Kas yra socialinė reklama ir kaip SEO gali sustiprinti jos poveikį?

Reklama gali paskatinti ne tik pirkti ar prenumeruoti. Socialinė reklama gali paskatinti teigiamą pokytį visuomenėje, atkreipdama dėmesį į opias problemas ir rimtus dalykus. Tačiau tam, kad svarbi žinutė pasiektų adresatą ir atkreiptų į save dėmesį, būtina ją skleisti. Ne pelno siekiančios, valstybinės ar net privačios organizacijos su socialine žinute gali rinktis daugybę būdų, kaip dalintis informacija. Tačiau geroji praktika Lietuvoje ir užsienyje rodo, kad SEO yra vienas iš stipriausių įrankių, sustiprinančių šios reklamos formos pasiekiamumą ir poveikį. Apžvelkime, kas yra soc. reklama bei kaip SEO stiprina jos efektą. 

Kas yra socialinė reklama?

Socialinė reklama angliškai vadinama conscious advertising – labai populiarus būdas daryti teigiamą poveikį visuomenei, sprendžiant ar bent jau atkreipiant dėmesį į svarbias socialines problemas.

Įvairios organizacijos ir institucijos gali spręsti aktualias problemas. Tarkime, regioninis atliekų tvarkymo centras nori atkreipti žmonių dėmesį į tai, kad galima nemokamai atvežti atliekas į jų taškus bei jie jas priims ir tinkamai utilizuos. Tam organizacija sukuria socialinės reklamos kampaniją ir kreipia dėmesį į tai, kas svarbu visuomenės nariams – švarą, tvarką, tvarumą, geresnį rytojų. Skirtingai nuo tradicinės rinkodaros, pagrindinis soc. reklamų tikslas yra ne tik įtikinti pirkti, bet ugdyti sąmoningumą, empatiją ir pokyčius socialiai svarbiais klausimais.

Pagrindiniai tokios reklamos skiriamieji bruožai

Aiškus tikslas. Organizacija ar už socialinę reklamą atsakinga institucija turi aiškų tikslą, kai skleidžia tokią reklamą. Tai gali būti tvarumas, psichinė sveikata, įvairovė, švietimas ar panašūs dalykai. Puikūs pavyzdžiai Lietuvoje – programos, skirtos rūšiavimui skatinti arba senjorų kompiuteriniam raštingumui didinti.

Autentiškumas. Dabartinė visuomenė labai vertina autentišką žinutę, kurią skleidžia reklamos autoriai. Tokia reklama paprastai nebūtinai yra „įprasto formato“, dėl to išsiskiria bei stengiasi būti kuo labiau įsimintina žiūrovams.

Skatina įsitraukti. Šios soc. reklamos kampanijos skatina visų visuomenės sluoksnių susidomėjimą bei įsitraukimą.

Ne tik biudžetinėms, bet ir privačioms organizacijoms ši reklamos forma padeda ugdyti pasitikėjimą iš vartotojų bei stiprina lojalumą. Ypač naujos kartos vartotojai (Z karta ir Millenials) pirmenybę teikiate prekių ženklams, kurie atstovauja prasmingas vertybes.

Jeigu pasirenkama reklamą skleisti internete, tada jos poveikį ir sklaidą labai sustiprina efektyvi SEO strategija. 

 

Kodėl socialinei reklamai ne visada tinka tradiciniai rinkodaros sprendimai?

Tradicinę reklamą galite pamatyti televizoriuje, išgirsti radijo laidose, per savo mėgstamą tinklalaidę, pastebėti interneto portalų skelbimų juostose ar išvysti savo socialinių tinklų sraute (angl. feed). 

Tačiau kadangi savo pobūdžiu bei siekiais socialinė reklama labai skiriasi nuo tradicinės, tai pastarajai įprasti sklaidos sprendimai ne visada padeda pasiekti norimų rezultatų, kai tikslas yra kitoks. Visgi, kokios priežastys lemia tokį skirtumą tarp tinkamiausių skaitmeninės rinkodaros sprendimų?

