Nors reklama gali būti ir griebianti už širdies, ir prajuokinanti, ir įsimenanti, svarbiausias parametras, pagal kurį verslas matuoja jos gerumą – efektyvumas. Norisi, kad kiekviena reklama atliktų savo funkciją ir: padėtų parduoti, padidintų prekės ženklo žinomumą, pristatytų naujovę ar paskatintų imtis veiksmų. Tačiau kas iš tiesų lemia reklamos efektyvumą, nuo ko jis priklauso ir kaip efektyviai reklamuoti savo prekes bei paslaugas? Apie viską iš eilės.
Kas yra efektyvi reklama?
Reklama yra efektyvi, kai ji padeda pasiekti tikslą. Na, o tikslas gali būti labai unikalus, arba labai gerai suprantamas.
- Parduoti prekę, paslaugą;
- Pristatyti naują produktą ar paslaugą;
- Supažindinti su ypatingu pasiūlymu;
- Pristatyti prekės ženklą;
- Pagerinti reputaciją;
- Paskatinti imtis veiksmų (pvz., pažiūrėti puslapį, užsiregistruoti naujienlaiškiui).
Efektyvi reklama būtent ir padeda pritraukti vartotojo dėmesį ir paskatinti imtis jums rūpimo veiksmo.
Taigi, pasižiūrėkime į veiksmų visumą, kuri leistų padidinti kiekvienos jūsų ateityje kuriamos reklamos efektyvumą.
Visų pirmiausia reikia rasti savo target auditoriją
Jeigu gerai suprasite savo auditoriją, galėsite reklama užmegzti ryšį, jį plėtoti ir puoselėti. Auditoriją galima preliminariai ir nuspėti, tačiau tiksliausiai duomenis apie ją atskleistų tikslinė apklausa ir/ar nuolatinis duomenų rinkimas su tokiais įrankiais kaip Google ar Meta Pixel.
Tam, kad pavyktų identifikuoti savo auditoriją, reikia apie ją surinkti svarbiausią informaciją. Tą informaciją galima skirstyti į keletą grupių/kategorijų:
- Demografinė informacija – lytis, pajamų lygis, išsilavinimas, amžius, darbovietė...
- Geografinė informacija – šalis, miestas, oras, ekonominė situacija...
- Elgesio informacija – laikas, data, paspaudimų ir pirkinių skaičius, įtaka iš skelbimų, reklamų, elgesio įpročiai;
- Psichologinė informacija – gyvenimo būdas, vertybės, hobiai, asmenybės bruožai.
Analizuodami vartotojų elgseną, remdamiesi duomenimis ir klientų atsiliepimais, galite gauti vertingų įžvalgų apie tai, kas jiems (ne)patinka ir lengviau kursite efektyvią reklamą.
Antra – pamatuojamų tikslų kėlimas
Nors turbūt kiekvienas verslas nori, jog reklama atneštų maksimalią naudą, norint, kad tai būtų efektyviausia reklama, reikia individualioms reklamoms ar jų strategijoms kelti tikslus. Kokius tikslus kelti reklamai? Rekomenduojame įdarbinti S.M.A.R.T. strategiją, kad tokį tikslą sudarytumėte.
- S (Specific) – laike apibrėžtas ir skaičiais pamatuojamas tikslas
o 100 naujų pirkėjų per mėnesį;
o 10 000 naujų paspaudimų per 50 dienų.
- M (Measurable) – jūsų tikslas turi būti išmatuojamas ir nesislėpti po abstrakčių šaukinių kaukėmis;
- A (Attainable) – reikia išsikelti tikslą, kuris būtų iššūkis, tačiau įgyvendinamas:
o Sunku turint, pvz., 1000 EUR biudžetą, parodyti reklamą per TV 100 000 Lietuvos vartotojų;
o Geriau – pvz., jeigu dabar sulaukiate 5,000 puslapio lankytojų per mėnesį, kelti tikslą - per 2 mėnesius padidinti lankytojų srautą po 25 % kas mėnesį;
- R (Realistic) – tikslas turi būti realus bei įgyvendinamas jūsų ar jūsų komandos;
- T (Time-bound) – tikslas negali tiesiog būti paliktas plūduriuoti, jis privalo būti apibrėžtas laike.
