Kaip skaitmeninis marketingas gali patobulinti kliento patirtį?

Kaip ir bet kuris kitas savo srities specialistas ieškome naujų būdų, kaip užtikrinti, kad suteikiama paslauga ar produktas būtų idealus naudotojui ir bendri atsiliepimai reikštų, kad mūsų teikiama paslauga/prekė yra rekomenduojama iš lūpų, į lūpas. Šį reiškinį verslo srityje vadiname kliento patirtimi (angl. Customer Experience). 

Dažnu atveju, teikdami produktą/paslaugą prieiname akligatvį, kuris lemia tai, kad vartotojas gali būti kažkuo nepatenkintas, nepriklausomai nuo to, kad prekė pilnai funkcionuoja. Dėl šios priežasties apžvelgsime, kaip šiuo atveju gali padėti SEO (angl. Search Engine Optimization) marketingas. 

 

Aktualus ir atnaujintas turinys

 SEO viena iš sudedamųjų dalių yra turinio marketingas (angl. Content marketing). Norite perteikti informaciją, tačiau nežinote, kaip teisingai tai padaryti? Suprantama, kad negalime prisidėti daug turinio nutūpimo puslapyje (angl. Landing Page), kadangi vartotojai nenori skaityti ilgų teksto paklodžių. Rekomenduojame tekstą susisteminti ir orientuotis būtent į tam tikrą vartotojų grupę, kitaip tariant, paversti jį aktualiu ir nesenstančiu turiniu (angl. Evergreen Content) jūsų skaitytojams. Taip pat vienas iš pasiūlymų galėtų būti tai, kad nebūtinai aprašyti produktą viename nutūpimo puslapyje, tą galima padaryti atskiroje blog’o skiltyje ir papildyti tekstą vidinėmis nuorodomis (angl. Internal links). Be blogo skilties, siūlome taikyti ne tik tekstinę medžiagą, bet ir video medžiagą. Be to video medžiaga klientams padės ne tik greičiau suprasti specifinius produktus ar paslaugas, bet struktūrinių duomenų (angl. Structure Data) pagalba, praturtinsite savo nutūpimo puslapį Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP). 

 

Verta paminėti apie struktūrinius duomenis ir kitas jų formas. Kadangi klientai dažnai nenori ilgai skaityti, dėl to tikisi trumpų bei konkrečių atsakymų, kuo įmanoma greičiau. Tuo atveju galima pasinaudoti pavyzdžiui D.U.K (liet. Dažniausiai užduodami klausimai) skiltimi. Taip vartotojas vietoje to, kad papildomai rašęs klientų aptarnavimo skyriui, galės surasti konkretų atsakymą. Kaip žinoti, kokie dažniausiai kylantys klausimai? 

  • Raktažodžių planavimo įrankių pagalba (Ahrefs, Keyword Planner, Semrush ar pan.)
  • Peržvelgti klientų aptarnavimo skyriaus pokalbius su klientais

 

Plačiau apie struktūrinius duomenis ir jų panaudojimą galite skaityti paspaudę čia

 

Svetainės struktūra

 Rašėme apie turinį, dabar apie pačią struktūrą. Skaitmeniniame marketinge viena iš kliento patirties problemų yra ilgas ieškojimas tinkamo atsakymo arba vietos kur jam būtų konkrečiai atsakyta. Dažnai svetainės struktūroje, mėgstame pateikti abstraktų tekstą apie visas teikiamas paslaugas arba prekes, tačiau šiuo atveju, rekomenduojame sukurti ir išplėsti kuo plačiau struktūrą, kad vartotojas pateikęs užklausą Google paieškos sistemai atsidurtų tiesiogiai ten, kur yra tiksliai pateikiama informacija apie prekę ar paslaugą. Tobulindami struktūrą suteikiame ne tik geresnę kliento patirtį (angl. Customer Experience), nes nukreipiame vartotoją į tikslingą nutūpimo puslapį (angl. Landing page), bet tuo pačiu ir tampame plačiau randami Google paieškos sistemoje. Tai lemia viena iš pagrindinių priežasčių - svetainės puslapiai tampa indeksuojami, taip išplečiant organinį raktažodžių (angl. Organic Keywords) kiekį.