 

Pernelyg didelis dėmesys siekiui parduoti

Tradicinė rinkodara orientuota į naujų ar bent potencialių klientų paiešką ir pardavimų skatinimą. Toks tikslas gali užgožti socialinę žinutę reklamoje. Socialiai atsakingose reklamose siekiama kalbėti apie pokyčius, o pernelyg agresyvus produktų brukimas mažina žinutės autentiškumą bei poveikį. 

 

„Vienpusė“ komunikacija

Jeigu įprastame formate „reklamos autorius“ tiesiog pristato vertę (angl. value proposition) siekdamas vartotoją sudominti ar bent informuoti, tai socialinė reklama yra maksimaliai orientuota į abipusį ryšį, skatinanti auditoriją įsitraukti, domėtis toliau ar remtis tikslais. Jeigu naudos dėl nesiimtų veiksmų paprasta reklama vis dar turi, tai be sukurto abipusio, tvaraus ryšio, soc. reklama neišpildys keliamų tikslų.

 

Lėtesnis kūrybos procesas

Paprastos reklamos kampanijos dažnai būna daromos su jau pažįstamu formatu, siekiant priminti vartotojams apie jų lojalumą. Tačiau socialinė reklama turi daryti poveikį, dėl to jos kūrybos ir sklaidos procesai reikalauja daugiau dėmesio bei resursų.

Išpardavimą prekybos centras gali reklamuoti keliomis skirtingomis reklamomis, kuriose skirtųsi tik kainos ar pristatomos prekės. Na, o socialinė reklama turi sukurti visiškai unikalią, bet tą pačią žinutę skleidžiančią medžiagą. 

4. Nebūtinas emocinis ryšys

Jeigu parduotuvė reklamuoja 50 % nuolaidą vaisiams bei daržovėms, daugiau į nieką atkreipti nebūtina. Žmogus vaisius ir daržoves pirks, nes jam jų reikia kone kasdien. Tačiau socialinei reklamai reikia dar sukurti emocinį, empatija paremtą ryšį, jog žiūrovas ar skaitytojas gali kažkuo prisidėti ir jo(-s) indėlis būtų svarbus. Tam reikia detalesnio požiūrio, kuris nesuderinamas su dažnai konvejerio principu gaminama įprasta reklama.

Sėkmingos socialinės reklamos pavyzdžiai internete

Pasižiūrėkime į keletą sėkmingų pavyzdžių, kokia socialinė reklama paliko gana ryškų įspaudą žmonių atmintyse bei pasiekė savo tikslų:

Lietuvos Policija – „Netapk žudiku“

Dar 2014 metais išleistos reklamos kampanijos autoriai – Lietuvos Policija, kartu su LRT ir reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy”. Jos tikslas buvo sumažinti mobiliųjų įrenginių naudojimą tarp vairuotojų

Rimta reklama virusiniu būdu plito ir internete, ir būdavo rodoma televizijoje bei padėjo atkreipti žmonių dėmesį į rimtą problemą, už kurią 2013 metais buvo nubausta net 24 000 vairuotojų.

„Pralošiau gyvenimą“

Lietuvoje daug dėmesio skiriama tam, kad pavyktų sumažinti azartinių lošimų verslo reklamą bei mažėtų nuo lošimų priklausomų asmenų skaičius. Tam Lošimų priežiūros tarnyba (LPT) bei kitos valstybės institucijos daug dėmesio skiria žinutės ir reklamos sklaidai. Viena iš turbūt garsiausių – „Pralošiau gyvenimą“.

Ji pasirodė 2023 metais ir tikrai sulaukė nemažo visuomenės dėmesio. Tai – viena iš daugelio reklamos kampanijų šia tema, bet ji kol kas generuoja daugiausiai intereso. 

Šiukšlių šerifas

Dabar televizijoje ar net tam tikrų miestų ir miestelių teritorijose stovinčiuose reklamų stenduose galite pastebėti šarmo pilną reklamą „Šiukšlių šerifas“. Tai atliekų tvarkymo organizacijos „Šiukšlių šerifas“ sugalvota socialinė reklama, kuri siekia atkreipti žmonių dėmesį į tinkamą rūšiavimą.

