TOP-30 patarimų norintiems SEO užsiimti patiems

Šiuolaikiniam verslui SEO reikia daug. Vidinė svetainės techninės ir turinio dalies optimizacija bei išorės optimizavimo veiksmai duoda tvarius ir ilgalaikės naudos rezultatus. Aukštesnės pozicijos Google paieškoje leidžia jums atsiriekti didžiausią įmanomą potencialių klientų pyrago dalį. Tačiau nuo ko pradėti? Šiame gide, Lietuvoje lyderiaujanti SEO agentūra Market Rats pristatys net TOP 30 patarimų tiems verslininkams ar rinkodaros specialistams, kurie nori SEO užsiimti patys.

1. Optimizuokite turinį DI generuojamiems paieškos rezultatams

Paieškos rezultatų puslapiuose vis dažniau sutinkame dirbtinio intelekto apžvalgas (AIO). Dėl to reikia kaip niekada dėmesingai kurti struktūriškai tvarkingą, įžvalgų ir kokybišką turinį. Tik tada jis bus rodomas DI generuojamose santraukose. Naudokite aiškias antraštes ir glaustai atsakykite į klausimus. 

2. SEO derinkite su GEO

Kaip SEO yra optimizavimas Google, taip GEO yra optimizavimas dirbtiniu intelektu paremtoms paieškos sistemoms, tokioms kaip ChatGPT. Kodėl tai svarbu? Ogi dėl to, kad vis didesnė vartotojų dalis informacijos/atsakymų/sprendimų ieško būtent per DI platformas. Pastarosios irgi keliauja po internetą bei renka naudingus duomenis.

Tam, kad jums sektųsi šioje srityje, aiškiai struktūrizuokite turinį ir įveskite konkretų kontekstą į temas. Rašykite paprastesniais, trumpesniais sakiniais.

3. SEO derinkite ir su AEO

AEO yra optimizacija atsakymų varikliams. Čia, vėlgi, svarbiausia turinio struktūra. Jis turi atrodyti taip, kad tiesiogiai atsakytų į konkrečius klausimus, taip padidinant tikimybę, kad jis bus pateikiamas balso paieškoje ir dirbtinio intelekto asistentuose. Kur įmanoma, įveskite DUK skiltis savo svetainėje. 

4. Pirmenybę teikite naudotojo patirčiai (UX)

Labai svarbu užtikrinti sklandų UX savo svetainėje. Ji turi greitai krautis bei prisitaikyti prie mobilių įrenginių ekranų. Google tai vertina rimtai bei nuo to labai priklauso jūsų pozicija paieškos puslapyje.

5. Pažinkite E-E-A-T

Tai yra svarbiausia algoritmo gairė, pagal kurią Google reitinguoja turinį. Savo tekstuose ir aprašymuose demonstruokite patirtį, kompetenciją, autoritetingumą ir patikimumą. Įtraukite autorių biografijas, cituokite patikimus šaltinius ir pateikite tikslią informaciją. Ją reguliariai reikėtų ir atnaujinti.

6. Išnaudokite long-tail raktažodžius

Konkrečios, ilgesnės raktažodžių frazės gali pritraukti daugiau suinteresuotų lankytojų iš labai „karštų“, nors ir mažesnės apimties paieškų. Tai gali būti jūsų sėkmės garantas.

7. Anglišką turinį optimizuokite balso paieškai

Vis daugiau kas užklausas Google teikia balsu (angliškai). Optimizacijai reikia naudoti šiek tiek „paprastesnę“ – šnekamą kalbą ir formuoti antraštes kaip klausimus.

8. Naudokite Structured Data Markup

Panaudoję Schema Markup leisite Google geriau suprastų jūsų turinį ir patobulinsite savo Rich Snippets.

9. Kurkite tik aukštos kokybės originalų turinį

Kurkite tik tokį turinį, kurį patys skaitytumėte. Jame turi būti pateikiamos unikalios įžvalgos ir vertė jūsų auditorijai. Tai turi būti originalu bei kokybiška. 

10. Optimizuokite mobiliesiems įrenginiams

Užtikrinkite, kad jūsų svetainė būtų pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, nes apie 60 % interneto srauto generuojama būtent per juos.

11. Padidinkite puslapio įkėlimo greitį

Greitai įkeliami puslapiai yra palankiai vertinami paieškos sistemų ir vartotojų. Tam, kad padidintumėte greitį, suspauskite paveikslėlius, naudokite naršyklės cache ir „palengvinkite“ kodą. 

