
Google nuolat tobulina savo paieškos sistemos algoritmus, kad ieškotojams pateiktų jų paieškas patenkinančius rezultatus. Dažniausi Google reitingavimo atnaujinimai yra šių dviejų tipų:
- „core updates“ (liet. pagrindiniai atnaujinimai) ir
- „spam updates“ (liet. šlamšto atnaujinimai).
Retesni tačiau taip pat reguliarūs:
- „(product) reviews updates“ (liet. (produkto) atsiliepimų atnaujinimai),
- „helpful content updates“ (liet. naudingo turinio atnaujinimai),
- „page experience updates“ (liet. puslapio patirties atnaujinimai, tai atnaujinimai susiję su vartotojo patirtimi naršant puslapyje).
Oficiali, vienintelė ir patikima informacija apie „March 2025 core update“ — tik iš paties Google
Šį kartą reitingavimo atnaujinimų sąraše ir savo Linkedin paskyroje „Google Search Central“ pasidalino pranešimu apie „March 2025 core update“:
„Tai reguliarus atnaujinimas, sukurtas tam, kad paieškos sistemos dalyviams būtų geriau pateikiamas pagal jų paieškų užklausas aktualus ir poreikius patenkinantis turinys iš įvairių tipų svetainių. Mes taip pat tęsiame darbą, siekdami rodyti daugiau turinio iš kūrėjų, atlikdami kelis patobulinimus per šiuos metus. Kai kurie iš jų jau įvyko, kiti dar bus įgyvendinti vėliau.“
Vienintelė oficiali informacija apie šį Google’o „March 2025 core update“ tėra aukščiau pateiktas „Google Search Central“ Linkedin post’as ir ši lakoniška lentelė:
Data |
Laikas |
Įvykis |
|
PDT Pacific Daylight Time (US) |
EET Eastern European Time (LT) |
||
2025 kovo 13 |
09:23 |
6:23 |
Išleistas 2025 m. kovo mėnesio pagrindinis Google paieškos sistemos atnaujinimas (angl. the March 2025 core update). Atnaujinimo pilno įdiegimo planuojama trukmė buvo 2 savaitės. |
2025 kovo 27 |
05:34 |
2:34 |
2025 m. kovo 27 d. įdiegimas buvo užbaigtas. |
Ką tikrai žinome:
- Įdiegimas visame pasaulyje (visuose regionuose, visomis kalbomis) užtruko dvi savaites.
- Tai yra įvykis, darantis įtaką svetainių reitingams Google paieškos sistemoje.
- Tai buvo pirmasis šių metų pagrindinis atnaujinimas, tačiau tikrai ne paskutinis, nes paprastai metų bėgyje tokių „core updates“ (liet. pagrindinių atnaujinimų) būna keletas.
- Aprėptis: visų tipų svetainės. Kaip rašė „Google Search Central“ savo Linkedin post’e — šis patobulinimas skirtas geriau atrinkti ir ieškotojams pateikti aktualų turinį „from all types of sites“ t. y. iš visų tipų svetainių. Vadinasi šį kartą teigiamus arba neigiamus pozicijų ir srauto pokyčius pamatyti gali bet kurios srities svetainių savininkai.
- Tikėtina, kad rezultatų augimą (jau dabar bei metų eigoje) pastebėsunikalaus, vertingo turinio kūrėjai, nes „Google Search Central“ apie tai užsiminė savo Linkedin pranešime: „We also continue our work to surface more content from creatorsthrough a series of improvements throughout this year. Some have already happened; additional ones will come later.
Ką žinome bendrai apie visus Google core updates?
Keletą kartų per metus „Google“ atlieka reikšmingus ir plataus masto paieškos algoritmų ir sistemų pakeitimus. Jie yra vadinami pagrindiniais atnaujinimais (angl. core updates) ir apie juos „Google“ praneša savo paieškos reitingų atnaujinimų sąraše.
