Tam, kad pavyktų pritraukti lankytojų srautą į savo svetainę bei padidinti pardavimus, verslas naudoja pačius įvairiausius rinkodaros metodus ir kanalus. Jeigu kalbėsime apie dabartines rinkos tendencijas, investicijos į SEO bei SEM reklamą yra vienos didžiausių, tad natūralu, kad norint gauti maksimalų rezultatą, reikia suprasti abiejų šių metodų niuansus. Juos ir apžvelgsime, kad padėtume verslo atstovams atsirinkti, kada gi geriau tinka SEM reklama, o kada verčiau prioritetą teikti SEO. 

SEM reklama – apibrėžimas bei apžvalga

Search Engine marketing (SEM) arba rinkodara paieškos sistemos, tai tam tikras marketingo sprendimas, kuris siekia padidinti svetainės populiarumą ir matomumą per mokamą reklamą paieškos rezultatų puslapiuose (SERP).

SEM yra plati sfera, kuri gali ir apimti optimizavimą paieškos sistemoms (SEO). Dirbant su SEO, koreguojamas arba perrašomas svetainės turinys ir tvarkoma svetainės architektūra.

Iš esmės SEM daugiau fokusuojasi į mokamus paieškos rezultatus, bet jai svarbūs ir organinės paieškos rezultatai (SEO). Per SEM reklamą, stengiamasi į paieškos puslapių rezultatus paleisti efektyvias reklamas, kurios turėtų kuo mažesnį PPC (mokama už paspaudimą) įkainį bei pritrauktų kuo daugiau srauto.

Pagrindiniai skirtumai tarp SEO ir SEM

Jeigu SEO gali patekti į SEM strategiją, tai kokie gi šių dalykų skirtumai?

Nors tiek SEO, tiek SEM tikslas - didinti svetainės matomumą, procesuose taikomos visiškai skirtingos metodikos:

SEO daugiausia dėmesio skiria vidiniam, techniniam bei išoriniam svetainės optimizavimui, kad ji užimtų aukštesnę vietą organinės (neapmokamos) paieškos rezultatuose. Tos SEO paslaugos, kurios reikalingos svetainėms, gali būti labai įvairios. Vienoms svetainėms reikalingas auditas ir daug techninių darbų, o kitoms labiausiai trūksta domeno autoriteto, tad reikia daugiau investuoti į išorinį turinį. Paslaugų spektras yra platus, todėl ekspertai kiekvieną projektą vertina bei analizuoja individualiai.

Na, o SEM reklama gali būti susieta su bendra SEO veikla, bet pirmiausia yra orientuota į mokamą reklamą, pavyzdžiui, Google Ads PPC kampanijas, kad būtų pasiektas garantuotas matomumas paieškos rezultatuose.

Esminis skirtumas yra tas, kad SEO - ilgalaikė strategija, kuria siekiama nuolatinio organinio srauto, o SEM gali duoti greitų rezultatų naudojant mokamas reklamas, tačiau reikalauja didelių investicijų ir efektas baigiasi vos tik nustojama reklamuotis arba atsiranda turtingesnis, agresyviau besireklamuojantis konkurentas.

Kada rinktis SEO?

SEO rinkitės, kai:

  • Siekiate sukurti tvarią ir stiprią poziciją internete.
  • Mieliau investuotumėte laiką ir išteklius į organinį augimą nei į nuolatines išlaidas reklamai.
  • Norite, kad jūsų svetainė taptų patikimu šaltiniu jūsų pramonės šakoje ir turite ilgalaikį tikslą stiprinti savo prekės ženklą.

Svarbu pažymėti, kad SEO rezultatų gali reikėti laukti net 6-12 mėnesių. Tai labai priklauso nuo konkurencijos, tačiau kone kiekvienais metais analizuojant rinką galima pastebėti, kad SEO biudžetą turinčios įmonės sekantiems metams planuoja jį didinti ar bent išlaikyti tokį pat.

Kada rinktis SEM?

SEM reklama jums turėtų būti aktuali, jei:

  • Norite, kad pasiūlymas būtų nedelsiant matomas. - reikia reklamuoti aktualius pasiūlymus arba išleisti naują produktą.
  • Viliatės greitai pasiekti konkrečias demografines grupes ar geografines vietoves.
  • Esate didelėje ir aukštą konkurenciją turinčioje rinkoje, kurioje sudėtinga išsikovoti vietą.

Tačiau atsiminkite, kad SEM reikia nuolatinio biudžeto, o kai kampanija pasibaigia, matomumas tiesiog išnyksta, jei paraleliai su SEM reklama nebuvo dirbama su SEO.

SEO ir SEM derinimo galimybės

Integruojant SEO ir SEM į vieną „rinkodaros katilą“ galima sukurti patikimesnę skaitmeninės rinkodaros strategiją, kur abu metodai padėtų tobulinti vienas kitą.

Kol SEM generuoja didelį matomumą ir srautą, SEO „pakloja pamatą“ ilgalaikei sėkmei. Naudodamos abu šiuos metodus, įmonės maksimaliai padidins savo pasiekiamumą (angl. reach) ir priartės tiek prie trumpalaikių, tiek prie ilgalaikių tikslų.

Pavyzdžiui, naudojant SEM galima iš karto gauti duomenų srautą ir įžvalgų, kurie raktažodžiai turi geriausius konversijos rodiklius. Šie duomenys paprastai integruojami į jūsų SEO strategiją, todėl galite pradėti tuo pačiu optimizuoti ir didelės vertės raktažodžius savo vidiniame bei išoriniame turinyje. 

Trumpas apibendrinimas – SEO ir SEM efektyviausiai veikia profesionalų rankos

Tiek SEO, tiek SEM yra neatsiejami pilnavertės verslo skaitmeninės rinkodaros strategijos komponentai. Nors kiekvienas iš jų turi savų privalumų, būtent abiejų sprendimų derinimas gali duoti geriausių rezultatų ir užtikrinti tvarų augimą.

Jei norite pagerinti savo prekės ženklo ar verslo statusą internete ir veiksmingai integruoti SEO ir SEM strategijas, apsvarstykite galimybę bendradarbiauti su viena iš lyderiaujančių Lietuvos SEO agentūrų „Market Rats“. Mes turime daugiau nei 14 metų patirties ir daugiau nei 40 šalių apimantį klientų bei projektų portfelį. Specializuojamės padėdami klientams planuoti plėtrą bei atliekame monitoringą, kad padidintume klientų sulaukiamą lankytojų srautą ir(ar) pardavimus. Vien tik SEM reklama be SEO nėra tokia efektyvi, tad kreipkitės ir jau dabar raskite erdvės augti sparčiau.