Algoritmo keitimas arba GOOGLE zoologijos sodas

Tikriausiai nebuvo tokio rinkodaros kanalo, kuris taip greitai bei dramatiškai keistųsi, kaip paieškos sistemų optimizavimas. Dar ankstyvojoje stadijoje (žinot, kai esi dar mamos įsčiose, kokių 9 savaičių), SEO pradininkai naudojo šešėlinę praktiką, kuomet į turinį grūsdavo bet kokius raktažodžius (svarbu į temą) bei spam'indavo nuorodas tol, kol pasiekdavo aukštesnius rezultatus, o ieškotojai pagaliau rasdavo tai ką norėjo (na gal ne visada, bet kam tuomet geras turinys rūpėjo?). Teisinga kryptimi dirbančių laimei, o blogai — nelaimei, Google greitai likvidavo tokius praktikantus iš paieškos sistemos bei sukūrė tokius algoritmus, kurie lyg šiol nenustoja tobulėti. 
Esminius pamatus Google išliejo dar 2000 metais, bet kaip savo naujinimais per 10 metų Google pakeitė paieškos sistemų optimizavimą?

1. Turinio kilimas ant pjedestalo arba turinio rinkodaros bombos sprogimas
Turinio rinkodaros atsiradimas bei spartus jos kilimas į pripažinimą tapo sėkmingos SEO strategijos dalis. Juolab, Google per visus savo gyvavimo metus vis tikslindavo, kas yra geras ir patikimas turinys, tačiau Google 2011 metais pagaliau paleido savo užaugintą PANDĄ, kuri neatrodė tokia miela, kaip kad mums turėjo atrodyti. Todėl visi bambukai kurie manė, kad geras turinys, kuriame yra bereikalingas spam'inimas bei raktažodžių minos, greitai buvo sugriaužti piktosios PANDOS. Žodžiu, visiems XANA.
Kaip ir buvo tikėtasi, po PANDOS atsiradimo visi tie bambukai apsiramino ir suprato, kad beprasmis turinio kūrimas yra prasta taktika ir Google pripažįsta tik aukštos kokybės turinį. Tad aišku, kad paieškos sistemoje lyderiai visgi tapo tie, kurie kuria geriausią, vertingiausią turinį. O kaip žinome, turinys vis dar yra karalius ir po šiandien. Ir per amžius – AMEN.

2. Nuorodų schemos katastrofiška mirtis
Paprastai tariant, jei dar kas nežinot, nuorodų schema yra visas tas šarlatanizmas, kai bandoma sąmoningai įtakoti savo poziciją su gautomis nuorodomis. Tad suprantama, kad Google nelabai teigiamai žiūri į tuos, kurie užsiima būtent tokia magija. 
Dar iki 2000 metų pabaigos (jezusmarija, kaip seniai) Google išties sunkiai dirbo, kad galėtų likviduoti visus tokius magus, kurie užsidėję savo juodas šliopkes spam'ina, mainosi arba perka nuorodas. Tačiau, Google po metų vėl gimė kitas naujinys — PINGVINAS, po kurio visa nuorodų statyba tapo būtent tuo, kuo yra šiandien. Dabar tik natūralios (mat Pingvinas tikriausiai mėgsta ekologiją) ir vertingos nuorodos laikomos kokybiškomis bei padeda svetainei atsirasti aukštesnėje pozicijoje.

3. Vietos performavimas
Palyginti su 2006 metais, vietinis SEO šiandien yra visiškai kitoks. Seniau būdavo daugybė mažų interakcijų bei keistų išdėstymų, tačiau, kaip visada, Google nenustygo vietoje bei sukūrė 2014 metais dar vieną naujinį, kuris tapo vienu iš reitingavimo veiksnių. Trumpai tariant atskrido BALANDIS, kuris (ne tai, kaip tie realūs) įvedė tvarką, dėl kurios dabar tik gerai optimizuoti interneto svetainių turėtojai gauna pranašumą vietos paieškoje. Taip pat, BALANDIS nepamiršo ir valstybėms priklausančių svetainių bei iškėlę ant savo sparnų ir jų matomumą paieškos rezultatuose. 
Dėka mobiliųjų prietaisų, per pastaruosius kelerius metus, įvairios vietų paieškos tapo labiau paplitusios nei anksčiau. Dar ko negalime nepaminėti, tai kad Google tuomet, kai visai nelaukėm paleido į dienos šviesą naują BALANDŽIO transformerį — POSUMĄ, apie kurį šiek tiek vėliau.