Apskritai daugumai svetainių savininkų nereikia nerimauti dėl pagrindinių atnaujinimų ir jie gali net nepastebėti, kad kažkoks atnaujinimas įvyko. Tačiau, jei turite klausimų apie neigiamus svetainės lankytojų srauto pokyčius, kurie koreliuoja su pagrindinio atnaujinimo data, tuomet toliau pateikiama bendrinė informacija Jums gali būti pravarti. Toliau išsamiau paaiškinsime, kaip veikia Google pagrindiniai atnaujinimai ir ką galite padaryti, kad įvertintumėte ir galbūt patobulintumėte savo turinį.
Kaip veikia Google core updates?
Google core updates yra sukurti tam, kad užtikrintų jog Google paieškos sistema vykdytų savo misiją pateikti ieškotojams naudingus ir patikimus rezultatus. Šie atnaujinimai (angl. updates) yra plataus pobūdžio ir nėra skirti konkrečioms svetainėms ar atskiriems tinklalapiams. Keičiantis žiniatinklio turiniui, Google komanda vertina pokyčius ir atitinkamai atnaujina savo sistemas, kad visumoje neatsiliktų nuo vykstančio progreso.
Kaip suprasti, kaip veikia Google core atnaujinimas? Įsivaizduokite, kad draugas paprašė jūsų pateikti geriausių restoranų rekomendacijų. Nors ir turite 20 mėgstamiausių restoranų sąrašą, viskas pasikeitė nuo tada, kai tarkime 2020 m. jį pirmą kartą susidarėte. Kai kurie nauji restoranai, kurių anksčiau nebuvo, dabar yra kandidatai į jūsų geriausių restoranų sąrašą. Galbūt iš naujo įvertinsite kai kuriuos restoranus ir suprasite, kad jie perkeliami į aukštesnę sąrašo vietą, atsižvelgiant į tai, kiek nuolat teigiamos patirties juose turėjote, arba atsižvelgdami į tai, kad draugas pirmenybę teikia šunims draugiškiems restoranams. Sąrašas keisis, o restoranai, kurie nukrenta žemyn, nebūtinai yra prastesni; tiesiog yra kitų restoranų, kurie pateko į jūsų geriausiųjų dvidešimtuką.
Pasitikrinkite Search Console ir GA4 įrankiuose ar nesumažėjo lankytojų srautas
Jei pastebite ne tik srauto, bet ir pozicijų kritimą bei įtariate, kad kritimo data gali sutapti su Google core update laiku, tuomet naudodamiesi „Search Console“ nustatykite, ar reikia atlikti pakeitimus.
1. Pasitikrinkite ar Google core update įdiegimas jau užbaigtas
Tikrinkite Search Status Dashboard ir atkreipkite dėmesį į pagrindinio atnaujinimo pradžios ir pabaigos datą.
2. Lyginkite tinkamas datas
Prieš analizuodami svetainę „Search Console“ rekomenduojame palaukti bent visą savaitę po pagrindinio atnaujinimo pabaigos. Praėjus savaitei, pabandykite palyginti šią savaitę su savaite, buvusia iki pagrindinio atnaujinimo pradžios; taip galėsite tiksliau nustatyti, kas konkrečiai pasikeitė.
Market Rats projekto praktinis Search Console duomenų palyginimas prieš ir po kovo mėnesio Google core update
Imame laikotarpį nuo Google core update išleidimo 2025-03-13 iki savaitės po Google core update įdiegimo 2025-04-03 bei lyginame su prieš tai buvusiu laikotarpiu 2025-02-20 — 2025-03-12. Matome, kad po atnaujinimų pakilo vidutinė pozicija per 0,2 bei paaugo paspaudimai ir parodymai. Tokiu atveju nereikia imtis jokių išskirtinių veiksmų, nes po atnaujinimų rezultatai net pagerėjo.
