Google reitingavimo faktoriai 3: puslapio lygio sąsajos (tęsinys)

Jau žinote, kad Google poziciją suteikia URL adresui. Taip pat žinome, kokios domeno ir puslapio lygio sąsajos turi įtakos puslapio pozicijai. Puslapio lygio Google reitingavimo faktorių yra tiek daug, kad šiame straipsnyje tęsiame pažintį su jais. Anokia naujiena, kad gera vidinė optimizacija gali tapti Jūsų kozeriu varžantis net su itin autoritetingomis svetainėmis. Taigi, norint būti matomam SERP'e, reikia žinoti, kokie svetainės puslapiai Google akyse yra verti būti pirmame paieškos rezultatų puslapyje.

  1.  Dubliuotas tekstinis turinys. Svetainės viduje atsikartojantis, identiškas turinys (ar net šiek tiek modifikuotas) gali turėti neigiamą poveikį svetainės matomumui paieškos rezultatuose. Tiesa, praktikoje tam tikra identiško, dubliuoto teksto dalis yra neišvengiama ir visgi toleruojama, pvz.: kartais keliuose svetainės puslapiuose atsikartoja įmonės privalumai arba prekių puslapiuose atsikartoja techninių duomenų punktai. Tiesa, idealiame pasaulyje kiekvienam svetainės puslapiui būtų rašomas unikalus ir išsamus tekstas, tačiau, dažniausiai (ypač didelėse sistemose) pasirenkami automatizuoti ir/ar dalinai unikalūs tekstai. Kodėl? Nes taip pigiau.
  2. Nuorodos elemento rel="canonical" panaudojimas. Mokėdami tinkamai naudoti rel="canonical" žymą, galite iš to turėti naudos: teisingas žymos panaudojimas neleis Google'ui laikyti tam tikrus Jūsų svetainės puslapius dubliuotais. Kokiais atvejais galima naudoti rel="canonical", skaitykite support.google.com straipsnyje „Use canonical URLs“.
  3. Puslapio užkrovimo greitis per Chrome naršyklę. Google'as, norėdamas svetaines, jų turinį ir kitus elementus geriau suprasti, įvertinti bei kontroliuoti reitingus, taip pat gali tam panaudoti ir Chrome vartotojų duomenis. Taigi, prie reitingavimo faktorių prisideda ir serverio greitis, turinio pateikimo tinklo panaudojimas (angl. trump. CDN — content delivery network) bei kiti su HTML nesusiję svetainės greičio signalai.
  4. Vaizdų, paveikslėlių optimizavimas. Kiekviename svetainės puslapyje esantys vaizdai paieškos varikliams siunčia svarbius signalus pranešančius apie atitikimą paieškų užklausoms, ryšį su raktažodžiais. Kokiais būdais Google paieškos varikliai supranta, kad paveikslėlio failas yra susijęs su tam tikrais raktažodžiais? Per failo pavadinimą, paveikslėlio ALT ir title tekstą, aprašymą (angl. description) ir antraštę (angl. caption).
  5. Paskutinių turinio atnaujinimų naujumas. Google atnaujinimas Caffeine pirmenybę teikia neseniai atnaujintam turiniui, ypač kai paieškos užklausa yra jautri laikui. Google, norėdamas paryškinti šio reitingavimo faktoriaus svarbą, prie paieškos rezultato rodo ir datą kuomet puslapis buvo atnaujintas paskutinį kartą (tiesa, paskutinio atnaujinimo data yra rodoma ne visada), pvz.:
  6. Turinio atnaujinimo reikšmingumas. Redagavimai ir pokyčiai taip pat yra svarbūs naujumo faktoriai. Be to, naujos teksto skilties pridėjimas ar pašalinimas yra kur kas reikšmingesnis atnaujinimas nei kelių žodžių kaitaliojimas vietomis.
  7. Puslapio atnaujinimo istorija. Kaip dažnai puslapis buvo atnaujinamas per tam tikrą laiką? Kasdien, kas savaitę, kas mėnesį, o gal kas 5 metus? Dažnas puslapių atnaujinimas taip pat atlieką svarbų vaidmenį.
  8. Raktažodžio matomumas. Jei Jūsų pagrindinis raktažodis ar jo variacijos pasirodo puslapio tekstinio turinio pirmame 100-uke žodžių — tai Google laiko reikšmingu atitikimo signalu. 
  9. Raktažodžiai H2, H3 žymose. Jei raktažodžius naudojate ir H2 ar H3 formato antraštėse — tai veikia kaip silpnas atitikimo signalas, tačiau, visgi, reikšmės turi. 
