
Jei elektroninė parduotuvė nori būti sėkminga, ji privalo būti matoma. Na, o matomumą internete bene geriausiai (ar bent jau tvariausiai) užtikrina SEO įrankiai ir stiprios SEO strategijos. Deja, dėl dinamiškumo ir didelio poreikio techninėms žinioms, nemažai e-shop savininkų daro SEO klaidas arba neišnaudoja maksimalaus srities potencialo.
Tyrimai rodo, kad beveik 70 % vartotojų, ieškodami produktų internete, remiasi Google, todėl e-shop‘ams SEO klaidos brangiai kainuoja. Siūlome susipažinti su TOP 10 klaidų, kad patys jų išvengtumėte!
TOP 10 e-shop SEO klaidų
1. Nedaroma raktažodžių analizė
Viena iš rimčiausių SEO klaidų visoms svetainėms yra nuodugnaus keyword research praleidimas.
Remiantis naujausiais duomenimis, 91 % turinio internete, dėl netinkamo raktinių žodžių parinkimo generuoja nulinį organinį srautą. Jeigu e-shop savininkai remsis prielaidomis, o ne analitiniais duomenimis, vėjais bus paleistos geros galimybės augti.
Tokie įrankiai kaip Google Keyword Planner ar Ahrefs padės tinkamai atsirinkti klientams aktualius žodžius ir frazes.
2. Neoptimizuojama svetainės struktūra
Net 38 % lankytojų paliks svetainę, jei mano, kad joje nėra tvarkos arba ji tiesiog atrodo nepatraukliai. E-Shop SEO didelį dėmesį skiria vartotojui patogios struktūros kūrimui.
Jei nėra logiškos hierarchijos ar aiškių navigacijos meniu, nei vartotojai, nei paieškos sistemos gali nesugebėti suprasti, kur kas yra.
3. Praleidžiama optimizacija mobiliems įrenginiams
Tikimasi, kad 2025 m. daugiau nei 72 % pasaulinės e. komercijos pardavimų įvyks per mobilius įrenginius.
Tačiau daugelis el. parduotuvių savininkų neskiria atskiro dėmesio optimizacijai mobiliesiems, todėl sumažėja lankytojų srautas ir prarandami pardavimai.
Google indeksuoja svetaines mobile-first principu, tad baudžiami tie tinklalapiai, kurie nesugeba užtikrinti sklandžios patirties per telefoną. Tam reikia pasirinkti gerą temą, kuri yra responsive visų dydžių ekranuose.
4. Neoptimizuojamos Meta antraštės
Meta pavadinimai ir aprašymai sudaro pirmąjį įspūdį paieškos sistemų naudotojams. Tyrimai atskleidė, kad net 63 % svetainių neturi optimizuotų Meta Titles, o dėl to jos gauna mažiau paspaudimų (CTR).
E-shop SEO pastangų tikslas - sukurti įtikinamas antraštes su raktažodžiais, kurios viliotų spausti. Jos turi būti glaustos ir su pagr. raktažodžiu.
5. Turinys dubliuojasi
Skaičiuojama, kad net 29 % el. parduotuvių gauna Google nuobaudas už besidubliuojantį turinį. Dažniausi kaltininkai - vienodi panašių prekių aprašymai arba turinio kopijavimas tiesiogiai iš gamintojų. „Google" algoritmai pirmenybę teikia unikaliam, aukštos kokybės turiniui, todėl ir jums reikia į jį investuoti.
6. Pamirštama apie atgalinių nuorodų kūrimą
Nors vidinis SEO – labai svarbus, išorinės pastangos irgi daug ką reiškia. Kadangi skaičiuojama, jog apie 41 % smulkaus verslo negauna jokių kokybiškų atgalinių nuorodų, el. parduotuvei yra naudinga jų susikurti.
Solidžios atgalinės nuorodos ne tik didina autoritetą, bet ir generuoja srautą iš kitų šaltinių.
7. Nesutvarkomas eShop įkrovimo greitis
Svetainės greitis yra labai svarbus tiek naudotojo patirčiai, tiek SEO. Google duomenys rodo, kad puslapio įkėlimo laikui pailgėjus nuo 1 iki 10 sekundžių, tikimybė, kad mobilusis naudotojas iš jos išeis, išauga iki 123 %.
Elektroninių parduotuvių savininkai turi teikti pirmenybę greitam hosting‘ui, suspaustiems vaizdams. Google PageSpeed Insights duos daug naudingų patarimų šioje srityje.
8. Nedaroma SEO rezultatų analizė
El. parduotuvėms reikia nuolatinio SEO rezultatų stebėjimo. Stebinti srauto skaičius, raktažodžių pozicijas ir naudotojų elgseną per Google Analytics ar SEMrush rasite savo silpnybes ir tinkamai pakoreguosite strategijas.
9. Prastai optimizuoti produktų puslapiai
Produktų puslapiai yra el. parduotuvių esmė, tačiau daugeliui nepavyksta jų efektyviai optimizuoti. Duomenys atskleidžia, kad 87 % vartotojų tikriausiai negrįš į el. parduotuves, kuriose produktai aprašyti neįdomiai.
Produktų nuotraukos turėtų būti aukštos kokybės, bet sukompresuotos, kad greitai įsikeltų, o aprašymai – išsamūs, bet ne per ilgi. Taip maksimalizuosite potencialią naudą.
10. Neįvertinamas lokalios optimizacijos potencialas E-Shop SEO
Dabar beveik pusė Google paieškų yra su lokalia intencija. Jeigu įtraukiate lokacijai specifinius raktinius žodžius ir turite tvarkingą Google My Business profilį, jus geriau matys šalia esantys klientai.
Nenorite daryti šių klaidų? Mes padėsime jų išvengti!
Nors Eshop SEO skiltyje iššūkių netrūksta, su patikimais partneriais nesunku juos įveikti. Įmonės „Market Rats“ specialistai turi žinias, patirtį ir įrankius, kad pažabotų SEO, Google reklamos ir techninių procesų visumą tam, kad padėtų jūsų verslui augti internete. Įdomu? Susisiekite el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. arba užpildydami užklausos formą internete!