Reklama internete – atrakinkite ten slypintį potencialą

Skaitmeniniame amžiuje reklama internete tapo svarbia sudedamąja dalimi visų dydžių įmonių rinkodaros strategijose. Turint daugybę priemonių ir platformų, galimybės pasiekti tikslinę auditoriją ir užmegzti su ja ryšį internetu yra beveik neribotos.

Tačiau orientuotis internetinės reklamos pasaulyje gali būti sudėtinga, ypač dėl nuolat kintančios aplinkos ir poreikio gauti didžiausią grąžą. Šiame straipsnyje bus pateikta išsami internetinės reklamos apžvalga, supažindinsime su tuo, kiek kainuoja reklama internete, pateiksime kitus, svarbius statistinius duomenis ir aptarsime, kaip specialistai ir agentūros gali pasiekti geresnių rezultatų.

Trumpas įvadas į interneto reklamą

Internetinė reklama, dar vadinama skaitmenine reklama, apima įvairius metodus, naudojamus auditorijai pasiekti ir su ja užmegzti ryšį būtent internete. Tarp jų patenka daugybė metodų ir technikų, tačiau populiariausiųjų tarpe yra: mokami skelbimai, rinkodara paieškos sistemose (SEM), reklama socialiniuose tinkluose ir vietinė reklama (angl. local ads). 

Remiantis Statista duomenimis, 2021 m. pasaulinės skaitmeninės reklamos išlaidos siekė 522,5 mlrd. dolerių ir sudaro 60,5 proc. visų media reklamos išlaidų. Tai rodo didėjančią internetinės reklamos reikšmę šiuolaikiniame pasaulyje.

Efektyvu

Vienas iš pagrindinių internetinės reklamos privalumų yra efektyvumas kaštų prasme. Efektyviausia reklama internete reikalauja daug mažesnių investicijų rezultatui gauti nei, pavyzdžiui, spaudos, radijo ir televizijos reklama. Naudodamos lanksčius kainodaros modelius, pavyzdžiui, mokėk už paspaudimą (PPC) ir kaina už paspaudimą (CPM), įmonės gali pritaikyti savo reklamos biudžetą norimiems rezultatams pasiekti. Tai suteikia galimybę įvairaus dydžio įmonėms dalyvauti skaitmeninės reklamos srityje ir pasiekti platesnę auditoriją.

Gali būti ir nemokama

Skirtingai nei kituose kanaluose, egzistuoja net ir nemokamos internetinės reklamos galimybės, pavyzdžiui, socialiniai tinklai suteikia įmonėms papildomų galimybių reklamuoti savo produktus ir paslaugas nepatiriant didelių išlaidų.

Pavyzdžiui, patrauklaus turinio kūrimas ir dalijimasis juo TikTok‘e, Facebook‘e ar per LinkedIn gali padėti padidinti prekės ženklo žinomumą ir paskatinti organinį srautą į svetainę. Tačiau nors egzistuoja nemokama reklama internete ir ji gali būti naudinga, visgi tam, kad ji būtų veiksminga dažnai reikia investuoti daug laiko ir pastangų.

Pritaikomumas

Svarstant apie veiksmingiausias reklamos internete strategijas, būtina suprasti, kad skirtingos platformos ir metodai tenkina skirtingus poreikius ir vartotojų lūkesčius. Pavyzdžiui, rinkodara paieškos sistemose (SEM) yra labai veiksminga, kai reikia iš karto padidinti srautą ir konversijas, o  reklama socialiniuose tinkluose ir local ads gali būti labiau tinkami prekės ženklo žinomumui didinti ir ryšiams su klientais puoselėti. Kampanijos rezultatai priklauso nuo pasirinktų metodų suderinamumo su įmonės tikslais ir priderinimo prie tikslinės auditorijos.

Tikslingas kaštų panaudojimas

Žinojimas, kiek kainuoja reklama internete, yra labai svarbus aspektas įmonėms planuojant skaitmeninės rinkodaros biudžetą.

