Nutūpimo puslapių paruošimas: Kokią įtaką daro SEO ir vartotojams?

Kiekvienais metais Google paieškos sistema tobulėja, darosi protingesnė, dėl šios priežasties tampa vis sudėtingiau optimizuoti, ne tik dėl sistemos (ne)tobulumo, bet ir be perstojo atsirandančios konkurencijos rinkoje. Be abejo, kai kurie SEO elementai ir veiksmai tampa reikšmingesni, kurie gali padaryti įtaką siekiamoms pozicijoms. Vienas iš šių elementų yra nutūpimo puslapiai. Trumpai tariant, nutūpimo puslapis (angl. Landing page) - tai vieta, kur vartotojas konkrečiai atsiduria mūsų svetainėje, pagal tam tikrus raktažodžius. 

Kas yra nutūpimo puslapis?

Nutūpimo puslapiai (angl. Landing Page)  - skirti pritraukti vartotoją ir užtikrinti, kad visi elementai būtų orientuoti į vartotojo patirtį, kad būtų didesnis konversijos rodiklis, nepriklausomai ar orientuojamės į pardavimą, užklausas ar kitus mums svarbius atsiskaitymo ir sekimo rodiklius (KPI). Nutūpimo puslapio paskirtis priešingai nei įprastų bendrinių puslapių yra sukurti tiksliausią atsakymą vartotojui pagal jo užklausą paieškos sistemoje.

Pavyzdžiui, vartotojas ieško kalėdinių kojinių Google paieškos sistemoje. Žinoma, vartotojas ras tuos rezultatus, kuriuos Google paieškos sistema manys, jog yra tinkamiausia rodyti vartotojui ir atitinka pateiktą vartotojo užklausą. Šiuo atveju, potencialiai kojinės bus rodomos pirmose pozicijose, kaip bendra ir pirminė kategorija, jeigu nei viena svetainė neturės pasiruošusi nutūpimo puslapio, kuris būtų susijęs su kalėdinėmis kojinėmis. Tačiau, jeigu bent viena svetainė bus pasiruošusi puslapį, kuris užvadintas naudojant kalėdinės kojinės, tikėtina, jog tai bus vienas iš pirmųjų rezultatų, kadangi būtent šie raktažodžiai yra minimi nutūpimo puslapyje ir labiausiai atitinka vartotojo užklausą.

Pagrindiniai elementai optimizuojant nutūpimo puslapius pagal SEO standartus

Pagrindiniai nutūpimo puslapio elementai su kiekvienu Google atnaujinimu kinta, kadangi Google paieškos sistema nėra visiškai tobula, kitaip tariant, ji yra vartotojo įkaitas, kuris turi orientuotis į vartotojo patirtį, nes pasaulyje yra begalę kitų į rinką bandančių įeiti paieškos sistemų. Dėl šios priežasties, nutūpimo puslapius reikia kurti žvelgiant į ateitį ir bandyti būti kuo lankstesniems. Tai kokie tie pagrindiniai elementai norint tinkamai paruošti nutūpimo puslapį?

 

Turinys

Kaip Google paieškos sistema gali išreitinguoti mūsų puslapį pagal raktažodį, kuris neegzistuoja ir yra neminimas?

Vienas iš pagrindinių SEO elementų yra turinys. Kaip jau buvo pateikta retoriniame klausime, turinys - tai, kas suteikia puslapiui matomumą ir lengviau padeda gauti pozicijas paieškos sistemoje. Nutūpimo puslapio turinio esmė yra taikyti į konkretų vartotoją, dėl šios priežasties turinys turėtų būti orientuotas į specifinį raktažodį, kad neapimtų bendrinių raktažodžių ir atstovautų kelių skirtingų raktažodžių, kurių konkurencija gali būti milžiniška. Dėl šios priežasties turinyje yra rekomenduotina taikyti į žodžių junginius (angl. Long-tail keyword). Kaip pateiktu galime sukurti tris skirtingas kategorijas, pavyzdžiu bendrinė kategorija - kojinės, sekanti - kalėdinės kojinės, o dar žvelgiant giliau - spalvotos kalėdinės kojinės (žinoma, jeigu šis žodžių junginys turi paieškų).

Rašant turinį svarbu atsižvelgti ne tik į tai, kad turi būti paminėti pagrindiniai mums svarbūs raktažodžiai, bet kad pats turinys būtų tinkamas vartotojui ir turėtų ilgą išliekamąją vertę (angl. Evergreen Content), kam Google’ui reitinguoti aukštai tą puslapį, kuris turi pasenusią informaciją, yra blogai struktūrizuotas arba negeneruoja visiškai jokio žmonių srauto. Ką norime pasakyti?

