Kas yra Programmatic SEO? Kaip jį atlikti?

Šiuolaikiniam verslui, kuris tikisi būti sėkmingas internete, nebepakanka tik žinoti, kokių raktinių žodžių ieško potencialūs klientai. Dabar SEO sritis yra tokia plati, kad reikia būti įvaldžius aibę įrankių bei žinoti apie modernias optimizacijos strategijas, jeigu norite išlikti konkurentų priešakyje. Viena iš tokių strategijų – Programmatic SEO arba programatinis optimizavimas. Šis veiksmas arba profesionalų teikiama SEO paslauga leidžia aprėpti labai platų spektrą.

Šiame gide apžvelgsime, kas yra ši optimizacijos strategija ir kaip ją įgyvendinti.

Kas yra Programmatic SEO?

Programmatic SEO - tai metodas, kuris naudoja automatizavimo funkcijas ir duomenimis pagrįstas įžvalgas, kad sukurtų didelės apimties puslapius, optimizuotus paieškos sistemoms. 

Skirtingai nuo tradicinio SEO, kai atskiri puslapiai optimizuojami rankiniu būdu, programinio SEO metu daugiausia dėmesio skiriama tūkstančiams ar net milijonams puslapių, pritaikytų konkrečioms paieškos užklausoms, kurti.

Šis metodas labiausiai pritaikomas svetainėms, turinčioms dideles duomenų bazes, pavyzdžiui, e. prekybos platformoms, NT skelbimų portalams ar panašiems.

Pagrindinė programatinio SEO idėja - kurti dinamiškus puslapius, skirtus long-tail raktažodžiams. Pasitelkę programavimą ir automatizavimą, tinklalapių valdytojai gali sukurti didelį kiekį aukštos kokybės turinio, nekurdami kiekvieno puslapio rankiniu būdu.

Programatinio SEO privalumai

  • Leidžia augti. Ši strategija leidžia įmonėms vienu metu optimizuoti šimtus ar tūkstančius puslapių, todėl idealiai tinka plėtros metu.
  • Optimizuojama long-tail raktažodžiams. Taikant šį metodą daugiausia dėmesio skiriama nišiniams paieškos terminams, kurie dažnai turi mažesnę konkurenciją, todėl matoma didesnė tikimybė užimti aukštesnes pozicijas.
  • Efektyvu. Automatizavimas sumažina kiek laiko ir pastangų reikia SEO bei atlaisvina darbuotojų laiką kitiems tikslams. 

Kaip atlikti Programmatic SEO?

1. Raskite nišas turiniui

Siūlome pradėti darbus nuo raktažodžių analizės. Fokusuokitės į long-tail raktažodžius, kurie orientuoti į jūsų nišą. Google Keyword Planner, Ahrefs ir SEMrush čia yra naudingiausi, nes padeda atrasti svarbias paieškos užklausas. Jų prenumeratos mokamos, todėl pasiruoškite šiek tiek investuoti. Terminus ir frazes atsirinkite pagal tai, kur paieškos apimtis vidutinė, o konkurencija nedidelė. 

Nustatę raktinius žodžius, apsvarstykite, kaip su jais galima struktūrizuoti savo svetainėje. Pavyzdžiui, jei administruojate kelionių svetainę, galite sukurti puslapius "geriausi viešbučiai Paryžiuje", „geriausi restoranai Romoje" arba „ką veikti Londone".

2. Susikurkite duomenų bazę

Programmatic SEO remiasi į struktūrizuotus duomenis. Rinkite ir kaupkite informaciją, kuri gali būti naudojama puslapiams pildyti. Pavyzdžiui, jei optimizuojate el. parduotuvę, jums reikės duomenų apie produktus, įskaitant aprašymus, kainas ir specifikacijas. 

Stenkitės, kad jūsų duomenų bazė būtų kuo išsamesnė ir suformuota taip, kad darniai veiktų su programavimo įrankiais.

3. Generuokite dinamiškus puslapius

Naudodami Python arba PHP (arba kitą) programavimo kalbą, kurkite puslapius dinaminiu būdu, išnaudodami duomenų bazėje sukauptą informaciją. Puslapių temos turėtų atitikti tai, ką atsirinkote analizuodami raktažodžius.

4. Puslapius optimizuokite

Jūsų sukurti puslapiai turėtų būti su meta pavadinimais, aprašymais, pagrindinėmis antraštėmis ir strategiškai išdėliotais raktažodžiais. Be abejonės, svarbios ir techninio SEO užduotys – svetainė turi krautis greitai bei būti pritaikyta mobiliems įrenginiams. 

Atminkite, kad nors automatizavimas yra svarbus programatinio SEO elementas, turinio kokybė negali dėl to suprastėti. Venkite kurti paviršutinišką ar besidubliuojantį turinį, nes dėl to Google gali skirti nuobaudas.

5. Reguliariai stebėkite rezultatus ir viską koreguokite

Programmatic SEO darbai nesibaigia ties puslapio sukūrimu. Naudojant tokius įrankius kaip Google Analytics ir Search Console, reikia stebėti puslapių rezultatus. Susikoncenruokite į tokius rodiklius kaip organinis srautas, paspaudimų skaičius ir raktažodžių pozicijos. Remdamiesi šiomis įžvalgomis, tobulinkite strategiją ir atlikite pakeitimus. 

Rekomenduojame: pradėti nuo mažesnio puslapių skaičiaus, išnaudoti API realiu laiku atnaujinamiems duomenims ir geriau orientuotis į turinio kokybę, o ne kiekybę.

Dažnai paprasčiau tiesiog kreiptis į profesionalus

Nors programatinė SEO optimizacija turi didžiulį potencialą, jai reikia techninių žinių, duomenų valdymo ir supratimo apie optimizacija. Be to, tai pareikalauja laiko.

Čia į pagalbą gali atskubėti profesionalios agentūros, kaip kad „Market Rats“. Mes turime kompetentingų specialistų komandą ir techninius įrankius, kad susidorotume su techniniais iššūkiais ir užtikrintume, jog veiksmų planas atitiktų jūsų verslo tikslus. Na, o kur dar analizės bei išorinio SEO paslaugos, kurių irgi negalima užmiršti. Susidomėjote? Užpildykite užklausą ir pasikalbėkime apie tai detaliau!