Kaip atlikti raktažodžių tyrimą e-parduotuvei?

Kiekvienai svetainei, o taip pat ir elektroninei parduotuvei reikalingas raktinių žodžių tyrimas (angl. keyword research). Tiksliai suprantant, ko ieško jūsų tikslinė auditorija, pritaikomas ne tik turinys, bet ir SEO reklama. Visa tai didina organinį srautą, konversijas ir pagerina verslo rezultatus. Šiame gide mūsų specialistai dalinsis patarimais, kaip atlikti raktinių žodžių tyrimą, jei turite elektroninę parduotuvę.

  • Apibrėžkite savo tikslus

Kiekvienas raktinių žodžių tyrimas prasideda nuo tikslų išsiaiškinimo. Atsakykite sau:

  • Ar svarbiausia padidinti savo el. parduotuvės lankomumą?
  • Ar pagrindinis tikslas – užimti kuo aukštesnes pozicijas pagal konkrečios nišos terminus?
  • Ar orientuojatės į vietinius klientus, ar į pasaulinę auditoriją?

Aiškiai apibrėžę savo tikslus geriau sudėliosite galutinę strategiją.

  • Supraskite savo auditorijos lūkesčius

Norėdami rasti tinkamus raktažodžius, turite suprasti savo auditorijos poreikius ir paieškos elgseną. Analizuodami duomenis, sukurkite klientų asmenybes (personas), pagal:

  • Amžiaus, lyties ir vietos demografinius duomenis;
  • Apsipirkimo įpročius;
  • Dažniausiai užduodamus klausimus.

Čia labai padeda tokie įrankiai kaip „Google Analytics". 

  • Naudokite geriausius įrankius

Tam tikri įrankiai atlieka didelę darbo dalį ur yra nepakeičiami analizuojant raktažodžius. Štai keletas, kuriuos rekomenduotų bet kas:

  • Google Keyword Planner - teikia raktažodžių pasiūlymus su paieškos apimties duomenis tiesiai iš Google duombazės.
  • SEMrush - išsami konkurencinė analizė ir raktažodžių stebėjimas.
  • Ahrefs - idealiai tinka analizuoti atgalines nuorodas ir rasti raktažodžių optimizavimo galimybes.

Su šiais įrankiais gana lengvai parengsite raktažodžių planą.

  • Dėmesį sutelkite į Long-Tail raktažodžius

Šie raktažodžiai - tai ilgesnės, konkretesnės frazės, kurios dažnai pasižymi mažesne konkurencija ir aukštesniu konversijos rodikliu.

Kadangi šie raktažodžiai skirti nišinei auditorijai, jie gali būti ypač veiksmingi e. parduotuvėms, siekiančioms pritraukti klientus, kurie jau yra pasiruošę pirkti bei tiek nedvejoja. 

  • Analizuokite konkurentų elgseną

Konkurentų analizė yra esminė tyrimo dalis. Identifikuokite pagrindinius savo puslapio konkurentus ir įsidėmėkite:

  • Kokius raktažodžius jie optimizuoja;
  • Kokia optimizuoto turinio struktūra;
  • Kokie raktažodžiai pritraukia didžiausią lankomumą.

SEMrush ir Ahrefs, leidžia iš arčiau pažvelgti į konkurentų strategijas ir rasti savo el. parduotuvės galimybes.

  • Atkreipkite dėmesį į duomenis

Ne visi raktažodžiai yra vienodi. Norėdami identifikuoti prioritetus, atsižvelkite į tokius rodiklius, kaip:

  • Search Volume - parodo, kaip dažnai ieškoma raktažodžio.
  • Keyword Difficulty- matuoja raktinio žodžio paieškos konkurencingumą.
  • Kaina už paspaudimą (CPC) - parodo mokamų paieškos kampanijų reklamos sąnaudas.
  • Konversijų potencialas - įvertinama, kiek tikėtina, kad raktažodis paskatins pardavimus.

Tinkamai analizuodami duomenys pasirinksite geriausius raktažodžius ir frazes, taip padidindami ROI (investicijų grąžą).

  • Raktažodžius grupuokite pagal ketinimus

Segmentuojant raktinius žodžius pagal ketinimus, lengviau optimizuoti el. parduotuvės turinį. Dažniausiai pasitaikančios kategorijos yra:

  • Informacinė – pvz., „Kaip valyti odinius batus".
  • Navigacinė – pvz., „X sportbačiai oficiali svetainė"
  • Sandorio – pvz., „Pirkti X sportbačius internetu".

Kiekvienam ketinimui reikia pritaikyti individualią strategiją, kad turinys atlieptų auditorijai.

  • Testuokite ir tobulinkite

Raktinių žodžių analizė nėra vienkartinė užduotis. Tai reikia tęsti ir nuolat tobulinti. Stebėkite savo kampanijų duomenis, kad sužinotumėte, kurie raktažodžiai labiausiai traukia srautą ir generuoja konversijas. Koreguokite strategiją atsižvelgdami į sezonines tendencijas, naujų produktų išleidimą ar besikeičiančius vartotojų pageidavimus.

Taigi, raktinių žodžių tyrimas yra sėkmingos el. parduotuvės pamatas. Naudodamiesi tinkamais įrankiais, suprasdami savo auditoriją ir nuolat tobulindami strategiją, galite smarkiai pagerinti el. parduotuvės rezultatus. Norite patarimo gerai pradžiai? Susisiekite su mumis, svetainėje Marketrats.lt nurodytais kontaktais ir mūsų komanda galės parengti ne tik raktažodžių analizę, bet ir pilną SEO strategiją.