D.U.K - Kaip tinkamai paruošti ir optimizuoti dažniausiai užduodamų klausimų skiltį?

Marketinge egzistuoja auksinė taisyklė - nepriversti kliento laukti ir pateikti greičiausius atsakymus. Ši taisyklė galioja ne tik marketingo sferoje, bet taip pat ir visose kitose srityse, tarp jų ir neišvengiamai SEO. Ši taisyklė ypatingai pasižymi SEO srityje, nes jeigu nesuteiksime greito atsakymo vartotojui ir priversime laukti, paprasčiausiai jis pasirinks konkurentą vos per kelis paspaudimus. Ką tai reiškia mums, kaip SEO specialistams? Mažesnis konversijos rodiklis (angl. Conversion rate) ir didesnis atmetimo rodiklis (angl. Bounce rate). 

Vienas iš būdų, kaip išlaikyti klientą ir būti pasiruošusiems atsakyti į visus kylančius klausimus yra tinkamas D.U.K skilties paruošimas ir optimizavimas. 

 

Kas yra D.U.K skiltis ir kam jis naudojamas?

D.U.K  (angl. F.A.Q) - pilnas šio akronimo pavadinimas yra dažniausiai užduodami klausimai (angl. Frequently Asked Questions). D.U.K yra skirtas atsakyti svetainės vartotojams į pagrindinius kylančius klausimus apie produktą ar paslaugą. Dažnu atveju ši skiltis naudojama, kaip priedai prie puslapio turinio, tačiau iš SEO pusės žvelgiant, ši skiltis taip pat gali būti panaudota kartu su mikro žymėjimu (angl. Rich Snippet), kurie praturtina rezultatų puslapį. 

 

Kodėl verta kurti D.U.K skiltis puslapiuose?

  • Sumažina komandos narių darbo apkrovą, ypatingai tai galioja toms sritims, kurios dirba su vartotojo patirtimi arba klientų aptarnavimo ir palaikymo srityje. Dažniausiai užduodamų klausimų skiltys gali atsakyti į daugelį vartotojams kylančių klausimų, taip išvengdami papildomos komunikacijos su klientais. Vietoje to, kad susisiektų tiesiogiai su klientų aptarnavimu, naudotojas gali atrasti į jam kylantį klausimą iš anksto, jeigu D.U.K skiltis yra pakankamai plati.
  • Sutaupo potencialaus pirkėjo laiką, vietoje laukiamo atsakymo iš pardavėjų. Pagrindiniai klausimai kurie gali kilti vartotojui yra: Kokia produkto ar paslaugos kaina? Per kiek laiko suteikiamos arba pristatomos paslaugos, produktai? 
  • Užtikrinamas pasitikėjimas tiekėju, jeigu klausimų skiltyje yra atsakymai pateikti apie prekės ar paslaugos grąžinimo, garantinį laikotarpį. Nieko nėra geriau kada klientas pasitiki pardavėju ir produktų kokybe, nes taip užtikrinama, kad klientas vėl sugrįš arba pateiks pozityvų įvertinimą apie svetainę.
  • D.U.K skiltis gali būti panaudota, kaip papildomas pardavimo skatinimas. Pavyzdžiui, pateikia tokius klausimus, kurių atsakymuose galime išvardinti produktų privalumus arba kuo esame pranašesni už konkurentus. Pateikę produktų privalumus potencialiai galima pakeisti naršytojo nuomonę arba sustiprinti pasitikėjimą produktu. 
  • Sustiprinti ir paskirstyti vidines nuorodas bei autoritetą. Dažniausiai užduodamų klausimų skiltyje galime pateikti vidines nuorodas, kurios gali veikti, kaip žymos (angl. Tags), kurie nukreiptų į kitus puslapius. Įsivaizduokime, turėtume produkto puslapį, kuris yra apie tam tikros rūšies batus, D.U.K skiltyje galime paminėti kokio dydžio batų, ant batų galime uždėti žymą, kad vartotojas paspaudęs ant “43 dydis”, patektų į kitus 43 dydžio batus, taip užtikrinsime vidinių nuorodų distribuciją po puslapius ir paskirstysime autoritetą (angl. Link Juice).
  • Didesnis matomumas ir paspaudimų santykis (angl. Click-through Rate), jeigu sujungiame su mikro žymomis (angl. Rich Snippet). Mikro žymos praturtina mūsų puslapį Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP) pridedama papildomų detalių, taip užimant didesnį kiekį SERP’o.

