Lauko reklama ir SEO: kaip išnaudoti fizinį ir skaitmeninį pasaulį kartu?

Jeigu verslas domisi būdais, kaip skleisti savo žinutę ar didinti prekių/paslaugų populiarumą, lauko reklama išlieka populiariu pasirinkimu. Nors dabar vis daugiau vartotojų orientuojasi į skaitmenines patirtis, realiame pasaulyje matomos žinutės tebėra svarbi rinkodaros strategijų dalis. Geriausia, jeigu verslas randa būdus, kaip sau naudingiausia linkme išnaudoti tiek lauko fizinę, tiek skaitmeninę reklamą. Būtent šiame gide mes aptarsime, kaip tarpusavyje dera ir jūsų verslui naudinga linkme dirba reklama lauko ekranuose ar erdvėse bei optimizacija paieškos varikliams (SEO). 

Lauko reklama – ji vis dar efektyvi

Tam tikra versle dirbančių sprendimo priėmėjų dalis ar tiesiog paprasti vartotojai jau kurį laiką „nurašo“ lauko reklamą. Jų nuomone ji nebėra efektyvi ir tėra praeities relikvija. Tačiau nuo subjektyvių nuomonių atsiribojanti statistika teigia visai ką kito.

Pasaulinė lauko reklamos lyderė „JCDecaux“ savo ataskaitose skelbė, kad 2022 metais Lietuvoje, vien jiems priklausančiuose reklamų stenduose klientai išleido ~9,6 mln. eurų. Tuo tarpu lauko reklamai iš viso skiriama 13,5 mln. eurų. Bendras reklamos industrijos dydis tais metais mūsų šalyje buvo ~126,7 mln. eurų.

Tai reiškia, kad daugiau nei 10 % visų išlaidų reklamai vis dar keliauja į lauko reklamos ekranus. Be to, tolesniais metais prognozuojamas augimas. Tikėtina, kad nors rinka auga, bet jos dalis, kurią pasiima lauko reklama, išliks tokia pati. 

Dėl to žmonės gali matyti, kad seni reklaminiai lauko ekranai keičiami naujais, aukštesnės raiškos, gražiau atrodančiais bei detalesnį vaizdą rodančiais modeliais. Įvairiausi verslai bei organizacijos, pradedant renginių organizatoriais ar automobilių prekybos salonais, baigiant politinėmis partijomis ar prekybos tinklais renkasi reklamuotis lauke. 

 

SEO – bene svarbiausias ir tvariausius rezultatus duodantis skaitmeninės rinkodaros kanalas

Jeigu iš lauko persikelsime į patalpas ir ne viešą, bet asmeninę žmogaus erdvę, galime pamatyti, kad be galo daug laiko kiekvienas praleidžia internete. Dėl to reklaminiai stendai čia netenka galios, bet išauga skaitmeninės rinkodaros poreikis.

SEO (optimizacija paieškos sistemoms) yra vienas svarbiausių internetinės rinkodaros kanalų, leidžiantis organiškai pritraukti lankytojus, didinti prekės ženklo matomumą ir pasiekti ilgalaikių rezultatų

Ką apie tai sako statistika?

  • Virš 90% interneto patirčių prasideda paieškos sistemose, tokiose kaip „Google“. (šaltinis: Finalsite Blog)
  • Beveik pusė viso svetainių srauto ateina iš Google. (šaltinis: Oddball Marketing)
  • Na, o net, 78% vietinių paieškų lemia pardavimą arba bent apsilankymą fizinėje parduotuvėje (šaltinis: Saga Pixel

Iš kitų reklamos būdų internete, pavyzdžiui, lyginant su influencerių reklama, video reklama per YouTube ar mokama reklama paieškose, SEO paslaugos išsiskiria tuo, kad generuoja ilgalaikę vertę. Visos kitos reklamos – trumpalaikio efekto priemonės. Su SEO, kuo daugiau investuojama į kokybišką turinį, atgalines nuorodas ir techninę svetainės optimizaciją, tuo geresnius rezultatus verslas turėtų gauti ilguoju laikotarpiu. Tačiau optimizavimas yra tęstinis, ilgalaikis procesas. 

Lauko reklamos kainos

Verslui, kuris ruošia reklamos kampaniją, visada svarbu žinoti, kokie bus sklaidos kaštai. Lauko reklamos kainos priklauso nuo tokių faktorių:

  • Vietos;
  • Formato;
  • Kampanijos trukmės.

Standartiškai, centrinėse miesto vietose arba ten, kur pėsčiųjų bei automobilių srautas didžiausias, kainos yra aukštesnės, nes ir matomumas yra didesnis. Pagrindiniai kaštai yra pačio reklamos ploto nuoma, reklamos gamyba ir montavimas. Svarbu paminėti, kad kompanijos, kurioms priklauso reklaminiai stendai ar lauko ekranai, paprastai pasiūlo patrauklesnį įkainį, jeigu perkamas didesnis ploto kiekis.

Lyginant su skaitmenine, lauko reklama gali būti laikoma brangesne, tačiau mainais už didesnes išlaidas ji leidžia pasiekti plačią ir įvairią auditoriją – miestų gyventojams. Kaip rodo analitiniai duomenys, ji efektyvi trumpoms kampanijoms, tačiau ilgalaikiai rezultatai sėkmingiau pasiekiami kitais kanalais.

SEO kainos ir pasiekiamumas didelei auditorijai

SEO kainoms didžiausią įtaką turi visos kampanijos bei raktažodžių analizės apimtis, kuriamo turinio kiekis, atgalinių nuorodų tinklo mastelis bei publikavimui skirtos išlaidos.

Nors pradinės investicijos yra nemažos, vėliau kampanijos palaikymas kainuoja mažiau ir turėtų generuoti nuolatinį organinį srautą su planuojamu, pastoviu biudžetu.

Optimizacija paieškos varikliams leidžia pasiekti plačią auditoriją tiek globaliai, tiek lokaliai, ypač jei svetainė yra kokybiškai optimizuota. Dėl efektyvumo ir tvarumo tai yra vienas pigiausių būdų gauti apčiuopiamą ir ilgalaikę naudą, ypač lyginant su lauko reklama. 

LED lauko ekranai ir SEO – puikus tandemas

Kaip matote, lauko reklama ir, būtent LED lauko ekranai – galinga vizualinė priemonė, leidžianti atkreipti didelės auditorijos dėmesį visoje teritorijoje ar ypač, strategiškai verslui svarbiose vietose. Na, o SEO – puikus kelias bet kuriam verslui augti internete. Kartu su dideliu postūmiu trumpalaikėje perspektyvoje, kurį duos lauko reklama, optimizavimas paieškos varikliams užtikrina ilgalaikį matomumą internete

Suderinus šiuos kanalus, įmanoma gauti didelę naudą, kad klientai lengvai jus rastų fizinėse bei virtualiose erdvėse. 

Norite efektyviai išnaudoti šiuos sprendimus? Susisiekite su UAB Market Rats. Mūsų SEO specialistų komanda padės sukurti efektyvias kampanijas ir maksimaliai išnaudoti SEO galimybes drauge su egzistuojančiomis ar kuriamomis lauko reklamomis!