Facebook profilis ir SEO: ar sieja stiprus ryšys?

Dauguma verslininkų nori būti randami Google aukščiausiose pozicijose pagal atitinkamus raktažodžius ir dėl to gali padaryti viską. Ar bent jau labai daug. Kadangi pastaruoju metu visuomenė aktyviai dalyvauja socialinių tinklų gyvenime, jų svarba nepaneigiama. Tačiau kokią tikslią (ar apytikslę, juk Google kelių nežinosi) įtaką įmonės Facebook profilis turi SEO ir svetainės pozicijoms?

Visgi vienareikšmiškai atsakyti sunku, nes net ir Google viršiausieji neišsako vieningos ir aiškios nuomonės apie socialinius tinklus ir jų įtaką svetainių pozicijoms. Prieš metus pasirodęs Matt Cutts (Google webspam komandos vadovas) video pranešimas, kurio tikslas – atsakyti, ar Facebook ir Twitter signalai yra Google algoritmo dalis. Vadovas iš esmės pasakė, kad socialiniai tinklapiai yra vertinami kaip įprastos svetainės, tačiau like ir share nėra faktorius tinklapio pozicijoms.

Kaip svarbiausia priežastis yra nurodomas dažnas informacijos socialiniuose tinkluose kitimas. Ji yra nepastovi ir dažnai gana šališka. Kaip pavyzdys pateikiamas vieno ar kelių vartotojų sprendimas nebesekti (unfollow) kito asmens Facebook tinklapyje. Google sistema, peržiūrėjusi informaciją, gali daryti prielaidą, kad tas asmuo tapo mažiau įdomus, jo pateikiama informacija nebe tokia aktuali. O iš tikrųjų sprendimas nebesekti gali būti tiesiog išsiskyrusios poros (ir būrio solidarių draugų) būdas nutraukti ryšius.

Taigi, kaip teigia pati įmonė, socialinių tinklų pateikiamos informacijos pastovumas nėra pakankamas, kad Google įdėmiai sektų vartotojų profilių pasikeitimus, skaičiuotų kiekvieną like. Tai tik dar labiau patvirtina 2013 m. pabaigoje atliktas tyrimas, kurio metu buvo sekama, kaip Google indeksuoja Facebook pranešimus (post). Rezultatai parodė, kad susumavus pastarojo laikotarpio, trijų, šešių ir dvylikos mėnesių pranešimus, Google suindeksavo apie 60 proc. visos pateiktos informacijos. „Mėgiamiausias“ informacijos pateikimo būdas buvo tekstas ir nuorodos – indeksuota apie 85 proc., o paveikslėliai ir video atitinkamai sulaukė apie 40 ir 50 proc. Google dėmesio.

Kad ir kaip liūdna, ne kiekviena šmaikšti įmonės nuotrauka, pasidalinta filmuota medžiaga apie sunkų pirmadienį ar pagaliau atėjusį penktadienį atneš įmonei, organizacijai, verslui ar šiaip žinomai asmenybei naudos internete už socialinio tinklo ribų bei padės gerinti svetainės pozicijas. Kita vertus, tai – puikus būdas didinti savo žinomumą, kurti įvaizdį (ar tiesiog apie jį paskelbti), kas gali padėti atvesti daugiau lankytojų į tinklapį. Juk galiausiai internetas – vartotojų tinklas, ryšiai saisto kiekvieną, o ypač srities gigantus.