    Pavyzdžiui: išsiskleidžiantys klausimai su atsakymais, kaip pateikiama pavyzdyje.

Be abejo, verta paminėti, kad mikro žymų yra ne tik taikytinų D.U.K skilčiai, bet ir kitiems vidiniams elementams, pavyzdžiui produktams, atsiliepimams. Bet apie mikro žymas (angl. Rich Snippet) vėliau.

 

Kaip žinoti, kad klausimai D.U.K skiltyje yra užduodami?

Daug galvoti nereikia, svarbiausia pasidaryti nuodugnią raktažodžių (angl. Keywords) ir klientų skyriaus aptarnavimo analizę. Kaip tai gali padėti? Išsami klientų skyriaus analizė gali atsakyti į klausimą kokie pagrindiniai klausimai yra kylantys klientams, ieškoti toli nereikia, užtenka peržvelgti kelis susirašinėjimus su klientų aptarnavimo skyriaus darbuotoju ir visi klausimai slypės juose. Kas, jeigu neturite klientų aptarnavimo skyriaus? Kaip jau minėta, galima pasitelkti raktažodžių analizę. Šios analizės metu naudojamuose įrankiuose pastebėsite visus kylančius vartotojams klausimus, kurie yra užduodami Google paieškos sistemoje. Pavyzdžiui, parduodate automobilinę alyvą ir norite sužinoti kokie yra pagrindiniai kylantys klausimai, užtenka suvesti raktažodį alyvą, priklausomai nuo jūsų naudojamo įrankio pasirinkti raktažodžių pasiūlymus, rekomendacijas. Tarp rekomenduojamų arba siūlytinų raktažodžių dažnu atveju yra parodoma ir klausimai, kaip pateikta pavyzdyje.

 

Jeigu yra dirbama su užsienio rinkomis ir ypatingai su anglų kalba, patartina naudoti pačią Google paieškos sistemą, nes Google paieškos rezultatų puslapis parodys rekomendacijas ir klausimus, kuriuos vartotojai taip pat klausia, kaip pateikta pavyzdyje:

 

 

D.U.K skilties atsakymų paruošimas

Kaip ir straipsnio pradžioje, galioja ta pati auksinė taisyklė ir su atsakymų paruošimu. Vartotojai nori greito, glausto ir aiškaus atsakymo, jeigu atsakymas bus išplėstas ir neaiškus, kelių mygtukų paspaudimu atsidurs konkurentų svetainėje. Ką daryti, jeigu atsakymas yra ganėtinai platus? Paprasčiausias pasiūlymas yra įsidėti į tekstą, o trumpesnius sakinius į D.U.K skiltį. Puikus sprendimas yra pridėti išsamią vaizdo medžiagą. Vaizdo medžiaga ne tik išlaiko kliento dėmesį, bet taip pat ir greičiausiai paaiškina apie ką yra produktas ar paslauga. Tuo labiau rekomenduotina naudoti vaizdo medžiagą, jeigu produktai ar paslauga yra pakankamai nišinė ir sunku perteikti tekstu. Šią medžiagą galite panaudoti ne tik, kaip būdą perteikti informaciją, bet kartu pateikti Google robotams (angl. Crawlers), kaip mikro žymėjimą (angl. Rich Snippet) ir praturtinti savo produktus Google paieškos rezultatų puslapyje.

 

Mikro žymėjimas (angl. Rich Snippet) / Schema

Viena iš priežasčių kodėl yra naudojamos dažniausiai užduodamų klausimų skiltys, nes leidžia užfiksuoti ir pateikti Google robotams (angl. Crawlers) tekstą kodo pavidalu. Google robotams tai yra priimtina, nes lengviau apdoroja informaciją ir greičiau suindeksuoja. Privalumai žymint mikro žymėjimu D.U.K skiltį yra tai, kad praturtina jūsų puslapį Google paieškos sistemoje, kaip pavaizduota pirmoje nuotraukoje. Kodėl taip yra? Priežastis paprasta, Google skatina naudoti mikro žymėjimą, o mainais už tai yra skiriami “apdovanojimai” puslapiui, kuris tai padaro. Žinoma, mikro žymėjimas užima papildomo laiko, tačiau dėl didesnio matomumo ir paspaudimų skaičiaus yra verta.