  10. Raktažodžių eiliškumas, tvarka. Jei Jūsų svetainės puslapyje esančiame tekste bus tikslus ieškomos frazės ar žodžio atitikmuo — tai URL, kuriame bus tas turinys su tiksliu raktažodžio atitikimu, bus reitinguojamas geriau nei raktažodinė frazė išdėliota tekste kitokia tvarka. Pavyzdys: tarkime, kad ieškoma frazė yra „ilgų plaukų pynimo būdai“, tokiu atveju puslapis optimizuotas frazei „ilgų plaukų pynimo būdai“ turės geresnę poziciją nei puslapis optimizuotas frazei „pynimo būdai ilgiems plaukams“ ir pan. Taip pat šis pavyzdys puikiai iliustruoja ir pabrėžia raktažodžių tyrimo ir parinkimo svarbą.
  11. Išeinančių nuorodų kokybė. Daugelis SEO specialistų (ypač užsienio praktikoje) mano, jog iš Jūsų svetainės išvedančios nuorodos į kokybiškus ir autoritetingus šaltinius, Google akyse, veikia kaip patikimumo signalas. 
  12. Išeinančių nuorodų tematika. Taip pat paieškos sistemos, pasak MOZ, reitinguodamos svetaines atsižvelgia ir į turinio sąsajas su svetainėmis į kurias yra nuorodos iš Jūsų svetainės. Taigi, jei MOZ prielaida yra teisinga, tuomet, turėdami puslapį apie automobilius (tarkime jų pardavimas), kuriame yra nuoroda vedanti į puslapį apie filmus, sakote Google'ui, kad Jūsų puslapis yra apie filmus su automobiliais arba apie automobilius ir filmus, o ne apie automobilius ir jų pardavimą. 
  13. Taisyklinga gramatika ir rašyba. Nors tokio faktoriaus kaip taisyklinga gramatika bei rašyba ir nėra tarp oficialių Google reitingavimo faktorių, kurie naudojami nustatant puslapio kokybę, tačiau buvęs Google programinės įrangos inžinierius ir komandos kovojančios su internetiniu šlamštu vadovas Matt Cutts yra pasakęs, kad visgi būtų visai sąžininga tokį faktorių naudoti kaip signalą pranešantį apie puslapio kokybę. Matt Cutts yra ne kartą kalbėjęs šia tema ir aptarinėjęs taisyklingos rašybos svarbą nustatant puslapio kokybę
  14. Unikalus tekstinis turinys. Ar Jūsų svetainės puslapiuose tekstinis turinys yra unikalus? Jei turinys Jūsų puslapyje pasivogtas, nukopijuotas iš kito jau suindeksuoto puslapio — jis niekada neturės tokios geros pozicijos kaip originalus turinys ir atsiras tarp papildomo indekso (angl. Supplemental Index).
  15. Naudingas papildomas turinys. Pasak viešai prieinamo Google gairių dokumento, papildomas naudingas turinys taip pat yra indikatorius nustatant puslapio kokybę (o kartu ir poziciją, kurios jis yra vertas). Aukštos kokybės puslapiai turi papildomo naudingo turinio, kuris prisideda prie geros vartotojo patirties ir elgsenos puslapyje. Plačiai paplitęs papildomo naudingo turinio pavyzdys tai yra navigacijos nuorodos, kurios leidžia vartotojui aplankyti kitas svetainės dalis, kitus puslapius. Video puslapyje papildomas naudingas turinys galėtų susidaryti iš susijusių video, kurie galėtų būtų įdomūs šio puslapio lankytojui. Prekės puslapyje papildomas naudingas turinys galėtų būti nuorodos į susijusias prekes, kurias galbūt lankytojas taip pat būtų linkęs pirkti (pavyzdys magnetinės terapijos aparato puslapyje po prekės aprašymu). Kiti papildomo naudingo turinio pavyzdžiai: valiutų konverteriai, paskolų palūkanų skaičiuoklės ar interaktyvūs receptai.
  16. Išeinančių nuorodų kiekis. Per didelis „dofollow“ (autoritetą atiduodančių) išeinančių nuorodų kiekis gali neigiamai paveikti Jūsų pačių svetainės autoritetą, o tai gali turėti neigiamos įtakos pozicijoms. Bet tai jokiu būdu nereiškia, kad kiekviena iš Jūsų svetainės į išorę lankytoją vedanti „dofollow“ nuoroda „nutekina“ Jūsų autoritetą. Neigiamos įtakos gali turėti tik piktnaudžiavimas dideliais „dofollow“ išeinančių nuorodų kiekiais.
  17. Multimedija. Visi svetainėje naudojami paveikslėliai, nuotraukos, video ir kiti daugialypės terpės elementai gali suveikti kaip kokybiško turinio signalas. 
