
Google AI Overview (liet. Google dirbtinio intelekto apžvalga) – tai Google paieškos rezultatų puslapyje (SERP'e) atvaizduojamos AI sugeneruotos santraukos ar atsakymai į vartotojo pateiktą užklausą. Dirbtinis intelektas greitai apdoroja informaciją iš įvairių šaltinių ir pateikia vartotojui atsakymą Google Snippet forma, kuri leidžia vartotojui gauti informaciją be būtinybės spausti ant nuorodų ar kitų rezultatų. Dažnu atveju Google AI Overview įsiterpia paieškos rezultatų puslapio viršuje, gali užimti net ir pirmas pozicijas, todėl susilaukia didelio vartotojų matomumo.
Yra procesų, kurie leidžia optimizuoti internete esantį turinį, kad šis būtų dažniau atvaizduojamas, pateikiamas, kaip AI sugeneruotas atsakymas tai vadinama AEO (angl. Answer Engine Optimization; liet. Atsakymų Sistemų Optimizavimas).
90% atvejų Google dirbtinio intelekto apžvalga sudaroma remiantis TOP 1-3 organinėse pozicijose esančių rezultatų turiniu. Taigi, svetainių optimizacija paieškos sistemoms (SEO) labai glaudžiai susijusi su AEO ir yra svarbus procesas siekiant būti paminėtais AI apžvalgose.
Svarbu suprasti, kad Google AI Overview neveikia su VISAIS įmanomais raktažodžiais! Siekiant optimizuoti pirmiausia reikia išsianalizuoti, kokiais jums tinkamais, norimais raktažodžiais DI apžvalga yra rodoma / pateikiama Google rezultatuose. Atsirinkus tuos atvejus, kuriais atvaizduojama, toliau reikėtų analizuoti ir bandyti suprasti, kodėl vienais ar kitais šaltiniais Google rėmėsi sudarydamas AI atsakymą ir pagal tai koreguoti savo turinį.
Kokią įtaką AI Overview turi kitiems paieškos rezultatams?
Google AI Overview atvaizdavimas paieškos rezultatuose, gali turėti tiesioginį poveikį jūsų internetinės svetainės ar e-parduotuvės lankomumui.
Teigiamas poveikis organiniam srautui
Jei jūsų svetainė yra optimizuota pagal AI reikalavimus, ji gali tapti šaltiniu, iš kurio Google AI generuoja santrauką ir rodo ją rezultatuose. Tai suteikia jūsų informacijai aukštesnį matomumą ir gali padidinti jūsų prekės ženklo atpažįstamumą, net jei vartotojai nespaudžia ant jūsų svetainės. Taip pat, tiek paieškos sistemoms, tiek vartotojui dažniau minimi šaltiniai suteikia patikimumo įspūdį.
Kaip Google AI Overview neigiamai gali veikti organinį srautą?
AI Overview Snippet'as gali turėti tiek teigiamų, tiek neigiamų pasekmių jūsų SEO ir organiniams paieškos rezultatams. Nors šis Snippet'as gali padidinti matomumą, jis taip pat gali sumažinti paspaudimų (CTR) skaičių, nes vartotojai gali gauti visą reikiamą informaciją tiesiogiai iš AI Overview ir nesilankyti jūsų internetinėje svetainėje, neapžiūrėti susijusių prekių ir pan. Tai reiškia, kad nors jūsų informacija pasiekiama plačiai, srautas gali sumažėti, nes vartotojai nesijaučia priversti apsilankyti svetainėje, jei jie jau gavo atsakymą į savo klausimą be poreikio spausti ant nuorodos į svetainę.
Kaip būti šaltiniu dirbtinio intelekto apžvalgoje?
- Struktūruokite turinį: užtikrinkite, kad jūsų produktų aprašymai ir puslapiai būtų aiškūs, gerai struktūruoti ir pritaikyti AI paieškoms, kad Google galėtų lengvai pasirinkti jūsų svetainę kaip šaltinį.
- Įtraukite dažnai užduodamus klausimus (DUK - angl. FAQ): tai padeda AI suprasti, kokius klausimus apie jūsų produktus gali užduoti vartotojai.
- Žymėkite struktūrinius duomenis (angl. Structured Data): žymėdami struktūrinius duomenis padėsite ties paieškos varikliams, tiek dirbtiniam intelektui, aiškiau suprasti informaciją, apie ką yra jūsų verslas, svetainė, kas padidins tikimybę, kad šia jūsų informacija bus remiamas generuojant Google AI Overview atsakymus.