Paprastam teksto konvertavimui į kodą galite pasitelkti Schema formalią kalbą, kuri yra plačiai naudojama ne tik Google paieškos sistemos, bet ir kitų paieškos sistemų, kaip pavyzdys Bing.

Taip pat verta paminėti, kad mikro žymėjimų (angl. Rich Snippet) yra begalę kitų, ne vien skirtas D.U.K skilčiai, bet taip pat ir atsiliepimams, įvertinimams, vaizdo medžiagai.

Plačiau apie mikro žymėjimą galite rasti čia
Taip pat rekomenduojame vadovautis Google taisyklėmis ir plačiau pasiskaityti paspaudę šią nuorodą: https://developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data/intro-structured-data

 

Atskiras puslapis skirtas D.U.K

Vartotojai yra dviejų tipų - vieni kurie ieško, kiti kurie tik naršo. D.U.K puslapis turėtų būti skirta abiems šių vartotojų tipams ir kuo universaliau struktūrizuotas. Taip pat siūlome pasidaryti tokią D.U.K struktūrą, kuri leistų puslapio naudotojams lengviau naviguoti per svetainę. Kaip pavyzdys galėtų būti vidinės nuorodos su rekomenduojamais klausimais, o jų atsakymas būtų tam tikras produktų ar paslaugos puslapis, taip lengviau nukreipti vartotojus į jiems aktualius puslapius arba suteiksite naujų naršymo idėjų. Kaip ir buvo minėta, vidinės nuorodos, kaip ir D.U.K skiltys produktų puslapiuose, padės paskirstyti svetainės autoritetą (angl. Link Juice) po kitas vidines kategorijas ar sub kategorijas.

 

D.U.K skilčių analizė

Dažniausiai užduodami klausimai gali veikti ne tik, kaip klausimų ir atsakymų skiltis, bet kaip stebėjimo punktas. D.U.K pagalba, galima stebėti, kurie būtent konkrečiai produktų ar paslaugų puslapiai sukelia daugiausiai klausimų. Stebint šią statistiką rekomenduojame išsigryninti puslapius, kurie kelią didžiausią sumaištį, taip lengviau išsiaiškinsite vartotojo poreikius ir papildysite puslapį svarbia informacija. Priešingai nei papildant galima pasidaryti išvadas apie tai, kurie produktai yra nepaklausūs ir neverta jų laikyti.

Visą papildomą informaciją, kaip nusistatyti ir sekti puslapio srautą per Google Analytics rasite šiame puslapyje

 

Apibendrinimas

Auksinė taisyklė - jeigu priversime laukti klientą nesuteikdami greito, aiškaus ir glaudaus atsakymo, vartotojas paprasčiausiai pasirinks konkurentų svetainę.

 

Dažniausiai užduodamų skiltis yra naudojama tam, kad atsakytume vartotojui greitai ir aiškiai.

 

D.U.K skiltis verta kurti, nes užtikrina tekstinių nuorodų (angl. Text Anchors) ir autoriteto pasiskirstymą svetainėje. Sutaupo pirkėjo laiką ir skatina pasitikėjimą su pardavėju. Ši skiltis gali veikti, kaip pardavimų skatinimas, jeigu tik išnaudojame tikslingai.


Pagrindiniai klausimai neturėtų kilti patiems, nes nežinome ko vartotojas ieško, tam geriausia pasitelkti raktažodžių ir klientų aptarnavimo skyriaus analizę ir išsiaiškinti dažniausiai kylančius klausimus, juos išgryninti.

 

Paruošti atsakymus trumpai, glaustai, kad vartotojas nenorėtų palikti mūsų svetainės. Prie D.U.K skilties rekomenduotina pasitelkti vaizdo medžiagą, kuri aiškiai nusakys apie ką yra produktas ar paslauga.

 

Vienas iš pagrindinių ir svarbiausių D.U.K elementų yra mikro žymėjimas (angl. Rich Snippet).

 

Atskiras D.U.K puslapis taip pat gali pasitarnauti, kaip greitesnis kelias per vidinius svetainės puslapius ir konkretus vartotojo nukreipimas.


Dažniausiai užduodamų klausimų skilties pagalba stebėkite vartotojo elgseną ir vidinius svetainės puslapius, taip bus aiškiau, kurios vietos galėtų būti taisytinos.