3. Peržiūrėkite svarbiausius puslapius ir raktažodžių užklausas
Įvertinkite, kaip jie buvo reitinguojami prieš ir po pagrindinio atnaujinimo: ar sumažėjimas mažas, ar didelis?
- Nedidelis pozicijos sumažėjimas (pvz.: iš 2 į 4 poziciją): nereikia imtis drastiškų veiksmų (tiesą sakant, Google rekomenduoja vengti keisti jau gerai veikiantį turinį).
- Didelis pozicijos sumažėjimas (pvz.: iš 4 pozicijos į 29 poziciją): atlikite išsamesnį situacijos vertinimą.
4. Atskirai analizuokite skirtingus paieškos rezultatų tipus
Tai gali padėti suprasti, ar pastebėtas kritimas įvyko įprastuose Google žiniatinklio paieškos rezultatuose, Google paveikslėliuose, vaizdo įrašų paieškoje ar naujienų skirtuke.
Reikšmingo pozicijų kritimo vertinimas
Jei pastebite, kad jūsų svetainės pozicijos nuolat smarkiai krenta, perskaitykite Google paruoštą savo svetainės įsivertinimo atmintinę ir patikrinkite, ar jūsų svetainėje apskritai (ne tik atskiruose puslapiuose) pateikiamas naudingas, patikimas ir pirmiausia žmonėms skirtas turinys. Konkrečiai rekomenduojame nepamiršti šių dalykų:
- Atidžiai apžvelkite visą svetainę ir pasistenkite būti objektyvūs. Taip pat galite paprašyti kitų asmenų, kuriais pasitikite (nesusijusių su jūsų svetaine), atlikti vertinimą pagal šiuos klausimus.
- Įvertinkite puslapius, kuriems buvo padarytas didžiausias neigiamas poveikis. Atidžiai juos išnagrinėkite, kad suprastumėte, kaip šie puslapiai gali pasirodyti pagal įsivertinimo klausimus. Pavyzdžiui, gali būti, kad internete yra kitų puslapių, kurie geriau padeda ieškančiajam.
Dalykai, į kuriuos reikia atsižvelgti atliekant pakeitimus
- Venkite skubotų pakeitimų (pvz., pašalinti tam tikrą puslapio elementą, nes girdėjote, kad jis blogai veikia SEO). Vietoj to sutelkite dėmesį į pakeitimus, kurie yra naudingi naudotojams ir tvarūs ilguoju laikotarpiu.
- Apsvarstykite, kaip galite prasmingai patobulinti savo turinį. Pavyzdžiui, gali būti, kad perrašydami ar pertvarkydami turinį, palengvinsite savo auditorijai skaitymą ir naršymą po puslapį.
- Turinio šalinimas yra kraštutinė priemonė, kurią reikėtų taikyti tik tada, jei manote, kad turinio neįmanoma ir neverta išsaugoti. Jei svarstote galimybę ištrinti ištisus svetainės puslapius ar turinio blokus, tai greičiausiai yra ženklas, kad tie puslapiai ar turinio blokai pirmiausia buvo sukurti paieškos sistemoms, o ne žmonėms. Jei taip yra jūsų svetainės atveju, pašalinus nenaudingą turinį, galima padėti vertingam svetainės turiniui tapti geriau matomam paieškos rezultatuose.
Per kiek laiko pastebimi pokyčiai paieškos rezultatuose
Jei atlikote patobulinimų, gali prireikti laiko, kol paieškos rezultatuose bus matomas poveikis: kai kurie pakeitimai gali įsigalioti per kelias dienas, tačiau gali prireikti kelių mėnesių, kol Google sistemos aptiks ir patvirtins, kad visa svetainė dabar suteikia naudingą, patikimą ir žmonėms svarbų turinį ilguoju laikotarpiu. Jei praėjo keli mėnesiai ir vis dar nepastebėjote jokio poveikio, tai gali reikšti, kad reikia palaukti kito pagrindinio atnaujinimo.
Turinį parengė: SEO specialistė Lina Baltrėnė