AI turinys: ar Google jį myli? Ar visgi nusižengiama SEO reikalavimams?

Dirbtinis intelektas keičia pasaulį ir daro didelę įtaką ne tik turinio kūrimui, bet ir jo vartojimui internete. Tarp SEO specialistų kyla klausimų dėl to ar Google pozityviai vertina dirbtinio intelekto sukurtą turinį, ar vis dar laiko jį savo paieškos kokybės gairių pažeidimu? Pažiūrėkime, ką apie tai sako skaičiai.

Google pozicija kol kas nekinta

Nuo pat pirmųjų interneto dienų Googl" pirmenybę teikė naudingų ir aukštos kokybės rezultatų pateikimui naudotojams. 

Tradiciškai, automatiniu būdu kurtas turinys būdavo mažos vertės ir turėjo raktinių žodžių perteklių. Už tai būdavo nedelsiant baudžiama. Tačiau tobulėjant LLM kalbos modeliams, tokiems kaip OpenAI GPT-4 ir pačios Google Gemini, situacija kiek pasikeitė.

Dar 2023 m. vasarį Google paaiškino savo požiūrį, pateikdama oficialų pareiškimą, jog: Tinkamas dirbtinio intelekto ar automatizavimo naudojimas neprieštarauja mūsų gairėms. Svarbiausia yra turinio kokybė.

Tai reiškia, kad DI turinys nemažina reitingo, jei tik jis turi gerą vertę skaitytojui.

O ką apie DI turinio rezultatus sako skaičiai?

Skirtingi SEO įrankiai ir platformos nuodugniai vertino, kokią įtaką DI turinys daro SEO rezultatams:

  • Semrush (2023) – 10,000 indeksuotų straipsnių kataloge, DI sukurtų pranešimų rezultatai prilygo žmogaus parašytiems pranešimams, jei turinys buvo redaguojamas siekiant užtikrinti tikslumą ir atitiktį E-E-A-T gairėms. 
  • Authority Hacker (2023) - svetainėse, kuriose naudojamas DI ir žmogaus redagavimo derinys, organinis srautas padidėjo 25 %, palyginti su tomis, kuriose prie turinio dirbo tik žmonės.
  • Ahrefs Data - puslapiai, kurių turinys pažymėtas kaip paviršutiniškas arba mažos vertės - nepriklausomai nuo to, ar juos sukūrė AI, ar žmogus - patyrė reitingo nuosmukį.

Skaičiai nemeluoja ir parodo, kad su DI pagalba, tinkamai atliekama SEO optimizacija gali net pranokti lūkesčius. 

Dažniausios SEO problemos naudojant dirbtinio intelekto generuojamą turinį

Nepaisant to, kad DI turi daug privalumų, neatidus jo naudojimas gali kelti tam tikrų problemų:

    • Faktiniai netikslumai - kenkia svetainės patikimumui ir reitingams.
    • Besidubliuojantis turinys - be atidžios priežiūros įrankiai gali sukurti tekstą, panašų į jau kitur publikuotą medžiagą, todėl galima sulaukti nuobaudų.
  • E-E-A-T neatitikimas – DI be žmogaus įsikišimo vis dar 100 % nesugeba kurti E-E-A-T gaires atitinkančio turinio. 

Keletas patarimų iš profesionalų

Norėdami užtikrinti, kad jūsų DI pagalba generuojamas turinys atitiktų Google gaires:

    1. Prieš publikuodami dirbtinio intelekto pateiktą informaciją, atlikite kruopštų fact-checking.
    2. DI turinį duokite peržiūrėti specialistams, kad jie pridėtų savo perspektyvos ir autoriteto.
    3. Užtikrinkite, kad kiekviename straipsnyje būtų pateikta naujų įžvalgų ar naudingų patarimų, o ne tik perpasakota jau kitur publikuota informacija.
  • Suderinkite turinį su konkrečiais tikslinės auditorijos poreikiais ir paieškos ketinimais.

Rinka reikalauja prisitaikymo

Šiandien Google neturėtų bausti už dirbtinio intelekto sukurtą turinį, jei jis yra aukštos kokybės, unikalus ir tikrai naudingas naudotojams. Tačiau kaip sukurti tokius straipsnius ir kaip užtikrinti, kad jie duoda naudą verslui? Susisiekite su mumis užpildydami nemokamą užklausos formą interneto svetainėje ir aptarkime galimybes detaliau!