
Skaitmeninės rinkodaros pasaulyje SEO negali būti tik antraeilis prioritetas. SEO reikalingas tam, jei norite išlikti konkurencingi. Jei neužimate gerų pozicijų paieškos puslapiuose, beveik nesate matomi, o tuo pačiu ir negalite būti svarbūs potencialiems klientams. Verslas nuolat ieško būdų, kaip pagerinti savo optimizacijos rezultatus. Vienas iš įrankių, kurį galima panaudoti – ChatGPT. Dirbtinio intelekto asistentas padeda rašyti geresnį turinį ir sukurti visapusiškai stipresnę optimizacijos strategiją.
Tačiau, kaip būtent ChatGPT SEO gali pagerinti jūsų pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose?
ChatGPT suteikiamos SEO naudos optimizuojant svetaines
-
Raktažodžių analizė ir temų „išgryninimas“
Viskas prasideda nuo idėjų. Viena iš sunkiausių SEO specialisto darbo dalių - sugalvoti aktualių, gausias paieškos intencijas atitinkančių temų. ChatGPT gali paimti paprastą pradinį raktažodį ir sugeneruoti dešimtis susijusių frazių, ilgųjų raktažodžių ir tendencingų temų, tinkančių SEO strategijai.
Galima paprašyti „ChatGPT“: „Sugeneruok man blog temų idėjų apie automobilio variklių priežiūrą“. Iš karto gausite daug gerų ir įdomių temų:
- Kaip tinkamai prižiūrėti variklį?
- Dyzelinių variklių vs benzininių variklių priežiūra: palyginimas
- Patikimiausi naudotų automobilių varikliai – ką rinktis?
ChatGPT nėra pajėgus pakeisti Ahrefs ar SEMrush, tačiau jo atsakymai tinka kaip atspirties taškai arba brainstorm įrankis.
-
Vidinio turinio kūrimas
Kai jau žinote, kokia tema rašyti, jums reikia turinio, kuris užimtų aukštas pozicijas. Tam Google pageidauja aiškaus, į temą atsakančio ir aiškią struktūrą turinčio teksto. Būtent šiose SEO užduotyse ChatGPT gali duoti labai daug naudos:
- Sukurs meta aprašymus, kurie iš tikrųjų skatina paspaudimus.
- Parengs optimizuotas antraštes su natūraliai išdėstytais raktažodžiais.
- Sukurs viso teksto struktūrą su SEO draugiškomis antraštėmis ir sub-antraštėmis (paantraštėmis).
- Sukurs DUK skiltį, kad padidintumėte tikimybę, jog jie bus rodomi rich fragmentuose.
Jeigu po pirmos užklausos negavote to, ko reikia, paraginkite ChatGPT tiksliai padaryti, ko norite: „įtrauk raktažodį ir jį pažymėk“, „įdėk lentelę į X paragrafą“, „pakeisk antraštes į trumpesnes“ ir panašiai. Rezultatai gal nebus tobuli, bet vėlgi, tai puikus atspirties taškas.
-
Turinio papildymas ir plėtra
Google daug geriau vertina turinį, kuris yra „šviežias“ – aktualus. Neretu atveju patogiau seną turinį atnaujinti, nes priešingu atveju jo pozicijos tiesiog krenta. Galite į ChatGPT įkelti seną turinį ir užduoti klausimus, kaip būtų galima jį papildyti arba paprašyti pridėti naują informaciją, kuri būtų aktuali 2025 metais.
Be to, dar nebaigtus tinklaraščio įrašus galima papildyti vidinėmis nuorodomis, kurias ChatGPT irgi parinktų pagal SEO rekomendacijas.
-
Išorinės optimizacijos strategijos gerinimas
Išorinis SEO dažniausiai gerinamas gaunant atgalines nuorodas ir kuriant domeno arba išnaudojant autoriaus autoritetą. Nors ChatGPT negali susisiekti su dienraščių redaktoriais ir suderinti patalpinimo, jis pajėgia:
- Rengti turinį (straipsnius/gidus);
- Sukurti publikavimo verto turinio šablonus bei juodraščius
- Sukurti įžangas kontaktiniams el. laiškams.
Jeigu ruošiatės kurti vadinamąjį guest post, galite dirbtinio intelekto paprašyti parengti labai konkretų šabloną turinio vienetui. Pavyzdžiui, galima įvesti tokią užklausą:
Paruošk 600 žodžių ilgio Guest Post apie el. pašto rinkodaros tendencijas 2025 m., kurios būtų orientuotos į sveikatinimo paslaugas. Kartu pridėk ir D.U.K. skiltį.
Galbūt projektas nebus 100 % paruoštas publikavimui, tačiau tekstų kūrėjo darbą tai sutrumpins perpus.
-
Pinigų taupymas neaukojant kokybės
Kiekvienam verslui aktuali profesionali SEO paslauga, tačiau tam tikrus darbus (daugiausia – smulkesnius) įmanoma pasidaryti ir patiems. ChatGPT dažnai dirba kaip jaunesnysis SEO specialistas. Jis neįgalus pakeisti žmogiškosios strategijos, bet gali:
- Parengti turinio gaires;
- Patobulinti stilių, gramatiką ir toną;
- Padėti nerašantiems žmonėms sukurti turinio struktūrą ir pradėti rašyti.
Tai sumažina poreikį išlaidauti tiems specialistams ar agentūroms, kurioms galbūt stinga biudžeto iš karto samdyti SEO agentūrą.
Be šių dalykų, ChatGPT dar pajėgus ir rengti produktų aprašymus, padėti spręsti techninio SEO problemas ir pagerinti lokalizaciją. Svarbu nesumaišyti šio įrankio su žmogumi ir nesitikėti, kad jis gebės atlikti tai, ką gali žmogus. Visgi, tinkamai panaudojus, dirbtinio intelekto pokalbių asistentai yra naudingi trumpinant laiką, kurio reikėtų montoniškoms arba administracinėms užduotims.