Kaip naudoti pop-up reklamą nepakenkiant svetainės SEO

Naudotis iššokančiomis reklamomis ar nesinaudoti? Tai klausimas, kylantis ne vienam svetainės administratoriui. Sausį Google nusprendė pradėti bausti ir sodinti į kampą svetaines, kurios naudoja įkyrias pop-up reklamas ar kitus įsiterpiančius svetainės elementus, kurie trikdo sklandų naršymą mobiliajame.

Tačiau kaip elgtis, jeigu būtent pop-up reklamos prisidėjo prie Jūsų didesnių konversijos rodiklių? Ne paslaptis, kad e-parduotuvėse iššokantys langai, siūlantys 10 proc. nuolaidą pirmam pirkiniui ar panašaus tipo pop-up'ai kartais sužeria joms nemažai pelno. Svetainėms, siekiančioms, kad jų meilės trikampis su Google ir vartotoju išliktų toks pats tvirtas kaip seniau, siūlome pasinaudoti šiais patarimais:

1. Įsidėmėkite, už kokio tipo iškylančius langus Google baudžia stipriausiai. Ne visi iškylantys langai Google akimis yra blogis – vienus paieškos sistema traktuoja palankiau, į kitus reaguoja griežčiau. Pirma taisyklė paprasta – kuo pop-up langas yra įkyresnis ir kuo sunkiau juo atsikratyti, tuo labiau nukentės lankytojo patirtis ir nuvertės ir svetainės reitingai.

Venkite šių iškylančių langų:

  • Langų, kurie uždengia svetainės turinį.
  • Langų, kurie neleidžia pasiekti puslapio turinio pirmiau neatsakius į juose esančią užklausą.
  • Apgaulingo dizaino puslapių, kuriuose viršutinė puslapio sekcija panaši į pop-up langą.

Taip pat turėkite omeny, kad Google netoleruoja trumpų, tačiau lankytojo naršymo eigoje iššokančių langų, taip pat reklamų, atsidarančių kaip atskiras naršyklės langas ar plačiai puslapį uždengiančių langų, kuriuos sudėtinga išjungti, ir pan.

2. Pradėkite naudoti neįkyrius ir Google toleruojamus puslapio intarpus. Jeigu iššokantis puslapio elementas yra paprastai išjungiamas ir nevaržo galimybės pasiekti puslapio turinio, turite visą laisvę juos naudoti savo svetainėje. Tai gali būti pop-up'ai, kuriais būtina patvirtinti savo amžių, sutikimas naršant naudoti slapukus ir panašiai. Taip pat leistini neįkyrūs, ne daugiau kaip 15 proc. puslapio pločio užimantys iššokantys langai, kuriuos nesudėtinga išjungti. Jei sunku suprasti, koks iškylantis langas neužkliūtų Google už akių, geriau naudokitės banerio arba slide-in tipo langais.

3. Jei negalite sau leisti atsisakyti pop-up reklamų, pasistenkite iškylančius langus padaryti kuo mažiau įkyrius. Neblogas variantas – pop-up'ai, kurie būna matomi tik kelias sekundes, o po to išnyksta automatiškai. Jeigu reklamą norite naudoti blog'o tipo svetainėje, pasitenkite, kad lankytojams papildomas langas iššoktų tik baigus skaityti puslapyje esantį tekstą.

4. Iškylančius langus įdiekite tik kompiuterinėje puslapio versijoje. Visiškai panaikinti pop-up elementus mobiliojoje svetainės versijoje ir palikti juos veikti tik desktop svetainės variante yra puikus kompromisas. Tai siūloma todėl, kad nuo šiol Google pirmiau reitinguoja mobiliąsias svetainių versijas, o tik paskiau kompiuterines.

5. Jeigu dėl naudojamų pop-up'ų iki šiol nepatyrėte jokios žalos ar prastesnių svetainės reitingų, atsipalaiduokite. Mes tikrai nesakome tuojau pat naikinti iškylančių reklamų savo svetainėje, ypač jei jos Jums neša pelną. Už kelis nekaltus pop-up langus Jums niekas neduos per nagus, tačiau naudojant įkyrius pop-up'us apsidrausti verta – ne tik dėl Google pozicijos šių reklamų atžvilgiu, bet ir dėl potencialių klientų gerovės (patausokite savo brangių svetainės lankytojų nervus).