12. Patobulinkite vidinių nuorodų struktūrą

Naudodami vidines nuorodas nukreipkite lankytojus į susijusį turinį, kur tai aktualu. Taip pagerinsite navigaciją ir paskirstykite autoritetą visoje svetainėje.

13. Apsaugokite svetainę HTTPS

Įsigykite SSL sertifikatą, kad galėtumėte naudoti HTTPS. Tai svarbu ir naudotojams, ir Google.

14. Reguliariai atnaujinkite esamą turinį

Išlaikykite turinio šviežumą ir aktualumą atnaujindami pasenusią informaciją. Taip atgausite su laiku prarandamas pozicijas.

15. Optimizuokite meta antraštes ir aprašymus

Sukurkite patrauklius ir paveikius meta pavadinimus bei aprašymus, kurie skatintų naudotoją spausti ant nuorodos. 

16. Naudokite paveikslėlių Alt tekstą

Aprašykite paveikslėlius su papildomu alt tekstu, kad pagerintumėte jų prieinamumą naršytojams su negalia ir paieškos sistemoms suteiktumėte papildomo konteksto.

17. Sukurkite švarią URL struktūrą

Jūsų puslapių URL turi būti „švarūs“ ir su raktiniais žodžiais. Iš pirmo žvilgsnio, tiek žmogui, tiek paieškos sistemai neturėtų kilti dvejonių dėl to, kurioje svetainės vietoje jie yra.

18. Stebėkite ir taisykite neveikiančias nuorodas

Reguliariai tikrinkite ir taisykite neveikiančias nuorodas, kad išlaikytumėte svetainės vientisumą.

19. Integruokite soc. tinkus

Reklamuokite savo turinį socialiniuose tinkluose, kad padidintumėte matomumą ir pritrauktumėte naujų lankytojų srautą.

20. Skatinkite įsitraukimą

Įtraukite interaktyvius elementus, kaip komentarai, apklausos ir forumai, kad kurtumėte bendruomenę ir ilgintumėte svetainėje praleidžiamą laiką.

21. Optimizuokite pagal lokalaus SEO praktiką

Jei tai svarbu, į svetainės turinį įtraukite konkrečiai vietovei (miestui, rajonui, apskričiai...) aktualius raktinius žodžius, kad pritrauktumėte netoliese esančius klientus.

22. Reguliariai atlikite SEO auditą

Kas porą mėnesių darykite išsamius auditus, kad identifikuotumėte ir ištaisytumėte SEO problemas. 

23. Naudokite analizės įrankius

Naudokite Google Analytics ir Search Console, kad galėtumėte stebėti srautą, naudotojų elgseną ir nustatyti tobulintinas sritis.

24. Sukurkite svetainės žemėlapį

Sukurkite ir paieškos sistemoms pateikite svetainės žemėlapį (Sitemap). Tai pagerins indeksavimą.

25. Eliminuokite besidubliuojantį turinį

Užtikrinkite, kad kiekviename puslapyje turinys būtų unikalus. Jei bus dublikato/kopijų, iš Google galima net sulaukti nuobaudų.

26. Išnaudokite kanonines žymas

Naudokite vadinamuosius canonical tags, kad nurodytumėte pageidaujamą puslapio versiją (jei jų yra kelios). 

27. Optimizuokite pagal Featured Snippets

Kuo daugiau glaustai atsakinėkite į konkrečius klausimus, taip padidinami tikimybę, kad jie būtų rodomi Google ištraukose.

28. Panaudokite video turinį

Įtraukite video elementus, kad padidintumėte naudotojų įsitraukimą ir suteiktumėte papildomos vertės. Tai gali teigiamai paveikti SEO.

29. Dėmesys turinio skaitomumui

Rašykite aiškiai ir glaustai, kad turinys būtų lengviau skaitomas. Naudokite antraštes, bullet point bei sunumeruotus sąrašus, kad pagerintumėte skaitomumą bei naudotojų patirtį.

30. Sekite SEO tendencijas

Nuolat stebėkite informaciją apie SEO algoritmų pokyčius, kad atitinkamai pritaikytumėte strategijas ir išliktume konkurencingais.

Na, o jeigu visgi visa tai atrodo labai sudėtinga ir daug darbo reikalaujanti užduotis (tai – SEO specialisto realybė), kreipkitės į mus. „Market Rats“ komanda pasirūpins, kad jūsų verslo išorinis bei vidinis SEO visada būtų konkurentų priešakyje!