Labai dažnai pastebėsite, kad efektyviausia reklama (kai kalbame apie kampanijas ir strategijas), turi SMART kriterijus atitinkančius tikslus.
Trečia – tinkamų kanalų pasirinkimas
Nors galima pradėti ir nuo pačios reklamos (angl. creative) dalies, tačiau mes rekomenduojame pirmiau nustatyti sklaidos kanalus bei savo biudžetą. Tai iš karto duos kūrėjams aiškesnę viziją to, ką galima įgyvendinti ir tai, kokia kryptimi reikėtų sukti.
Vėlgi, tinkamų sklaidos kanalų pasirinkimas remiasi į jūsų tikslinės auditorijos demografiją bei lūkesčius. Turite žinoti, kokiuose kanaluose įmanoma pritraukti didžiausią tikslinės auditorijos dėmesį. Tai gali būti: televizijos, radijo eteriai, Google mokama reklama, apmokamas turinys socialiniuose tinkluose, nuomonės formuotojų (influencerių) paslaugos, straipsniai naujienų portaluose ir t.t..
Kai tai žinosite, kūrėjai galės parinkti tinkamą reklamos formatą, atsižvelgti į vyraujančias tendencijas, kad būtų sukurta efektyvi reklama.
Kūrybinė efektyvios reklamos dalis – technologija ar talentas?
Dažnai galima susimąstyti ar gera reklama yra subtilus menas, ar pragmatiška technologija, besistengianti panaudoti vartotojų elgsenos dėsnius verslo naudai. Tiesa turbūt ta, kad efektyvi reklama gali būti ir vienas, ir kitas. Nuo formato ir jūsų verslo labai priklauso tai, kur ir kaip ji bus pateikiama. Pakalbėkime apie formatą ir kūrybinę dalį plačiau.
Reklamos siunčiama žinutė
Nuo to, kokią žinutę perduodate per savo reklamą, labai priklauso jos atnešama nauda. Geriausiai žinutė perduodama tada, kai pabrėžiamas verslo unikalumas (USP) - išskirtinės savybes ar niuansai, kurie išskiria jūsų produktą ar paslaugą iš konkurentų.
Vizualiai patrauklus turinys
Nors yra daugybė būdų ir formatų, kaip galima kurti vizualiai patrauklų reklamos turinį, neturėdami konkrečios vizijos galite pasinaudoti šiais baziniais patarimais:
- Naudokite aukštos raiškos vaizdus, grafikus ir vaizdo įrašus;
- Vaizdinės medžiagos formatas, tonas, spalvos turėtų atitikti jūsų prekės ženklo identitetą.
- Įtraukite prekės ženklo elementus, pavyzdžiui, logotipus, spalvų schemas ir šriftus, kad palaikytumėte nuoseklumą.
- Pirmenybę teikite įskaitomumui, net ir mažo formato ekrane.
Geras, įtraukiantis, parduodantis tekstas
Tai, kas reklamoje parašyta, paprastai vadinama ad copy. Dėl to, kad vizualinei daliai skiriama daugiausiai dėmesio, tekstas ir rašytinė informacija gali nuplaukti į antrą planą. Tačiau tai yra galinga įtikinimo priemonė.
Stenkitės panaudoti, kurti įtikinančias bei žvilgsnį pritraukiančias antraštes, mėginkite papasakoti istoriją, perteikti emociją ar sužaisti su perkeltinėmis prasmėmis. Žodžiu paprastai galima stimuliuoti tas vartotojo emocijas, kurių pasiekti nepajėgia vaizdas.
Konsultacijos dėl efektyviausio skaitmeninės rinkodaros bei reklamos plano
Kiekvienas verslas yra unikalus. Visiškai unikali gali būti ir jo auditorija. Dėl šios priežasties efektyvią reklamos strategiją geriausia sudaryti po konsultacijos su Market Rats komanda. Dažnai po analizės paaiškėja, jog verslui didesnę naudą atneštų net ne reklama socialiniuose tinkluose, o tiesiog efektyvi SEO strategija. Tai – tarsi nuolatinė, organišką srautą pritraukianti reklama internete. Susisiekite ir sužinokite daugiau!