4. Žinių grafos kilimas
Tikriausiai, pastebėjote, kad Google tikrai niekada per ilgai nestovėjo vietoje, o vis tobulėjo. Dar vienas didelis pokyčių skatintojas SEO pasaulyje buvo 2012 metais pasirodžiusi Google žinių grafa, kurios pagrindinis tikslas — suteikti vartotojams tiesioginį, trumpą, bet aiškų atsakymą į jiems rūpimus klausimus. Jei dar nežinote, kas yra ta Google žinių grafa, tai paprastai yra lentelė dešiniame Google paieškos rezultate. Tarkim, googlinat „Kim Kardashian“, tai matote bendrą informaciją apie šią moterį. Realiai, tokia grafa yra labai naudinga vartotojams, tačiau ši informacija dažnai yra viršesnė organinės paieškos rezultatuose.

Kim Kardashian žinių grafa.

5. Mobilūs prioritetai
Dar 2007 metais, atsiradus pirmajam iPhone telefonui, mobiliųjų prietaisų populiarumas tiesiog sprogo (panašiai, kaip dabar sproginėja SAMSUNG'ai). Tad Google išties padarė viską, kad pabrėžtų, jog svetainių optimizavimas yra itin svarbus mobiliųjų įrenginių naudotojams. Ir paieškos sistemų gigantas buvo teisus, nes 2015 metais mobiliosios užklausos oficialiai pranoko darbastalio užklausas Google paieškoje. 
Taigi, optimizavimas mobiliesiems tapo įprastu reiškiniu, o Google lyg šiol primygtinai prašo, kad svetainės būtų draugiškos lankytojams abiem formatais (darbastalio ir mobiliojo). Taip, kad jei kuriate svetainę, pasistenkite investuoti laiką ir į mobiliąją versiją. Tuomet Google jus paglostys.


6. Švelni ir rami raktažodžių mirtis
Pastebėjote, jog mes čia labai daug kalbame apie mirtį? Bet kaip visokie Papciai sako: „Vieno pabaiga yra kažko kito pradžia“. Taigi, alkanos PANDOS ir pikti PINGVINAI išnaikino tuo visus raktažodžių spam'intojus. Bet jei manote, jog jie elgėsi per žiauriai, tai žinokit, jog Google veislynas 2013 metais išleido dar vieną naujinį — KOLIBRĮ. Šis naujinys, kaip koks telepatas, sugeba iššifruoti ko ieško vartotojas. Jei seniau parašius raktažodį paieškos lauke pasirodydavo įvairūs keisti pasiūlymai, tai dabar Google mėgina suprasti prasmę. 
Bet negalvokite, kad raktinių žodžių tyrimai nėra aktualūs. Jie vis dar svarbūs, nes jie gali padėti strategiškai susiplanuoti turinį bei pasiekti aukštesnius rezultatus.

7. Atnaujintas vaikščiojimas ir poveikis
Svarbu paminėti, kad per tuos metus, kol gyvuoja PANDA, Google išties gąsdino paieškos sistemų optimizuotojus išleisdama visiškai atsitiktinius, spontaniškus, tačiau svarbius atnaujinimus savo algoritmui. Tokie atnaujinimai kėlė stresą, kadangi keitėsi reitingo skaičiavimas ir kiti svarbūs faktoriai. Tačiau dabar paieškos sistema pasiekė išties stiprų pagrindą ir pagaliau PANDA apsiramino bei sumažino reikšmingų atnaujinimų kiekį. Dabar atnaujinimai yra mažesni, ne tokie pastebimi, bet prie jų reikia taikytis.


Pabaigai
Tikriausiai supratote, kad Google išties sukūrė nors ir mažą, bet stiprų zoologijos sodą, kuris lankytojams patinka, tačiau SEO darbininkus gąsdina atleidimu. Bet SEO pasikeitė tiek, kad išties padeda internetinės rinkodaros prasme tapti matomiausiais internete. Norint neatsilikti nuo Google sparčių naujovių reikia pasirengti dar tik laukiantiems naujiniams, kitiems 10 metų. O mes savo ruožtu baigiame jus gąsdinti ir lekiame švęsti savo žiurkiškojo gimtadienio (tikimės, kad Google greitu metu išveis ir mūsų garbei žiurkę).