  18. Vidinių nuorodų, vedančių į konkrečius Jums svarbius puslapius, kiekis. Vidinių nuorodų kiekis į tam tikrą puslapį rodo jo svarbą lyginant su kitais vidiniais puslapiais. Pavyzdžiui, jei svetainėje Jums yra svarbūs paslaugų (ar jų kategorijų) puslapiai — geriausia būtų padaryti, kad jie turėtų „sitewide“ nuorodas (matomas iš kiekvieno svetainės puslapio).
  19. Vidinių nuorodų, vedančių į konkrečius Jums svarbius puslapius, kokybė. Vidinės nuorodos iš autoritetingesnių puslapių turi stipresnį poveikį nei nuorodos iš puslapių visai neturinčių arba turinčių labai mažą autoritetą.
  20. Neveikiančios nuorodos. Pernelyg didelis neveikiančių nuorodų kiekis gali būti suprastas kaip ženklas, kad svetainė yra apleista, nebenaudojama. Google gairių dokumente rašoma, kad neveikiančios nuorodos yra laikomos vienu iš faktorių padedančių įvertinti puslapio kokybę.
  21. Skaitomumo lygis. Nėra jokios abejonės, kad Google apytikriai apskaičiuoja ir įvertina tinklalapių skaitomumo lygį. Tiesą sakant, Google netgi teikdavo skaitomumo lygio statistiką, kuri atrodydavo štai taip:
    Tačiau buvo nemažai diskusijų apie tai ką Google darė su tokia informacija. Buvo nuomonių, kad pagrindinis skaitomumo lygis (angl. basic reading level) padeda gauti geresnes pozicijas, nes jis — patrauklesnis masei internautų. Na, o kitiems pagrindinis skaitomumo lygis asocijavosi su tokiais „turinio malūnais“ kaip pvz.: Ezine Articles.
  22. Partnerių nuorodos. Tokio tipo nuorodos nepakenks Jūsų pozicijoms. Tačiau jei surinksite per didelį jų kiekį — atsidursite po padidinamuoju Google algoritmų stiklu. Tokiu atveju, norint įsitikinti ar svetainė yra tikrai kokybiška, ji bus nuodugniai peržiūrėta pagal visus kokybės signalus ir faktorius.
  23. HTML klaidos / programavimo standartų W3C atitikimas. Daugybė HTML klaidų arba nerūpestingai atliktas, aplaidus kodavimas gali būti prastos kokybės svetainės ženklas. Nors sklando ir prieštaringa SEO praktikuojančių žmonių nuomonė, jog W3C standarto atitikimas rodo svetainės prastą kokybę.
  24. Puslapio pozicijos ir domeno autoriteto ryšys. Puslapis iš autoritetingo domeno turės geresnę poziciją nei puslapis iš mažiau autoritetingo domeno.
  25. Puslapio PageRank. Paskutinį kartą PageRank buvo atnaujintas 2013 metų gruodžio 6-ąją dieną (ir tai — netyčia, nes, kaip sako patys Google darbuotojai, tai buvo veikiau klaidos / neveikiančios vietos ištaisymas nei atnaujinimas). John Mueller, vyresnysis žiniatinklio tendencijų analitikas, dirbantis Šveicarijos Google, dar 2015 metų vasarį sakė, jog, ko gero, PageRank visai nebebus naujinamas ir, kad verčiau orientuotis į kitus, svarbesnius faktorius. Nors ir netobulai koreliuojantis faktorius, tačiau bendrai vyrauja tendencija — aukštesnį PR turintys puslapiai yra reitinguojami aukščiau nei puslapiai turintys žemą PR. Tiems, kas nėra susipažinę su PageRank terminu — tai Google formulė pagal, kurią vertinamas išorinių nuorodų kiekis ir stiprumas. 
  26. URL ilgis. Pasak Search Engine Journal, pernelyg ilgi URL gali pakenkti matomumui paieškos rezultatuose. Labai svarbu paminėti, jog kalbama ne apie visą URL ilgį, o apie konkretaus failo kelią po pasvirojo brūkšnio „/“. Matt Cutts yra sakęs, jog, jeigu vieno failo kelias (nuo „/“ iki „/“) turi daugiau nei 3-5 žodžius, — Google algoritmų akivaizdoje žodžiai paprasčiausiai netenka svorio (sumažėja jų svarba ir nauda).
  27. URL kelias. Tikėtina, jog puslapis, esantis (pagal URL struktūrą) arčiau titulinio puslapio, — turės didesnį autoritetą. Ir taip yra pagrinde ne dėl to, kad Google kairiau esančius žodžius laiko svarbesniais, o todėl, kad natūraliai antro gylio puslapiai per „breadcrumbs“ surinks daugiau vidinių nuorodų ir t.t.