
Ar teko girdėti apie SEO silos bei SEO clusters? Šie du turinio kūrimo metodai yra dažnai aptarinėjami ir lyginami tarpusavyje. Jei jūs jau žinote, kodėl rinktis SEO reklamą verta ir ieškote konkrečių veiksmų – siūlome susipažinti su Silos bei klasterių palyginimu. Apžvelgsime abu metodus iš arčiau bei pasižiūrėsime, kurioje vietoje vienas ar kitas yra pranašesnis.
Apie SEO Silos
SEO silosai (angl. SEO Silos) - tai svetainės turinio struktūros organizavimo metodas pagal hierarchiją. Juo siekiama pasiekti maksimalų reitingą pagal temų aktualumą ir taip pagerinti pozicijas paieškos sistemose.
Taikant šį metodą, susijęs turinys grupuojamas į atskirus skyrius, vadinamuosius silosus, kurių kiekvienas pritaikytas konkrečiai temai arba raktažodžiui.
Pavyzdžiui, fitneso klubo svetainėje gali būti atskiros skiltys „Jėgos treniruotės", „Kardio treniruotės" ir „Patarimai apie mitybą". Kiekviename iš jų būtų poskyriai arba tinklaraščio įrašai, skirti susijusioms temoms nagrinėti. Esmė, kad jie turi sąsają su pirminiu, aukščiausiu Silo ir taip stiprina jo pozicijas.
Kaip jie veikia?
- Siloso kelias prasideda nuo aukšto lygio puslapio, skirto populiariam, plačios temos raktažodžiui.
- Pagalbiniai turinio puslapiai skirti siauresniems, konkretesniems raktažodžiams ir yra tarpusavyje susieti bei randami siloso viduje.
- Vidinės nuorodos siloso viduje išdalina autoritetą ir pritraukia susidomėjusį srautą.
Privalumai
- Aiški svetainės turinio hierarchija pagerina naudotojų patirtį.
- Google geriau supranta svetainės turinį.
- Sukuriamas autoritetas aktualiomis temomis, todėl pagerėja pozicijos konkurencinguose raktažodžiuose.
Iššūkiai/silpnybės
- Norint įgyvendinti reikia daug planavimo, palaikymo ir priežiūros.
- Galimas „užstrigimas“ konkrečiame temų rate, dėl ko sunkiau prisitaikyti prie kintančių tendencijų ar naujų trendų.
Apie SEO Clusters
Turinio arba SEO klasteriai dabar laikomi modernesne taktika kuriant turinį. Čia dėmesys sutelkiamas į tarpusavyje susijusio turinio kūrimą. Svarbu tai, kad jis būtų tarpusavyje susijęs ir orientuotas į vieną, centrinę temą. Šis metodas nėra toks ribotas kaip „Silos” ir atitinka paieškos sistemų semantinei paieškai teikiamą pirmenybę.
Turinio klasteris paprastai susideda iš Pillar arba Pamatinio puslapio, kuris apima didžiulę, plačią temą. Jį sustiprina cluster puslapiai, kurie nagrinėja konkretesnes/smulkesnes temas. Pavyzdžiui, jeigu sukurtume pillar puslapį „Kino filmų gidas“, klasteriniai puslapiai galėtų būti tokie: „Geriausi veiksmo filmai“, „Juokingiausios prancūziškos komedijos” arba „Daugiausiai box office surinkę visų laikų filmai“.
Kaip jie veikia?
- Pillar‘as yra temos centras.
- Klasterio puslapiai, kuriuose randamos nuorodos į pillar puslapį ir vienas į kitą, sukuria tarpusavyje susijusio turinio tinklą.
- Šis metodas fokusuojasi į ieškančiojo intencijas (angl. search intent), nes apima daugybę temos aspektų, kurie susiję tarpusavyje.
Privalumai
- Lankstus metodas ir lengvai pritaikomas prie naujo turinio poreikių.
- Visapusiškai atitinka naudotojų ketinimus ir leidžia aprėpti daug temų.
- Pagerina puslapio SEO ir skatina organinį srautą.
Iššūkiai/silpnybės
- Reikia daug laiko norint sukurti išsamų pillar ir SEO cluster puslapių turinį.
- Reikia labai solidžios vidinių nuorodų tinklo strategijos.
SEO Silos vs Clusters | Palyginimo lentelė
Nors abu metodai leidžia ženkliai pagerinti pozicijas paieškos puslapiuose, jų įgyvendinimas šiek tiek skiriasi. Štai, kaip viskas atrodo, jeigu lygintume metodus maksimaliai objektyviu būdu.
Aspektas |
SEO Silos |
SEO Clusters |
Struktūra |
Hierarchiškas ir nelankstus |
Tarpusavyje sujungta ir lanksti |
Į ką orientuota |
Į raktinius žodžius |
Į search intent |
Turinio organizavimo būdas |
Sugrupuota pagal teminius blokus |
Sukurtas pagal Pillar ir Cluster’ių modelį |
Lankstumas |
Mažiau lankstumo taikantis prie naujų temų |
Labai lengvai pritaikomas prie naujų temų |
SEO privalumai |
Sukuria stiprų teminį autoritetą |
Didina temų aprėptį ir naudotojų įsitraukimą |
Vartotojo patirtis |
Aiški navigacija siloso viduje |
Išsamiai išnagrinėtos įvairios temos |
Tad kada ką rinktis? SEO silosai labiau tinka svetainėms, kurios orientuotos į specifines nišas. Jas taip pat verčiau rinktis tada, kai jūsų svetainė nėra labai didelė ir norite orientuotis į konkretų temų ratą.
Klasteriai, tuo tarpu, tinkamesni didesnėms svetainėms ir plačiam temų spektrui. Jeigu norite visada išlikti priešakyje ir turite daug konkurentų skirtingose sub-kategorijose, klasterius vystyti apsimoka labiau.
Visa tai reikalauja laiko, pastangų ir žinių. Tad galbūt jums geriausias sprendimas –
profesionalios seo paslaugos? Mūsų komanda išnagrinės verslo poreikius bei sukurs strategiją, kurios įgyvendinimas leis paaugti ir pagerinti pozicijas. Susisiekite ir aptarkime tikslus bei galimybes drauge!