Apie reklamą rašoma nemažai straipsnių, tad galima teigti, jog ji – sėkminga. 

 

Socialinė reklama ir SEO - idealus derinys?SEO

Socialinė reklama ir SEO dalinasi vienu bendru panašumu, ypač, kai vertiname jų tikslus. Tai yra ilgalaikė ir tvari nauda. Kadangi tokia reklama skleidžia žinutę, siekiančią pakeisti visuomenę ar net pasaulį ne vienai dienai, o ilgam laikui, tai labai panašu, kuo SEO skiriasi nuo įprastos rinkodaros. Optimizavimas paieškos varikliams duoda tvarius rezultatus, kurie užsilieka ilgam. 

„Market Rats“ įmonės SEO specialistai, turintys patirties dirbant su socialine reklama bei SEO, apžvelgia svarbiausius aspektus praktikoje, kurie parodo idealią harmoniją tarp socialinio projekto bei SEO.

Orientacija į tikslinius raktinius žodžius bei raktines frazes didesniam pasiekiamumui

Sąmoningos (angl. conscious) reklamos kampanijos dažnai skirtos konkrečioms problemoms, pvz., tvarumui, lygybei ar saugumui didinti.

Naudojant sukonkretintus raktinius žodžius (pvz., „ekologiški lietuviški produktai“ arba „lygūs atlyginimai biure“) užtikrinama, kad šios kampanijos bus ilgą laiką matomos naudotojams, kurie iš tikrųjų domisi šiomis temomis. Kadangi statistika rodo, jog didžiausia dalis srauto internete ateina iš Google paieškų, visoms organizacijoms apsimoka investuoti į SEO. 

Optimizuoto, aukštos vertės ir ilgai naudą nešti galinčio turinio kūrimas

Aukštos kokybės tinklaraščio tekstai, vaizdo įrašai ar infografikai, susiję su soc. reklama, gali būti ne tik įdomiai parengti, bet ir orientuoti/optimizuoti pagal SEO standartus. 

Suderinus kampanijos startą su kokybiškais gidais ar tekstiniu turiniu, galima reklamą paleisti drauge su tinklaraščio įrašų ar straipsnių dienraščiuose ciklu, optimizuotų pagal konkrečius raktažodžius, taip užtikrinant, kad informaciją gautų ne tik eilinis skaitytojas, bet ir konkrečiai tema ar aktualija susidomėjęs žmogus. 

Lokalizuotas SEO su aiškiai teigiamu poveikiu bendruomenei

Lokalizuotas SEO tampa vis aktualesniu kiekvienos optimizacijos strategijos elementu.

Į bendruomenę orientuoti prekių ženklai gali pasinaudoti lokalizuotu SEO, kad pasiektų artimiausią auditoriją. Pavyzdžiui, kampanijos, skatinančios atliekų rūšiavimą gali apimti konkrečiai vietovei skirtus raktažodžius, pavyzdžiui, „perdirbimas Kaune“ ir panašiai.

Pasikalbėkime apie potencialią SEO naudą jūsų žinutės sklaidai

UAB „Market Rats“ SEO agentūra rinkoje veikia jau daugiau nei 14 metų. Per tą laiką sėkmingai įgyvendinome gausybę optimizacijos projektų smulkiam, vidutiniam ar stambiam verslui. Na, o mūsų komandoje dirbantys jaunesnieji ir vyresnieji SEO specialistai yra ne kartą prisilietę prie socialinių reklamų sklaidos bei jų turinio optimizavimo paieškos varikliams.

SEO gali būti geriausias sprendimas, kai ieškote tvaraus ir ilgalaikio srauto auginimo kanalo savo socialinei reklamai. Susidomėjote? Pasikalbėkime konkrečiau. Rašykite užklausą interneto svetainėje arba į Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., arba skambinkite telefonu +370 646 30700 bei aptarkime tai, kas padėtų gerai žinutei pasiekti kiekvieną!