 

PAN

 Optimizuojant svetainę svarbu prisiminti tai, kad teikiame paslaugas/produktus ne tik nacionaliniu arba tarptautiniu lygmeniu, bet taip pat stengiamės būti randami lokalioje rinkoje, mieste, regione. Dėl šios priežasties bendrą SEO skaitmeniniame marketinge galime sukonkretinti iki lokalaus SEO. Lokalus SEO (angl. Local SEO) yra būdas, kaip galime pagerinti vietinių vartotojų patirtį. Taip kaip sukonkretiname bendrinį SEO terminą iki lokalaus, taip pačiai padedame legviau atrasti ir sukonkretinti atsakymą į kliento pateiktą užklausą, Google paieškos sistemai.


Ką reiškia PAN ir kaip susijęs su lokaliu SEO (angl. Local SEO)?

PAN (angl. NAP - Name, address, phone number) - lietuviškai skambėtų taip: pavadinimas, adresas, numeris arba išvertus iš anglų kalbos PAN reikštų keptuvę. PAN yra sudedamoji dalis, kuri būtent pritaikoma lokaliam SEO, kadangi šiuos duomenis užregistruojame Google My Business įrankio pagalba, taip yra atrandama mūsų svetainė ir visa reikiama informacija apie mus Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. Search Engine Results Page). Kaip pavyzdys, galėtų būti tai, jeigu vartotojas bando surasti artimiausią dantistą, o mes teikiame šią paslaugą nacionaliniu mastu, tačiau turime padalinį būtent tame regione, lokalaus SEO ir GMB įrankio pagalba būsime randami ir Google žemėlapyje, taip sutaupysime kliento ieškojimo laiką. 

PAN gali būti taikomas ne tik lokaliame SEO ir GMB įrankiu, tačiau šį akronimą galima panaudoti ir pačioje svetainėje. Ką norime pasakyti? Panaudoti kontaktus galime kiekviename nutūpimo puslapyje (angl. Landing page) arba kaip alternatyvą rinktis kontaktus paskirstyti apatinėje (angl. Footer) arba viršutinėje (angl. Header) skiltyse. Tokiu būdu klientai pasieks jūsų kontaktus visoje svetainėje ir veiks, kaip paskatinamasis veiksmas (angl. Call to action).

 

Klientų atsiliepimai

 Klientų atsiliepimai (angl. Reviews) skaitmeniniame marketinge yra panaudojami užtikrinti pasitikėjimą tarp vartotojo ir tiekėjo. Žvelgiant iš pardavimų pusės, geri atsiliepimai dažnai reiškia rekomendaciją kitiems, taip pat ir įžvalgas apie produktus. Be šių pasitikėjimo priežasčių, klientų atsiliepimus (angl. Reviews) galime panaudoti, kaip struktūrinius duomenys, kurie kaip ir buvo minėta pirmame punkte, praturtina mūsų nutūpimo puslapius, taip atkreipiant ieškotojų dėmesį. Tokiu būdu yra didesnis šansas, kad vartotojas Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP) paspaus ant mūsų puslapio, kadangi išsiskirs kaip pateikta pavyzdyje:

 

 

 

Apibendrinimas

Žinoma, be SEO marketingo nereikia pamiršti, kad kliento patirčiai (angl. Customer Experience) įtaką gali daryti daugelis kitų kanalų ir faktorių. Kliento patirtis artimai koreliuoja su vartotojo patirtimi (angl. User Experience) ir vartotojo dizainu (angl. User Interface) bei svetainės struktūra, jeigu šie aspektai nėra suderinti tarpusavyje, mažai tikėtina, kad vieno kanalo pagalba klientai bus pilnai patenkinti.