
Kadangi SEO yra tikrai plati sritis, kurioje tendencijos nuolat kinta, o įrankių ir potencialių problemų sprendimo kelių atsiranda vis daugiau, nėra sunku nueiti klystkeliais. Verslo savininkai ar net rinkodaros specialistai gali padaryti klaidų, dėl kurių prarandami rezultatai arba neišnaudojamas slypintis potencialas. Šiame gide apžvelgsime, kaip neturėtų būti naudojamas kiekvienas SEO įrankis bei kurios klaidos pasitaiko perkuriant (angl. redesigning) interneto svetainę.
Puslapiai pašalinami nesutvarkius nukreipimų (angl. redirects)
Viena iš didžiausių klaidų, kai verslas tiesiog ištrina senus puslapius arba pakeičia URL adresus nesutvarkydamas nukreipimų. Ištrynus puslapius, turinčius bent šiokią tokią SEO vertę ir gerus reitingus, prarandamas visas jų autoritetas, kurį jie įgijo per ilgą laiką.
Lankytojai, paspaudę ant senų nuorodų ar žymų, susidurs su 404 klaidos puslapiais, o tai blogina patirtį bei paieškos sistemoms signalizuoja apie prastą svetainės kokybę.
Išeitis - įdiegti 301 nuolatinį nukreipimą. Juo paieškos sistemoms pranešama, kad seni puslapiai visam laikui perkelti į naujas vietas. Taip išsaugomas nuorodų teisingumas ir išlaikoma jau sukaupta SEO vertė, kartu užtikrinant, kad lankytojai pasieks numatytą turinį.
Nenustatomi dabartiniai veiklos efektyvumo rodikliai
Pastebima, kad nemažai įmonių pasineria į svetainės pertvarkymus neužregistruodamos savo dabartinio SEO rezultato, todėl neįmanoma įvertinti sėkmės ar nustatyti problemų, atsirandančių po pertvarkymo.
Neturėdami esamos svetainės rodiklių negalite iškelti realių tikslų naujai svetainei arba greitai nustatyti, kai kas nors negerai.
Išeitis - prieš pradėdami bet kokią pertvarką, užregistruokite pagrindinius rodiklius, tokius kaip: organinis srautas, pozicijos pagal svarbiausius raktažodžius, geriausiai veikiantys puslapiai ir konversijų rodikliai. Šie duomenys tampa labai svarbūs vertinant, ar jūsų pertvarka buvo sėkminga.
Pamirštama apie pritaikymą mobiliesiems įrenginiams
Jei puslapis pertvarkomas neatsižvelgiant į mobile-first indeksavimo politiką ir nepagalvojus apie puslapio įkėlimo greitį, iš karto gaunamos SEO nuobaudos.
Paieškos sistemos pirmenybę teikia greitoms, mobiliesiems įrenginiams draugiškoms svetainėms. Na, o jei jas pertvarkius, portalai netenka dalies optimizacijos šių faktorių aspektu, pozicijos paieškose krenta.
Išeitis - užtikrinti, kad naujasis svetainės dizainas nepriekaištingai veiktų visuose įrenginiuose ir būtų greitai įkeliamas.
Įvedama chaotiška navigacija ir sukuriama prasta naudotojo patirtis
Kartais pertvarkant svetainę pirmenybė teikiama estetikai, o ne funkcionalumui. Dėl to sukuriama paini navigacija, kuri vargina naudotojus, ir klaidina paieškos sistemas.
Išeitis – rinkitės custom-made temas, kurios idealiai pritaikytos jūsų poreikiams arba gerai optimizuotą svetainės temą, tinkančią jūsų veiklos sferai. Pasistenkite funkcijas išdėlioti pasiekiamose ir logiškose vietose bei meniu hierarchiją kurti orientuojantis į vartotojo patogumą bei įpročius.
Pašalinamas arba neprižiūrimas turinys
Turinio pakeitimai pertvarkant svetainę gali smarkiai paveikti SEO, jei su tuo nebus elgiamasi atsargiai. Pašalinus vertingą, gerą reitingą gavusį turinį, susilpnėja jūsų svetainės aktualumas konkrečių raktažodžių ir temų atžvilgiu.
Išeitis - prieš paleisdami naująją svetainę, atidžiai įvertinkite visus turinio pakeitimus ir užtikrinkite, kad efektyviai veikiantys puslapiai rastų tinkamas vietas naujoje struktūroje.
Ignoruojami techninio SEO darbai
Daugelis pertvarkymų sėkmingais netampa dėl klaidų techninėje darbo dalyje. XML sitemaps, robots.txt failai, schema markup, paveikslėlių alt tekstai ir vidinių nuorodų struktūrų problemos dažnai kiša koja. Veiksmingumui gali pakenkti net ir tai, kad paveikslėliai nėra gerai optimizuoti.
Išeitis – jei žinių patys neturite, patikėkite techninę SEO dalį profesionalams.
Svetainės perkurimas neprivalo baigtis nesėkme
Svetainės pertvarkymas nebūtinai turi baigtis SEO katastrofa. Išvengę šių dažniausiai daromų klaidų ir laikydamiesi sistemiško požiūrio į darbą galite sėkmingai atnaujinti savo svetainę, išlaikydami ar net pagerindami jos našumą Google. Jeigu domina pertvarkomo SEO kaina ir kitos optimizavimo paslaugos – susisiekite el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. arba užpildydami užklausos formą interneto svetainėje.