos galėtų efektyviai indeksuoti bei suprasti ryšius tarp įvairių puslapių.

5. Nuolat analizuokite ir atnaujinkite

Stebėkite savo turinio našumą naudodami analitikos įrankius, pavyzdžiui, „Google Search Console” arba „Moz". Pasikeitus sąlygoms, tendencijoms ar rinkai atnaujinkite ir tobulinkite klasterius, kad, keičiantis net paieškos tendencijoms, išlaikytumėte TOP pozicijas.

Bendri raktažodžių klasterių privalumai

Žemiau pateiktoje lentelėje nurodome didžiausius keyword cluster’ių privalumus svetainėms.

Aktualesnis turinys

Išnagrinėję įvairius temos aspektus bei į ją pažvelgę iš skirtingų, bet susijusių kampų, galite pateikti naudotojams išsamų turinį, atitinkantį įvairius paieškos ketinimus.

Aukštesnės pozicijos

Į klasterius orientuotas turinys dažnai turi didelę vertę keliems raktažodžiams, todėl padidėja bendras matomumas.

Geresnė naudotojo patirtis

Į klasterius orientuotas, gerai struktūrizuotas turinys padeda naudotojams efektyviai rasti atsakymus, todėl didėja įsitraukimas (angl. engagement rate)

Suprantame, kad gali reikėti profesionalų pagalbos

Viename HubSpot tyrime buvo publikuota, kad tinklaraščio strategijai pritaikęs klasterių techniką, vienas verslas padidino organinį srautą 30 % per 6 mėnesius. Tuo tarpu Ahrefs duomenys rodo, kad strategiškai raktažodžių grupes naudojančios svetainės 14 % dažniau patenka į pirmas 10 SERP pozicijų.

Visgi tam reikia nuolatinio darbo bei pastangų. Jeigu jums trūksta žinių arba norisi maksimalios naudos nuo pirmos akimirkos – siūlome užpildyti užklausą arba parašyti mums į Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.. Mūsų komanda turi didžiulę patirtį kuriant kontekstines, klasterines turinio strategijas, o kartu teikiamos ir kitos SEO optimizavimo paslaugos. Pasikalbėkime ir kartu auginkime jūsų verslo sėkmę internete!