Reklamos internete kaina gali labai skirtis priklausomai nuo platformos, parinkčių ir konkurencijos atitinkamoje verslo šakoje.

Pavyzdžiui, vidutinė vieno paspaudimo kaina Jungtinėje Karalystėje (CPC) per Google Ads svyruoja nuo 0,66 iki 1,32 svarų sterlingų, priklausomai nuo pramonės šakos (Šaltinis: Anova). 

Tuo tarpu Facebook reklamos kaina gali svyruoti nuo 0,20 iki daugiau nei 5,00 GBP už paspaudimą, priklausomai nuo tokių veiksnių, kaip auditorijos nukreipimas, skelbimo vieta ir skelbimo kokybė (Šaltinis: AdEspresso). Žinodami potencialias sąnaudas galite tiksliau nukreipti savo biudžetą.

Reklama internete 2

Profesionalų ir specialistų vaidmuo internetinės reklamos pasaulyje

Sudėtingame internetinės reklamos pasaulyje bendradarbiavimas su profesionalais ir agentūromis gali gerokai padidinti jūsų sėkmės šansus.

Socialinių tinklų ir SEO rinkodaros ekspertai turi išsamių žinių apie įvairius įrankius, priemones ir strategijas, todėl gali optimizuoti kampanijas, kad jos būtų kuo veiksmingesnės ir atneštų didžiausią investicijų grąžą (ROI). Be to, naudodamosi pramonės ryšiais ir ištekliais, agentūros dažnai gali derėtis dėl geresnių tarifų ir savo klientams užtikrinti sklandesnę proceso eigą.

Viena iš sričių, kurioje specialistai ir agentūros gali pasiekti puikių rezultatų, yra tikslinės auditorijos parinkimas ir segmentavimas. Pasinaudodami pažangiomis tikslinimo galimybėmis ir naudodamiesi duomenimis pagrįstomis (angl. data-driven) įžvalgomis, šie specialistai gali užtikrinti, kad skelbimai būtų pateikiami aktualiausioms ir labiausiai įsitraukusioms auditorijoms. Tai gali padidinti konversijų rodiklius. Tokia internetinė reklama skaitytojus ir lankytojus dažniau pavers klientais/pirkėjais.

Kitas svarbus privalumas dirbant su specialistais ir agentūromis yra jų gebėjimas kurti ir įgyvendinti išsamias daugiakanalės reklamos strategijas. Derindami įvairias platformas ir taktikas, pavyzdžiui, rinkodarą paieškos sistemose, socialinius tinklus ir vizualinę reklamą, šie specialistai gali sukurti sinergijos turinčias kampanijas, kurios maksimaliai padidina pasiekiamumą ir rezultatus.

Sunkumai reklamuojantis internete

Internetinė rinkodara tikrai nėra lengvas riešutas. Taip daugiausiai yra dėl keleto priežasčių. Bandyti pačiam tą riešutą perlaužti – labai varginantis ir daug laiko reikalaujantis darbas. Būtent čia profesionalai gali padaryti didelę įtaką. Štai pagrindinės priežastys, kodėl reklama internete kelia sunkumų ir kaip profesionalai gali padėti:

  • Konkurencija. Internetas pilnas įmonių, kurios kovoja dėl tos pačios auditorijos. Pasaulyje yra daugiau kaip 4,6 mlrd. interneto naudotojų, todėl nenuostabu, kad konkurencija yra didelė. Profesionalai dirba tam, kad pavyktų sukurti jūsų prekės ženklui nišą ir būtų galima išsiskirti iš minios.
  • Tobulėjantys algoritmai. Paieškos sistemų, pavyzdžiui, Google, algoritmai nuolat keičiasi, kad naudotojams būtų pateikiamas aktualiausias turinys. Profesionali rinkodaros komanda nuolat seka šiuos pokyčius ir užtikrina, kad jūsų prekės ženklo matomumas išliktų aukštas. Statistika rodo, kad įmonės, investuojančios į SEO, pastebi vidutiniškai 13 % daugiau konversijų, palyginti su 1,7 % gaunamais, naudojant tradicinius metodus.
  • Techninės žinios. Reklama internete reikalauja techninių ir kūrybinių įgūdžių derinio (jei norime, kad ji būtų efektyvi). Tai ne tik paspausti mygtuką „Dalintis“. Tai apima grafinį dizainą, SEO, socialinės žiniasklaidos valdymą ir kitas sritis. Specialistai turi reikiamų žinių, kad galėtų susigaudyti daugialypėje skaitmeninėje aplinkoje, todėl taikant nušlifuotas internetines strategijas galima apie keliasdešimt procentų padidinti potencialių klientų skaičių.
  • Analizė ir optimizavimas. Tam, kad skaitmeninės rinkodaros kampanijos būtų sėkmingos, jas reikia nuolat stebėti ir optimizuoti. Specialistai naudoja analizės priemones, kad rastų tobulintinas sritis ir sprendimus darytų tik remdamiesi duomenimis. Taikant data-driven marketingo strategijas, įmonių investicijų grąža (ROI) gali padidėti. Net kone dviejų trečdalių vadovų nuomone, tai jų verslo rinkodarai - labai svarbu.
  • Laikas ir ištekliai. Veiksmingos internetinės rinkodaros kampanijos valdymas reikalauja laiko, pastangų ir žinių. Samdydami profesionalus, galite atlaisvinti savo laiką ir administracinius išteklius. Galima sutelkti dėmesį į kitus verslo aspektus.

Reklama internete 3

Nuo ko pradėti? Kokių rezultatų tikėtis?

Įmonėms, norinčioms pasinerti į interneto reklamos pasaulį, gali būti sunku nuspręsti, nuo ko pradėti ir kokių rezultatų tikėtis.

SEO agentūra – raktas į kryptingą augimą

Puiki pradžia - bendradarbiavimas su SEO agentūra. Jūs turite norą, o jie turi patirties optimizuojant svetaines ir siekiant pagerinti jų pozicijas paieškos sistemose.

Remiantis Ahrefs duomenimis, vidutiniškai geriausiai reitinguojamas puslapis Google paieškos sistemoje gyvuoja daugiau nei 2 metus, o tik 5,7 % naujai paskelbtų puslapių per pirmus metus patenka į pirmąjį dešimtuką. Tai rodo, kaip svarbu dirbti su profesionalais, kurie gali padėti jums orientuotis sudėtingame SEO pasaulyje ir pasiekti ilgalaikės sėkmės.

Reklamos socialinėje medijoje partneriai – mažiau klaidžiojimų kuriant strategiją

Dar vienas patarimas - konsultuotis su socialinės žiniasklaidos rinkodaros specialistais. Jie gali pateikti vertingų įžvalgų ir strategijų, kaip reklamuotis populiariose platformose, pavyzdžiui, Facebook, Instagram ir LinkedIn.

Viena apklausa parodė, kad 83 % SME (smulkaus ir vidutinio verslo) atstovų mano, jog jų socialinės žiniasklaidos rinkodaros pastangos yra veiksmingos didinant prekės ženklo žinomumą, o 66 % teigia, kad tai padeda didinti pardavimus ir pritraukti potencialių klientų (Šaltinis: Clutch, 2018 m.). Bendradarbiaudami su kompetentingais konsultantais galite tikėtis, kad pagerės prekės ženklo matomumas, auditorijos įsitraukimas ir bendri verslo rezultatai.

Apibendrinant galima teigti, kad bendradarbiavimas su SEO agentūromis ir socialinės žiniasklaidos rinkodaros konsultantais yra protinga investicija įmonėms, kurias domina reklama internete. Kaina yra patraukli, išlaidos grįžta labai efektyviai, lengva didinti žinomumą ir visada galima pasikliauti profesionalais. Investuoti į reklamą internete tikrai apsimoka!