Kodėl reklama žurnale gali būti mažiau efektyvu nei SEO?

Nors kartais versle dalykai atrodo tarpusavyje nesuderinami, šiek tiek pakeitus požiūrį bei į viską pasižiūrėjus iš naujos perspektyvos galima atrasti unikalias galimybes. Kai kalbame apie rinkodarą, reikėtų suprasti, jog kiekvienas reklamos kanalas turi savo privalumų ir trūkumų. Kažkada nebuvo galima įsivaizduoti sėkmingos rinkodaros kampanijos, jeigu nesugalvota graži reklama žurnale. Tačiau dabartinė rinka visiškai kitokia. Dabar gali būti daug efektyviau viską perkelti į internetą bei orientuotis į tokius dalykus kaip SEO.

Pažvelkime į skaičius iš arti bei pasižiūrėkime, kodėl reklama žurnale gali būti mažiau efektyvi už SEO. 

Reklama žurnale – po truputį mažėjantis segmentas

Dėl to, kad ir toliau auga socialiniai tinklai ir skaitmeninė medija, pastebimai mažėja spausdintų žurnalų skaitytojų. Prognozuojama, kad pasaulinės žurnalų reklamos pajamos sumažės nuo 10,15 mlrd. dolerių 2025 m. iki 8,35 mlrd. dolerių 2029 m., t. y. bendras metinis augimo tempas (CAGR) bus -4,76 %, o tokia tendencija nesukuria labai pozityvių perspektyvų tiems, kas galvoja reklamuotis žurnaluose pastoviai.

Šiuo metu auditorija, kurią galima pasiekti, tik mažėja. Dėl to pravartu rasti kitus rinkodaros kanalus bei pradėti orientuotis į juos, kadangi auganti rinka, ateityje galės nešti tik dar didesnę naudą.

Negalima pamiršti ir apie kaštus

Reklama žurnale paprastai reikalauja didelių finansinių investicijų. Pavyzdžiui, viso puslapio reklama žinomame leidinyje gali kainuoti iki kelių tūkstančių eurų už vieną numerį. 

Šios didelės išlaidos gali nepasiūlyti atitinkamos investicijų grąžos, kurią gautumėte tiek pat investavę, pvz., į nuomonės formuotojų reklamą ar profesionalias SEO paslaugas

Efektyvumo klausimas

Sunkumų kelia ir žurnalinės reklamos efektyvumo vertinimas. Nors tokie metodai, kaip unikalūs reklaminiai kodai ar specialūs URL adresai, gali duoti tam tikrų įžvalgų, jie nepasiūlys tokios išsamios analizės, kurią galima gauti naudojant skaitmeninius kanalus. 

Dėl šio trūkumo įmonėms sunku tiksliai įvertinti savo spaudos reklamos efektyvumą bei vertę.

Tuo tarpu SEO leidžia gauti labai daug įžvalgų ir sprendimus priimti remiantis duomenimis, o ne tik nuogirdomis ar nuojauta. SEO, skirtingai nei reklama žurnale, užtikrina dinamišką ir išmatuojamą klientūros elgsenos vertinimą. Duomenys rodo, kad 68 proc. internetinių patirčių prasideda nuo paieškos sistemos, o tai pabrėžia, kaip svarbu būti gerai matomam internete. Tad, kadangi dar galima ir matyti, kokie klientai paspaudžia ant jūsų svetainės ir gaunate daug įžvalgų apie juos, nauda iš išlaidų reklamai verslui yra milžiniška.

Rekomenduojame su SEO startuoti jau dabar

Nors reklama žurnale vis dar gali būti svarbi tikro verslo rinkodaros strategijoje, jeigu neturite „labai nišinės“ auditorijos, kurią puikiai pažįstate, SEO bus ekonomiškai efektyvesniu sprendimu. Kadangi vartotojų elgsena ir toliau krypsta į skaitmenines platformas, tikėtina, kad po kelių metų, verslo atliktas įdirbis į SEO bus dar vertingesnis. Pasikalbėkime apie tai, kaip SEO galėtų nešti naudą jūsų verslui - Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.