Apie Google nuorodų atsisakymo įrankį - 'Disavow'

Kasdien Google algoritmas aplanko ir naršo po milijonus puslapių ir nuorodų tam, kad rastų šlamštą ir šiukšles (angl. spam) bei identifikuotų tokį turinį, taip apsaugodamas savo vartotojus. Algoritmo rezultatais paremtos „nuobaudos“ yra labai blogas dalykas bet kuriam interneto puslapiui, kurios gali sėkmingą ir gerą projektą išstumti į visiškas interneto paraštes. Internete galime rasti daug istorijų, kur tūkstančius lankytojų gaudavę puslapiai sulaukia nuobaudos ir lankytojų srautas krenta iki 0.

Jeigu jūsų interneto puslapis yra svarbi verslo dalis – turite nuolat stebėti savo link profile arba nuorodų profiliavimą, kad išvengtumėte klaidų, kurios brangiai kainuoja. Google Disavow įrankis yra speciali programa, kuri leidžia jums pateikti atgalinių nuorodų sąrašą, kurių norite atsisakyti. Taip sumažinate tam tikrų nuorodų poveikį ir išvengiate puslapio sužlugdymo ir nuobaudų.

 

Kodėl apskritai verta atsisakyti tam tikrų nuorodų?

Taip jau yra, kad ne visas turinys yra vienodos vertės ir kokybės. Nors įprastai atgalinės nuorodos yra geras dalykas ir galima džiaugtis tuo, jog kažkas dalinasi jūsų turiniu, tačiau kai kurios nuorodos ir sąsajos gali gadinti jūsų SEO rezultatus, jeigu jų neatsisakysite. Būtent dėl šios priežasties ir egzistuoja Disavow Tool.

Visada reikia vengti ir atsisakyti tų nuorodų, kurios atrodo it spamas bei nėra panaudotos organiškai ar natūraliu būdu.

Blogos nuorodos dažniausiai atitinka šiuos kriterijus: publikuojamos puslapiuose, kurių vienintelis tikslas yra rinkti nuorodas, spam puslapiai, nuorodos spaminiuose komentaruose ir baclink‘ai puslapiuose, kurie nėra susiję su jūsų tikslinės auditorijos šalimi.

Google labai svarbu turinio kokybė ir autentiškumas, tad blogos atgalinės nuorodos tik kenkia SEO rezultatams bei kerta per reitingus. Tačiau vertėtų žinoti, kad pradėjus atsisakyti nuorodų, to nereikėtų padaryti su absoliučiai kiekviena, nes tinkamai panaudoti linkai gali padidinti prekės ženklo žinomumą, pardavimus ir naudotojų susidomėjimą.

 

Prieš atsisakant nuorodos – pamėginkite susisiekti

Nepamirškite, kad šis sprendimas turėtų būti paskutinės vilties priemonė. Naudodami Disavow jūs Google pranešate, kad nuoroda yra kenksminga ir net grėsminga jūsų puslapiui, o tai – rimtas pareiškimas. Dėl to atidžiai atsirinkite atsisakomas nuorodas ir to nedarykite neapgalvotai ir atsitiktine tvarka, nes klaidos čia taip pat kainuoja brangiai.

Jeigu matote kenksmingą nuorodą, paprasčiau ir saugiau dažnu atveju – susisiekti su šaltinio administratoriais/savininkais ir mandagiai paprašyti išimti konkrečią nuorodą ar straipsnį, susijusį su jūsų verslu.

Jeigu susisiekti nepavyksta arba nerandate kontaktinės informacijos, tik tuomet rinkitės Disavow Tool įrankį.

 

Kokių nuorodų atsisakyti?

Žinojimas, kokių nuorodų atsisakyti, yra ganėtinai subtilus reikalas. Dėl to svarbu rasti įrankius ar sprendimus, kurie padėtų kažkokių indikatorių pagalba nustatyti ar nuoroda duoda naudą, ar kaip tik ją atima.