Visų pirma, rašant turinį turėtų būti sutvarkyti tokie elementai, kaip H žymos. H žymos yra naudojamos vartotojams ir taip pat Google paieškos sistemai nusakyti apie ką yra pagrindinė tema (naudojama H1 žyma) ir, žinoma, po to seka potemės ir skyreliai, kurie yra žymimi kitomis H žymomis (H2, H3). Kaip pavyzdį galime naudoti kalėdines kojines. Kad iš SEO prizmės turinys būtų geriau optimizuotas ir Google paieškos sistema galėtų suprasti apie ką yra rašomas tekstas H1 žymoje yra minimi pagrindiniai raktažodžiai <h1>Kalėdinės kojinės</h1>. Taip Google paieškos sistema tekstinėje versijoje galės suprasti, kad pagrindinė nutūpimo puslapio tema yra kalėdinės kojinės.

H žymos ne tik padeda vartotojui lengviau skaityti turinį ir nepamesti pagrindinės puslapio minties, bet ir pagelbėja Google robotams (angl. crawlers) paprasčiau suindeksuoti mūsų pateiktą turinį.

Jeigu nežinote, ar jūsų nutūpimo puslapis turi H žymas, galite tai padaryti paspaudus ctrl + u —> atsidarius nutūpimo puslapio šaltiniui paspausti ctrl + f —> į paiešką suvesti <h1>.



Antra, turinyje turėtų būti paminėti pagrindiniai jūsų taikomi raktažodžiai bent po vieną kartą (kalėdinės kojinės). Taip pat rekomenduotina, kad būtų minimos skirtingos raktažodžių variacijos, pavyzdžiui: Geriausios kalėdinės kojinės, pigiausios kalėdinės kojinės.
Šias variacijas verta naudoti turinyjei, nes jos gali turėti paieškų ir gali pritraukti vartotojus, kurie atlieka paieškas pagal raktažodžių junginius.

 

Vidinės nuorodos

Vidinės nuorodos - sąryšis tarp dviejų skirtingų puslapių, kur norime nukreipti lankytoją. Dažnu atveju, tai nuorodos, kurios yra susijusios savo tematika.

Vidinės nuorodos padeda greičiau indeksuoti ir “pravaikščioti” puslapį Google robotams. Vidinės nuorodos, kitaip dar galima sakyti, kad veikia, kaip hipersaitai (angl. hyperlink) arba SEO srityje vadinami inkarai (angl. Anchors) su nuorodomis. Nuorodos tekste dažnu atveju yra žymimos mėlynai su pabraukimu. Kaip pavyzdys galėtų būti “Plačiau apie nuorodas galite sužinoti paspaudę: čia”. Vidinių nuorodų pagalba užtikriname, kad bus didesnė nuorodų tekstų distribucija, taip atrodys natūraliau Google’o akimis. 


Kodėl verta naudoti vidines nuorodas? 

Kaip jau minėta, tai ne tik padės greičiau suindeksuoti jūsų svetainę, tačiau vartotojui bus lengviau pasiekti susijusias temas ir galutinį vartotojo norimą tašką, kas reikštų vartotojo konversiją, pardavimą, užpildytą formą ar pan.

Be šių dviejų svarbių aspektų, taip pat užtikriname, kad svetainės viduje pasiskirsto svetainės autoritetas (angl. Link juice) ir kiti nutūpimo puslapiai taip pat gali būti išreitinguoti aukštesnėse pozicijose Google paieškos sistemoje.

 

Struktūriniai duomenys

Vartotojai dažnu atveju nori greitų ir tikslių atsakymų. Vienas iš būdų, kaip tą pasiekti yra pasitelkti struktūrinius duomenis (angl. Structure data). Struktūriniai duomenys taip pat gali būti nuskaityti, kaip Rich Snippet (liet. Praturtinantys fragmentai), kuriais galima suteikti vartotojams ne tik greičiausią atsakymą, bet kartu ir papildyti Google rezultatų puslapyje (angl. SERP) pasirodžiusį nutūpimo puslapį. Ką turime omenyje-praturtinti Google rezultatų puslapį?

Kaip pavyzdyje pateikta, galima matyti papildančius duomenis, dėl ko tampame dar labiau matomi ir patrauklesni ieškotojo akimis. Tai vienas iš būdų, kaip galime išsiskirti iš konkurentų ir kartu kiekvieną konkretų nutūpimo puslapį išnaudoti įvairiems papildiniams, greitoms vartotojo užklausoms.

Plačiau apie struktūrinius duomenis:

https://developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data/intro-structured-data

 

Apibendrinimas

Tinkamai optimizuojami nutūpimo puslapiai ne tik padės pasiekti tikslinę auditoriją, bet taip pat leis paskirstyti autoritetą, praplėsti raktažodžių junginių kiekį svetainėje, bei potencialiai konvertuoti tikslinius vartotojus ir pakelti konversijos rodiklius.