Daug kas naudoja tokius įrankius, kaip SEMRush ar panašūs, kuomet ieško prastų nuorodų, kurių vertėtų atsisakyti. Analizuoti kiekvieną nuorodą paeiliui, ko gero, truktų labai ilgai, dėl to automatizacija ir programinės įrangos panaudojimas būna labai veiksmingas. Daugumą šių įrankių, bent jau išbandyti, galėsite nemokamai, tačiau ir nedidelis mėnesio narystės mokestis yra vertas to, lyginant su grėsme, kuri atsiranda dėl prastų nuorodų.

Tokie įrankiai, kaip SEMRush patys jums parodys, kurių nuorodų verta atsisakyti. Į jas jau kreipkite dėmesį patys ir tikriausiai paprasčiausia bus pasinaudoti Disavow įrankiu, į kurį galite įkelti .csv išklotinės formato failą.

 

Ar verta individualiai tikrinti blogas nuorodas?

Čia viskas priklauso nuo jūsų tikslų ir resursų. Jeigu esate didelis prekės ženklas ir tų nuorodų – šimtai ar net tūkstančiai, tokio darbo geriau vengti ir nesukti sau galvos. Tačiau, jeigu tų nuorodų yra <100, <50 ar net <30, gali būti verta jas apžiūrėti patiems.

Kai kada galite patys pastebėti dėl ko nuoroda yra „baudžiama Google“ ir pastebėti spragas savo SEO strategijoje arba duoti geresnes gaires turinio kūrėjams. Be to, būkite budrūs naršydami po nuorodas, kad „nepakibtumėte“ ant viruso. Naudokite antivirusinę programą ir nespauskite ant įtartinų nuorodų.

 

Kaip naudoti Disavow įrankį?

Taigi – jūs jau esate pasiruošę naudoti Google nuorodų atsisakymo įrankį - Disavow tool. Su šiuo įrankiu procesas yra tikrai paprastas.

Tikrai verta susigeneruoti visų kenksmingų nuorodų išklotinę ir sąrašą (.txt formatu), kad į Google nereikėtų visko sukelti rankiniu būdu.

Kai jau esate pasiruošę ir įsitikinę dėl savo sprendimo, pasirinkite tinklapį, kurį norite naudoti ir spauskite „invalidate links“. Tuomet, kitame žingsnyje įkelkite failą su blogais backlink‘ais ir spauskite „Submit“.

Kelių dienų bėgyje Google peržiūrės jūsų užklausą ir nuorodas paskelbs negaliojančiomis. Viskas!

 

D.U.K. apie Disavow

Ką daro Google Disavow įrankis?

Jis leidžia jums atskirti blogai jūsų tinklapio SEO rezultatus veikiantį turinį ir jo atsisakyti, kuomet vertinama ir indeksuojama jūsų interneto svetainė. Su šiuo įrankiu sumažinate bereikalingą srauto praradimo riziką.

Kiek laiko reikia, kol Google Disavow nuorodų atsisakymo įrankis suveiktų?

Nors procesas, šių dienų mastu yra gana ilgas, tačiau atsisakymo įrankis suveikia per maždaug porą darbo dienų. Tačiau kai kurie naudotojai poveikį pastebi ir po kelių savaičių ar net mėnesių.

Kokie įrankio apribojimai?

Įrankis pripažįsta tik .txt formato failus. Vienoje eilutėje turėtų būti viena URL nuoroda. Failo dydis negali viršyti 2MB.

Kaip žinoti ar šis įrankis tikrai padės?

Jeigu gavote Google „nuobaudą“ už nuorodą arba srauto rodikliai ėmė smarkiai kristi nors toliau tęsiate įprastą turinio publikavimą, labai realu, kad tik nuorodų atsisakymo įrankis ir galės padėti. Tuo atveju, kada SEO rezultatams kenkia prastos atgalinės nuorodos, reikia Disavow Tool!